AndroidHealthClinic

Staken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De meeste stakingen lijken mij idd kinderachtig.
 
De vakbonden hebben in het verleden heel erg veel goede dingen bereikt.... zal vast wel iets op aan te merken zijn, maar zonder ze zag ons werk er heel anders uit. Zo loyaal hoef je niet te zijn aan je baas.. je baas ik ook niet loyaal naar jou toe. Je bent gewoon een instrument dat ingezet kan worden, of weggegooid kan worden als het hem uit komt.
 
De stakingen waar ik mij het meeste in erger: die van de NMBS.

Die van Ford kan ik nog ergens begrijpen (en die raken mij niet). Maar de NMBS...klotegodoe altijd.

1 voorbeeld dat ik me nog herinner:

In Brussel had de NMBS hun kantoor over het station, nu werd dit door de NMBS top verplaatst...150 meter verder (of iig niet ver!). Wat doen ze daar plots? Allemaal staken want ze gaan niet akkoord.

Dat doet mij denken aan dat klein snotjong dat in de winkel zijn snoep niet krijgt en begint te tieren, roepen en stampen. Nergens voor nodig.

Stakers kunnen soms een soort van sympathie oproepen (Ford Genk, x-aantal mensen zonder werk -> dat is erg). Maar die flikkers van de NMBS die vorig jaar evenveel verlofdagen hebben gestaakt als de gemiddelde mens verlofdagen heeft...nee dank je, egocentrische losers zijn het.
 
Weer een studentje economie die nog nooit een dag gewerkt heeft zal eens zeggen hoe goed de arbeiders het wel
niet hebben in België? :roflol:
 
De vakbonden hebben in het verleden heel erg veel goede dingen bereikt.... zal vast wel iets op aan te merken zijn, maar zonder ze zag ons werk er heel anders uit. Zo loyaal hoef je niet te zijn aan je baas.. je baas ik ook niet loyaal naar jou toe. Je bent gewoon een instrument dat ingezet kan worden, of weggegooid kan worden als het hem uit komt.

Dit, en staken is het enige middel dat je hebt om zaken af te dwingen.
 
De meeste stakingen lijken mij idd kinderachtig.

Zegt de man die leeft van een uitkering die mede mogelijk is door vakbonden , naïf zijn is je tweede naam Mr Corleoné .

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 11:49 ----------

de vakbonden hebben in het verleden heel erg veel goede dingen bereikt.... Zal vast wel iets op aan te merken zijn, maar zonder ze zag ons werk er heel anders uit. Zo loyaal hoef je niet te zijn aan je baas.. Je baas ik ook niet loyaal naar jou toe. Je bent gewoon een instrument dat ingezet kan worden, of weggegooid kan worden als het hem uit komt.

+1

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 11:50 ----------

Dit, en staken is het enige middel dat je hebt om zaken af te dwingen.

Klopt


Zoals ik al zei , vakbonden zijn een noodzakelijk kwaad , met voordelen en soms nadelen maar dat heb je met alles ;)
 
recht om te staken is een van de dingen waar het westerse wereld (europa) op gebaseerd is. dit is misschien een soort van democratie? dat je mag zeggen wat je wilt? er zijn mensen overleden voor zo een recht. tuurlijk ben ik het niet altijd eens met stakingen. bijvoorbeeld wanneer er in de OV wordt gestaakt. Dit raakt mij... maar omdat iets mij raakt/niet raak wilt niet zeggen dat ik onbegrip moet tonen. dat brengt ons weer op een andere zaak als tollerantie/acceptatie/respect.... dat zijn allemaal moeilijke zaken en we mogen blij zijn dat we in ieder geval niet neer worden geknalt voor palijs van justitie als we ergens niet mee eens zijn ;)
 
Weer een studentje economie die nog nooit een dag gewerkt heeft zal eens zeggen hoe goed de arbeiders het wel
niet hebben in België? :roflol:
Als dat je beste argument is?
Dan kan iemand die geen kok opleiding heeft onmogelijk goed koken?
Ik ken er anders wel die sterren hebben...
Moest ik advocaat, dokter ofzo studeren, dan zou ik er minder of kunnen zeggen. Van een student economie verwacht je toch dat hij het effect op de economie beter kan inschatten zonder die studies. Zonder mn studies zou mn mening eigenlijk niet anders geweest zijn, want je leert er nauwelijks iets. Maarja...

