XXL Nutrition

Sociaal onmogelijke generatie ?

Bezoekers in dit topic

off topic
 
Laatst bewerkt:
+Heey man lang niet gezien, alles goed?

-Ja goed hoor met jou?

+Ook goed.

-Ik heb trouwens een nieuwe auto en...

+Ja ik las het op facebook.

-Oja das waar.

+En heb je ook nog gehoort van mijn zus?

-Ja dat las ik op haar facebook.

+ehmmm ja okee, klopt.

-Heb jij nog wat gedaan met kerst?

+Ja dat staat op mijn facebook, heb je me dan al 2 weken niet gevolgt?

-Neej sorry, heb het niet gevolgd.

+''persoon is licht beledigd door desinteresse en pakt telefoon maar door het ontbreken van verdere gespreksstof''

-Zit een beetje om zich heen te kijken en denkt wtf.


Zo ging tijdje terug bijna letterlijk een geprek met een random maatje van me:D Gelukkig kan ik er om lachen:)
 
Maar bekijk het ook eens van de positieve kant: mensen die vroeger al niet vaak buiten kwamen hebben nu de hele wereld aan hun vingertoppen en kunnen op die manier meer sociaal contact hebben. Voor hen is deze evolutie natuurlijk prima.

Op zich wel mee eens, maar het is niet ECHT sociaal.
Bovendien worden ze op deze manier niet gepushed om iets sociaals te gaan doen in het echte leven, wat vroeger wel gebeurde.
Dus eigenlijk een beetje sociale/karakter ontwikkeling.
Maar goed, zo denk ik er over.

OT:
Gamen is geen probleem vergeleken met TV kijken, een algemeen geaccepteerd tijdverdrijf waar je niemand over hoort.
Wel als je mensen over de vloer hebt en je gaat ongegeneerd zitten gamen.
Uitzonderingen daar gelaten (potje Mariokart 64 anyone?)

Meer irritatie van die k*tmobieltjes en de mensen die "niet zonder kunnen".
Berichtje sturen, ok, maar niet uitgebreid zitten whatsappen/pingen terwijl je bij iemand op bezoek bent.
Dat vind ik gewoon asociaal en een beetje onvolwassen.
 
Laatst bewerkt:
..
 
Laatst bewerkt:
..
 
Laatst bewerkt:
Conclusie is dus het extreem gamen of extreem bezig zijn met telefoon in plaats van 'echt' sociaal doen meer het probleem is.

Feit is wel dat op de een of andere manier mensen heel makkelijk geneigd zijn extreem bezig te zijn met (minder mensen) gamen en (vooral) het mobieltje...
 
Ik zat op mijn eerste vrije vakantiedag een paar spelletjes te spelen. En je kunt dan op de leaderboards wereldwijd zien hoeveel uur je dat spel hebt gespeeld sinds het uit is. Mijn mond viel open van verbazing toen ik zag dat er mensen meer dan 2500 en sommigen zelfs over de 3000 uur in een spel hebben zitten. Nieuwsgierig dat ik was de releasedate opgezocht van het spel en uitgerekend kom je dan op 4-5 en in sommige gevallen 6 of 7 uur gemiddeld per dag uit. En dat zijn dan natuurlijk de uitzonderlijke gevallen, maar zelfs als je gemiddeld kijkt zie je dat mensen het 2 uur per dag spelen. En dan reken je nog niet eens de dagen mee dat ze niet kunnen spelen door wat dan ook... dus eigenlijk ligt het veel hoger

En ook zag ik op heel veel forums , onder andere ook deze. Dat er mensen gewoon op oudjaarsavond 00.01 uur en verder, maar ook tijdens kerst enzo, op een forum zitten reacties te plaatsen. Zelfs al ben je zo sociaal verknipt dat je tijdens een feest een reactie wil plaatsen op je favo forum, er zijn dan ook nog mensen die dan rustig zitten te chatten met andere forumleden of te gamen.

Zijn er dan echt zoveel mensen die geen leven hebben buiten dat computerkastje, veilig opgesloten in hun kamer, verborgen achter hun online alter ego ?

Ik vind dat best zorgelijk, die mensen komen zo nooit buiten, leren niemand kennen ( in het echt ) , verkeerd wereldbeeld en wat voor toekomst ??

je werkt van 0800 tot 1700.. je komt doordeweeks thuis.
Je vrienden werken ook fulltime en zijn net zo vermoeid als jou na een dag werken.
Je doet geen sport (kan, is meer regel dan uitzondering) en hebt dus een hele avond te besteden.
Als je dan in je avond uurtjes wat gamed, is er totaal niks mis. Zelfs je vriendin zul je niet elke dag zien.
Vrienden willen ook hun 'alone time' na 't werk, vooral als je ook nog eens lange reistijd hebt.
Als je alleen thuis zit, wat ga je dan doen? eten en dan niks? om te bewijzen dat je sociaal bent? geen TV? geen computer? dan maar 4 uur lang in bad zitten tot je naar bed kan?

Je hebt zoveel mensen die hele avonden lang achter de TV zitten, en die dat wel als normaal beschouwen. Maar zodra iemand online een spel doet, ho maar! dat is anti-sociaal man :O..

Ik zie mijn vrienden in 't weekend en soms doordeweeks als ze mee sporten (Ik heb een homegym), Ik heb een vriendin die in de horeca werkt en vaak pas om 20:00 of later klaar is, en een uur later thuis. Ik zie haar 3-4x per week meestal.

