MuscleMeat

Vetpercentage van 6/7 procent bereiken rond de zomer (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

en qua koolhydraten en eiwitten dan?
minder koolhydraten en meer eiwitten ?
 
let the game begin
 
Laat je wat weten qua progressie? Ben benieuwd hoe het je afgaat!
 
Bereken je behoefte uit en ga er net onder zitten. Tel al je kcals en probeer alle insuline pieken te vermijden (behalve na trainen en wanneer je net wakker wordt. Intermittent fasting kan je overigens ook een uitkomst bieden.

Ik ga deze zomer voor de 8%. Onder de 10% ga ik gebruik maken van fat burners, ik gebruik de oude dexaprine (halve tabs per dag) en je kan ook nog je metabolisme boosten door gebruik te maken van pre workouts, caffeine, groene thee en cayennepeper. Ook nog een tip is, probeer zoveel mogelijk carbs uit je groenten te halen. Good luck champ
 
Bereken je behoefte uit en ga er net onder zitten. Tel al je kcals en probeer alle insuline pieken te vermijden (behalve na trainen en wanneer je net wakker wordt. Intermittent fasting kan je overigens ook een uitkomst bieden.

Ik ga deze zomer voor de 8%. Onder de 10% ga ik gebruik maken van fat burners, ik gebruik de oude dexaprine (halve tabs per dag) en je kan ook nog je metabolisme boosten door gebruik te maken van pre workouts, caffeine, groene thee en cayennepeper. Ook nog een tip is, probeer zoveel mogelijk carbs uit je groenten te halen. Good luck champ

Waarom zegt iedereen altijd groente juist bij de cut?
 
Laatst bewerkt:
Vezels, verzadigd gevoel. Belang van groentjes is zeker niet te onderschatten in de cut.

Dit, groente vult en weinig kCal.

Als je rond je (basale) onderhoud eet, is het dan verstandig om 1x per week een refeed te houden?

Ja, persoonlijk houd ik elke week 1x refeed. Hierdoor komt je metabolisme weer op gang, anders raak je lichaam in een survivalmodus.
 
Dit, groente vult en weinig kCal.



Ja, persoonlijk houd ik elke week 1x refeed. Hierdoor komt je metabolisme weer op gang, anders raak je lichaam in een survivalmodus.

Ja en nee. Eerste, helemaal mee eens. Tweede, ga is lezen wat een refeed precies doet en wanneer er sprake is van 'survival modus'. Dat gebeurt niet zo snel.
 
Ja en nee. Eerste, helemaal mee eens. Tweede, ga is lezen wat een refeed precies doet en wanneer er sprake is van 'survival modus'. Dat gebeurt niet zo snel.

Ik weet dat survivalmodus meer is als je onder de +-800 kCal onder je onderhoud gaat zitten per dag.. dan gaat je lichaam in 'survivalmodus' om zoveel mogelijk voedingsstoffen ed. te bewaren.

Leek me op dit moment gewoon een handige term, legt het makkelijk uit.
 
Ik weet dat survivalmodus meer is als je onder de +-800 kCal onder je onderhoud gaat zitten per dag.. dan gaat je lichaam in 'survivalmodus' om zoveel mogelijk voedingsstoffen ed. te bewaren.

Leek me op dit moment gewoon een handige term, legt het makkelijk uit.

Fair enough :)
 
Kan een refeed ook met slecht voedsel, snoep bijvoorbeeld? (Suikers). En hoe hoog moet zo'n refeed zijn?
 
Survival mode bestaat niet.
Je lichaam vreet dan gewoon spiermassa op omdat je veel te weinig eet, daarom wordt je onderhoud lager en lijkt het alsof je vetverbranding tot een stilstand komt. Omdat je tekort gewoon kleiner wordt, doordat je onderhoud lager wordt.
 
Ik heb onlangs dit topic aangemaakt en heb inmiddels mijn voedingsschema samengesteld.
Uitgegaan van mijn lengte: 1.80 en lichaamsgewicht van 87.0 KG ('s ochtends), is mijn onderhoud: 3137 Kcal.
In de cut moet ik gaan voor 2821 kcal.
Uitgaande van mijn activiteitsfactor van 1,55 (gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week)

Ik heb het volgende voedingsschema samengesteld:

8:00
160 gr volkorenbrood
100 gr kipfilet (beleg)

12:30
1 banaan
500 gr magere kwark

15:30
160 gr volkorenbrood
100 gr kipfilet

18:00
250 gr biefstuk
200 gr broccoli
200 gr aardappelen

20:00
500 gr magere kwark
28 gr Isolaat shake (bodyenfitshop)

Dit komt neer op:
Kcal: 2773
Eiwit: 245
Koolhydraten: 257
Vet: 85

Ik ga elke week minstens 4/5 keer fitnessen, wil hier ook nog een x aantal keren per week
cardio bij gaan voegen. Ik ga de komende tijd eens kijken hoe dit werkt, zijn er nog tips dan hoor ik dat graag...
 
zeker dat het aantal kcal klopt? Lijkt mij persoonlijk veel minder:o
 
Dacht ik ook al... ik zou het eens narekenen met die sheet die hier rondgang doet.
even opgezocht... deze dus
[Link niet meer beschikbaar]
denk dat je eerder richting de 2200 ofzo zit (gokje)
 
Dacht ik ook al... ik zou het eens narekenen met die sheet die hier rondgang doet.
even opgezocht... deze dus
[Link niet meer beschikbaar]
denk dat je eerder richting de 2200 ofzo zit (gokje)

Met zo'n invulsheet heb ik het ook gemeten...
 
Uhu uhu kipfilet voor op brood? Of kipfilet als in, bakken in de croma of koken in een om water?
 
zeker dat het aantal kcal klopt? Lijkt mij persoonlijk veel minder:o

Heb het nu nagerekend met de sheet die gestuurd werd,
nu komt er ongeveer 2900 kcal uit. Ik ga niet elke dag biefstuk eten maar zal ook 's avonds
kip en koolvis i.p.v. de biefstuk nuttigen vandaar dat het aantal kcals zal afwijken.

---------- Post toegevoegd Sun 17 Feb 2013 om 11:47 ----------

Uhu uhu kipfilet voor op brood? Of kipfilet als in, bakken in de croma of koken in een om water?


Kipfilet als beleg
 
Post je sheet dan eens. Kunnen we meekijken. want 2900 lijkt me toch erg veel.
 
Back
Naar boven