XXL Nutrition

Alleen maar vet aankomen in bulk? :S

Bezoekers in dit topic

Dat dacht ik al :p
Je bent nog een beginner. Veel beginners groeien niet goed op een trainschema waarbij een spier maar 1x per week aangepakt wordt. Dit verschilt natuurlijk per persoon, maar het blijkt wel dat jij (iig op dit moment) niet bent gemaakt voor zo'n schema. Probeer eens elke spier 2x per week aan te pakken, bijvoorbeeld zo:

Maandag: chest + triceps + benen
Woensdag: rug + biceps + schouders
Vrijdag: chest + triceps + benen
Zondag: rug + biceps + schouders

Doe 2 à 3 oefeningen per spier. Let wel op dat je niet 3 rugoefeningen moet pakken waarbij je je biceps ook gebruikt, en vervolgens ook nog eens 3 oefeningen pakt voor je biceps. Dat is een ontzettende overkill. Rust is heel belangrijk, en als je je spieren voor teveel oefeningen gebruikt dan pak je daardoor te weinig rust. Abs kun je met compounds pakken of apart trainen. Hangt er vanaf wat voor jou het beste werkt.

Probeer veel compounds te pakken (bench press, squat, deadlift, etc)
 
thanks voor de advies! dit ga ik zeker meenemen voor me volgende schema! benen lopen erg voor in vergelijken met andere delen. rug loopt op schema en armen ook wel :)
 
Dat dacht ik al :p
Je bent nog een beginner. Veel beginners groeien niet goed op een trainschema waarbij een spier maar 1x per week aangepakt wordt. Dit verschilt natuurlijk per persoon, maar het blijkt wel dat jij (iig op dit moment) niet bent gemaakt voor zo'n schema. Probeer eens elke spier 2x per week aan te pakken, bijvoorbeeld zo:

Maandag: chest + triceps + benen
Woensdag: rug + biceps + schouders
Vrijdag: chest + triceps + benen
Zondag: rug + biceps + schouders

Doe 2 à 3 oefeningen per spier.

???
Hoeveel setjes per oefening had jij hier in gedachten? Betwijfel de vooruitgang van zo'n dergelijk schema. Daarnaast, als ik chest + triceps doe, zie je mij echt geen degelijke benen training meer neer zetten hoor.
Ik zou zijn advies niet opnemen.

Doe of een normale 5 daagse split:
Maandag: Rug
Dinsdag: Benen
Woensdag: Triceps + Schouders
Donderdag: -
Vrijdag: Biceps + Onderarmen + Kuiten
Zaterdag: Borst + Abs
Zondag: -

(is mijn huidig schema, bevalt goed)


Of, begin met iets als Starting Strength van Rippetoe (google). Waarbij je dus wel je spiergroepen meerdere keren per week aan pakt, maar met beduidend minder volume per keer als bij een split.
 
???
Hoeveel setjes per oefening had jij hier in gedachten? Betwijfel de vooruitgang van zo'n dergelijk schema. Daarnaast, als ik chest + triceps doe, zie je mij echt geen degelijke benen training meer neer zetten hoor.
Ik zou zijn advies niet opnemen.

Doe of een normale 5 daagse split:
Maandag: Rug
Dinsdag: Benen
Woensdag: Triceps + Schouders
Donderdag: -
Vrijdag: Biceps + Onderarmen + Kuiten
Zaterdag: Borst + Abs
Zondag: -

(is mijn huidig schema, bevalt goed)


Of, begin met iets als Starting Strength van Rippetoe (google). Waarbij je dus wel je spiergroepen meerdere keren per week aan pakt, maar met beduidend minder volume per keer als bij een split.
Ik zou voor de meeste spieren 2 oefeningen van 3 setjes doen (benen 3). Als je geen 7 oefeningen kunt volhouden ben je best een slapjanus :o
Sinds ik mijn schema (5 day split) heb omgegooid naar een schema waarbij ik per week 2x mijn spieren train, groei ik (na een jaar zo goed als stil te hebben gestaan door de 5 day split).
 
oei dit is niet het leukste antwoordt om te horen.

Maar ik train nu 14 weken waarvan ik in de 1 maand 3 weken niet kon vanwege werk omstadigheden.
Dus 11 weken totaal begin toen destijds op 62 kg. zit nu ong op 70,2kg voor het trainen en na het eten. maar alles om alles denk ik dat ik dan rond 68 kg zit. 6 kg in 11 weken is nog wel redelijk vind ik zo..

Btw in de ochtend krijg ik niet meer weg dan dit. en ik zit elke ochtend uitgerekend rond de 700 kCal.
Ik probeer ook 3 gr eiwitten per vvm te halen.

2 scoops isolaat per dag is 28x2= 56 gram e.
500 gr magere kwark is 51,5 gr e.
500 ml melk is 17 gr eiwit.
en mijn dagelijks wat ik eet dan kom ik rond 150 gr. eiwitten per dag.

Aan je progressie foto's te zien ben je zeker iemand die in staat is spiermassa te winnen. Prima progressie. Als je het gevoel hebt dat de bulk te hard gaat kun je ook eventjes wat minderen, je zal snel wat vocht etc verliezen en je lekkerder in je vel voelen.
 
Beste dbb'rs,

Ik train sinds oktober 5 keer per week in de sportschool. hiervoor heb ik 2 maandjes thuis aangkloot met 1 dumbbell.
Ben begonnen op 59 kg, zit momenteel rond de 68,5 kg...

There's your problem.

Een kilo per maand vind ik al veel ... nou ja voor een beginner misschien, maar dan nog zou je er waarschijnlijk beter aan doen om het nog rustiger aan te doen om vetaanzet te voorkomen. Ja je zet dan iets minder spier aan, maar het scheelt enorm als je moet gaan cutten.
 
Aan je progressie foto's te zien ben je zeker iemand die in staat is spiermassa te winnen. Prima progressie. Als je het gevoel hebt dat de bulk te hard gaat kun je ook eventjes wat minderen, je zal snel wat vocht etc verliezen en je lekkerder in je vel voelen.

Thanks, zeer goede tip! Mocht ik nog veel meer vet aankomen dan cut ik wel even tussen door:)
 
Waar zijn je vetten in je schema?
 
Back
Naar boven