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 13:05 ----------

De vakbonden hebben in het verleden heel erg veel goede dingen bereikt.... zal vast wel iets op aan te merken zijn, maar zonder ze zag ons werk er heel anders uit. Zo loyaal hoef je niet te zijn aan je baas.. je baas ik ook niet loyaal naar jou toe. Je bent gewoon een instrument dat ingezet kan worden, of weggegooid kan worden als het hem uit komt.

recht om te staken is een van de dingen waar het westerse wereld (europa) op gebaseerd is. dit is misschien een soort van democratie? dat je mag zeggen wat je wilt? er zijn mensen overleden voor zo een recht. tuurlijk ben ik het niet altijd eens met stakingen. bijvoorbeeld wanneer er in de OV wordt gestaakt. Dit raakt mij... maar omdat iets mij raakt/niet raak wilt niet zeggen dat ik onbegrip moet tonen. dat brengt ons weer op een andere zaak als tollerantie/acceptatie/respect.... dat zijn allemaal moeilijke zaken en we mogen blij zijn dat we in ieder geval niet neer worden geknalt voor palijs van justitie als we ergens niet mee eens zijn ;)
Helemaal mee eens dat ze in het verleden goeie dingen bereikt hebben. Dan staakte men meer in algemeen belang, tegenwoordig is het vooral in eigen belang. Zelf wil men steeds meer koopkracht en luxe. Of anderen hen werk ermee in gevaar komt of andere negatieve effecten daar denken ze zelfs niet eens aan, laat staan dat ze er rekening mee houden.

Is men het hierover eens dat in vergelijking met vroeger, de stakingen nu meer op eigen belang zijn?

En democratie is het niet echt, al vaak gebeurt dat een minderheid die wil staken alles platleggen en maken dat zij die wel willen werken het niet kunnen.
 
Laatst bewerkt:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...igen-al-met-acties-na-akkoord-over-NMBS.dhtml
Volgens mij is hetgeen wat de regering heeft beslist nu net waarom ze vroegen. (correct me if I'm wrong) Willen ze toch wel weer staken? Omdat ze niet betrokken waren bij het beslissen!

Als kind, mama ik wil snoepjes. Mama koopt snoepjes die zoon wou. Zoon: whéééé ik heb niet mogen meegaan kiezen in de winkel, ik moet ze niet hebben.

Lijkt erop dat het hier weer om macht gaat, de vakbonden willen degene zijn die het akkoord afgedwongen hebben. Ze willen niet dat het de regering is. Want als zij het doen dan krijgen ze extra aanhang en steun... -> macht
 
Als dat je beste argument is?
Dan kan iemand die geen kok opleiding heeft onmogelijk goed koken?
Ik ken er anders wel die sterren hebben...
Moest ik advocaat, dokter ofzo studeren, dan zou ik er minder of kunnen zeggen. Van een student economie verwacht je toch dat hij het effect op de economie beter kan inschatten zonder die studies. Zonder mn studies zou mn mening eigenlijk niet anders geweest zijn, want je leert er nauwelijks iets. Maarja...
Tegenstrijdig? Dus eigenlijk is je hele "ik studeerd economie" argument invalid?
 
Tegenstrijdig? Dus eigenlijk is je hele "ik studeerd economie" argument invalid?
Wel voor domme mensen zouden ze helpen, maar ik ben zo slim dat ik het natuurlijk allemaal al wist, dus argument invalid voor mijn persoon :dunno:

Huang-Liqian-Huge-Neck-Tumor.jpg
 
Van een student economie verwacht je toch dat hij het effect op de economie beter kan inschatten zonder die studies.

Het zijn dezelfde studenten die de mensen tot +65 willen laten werken omdat dat beter is voor de economie.
Allemaal mooie theorie van mensen die heel de dag op hun gat liggen om 'te werken'

Studenten economie zouden zich beter eens op de economie richten van de regering en hun functie,
rendement en toedracht aan de economie. Daar valt vast meer te halen dan.
 
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...igen-al-met-acties-na-akkoord-over-NMBS.dhtml
Volgens mij is hetgeen wat de regering heeft beslist nu net waarom ze vroegen. (correct me if I'm wrong) Willen ze toch wel weer staken? Omdat ze niet betrokken waren bij het beslissen!

Als kind, mama ik wil snoepjes. Mama koopt snoepjes die zoon wou. Zoon: whéééé ik heb niet mogen meegaan kiezen in de winkel, ik moet ze niet hebben.

Lijkt erop dat het hier weer om macht gaat, de vakbonden willen degene zijn die het akkoord afgedwongen hebben. Ze willen niet dat het de regering is. Want als zij het doen dan krijgen ze extra aanhang en steun... -> macht

Het is veel complexer dan dat , je kent de voorgeschiedenis van de NMBS niet en daarom is het beter dat je je mening voor jezelf houdt .

