XXL Nutrition

L- Glutamine

Bezoekers in dit topic

De voeding die je dagelijks neem is natuurlijk erg belangrijk je kan het natuurlijk niet alleen op supps, maar sommige zijn wel een goede aanvulling.

Maar met voeding alleen ben je er vaak ook niet ,het ligt vaak ook aan de goede manier van training je rust en motivatie

Ik heb meer dan 3 jaar niet kunnen krachttrainen, ik ben nu een
half jaar weer flink aan het knallen ik merk dat me spieren snel terug kwamen,
eenmaal ik weer begon.
ik heb er lichamelijk ook aanleiding voor denk ik .


je zal wel aanleg bedoelen,hoop ik
 
Ik gebruik ook altijd glutamine, merk beter herstel en betere weerstand lijkt ook wel lichtelijke verhoging gh pak het voor slapen gaan ook en lijkt net of ik beter erdoor slaap.
 
Glutamine is zelfs geen essentieel aminozuur. En er zijn andere weefsels dan het spierweefsel die meer kunnen doen met die glutamine ;)
 
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Glutamine de pijn onderdrukt, en lijkt het net als of je beter herstelt terwijl dat niet zo is.
Zo heb ik het ook ervaren, maar ik gebruik het nog maar een paar dagen dus kan nog geen harde conclusie trekken.
 
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Glutamine de pijn onderdrukt, en lijkt het net als of je beter herstelt terwijl dat niet zo is.
Zo heb ik het ook ervaren, maar ik gebruik het nog maar een paar dagen dus kan nog geen harde conclusie trekken.

Ik zie het meer voor betere weerstand en mocht het meer doen is het meegenomen ik ben gewoon bijna nooit ziek als ik het gebruik zelfs niet onder wedstrijdvoorbereiding toen iedereen om me heen ziek was. Wat heb voor mij persoonlijk lijkt te doen : Weerstand verbetering , lijkt ook als het me net wat voller maakt en beter herstel,
 
glutamine is voor mij een supp die werkt ik merk veel veranderingen in de spiegel afgelopen weken en merk ook dat mensen om me heen het zien ik krijg veel goede reacties ,dat krijg je niet bij een placebo.

Bij mij juist hetzelfde, 5 jaar geleden ofzo nog eens genomen. Als ik het een paar weke gebruikte werd ik snachts zwetend wakker en moest ik heel dringend naar de wc. En dan een tijdje later stond er een kleine 2 kilo bij op de weegschaal.
 
Studies boeien me echt nix!
Voorbereiding flexcup echt nodig gehad deze supp,om helder na te kunnen denken en overeind te blijven staan toen ik op geen carbs leefde 3 weken lang.
Na de training poseren, viel bijna om duizelig leeg (geen carbs) me begeleider kwam aan met een bekertje met 2 scheppen glutamine, en ik was zo weer helder,en kon verder met posen.
Werkt zeker voor mij!
 
Studies boeien me echt nix!
Voorbereiding flexcup echt nodig gehad deze supp,om helder na te kunnen denken en overeind te blijven staan toen ik op geen carbs leefde 3 weken lang.
Na de training poseren, viel bijna om duizelig leeg (geen carbs) me begeleider kwam aan met een bekertje met 2 scheppen glutamine, en ik was zo weer helder,en kon verder met posen.
Werkt zeker voor mij!


Ik ben er ook erg tevreden mee ...ik vind eerst proberen en dan oordelen en op langer termijn vaak zoals bij de meeste supps.

Vind je het niks of werkt het bij jouw niet ...dan gebruik je het niet meer toch?

Je kunt niet door blijven drammen als het bij jouw niet werkt en bij een ander wel!
 
Studies boeien me echt nix!
Voorbereiding flexcup echt nodig gehad deze supp,om helder na te kunnen denken en overeind te blijven staan toen ik op geen carbs leefde 3 weken lang.
Na de training poseren, viel bijna om duizelig leeg (geen carbs) me begeleider kwam aan met een bekertje met 2 scheppen glutamine, en ik was zo weer helder,en kon verder met posen.
Werkt zeker voor mij!

Je zou dan ook de eerste gesponsorde atleet zijn die letterlijk tegen zijn eigen winkel spreekt.

Ik ben er ook erg tevreden mee ...ik vind eerst proberen en dan oordelen en op langer termijn vaak zoals bij de meeste supps.

Vind je het niks of werkt het bij jouw niet ...dan gebruik je het niet meer toch?

Je kunt niet door blijven drammen als het bij jouw niet werkt en bij een ander wel!

Als er geen lampje gaat branden bij drie studies waarbij Glutamine intraveneus werd toegediend zonder noemenswaardig effect dan lijd je selectieve blindheid vrees ik.

Iets met rook en vuur. ;)
 
Je zou dan ook de eerste gesponsorde atleet zijn die letterlijk tegen zijn eigen winkel spreekt.



Als er geen lampje gaat branden bij drie studies waarbij Glutamine intraveneus werd toegediend zonder noemenswaardig effect dan lijd je selectieve blindheid vrees ik.

Iets met rook en vuur. ;)


De darm geeft de voorkeur aan enteraal toegediende glutamine boven deze intraveneuze. Intraveneus is niet per se beter?
 
Big'r zei:
90% van de glutamine die je oraal inneemt komt nooit in je spieren terecht. Glutamine supplementatie vermindert zijn eigen synthese en zet zichzelf voor een groot deel om in glucose.

Systemic glutamine administration is ineffective in preventing muscle depletion, due to a relative inability of skeletal muscle to seize glutamine from the bloodstream. Transport from blood accounts for only 25% of the intramuscular glutamine pool turnover. In contrast, the intracellular pools of most essential amino acids, such as phenylalanine or leucine, derived largely from the extracellular space. Studies involving oral ingestion of stable isotope-labelled glutamine indicate that 50-70% of enterally administered glutamine is taken up during first pass by splanchnic organs (gut and liver). (G14).

G14
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16084750?dopt=Abstract

Glutamine orally is successful in elevating plasma glutamine at the peak concentration by 46%, which suggests that a substantial proportion of the oral load escaped utilization by the gut mucosal cells and uptake by the liver and kidneys. If the entire glutamine dose had been distributed within the blood (8% body wt) and extracellular fluid (20% lean body mass) compartments, then a 3-mM rise in blood glutamine concentration might have been expected, whereas plasma glutamine concentration was only observed to rise by 0.3 mM. This might suggest that only 10% of the oral dose reached the extracellular fluid compartments (G15).

G15
http://jap.physiology.org/content/86/6/1770.full

Infusion of glutamine increases plasma glutamine concentration and turnover only threefold, formation of glucose from glutamine increased sevenfold. Furthermore, glutamine infusion decreased its own de novo synthesis (4.55 +/- 0.22 vs. 2.81 +/- 0.62 micromol x kg(-1) x min(-1);P < 0.02) (G16).

G16
http://ajpendo.physiology.org/content/272/3/E437.abstract
 
rook en vuur? brandweer bellen....
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven