MuscleMeat

Wederom een afvallen en spiermassa kweken

Bezoekers in dit topic

renso

Novice
Lid geworden
9 dec 2012
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
112kg
Ik heb bij een paar topics al alle reacties gelezen maar er zijn nog steeds een paar dingen onduidelijk voor mij.

Op de beginner gains na kan je geen spiermassa aankomen als je afvalt (minder Kcal binnenkrijgen dan je nodig hebt). Maar mijn vraag ''kan je wel sterker worden?''

Ik train nu een jaar en heb iedere maand mijn vet gemeten en die briefjes bewaard en mijn spiermassa is vrijwel niks gestegen (ik reken vetvrije massa - lichaamsvocht = spier). Maar ik ben wel degelijk sterker geworden. Ook is het natuurlijk moeilijk te vergelijken of je groter bent geworden als je bent afgevallen, maar mijn spieren zijn echt wel gegroeid.

Iemand feedback..?
 
Ik heb bij een paar topics al alle reacties gelezen maar er zijn nog steeds een paar dingen onduidelijk voor mij.

Op de beginner gains na kan je geen spiermassa aankomen als je afvalt (minder Kcal binnenkrijgen dan je nodig hebt). Maar mijn vraag ''kan je wel sterker worden?''

Ik train nu een jaar en heb iedere maand mijn vet gemeten en die briefjes bewaard en mijn spiermassa is vrijwel niks gestegen (ik reken vetvrije massa - lichaamsvocht = spier). Maar ik ben wel degelijk sterker geworden. Ook is het natuurlijk moeilijk te vergelijken of je groter bent geworden als je bent afgevallen, maar mijn spieren zijn echt wel gegroeid.

Iemand feedback..?
:/
 
Ik heb bij een paar topics al alle reacties gelezen maar er zijn nog steeds een paar dingen onduidelijk voor mij.

Op de beginner gains na kan je geen spiermassa aankomen als je afvalt (minder Kcal binnenkrijgen dan je nodig hebt). Maar mijn vraag ''kan je wel sterker worden?''

Ik train nu een jaar en heb iedere maand mijn vet gemeten en die briefjes bewaard en mijn spiermassa is vrijwel niks gestegen (ik reken vetvrije massa - lichaamsvocht = spier). Maar ik ben wel degelijk sterker geworden. Ook is het natuurlijk moeilijk te vergelijken of je groter bent geworden als je bent afgevallen, maar mijn spieren zijn echt wel gegroeid.

Iemand feedback..?

Ehr nope. En je botten dan? En organen? Zo simpel is het helaas niet. Maar die meetmachines zijn dan ook niet altijd even betrouwbaar. Als je vetpercentage gezakt is, maar je gewicht is hetzelfde gebleven, dan heb je dus spiermassa gewonnen (of gewoon een fles water gedronken vlak voor de weging :P). Zo doe ik het ongeveer. Spier is iets zwaarder dan vet (ik meen zo'n 20%) trouwens.
 
As beginner berust het sterker worden vooral op het leren aansturen en afstemmen op elkaar van al die spieren in een beweging. Hierbij hoef je niet in spiermassa aan te komen (al gebeurt dat natuurlijk wel; de verhouding kracht:massa is alleen wat groter)
 
Back
Naar boven