Je geeft je mening over een onderwerp met data die je leest vanuit de media en met leerstof van je studies .

Hiermee denk je dat je het daardoor op het rechte eind hebt ... . Zo zal je nog vaak tegen de lamp lopen als je zo uw conclusie's trekt .
 
Het zijn dezelfde studenten die de mensen tot +65 willen laten werken omdat dat beter is voor de economie.
Allemaal mooie theorie van mensen die heel de dag op hun gat liggen om 'te werken'

Studenten economie zouden zich beter eens op de economie richten van de regering en hun functie,
rendement en toedracht aan de economie. Daar valt vast meer te halen dan.
Van politiek ben ik niet zo op de hoogte en dat interesseert me ook niet echt.

In mijn mening is het belangrijker eerst de werklozen aan de slag te krijgen dan mensen langer te laten werken. Maar al die materie is ingewikkeld.
In de toekomst zal het eerder realiteit worden dat men minder per week en tot minder hoge leeftijd zal moeten werken. Dit zal zijn wanneer veel van het werk door robots wordt gedaan en computers veel taken overnemen zoals bv callcenters die beantwoorden met slimme computerprogramma's. Dat gaat nog veel problemen opleveren in de toekomst denk ik. Maar dit zal probs nog 50 jaar duren ofzo.
 
Van politiek ben ik niet zo op de hoogte en dat interesseert me ook niet echt.

In mijn mening is het belangrijker eerst de werklozen aan de slag te krijgen dan mensen langer te laten werken. Maar al die materie is ingewikkeld.
In de toekomst zal het eerder realiteit worden dat men minder per week en tot minder hoge leeftijd zal moeten werken. Dit zal zijn wanneer veel van het werk door robots wordt gedaan en computers veel taken overnemen zoals bv callcenters die beantwoorden met slimme computerprogramma's. Dat gaat nog veel problemen opleveren in de toekomst denk ik. Maar dit zal probs nog 50 jaar duren ofzo.

Politiek interesseert u niet en je denkt daardoor een correctie visie te kunnen hebben over de sociale werksituatie en economische toestand van Belgie .


Je hebt veel te veel fantasy , zou je niet beter in het supplementen gedeelte blijven .
 
Van politiek ben ik niet zo op de hoogte en dat interesseert me ook niet echt.

In mijn mening is het belangrijker eerst de werklozen aan de slag te krijgen dan mensen langer te laten werken. Maar al die materie is ingewikkeld.
In de toekomst zal het eerder realiteit worden dat men minder per week en tot minder hoge leeftijd zal moeten werken. Dit zal zijn wanneer veel van het werk door robots wordt gedaan en computers veel taken overnemen zoals bv callcenters die beantwoorden met slimme computerprogramma's. Dat gaat nog veel problemen opleveren in de toekomst denk ik. Maar dit zal probs nog 50 jaar duren ofzo.
Ja precies en tegen die tijd hebben we ook vliegende tapijten dus zijn auto's niet meer nodig. Hierdoor kunnen we al het geld wat me met benzine besparen dan in de economie stoppen. Hierdoor zullen er geen stakingen en werklozen meer zijn.
 
Politiek interesseert u niet en je denkt daardoor een correctie visie te kunnen hebben over de sociale werksituatie en economische toestand van Belgie .


Je hebt veel te veel fantasy , zou je niet beter in het supplementen gedeelte blijven .
Loool. Alsof politiek de totaaloplossing is. Je moet geen politieker zijn om te weten dat staken economische schade aanricht.

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 13:36 ----------

Hierdoor kunnen we al het geld wat me met benzine besparen dan in de economie stoppen. Hierdoor zullen er geen stakingen en werklozen meer zijn.
Gevaarlijk om te zeggen want die automatisering waar ik het over heb zou wel eens voor veel werkloosheid kunnen zorgen
 
Dit zal zijn wanneer veel van het werk door robots wordt gedaan en computers veel taken overnemen zoals bv callcenters die beantwoorden met slimme computerprogramma's. Dat gaat nog veel problemen opleveren in de toekomst denk ik. Maar dit zal probs nog 50 jaar duren ofzo.

:roflol: op deze zin was ik gewoon aan het wachten :roflol:
 
Loool. Alsof politiek de totaaloplossing is. Je moet geen politieker zijn om te weten dat staken economische schade aanricht.



Je snapt het niet , nvm , ik ben out .
 
:roflol: op deze zin was ik gewoon aan het wachten :roflol:
Zeg enkel dat het probleem van 65+ werken dat dit enkel op korte termijn is (historisch gezien) ben jij natuurlijk te dom voor om dat te begrijpen:rolleyes:
 
Back
Naar boven