In mijn vrije tijd wil ik ook nog wel eens gamen, de vrijdag, zaterdag en eventueel zondag zijn dan voor sociale activiteiten maar doordeweekse avonden zijn vaak gespendeerd aan gamen. 14 uur per week gamen is nog niet eens zo belachelijk veel, ik zie het probleem dan ook niet.

Weet je hoeveel mensen meer dan 14 uur per week TV kijken?! Ik snap 't hele euvel niet in ieder geval. :rolleyes:

Of zit jij 24/7 met vrienden en je relatie opgescheept en zit je nooit achter de PC te gamen of voor de TV?
 
Op steam heb je ook van die mensen die 4000 uur een game gespeeld hebben. Denk die gasten hebben echt geen leven. Blijkt dat je niet perse hoeft te gamen, die gasten hebben dat spel gewoon 24 uur per dag aan staan om uurtjes te verzamelen ??? Zal vast iets met rankings en co-open met ervaren spelers te maken hebben.

Nou heb ik zelf geen recht van spreken, heb 2 jaar lang 40+ uur in de week online gepokerd. Dat is ook echt een aanslag geweest op me sociale leven.
 
Op steam heb je ook van die mensen die 4000 uur een game gespeeld hebben. Denk die gasten hebben echt geen leven. Blijkt dat je niet perse hoeft te gamen, die gasten hebben dat spel gewoon 24 uur per dag aan staan om uurtjes te verzamelen ??? Zal vast iets met rankings en co-open met ervaren spelers te maken hebben.

Nou heb ik zelf geen recht van spreken, heb 2 jaar lang 40+ uur in de week online gepokerd. Dat is ook echt een aanslag geweest op me sociale leven.

WTF! dat is gewoon een werkweek.


Vroeger had je niet zoveel dus om je niet de hele dag thuis dood te lopen vervelen ging je het huis uit om toch nog iets te beleven. Je ging langs vrienden want die zaten toch altijd wel ergens te hangen buiten en het was altijd gezellig.
Nu heb je zoveel keuze om thuis dingen te doen dat het je eigenlijk een soort van zelfde vrolijkheid geeft maar met minder moeite. Je hoeft de deur niet uit, of op je fiets door de regen om even een leuk en gezellig moment te beleven, je tikt een paar knoppen in en je kan beginnen met het beleven van plezier. Hierdoor is het ook erg makkelijk om afspraken af te zeggen en je maakt je minder druk om vriendschappen want anders pak je toch de pc of je spelcomuter, telefoon enz. enz.
Kortom : verveling dwingt je moeite te doen om het tegen te gaan. Je gaat vanzelf dingen ondernemen als je niets doet. Maar nu kan je met veel minder moeite lol maken en hoe realistischer dat lol maken wordt hoe minder mensen hoeven te doen om zich goed te voelen en hoe minder sociaal mensen worden.

Vindt tegenwoordig maar een nieuwe vriend/in die niet moeilijk is en waarbij je niet voor elk dingetje bijna een afspraak moet maken.
 
Maar bekijk het ook eens van de positieve kant: mensen die vroeger al niet vaak buiten kwamen hebben nu de hele wereld aan hun vingertoppen en kunnen op die manier meer sociaal contact hebben. Voor hen is deze evolutie natuurlijk prima.

Dit is iets dat echt veel te vaak vergeten wordt, repped.
 
je werkt van 0800 tot 1700.. je komt doordeweeks thuis.
Je vrienden werken ook fulltime en zijn net zo vermoeid als jou na een dag werken.
Je doet geen sport (kan, is meer regel dan uitzondering) en hebt dus een hele avond te besteden.
Als je dan in je avond uurtjes wat gamed, is er totaal niks mis. Zelfs je vriendin zul je niet elke dag zien.
Vrienden willen ook hun 'alone time' na 't werk, vooral als je ook nog eens lange reistijd hebt.
Als je alleen thuis zit, wat ga je dan doen? eten en dan niks? om te bewijzen dat je sociaal bent? geen TV? geen computer? dan maar 4 uur lang in bad zitten tot je naar bed kan?

Je hebt zoveel mensen die hele avonden lang achter de TV zitten, en die dat wel als normaal beschouwen. Maar zodra iemand online een spel doet, ho maar! dat is anti-sociaal man :O..

Ik zie mijn vrienden in 't weekend en soms doordeweeks als ze mee sporten (Ik heb een homegym), Ik heb een vriendin die in de horeca werkt en vaak pas om 20:00 of later klaar is, en een uur later thuis. Ik zie haar 3-4x per week meestal.

In mijn vrije tijd wil ik ook nog wel eens gamen, de vrijdag, zaterdag en eventueel zondag zijn dan voor sociale activiteiten maar doordeweekse avonden zijn vaak gespendeerd aan gamen. 14 uur per week gamen is nog niet eens zo belachelijk veel, ik zie het probleem dan ook niet.

Weet je hoeveel mensen meer dan 14 uur per week TV kijken?! Ik snap 't hele euvel niet in ieder geval. :rolleyes:

Of zit jij 24/7 met vrienden en je relatie opgescheept en zit je nooit achter de PC te gamen of voor de TV?

rBJTb.gif







































jk maar ben het wel met je eens. Maar je kan natuurlijk beter gaan sporten of iets anders nuttigs doen.
 
In het restaurant waar ik werk krijgen we wel eens families die gaan dineren. Ben een groep tegen gekomen die tijdens kerst kwamen dineren. Kinderen allemaal aan de Ipad, mams en paps af en toe aan de Ipad. Dacht echt van, DAFUQ! Je gaat gezellig met z'n allen dineren om met elkaar de socializen weetje.
 
Back
Naar boven