AndroidHealthClinic

Hulp bij afvallen voor bruiloft (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Speedfire

Novice
Lid geworden
3 jan 2013
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
95kg
Dag iedereen!

allereerst even kort voorstellen,

Ik ben Harald uit Emmen 24 jaar en doe nu inmiddels 2,5 jaar aan bb
verder train 4x per week. ma/di/do/vr bb en ma/vr spinning voor het bb aan. nu weet ik dat het het beste is om erachteraan te doen maar qua tijd red ik het niet vanwege ik altijd om 9 uur pas begin met bb. (sportschool is open tot 22:30

nou dan nu mijn probleem,

in september ga ik trouwen! en ik ben nu inmiddels 1 jaar bezig met afvallen, goed gelukt overigens want ik ben 25 kg afgevallen en behoorlijk gegroeid qua spiermassa!

nu heb ik al behoorlijk wat info gekregen om nu de laatste 10 kg eraf te krijgen alleen ik krijg het maar niet voor elkaar. nu weet ik dat dit langzaam gaat en hiervoor geduld moet hebben alleen ik sta nu inmiddels al 3 maand stil. ik heb een voedingsschema in elkaar gezet volgens de info die ik allemaal heb gekregen, deze zal ik in de bijlage erbij zetten.

nu hoop ik dat jullie mij de juiste info nog kunnen geven om voor mij het schema goed in elkaar te krijgen.

alvast bedankt!!
 

Bijlagen

  • Kopie van voeding.xls
    367 KB · Weergaven: 136
niet trouwen en je toekomstige dumpen ben je meteen een hoop kg kwijt :p

zou langzaam aan je koolhydraten gaan verlagen, je zit nu op 44% van je voeding uit kh
 
niet trouwen en je toekomstige dumpen ben je meteen een hoop kg kwijt :p

zou langzaam aan je koolhydraten gaan verlagen, je zit nu op 44% van je voeding uit kh
Dag Timmeeh,

naja niet trouwen zal inderdaad schelen alleen wie maakt dan mijn eten:P
alleen wat zou ik dan bijvoorbeeld beter kunnen eten door het te gaan verlagen van mijn kh, vanwege ik nu hoofdzakelijk alles uit rijst haal.
 
Uw koolhydraten naar beneden. 66% van uw voeding bestaat uit koolhydraten.
Dat is veel te veel. Uw eiwitten opschroeven en zeker uw vetten opschroeven.
25 gram op een dag is veel te weinig.
En dan die koolhydraten naar beneden schroeven.
 
Uw koolhydraten naar beneden. 66% van uw voeding bestaat uit koolhydraten.
Dat is veel te veel. Uw eiwitten opschroeven en zeker uw vetten opschroeven.
25 gram op een dag is veel te weinig.
En dan die koolhydraten naar beneden schroeven.
Dag Lord Vader,

bedankt in ieder geval voor uw reactie! zou het in deze instantie dan al voldoende zijn als ik bijvoorbeeld het rijst van 12:00 eruit haal en dit vervang door 2 broodjes pindakaas of iets dergelijks? dit zal dan qua vet verhogen en verlagen qua kd
 
Als je om 12 uur en om 17 uur bijvoorbeel 50 gr minder rijst pakt en 1 ei en een halve avocado toevoegt komen je totalen al op e27%/k55%/v17%
Is dit gewicht van de rijst voor of na het koken?
En waar zijn de groenten? :)
 
Als je om 12 uur en om 17 uur bijvoorbeel 50 gr minder rijst pakt en 1 ei en een halve avocado toevoegt komen je totalen al op e27%/k55%/v17%
Is dit gewicht van de rijst voor of na het koken?
En waar zijn de groenten? :)
Thanks FrankyB ik zal het zeker ff gaan aanpassen,
mijn groentes heb ik er niet instaan vanwege deze altijd variëren, deze pak ik dan in de avond. en het gewicht is na het koken.

ik zal mijn schema ff aanpassen en dan opnieuw posten!!
 
