XXL Nutrition

Staken

Bezoekers in dit topic

whami

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
28 sep 2010
Berichten
7.347
Waardering
861
Lengte
1m77
Wat vinden jullie van al dat gestaak?
Bijvoorbeeld: http://www.hln.be/hln/nl/1316/Autob...n-gaan-toegang-naar-fabrieken-blokkeren.dhtml

Ik vind dat al die personen die staken (voor niets uiteindelijk) egoïstische klootzakken zijn om het nog vriendelijk te zeggen.

Door te staken krijg niemand zn job terug.

Wat dat staken veroorzaakt:
1. Buitenlandse bedrijven zullen zich minder snel in België vestigen -> veel meer jobverlies en werkloosheid.
2. Economische schade (terwijl het al crisis is!)
3. Wanneer een bedrijf in slechte papieren zit vertrekken ze meteen helemaal of laten ze zich failliet verklaren. Zonder al die overdreven stakingen dan zouden bedrijven wanneer ze het moeilijk hebben slechts een deel van hen personeel kunnen ontslaan en zo verder bestaan en een deel van de werkgelegenheid blijft behouden. Nu is dat vaak niet mogelijk omwille van stakingen en andere dommigheden.

Welk voordeel halen ze uit dat staken? 0, niets, nada.

Conclusie: egoïsten.
 
zo moet je niet over stakers praten whami, die mensen hebben het al moeilijk zat. Hoe zou jij je voelen als er mensen gingen staken door jouw toedoen
 
Lekker kort door de bocht weer.
 
zo moet je niet over stakers praten whami, die mensen hebben het al moeilijk zat. Hoe zou jij je voelen als er mensen gingen staken door jouw toedoen
Ak47 pakken en me inbeelden dat ik het k*tspel COD speel
 
Ik wil ook wel es een keertje staken .
 
Lekker kort door de bocht weer.
Het is de realiteit. Vraag elke professor economie of ik gelijk heb.
De schade die ze aanrichten met dat staken is vele malen groter dan de schade zonder dat ze zouden gaan staken.
Moest België niet zo'n staakland zijn en als de regels wat 'normaler' waren dan ging mss enkel een deel van het personeel ontslagen worden en had de rest verder nog steeds werk.

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 23:33 ----------

In essentie wil veel van het personeel van Ford niet staken. Het zijn vooral de vakbonden die aanzetten tot staken. Hiermee willen ze enkel hen eigen machtspositie versterken en hen aanhang vergroten. En wie toch wil werken? Die blokkeert men.
 
Laatst bewerkt:
Het is de realiteit. Vraag elke professor economie of ik gelijk heb.
De schade die ze aanrichten met dat staken is vele malen groter dan de schade zonder dat ze zouden gaan staken.
Moest België niet zo'n staakland zijn en als de regels wat 'normaler' waren dan ging mss enkel een deel van het personeel ontslagen worden en had de rest verder nog steeds werk.

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 23:33 ----------

In essentie wil veel van het personeel van Ford niet staken. Het zijn vooral de vakbonden die aanzetten tot staken. Hiermee willen ze enkel hen eigen machtspositie versterken en hen aanhang vergroten. En wie toch wil werken? Die blokkeert men.

kweet niet hoe groot jou inkomen is, maar hoe zou jij je voelen als je baas bijvoorbeeld loon inhoud door bezuinigingen in het bedrijf terwijl hij lekker in zijn villa zit. En ja staken zit een beetje in de Europese cultuur. ga maar naar japan, china, amerika, indonesië. daar staken ze veel minder bij veel slechtere omstandigheden
 
Dat staken gebeurt niet zo maar hoor.

Komen meerdere processen aan te pas. Denk dus ook wel dat er altijd een goede reden voor is.
 
kweet niet hoe groot jou inkomen is, maar hoe zou jij je voelen als je baas bijvoorbeeld loon inhoud door bezuinigingen in het bedrijf terwijl hij lekker in zijn villa zit. En ja staken zit een beetje in de Europese cultuur. ga maar naar japan, china, amerika, indonesië. daar staken ze veel minder bij veel slechtere omstandigheden
Student :trollface:

Als het slecht gaat met een bedrijf en ik krijg te horen dat 20% gaat ontslaan worden om de kosten te verlagen zodat het bedrijf kan overleven. Dan ga ik enkel mn lot afwachten. Ik weet dat staken zinloos is en dat 80% die zn job behoud beter is dan iedereen op straat.

Wat ik zou doen is dus ook aan anderen denken.
Die stakers denken vooral aan eigenbelang, enkel wat zij gaan krijgen. Van niemand anders trekken ze zich iets aan, zelfs niet van hen collega's als het er op aan komt. Dat is natuurlijk human nature, de mens denkt enkel aan zichzelf en de rest kan oprotten.

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 23:44 ----------

Denk dus ook wel dat er altijd een goede reden voor is.
Niet echt. Soms zijn het puur de vakbonden die stakingen doen ontstaan uit eigenbelang van de vakbond, niet uit belang voor de stakers.
 