Dag Lord Vader,

bedankt in ieder geval voor uw reactie! zou het in deze instantie dan al voldoende zijn als ik bijvoorbeeld het rijst van 12:00 eruit haal en dit vervang door 2 broodjes pindakaas of iets dergelijks? dit zal dan qua vet verhogen en verlagen qua kd

Voor je vetten kan je beginnen om wat noten te eten. Zitten bomvol gezonde vetten en mineralen. Zijn goed voor je lichaam.
Ik weet niet of de opgeven waardes van je rijst, gekookt of ongekookt zijn, maar ik zou al een deel vervangen door groenten zoals bvb: sla, broccoli enzo.
Om je eiwitten op te krikken kan je wat meer kip en tonijn eten ;-).
Doe dit wel geleidelijk aan en kijk wat het geeft. Ieder lichaam is anders ;)
 
Voor je vetten kan je beginnen om wat noten te eten. Zitten bomvol gezonde vetten en mineralen. Zijn goed voor je lichaam.
Ik weet niet of de opgeven waardes van je rijst, gekookt of ongekookt zijn, maar ik zou al een deel vervangen door groenten zoals bvb: sla, broccoli enzo.
Om je eiwitten op te krikken kan je wat meer kip en tonijn eten ;-).
Doe dit wel geleidelijk aan en kijk wat het geeft. Ieder lichaam is anders ;)
Dag Lord Vader,

ik heb in mijn voeding wat punten veranderd naar aanleiding van jullie adviezen en ik kom inderdaad op hele andere waardes uit.

mij is al een keer eerder uitgelegd dat ik in de loop der tijd mijn rijst moest gaan verlagen als ik niet meer zou gaan afvallen. nu wil ik dus weer een start maken op het niveau wat ik dan nu gepost heb en dit laten verlagen na de hand van als ik niet meer afval. als ik het verkeerd heb hoor ik het ook graag!

ohja en het gewicht van rijst was trouwens voor het koken excuus
 

Bijlagen

  • Kopie van voeding.xls
    367 KB · Weergaven: 80
Goodluck bro!
 
Goodluck bro!
Dag FrankyB,

volgens jou lijkt het zo wel wat?
ik ga aanstaande maandag namelijk beginnen zodat ik nog een leuke aanlooptijd heb tot mijn bruilofd:D

alvast bedankt voor jullie hulp!!
 
Volgens mij kloppen de voedingswaarde van de rijst niet in jouw berekeningen

Code:
product eenheid kcal. eiwit koolh. vet 
rijst (zilvervlies, gekookt) 100 gr. 111 2.5 23.0 0.9 
rijst (zilvervlies, ongekookt) 100 gr. 370 7.9 77.2 2.9

Om niet continue hetzelfde te eten zou ik zelf rijst afwisselen met brood en gekookte aardappels.
 
Volgens mij kloppen de voedingswaarde van de rijst niet in jouw berekeningen

Code:
product eenheid kcal. eiwit koolh. vet 
rijst (zilvervlies, gekookt) 100 gr. 111 2.5 23.0 0.9 
rijst (zilvervlies, ongekookt) 100 gr. 370 7.9 77.2 2.9

Om niet continue hetzelfde te eten zou ik zelf rijst afwisselen met brood en gekookte aardappels.
Dag FrankyB,

ik zal voor mezelf deze waarde nogeens bekijken waar deze fout in zit. verder de afwisseling van brood en aardappelen zal ik dit vaak moeten variëren? of is het meer iets op gevoel af zodat ik niet continu hetzelfde eet. dit heb ik de vorige keer namelijk wel gedaan en begon op den duur wel saai te worden. maar goed zoals ik wel weet is het niet zeuren maar vreten.. maar inderdaad een beetje afwisseling zal wel fijn zijn. ik zal er rekening mee houden!
 
Dag FrankyB,

ik zal voor mezelf deze waarde nogeens bekijken waar deze fout in zit. verder de afwisseling van brood en aardappelen zal ik dit vaak moeten variëren? of is het meer iets op gevoel af zodat ik niet continu hetzelfde eet. dit heb ik de vorige keer namelijk wel gedaan en begon op den duur wel saai te worden. maar goed zoals ik wel weet is het niet zeuren maar vreten.. maar inderdaad een beetje afwisseling zal wel fijn zijn. ik zal er rekening mee houden!

Ligt aan jezelf, zoals je zelf al aangeeft gaat het op den duur saai worden.
Mijn ontbijt is brinta, lunch en tussendoor brood en avond eten rijst/pasta/aardappels. Lekker varieren, nergens voor nodig om alleen rijst te eten! (Mits van de chinees met sate en Foe Yong Hai:D)
 
Ligt aan jezelf, zoals je zelf al aangeeft gaat het op den duur saai worden.
Mijn ontbijt is brinta, lunch en tussendoor brood en avond eten rijst/pasta/aardappels. Lekker varieren, nergens voor nodig om alleen rijst te eten! (Mits van de chinees met sate en Foe Yong Hai:D)
Dag FrankyB

ik zal er rekening mee houden, eerst het huidige schema maar eens testen.. zoals ik al zei ga ik maandag starten, en dan zien we het wel hoe het loopt!

erg bedankt voor je hulp!!
 
Back
Naar boven