Student :trollface:

Als het slecht gaat met een bedrijf en ik krijg te horen dat 20% gaat ontslaan worden om de kosten te verlagen zodat het bedrijf kan overleven. Dan ga ik enkel mn lot afwachten. Ik weet dat staken zinloos is en dat 80% die zn job behoud beter is dan iedereen op straat.

Wat ik zou doen is dus ook aan anderen denken.
Die stakers denken vooral aan eigenbelang, enkel wat zij gaan krijgen. Van niemand anders trekken ze zich iets aan, zelfs niet van hen collega's als het er op aan komt.

Beetje erg kortzichtig dit.


Bij ons op werk is sinds kort een vernieuwde planning + nieuw personeel dat 16-18 jaar oud is. Ik werk in de horeca met veel mensen die een eigen huisje hebben en opeens van 35-uur werkweek naar 10-12 uur gaan waardoor ze in de problemen komen met financien.

Zijn ook wel naar het juridisch loket gegaan om te vragen wat de mogelijkheden zijn kwa staken en/of wat het bedrijf doet wel toegestaan is.
 
Beetje erg kortzichtig dit.


Bij ons op werk is sinds kort een vernieuwde planning + nieuw personeel dat 16-18 jaar oud is. Ik werk in de horeca met veel mensen die een eigen huisje hebben en opeens van 35-uur werkweek naar 10-12 uur gaan waardoor ze in de problemen komen met financien.

Zijn ook wel naar het juridisch loket gegaan om te vragen wat de mogelijkheden zijn kwa staken en/of wat het bedrijf doet wel toegestaan is.
Sjah, horeca is wel iets anders en complexer :p.
Wat ik zeg is niet meteen op horeca gericht. Wel op arbeiders, treintjesrijders, informatica, enzo

Om sommige redenen vind ik staken wel kunnen. Maar van wat ik hoor komen de meeste stakingen om zinloze redenen. En zinloos staken terwijl men anderen grote schade berokend vind ik niet kunnen.

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 23:54 ----------

Je moet bv maar eens een toeleverancier van Ford zijn. Door dat gestaak bij Ford vallen ook de bestellingen van Ford weg omdat er niets wordt geproduceerd.

Moest men niet staken kan mogelijk die laatste maanden van Ford gebruikt worden om de nodige aanpassingen te maken om het verlies van een grote klant te kunnen overleven.
Dus door dat gestaak kan nog een extra bedrijf en extra personeel zn job verliezen. En dan heb je nog eens de leveranciers van die leverancier die in de problemen kunnen komen etc.

Allemaal collateral damage die mogelijk vermeden had kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Student :trollface:

Als het slecht gaat met een bedrijf en ik krijg te horen dat 20% gaat ontslaan worden om de kosten te verlagen zodat het bedrijf kan overleven. Dan ga ik enkel mn lot afwachten. Ik weet dat staken zinloos is en dat 80% die zn job behoud beter is dan iedereen op straat.

Wat ik zou doen is dus ook aan anderen denken.
Die stakers denken vooral aan eigenbelang, enkel wat zij gaan krijgen. Van niemand anders trekken ze zich iets aan, zelfs niet van hen collega's als het er op aan komt. Dat is natuurlijk human nature, de mens denkt enkel aan zichzelf en de rest kan oprotten.

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 23:44 ----------


Niet echt. Soms zijn het puur de vakbonden die stakingen doen ontstaan uit eigenbelang van de vakbond, niet uit belang voor de stakers.

Jij hebt blijkbaar geen enkel idee waarover je aan het praten bent
 
Jij hebt blijkbaar geen enkel idee waarover je aan het praten bent
Ik studeer economie en heb wel een idee. Als het staakgedrag van tegenwoordig links is dan ben ik rechts (van uiting nu) en ligt de oplossing in het midden.
 
Leg dat eens uit, whami.
Ben je Be? Goed voorbeeld uit Be is de commotie rond een (onaangekondigde - d8 ik) spoorstaking tijdje geleden. Dat was puur de vakbonden die zich wouden laten gelden terwijl het overgrote deel van het personeel tegen was.
 
Ben je Be? Goed voorbeeld uit Be is de commotie rond een (onaangekondigde - d8 ik) spoorstaking tijdje geleden. Dat was puur de vakbonden die zich wouden laten gelden terwijl het overgrote deel van het personeel tegen was.

En met welke reden willen ze zich dan laten gelden?
 
Ben je Be? Goed voorbeeld uit Be is de commotie rond een (onaangekondigde - d8 ik) spoorstaking tijdje geleden. Dat was puur de vakbonden die zich wouden laten gelden terwijl het overgrote deel van het personeel tegen was.

Ik zit zelf in de vakbond en het is veel complexer dan jij u kan inbeelden , studies economie helpen u niets erbij .

De ene vakbond is ook de andere niet , ze werken veel autonomer dan de media laat blijken
 
Back
Naar boven