XXL Nutrition

Staken

Bezoekers in dit topic

Contractueel is afgesproken dat er grondstoffen geleverd word op afroep. Idem verhaal bij toeleveranciers
bij Ford. Zij produceren enkel op afroep en voor eventueel de gevraagd veiligheidsvoorraad. Dus dat
is geen punt.

Ik heb planning etc gedaan in de automotive voor een toeleveringsbedrijf van Ford. Dus ik weet ook wel
waar ik het over heb hoor
Ben je daar zeker van? Ik weet dat dat mogelijk is. Maar bij allemaal? Want je weet wellicht zelf ook dat niet overal bij elk bedrijf in elke sector het op afroep is?
 
Ben je daar zeker van? Ik weet dat dat mogelijk is. Maar bij allemaal? Want je weet wellicht zelf ook dat niet overal bij elk bedrijf in elke sector het op afroep is?

Als student economie zou je moeten weten dat alle stock die je hebt eventueel verlies is
 
Als student economie zou je moeten weten dat alle stock die je hebt eventueel verlies is
Jep. Maar dat betekend niet dat men overal perfecte levering heeft van grondstoffen ;). Anders zou het ook geen punt zijn die men aangeeft om op te letten.

Jij komt ten minste af met wat degelijk argumenten :roflol:
 
Jep. Maar dat betekend niet dat men overal perfecte levering heeft van grondstoffen ;). Anders zou het ook geen punt zijn die men aangeeft om op te letten.

En daarom heb je voor x aantal productie dagen een veiligheidsvoorraad liggen en in je contract met je
leverancier een clausule waarin staat dat hij x aantal euro boete moet betalen als hij niet tijdig levert.
 
En daarom heb je voor x aantal productie dagen een veiligheidsvoorraad liggen en in je contract met je
leverancier een clausule waarin staat dat hij x aantal euro boete moet betalen als hij niet tijdig levert.
Soms zijn er leveranciers die zekerheid willen van hen afzet en dan stellen ze contract waarbij gespreid over een bepaalde periode (ook op afroep) een bepaald (minimum / vast / ...) aantal geleverd wordt bv 100 ton op 2 jaar.
Dus dan is de klant uiteindelijk verplicht om in die 2 jaar die 100 ton te kopen. Hij kan dan wel tijdelijk zn afroep verlagen maar dan moet hij op het einde van die 2 jaar wel al het overige opnemen. En er zijn tal van andere types contracten die evenmin niet zo flexibel zijn.

Dus bij Ford zijn er geen leveranciers met minder flexibele voorwaarden? Of weet je dat niet zeker over allemaal? Geloof best dat het kan kloppen voor bepaalde aangezien je er voor gewerkt hebt, maar is dit ook door te trekken naar de rest?
 
In de automotive werkt het zo. Omdat dat een vrij onstabiele sector is. Je weet per slot van rekening nooit wat
voor een jaar de sector krijgt.

Ik zit nu in de beton en daar is het inderdaad op een soort gelijke manier waarop jij het stelt. Maar dat maakt ook niet
uit want beton hebben de mensen nu eenmaal nodig ;)
 
In de automotive werkt het zo. Omdat dat een vrij onstabiele sector is. Je weet per slot van rekening nooit wat
voor een jaar de sector krijgt.

Ik zit nu in de beton en daar is het inderdaad op een soort gelijke manier waarop jij het stelt. Maar dat maakt ook niet
uit want beton hebben de mensen nu eenmaal nodig ;)
Ok daar leer ik ten minste iets van bij.
Ik ga nu wat leren voor examens (of toch proberen)
Bedankt. Jij hebt vast ook wel iets beter te doen dan hele dag discussie met de Whami :p:).
 
Toevallig vanmiddag bij een bijeenkomst geweest van de vakbond... wat een gezeik zeg... van de leden (stelletje oude lullen). Het vakbondsbestuur zelf vond ik heel redelijk.
 
Toevallig vanmiddag bij een bijeenkomst geweest van de vakbond... wat een gezeik zeg... van de leden (stelletje oude lullen). Het vakbondsbestuur zelf vond ik heel redelijk.
Kan het geloven :D
 
Ok daar leer ik ten minste iets van bij.
Ik ga nu wat leren voor examens (of toch proberen)
Bedankt. Jij hebt vast ook wel iets beter te doen dan hele dag discussie met de Whami :p:).

Ik heb nu eigenlijk niets te doen op mijn werk, anders had ik je volledig genegeerd gewoon :)

Maar luister nu maar eens naar een oude mens, probeer ook maar eens een tijdje arbeider te zijn
voordat je bediende word. Dan besef je pas wel verschil er is tussen theorie op de werkvloer & praktijk
 
de Whami houdt van Whami discusies hea Whami?
 
Ik heb nu eigenlijk niets te doen op mijn werk, anders had ik je volledig genegeerd gewoon :)

Maar luister nu maar eens naar een oude mens, probeer ook maar eens een tijdje arbeider te zijn
voordat je bediende word. Dan besef je pas wel verschil er is tussen theorie op de werkvloer & praktijk
Bediende? Ik ga voor de top :trollface:
Ik ben ook van mening dat mensen in hogere functies ook eens laag gewerkt moeten hebben om hen beroep degelijk te kunnen doen. Desnoods dat ze bv elke vrijdag zelf 'laag' meewerken of iets dergelijks. Is natuurlijk ook weer makkelijker gezegd dan gedaan...maar dat is een andere discussie :roflol:

Als ik nu examens had en moest leren had ik je ook genegeerd :) oh wait, wut, ik heb ook exames :scratch: shit. :p
 
Bediende? Ik ga voor de top :trollface:
Ik ben ook van mening dat mensen in hogere functies ook eens laag gewerkt moeten hebben om hen beroep degelijk te kunnen doen. Desnoods dat ze bv elke vrijdag zelf 'laag' meewerken of iets dergelijks. Is natuurlijk ook weer makkelijker gezegd dan gedaan...maar dat is een andere discussie :roflol:

Als ik nu examens had en moest leren had ik je ook genegeerd :) oh wait, wut, ik heb ook exames :scratch: shit. :p

Ja man ... en als je afgestudeerd bent ga je ook gelijk +3k verdienen en een dikke auto krijgen

:headbang:
 
de Whami houdt van Whami discusies hea Whami?
tumblr_m9b8cdhOtg1ryfwpio1_500.gif


---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 15:33 ----------

Ja man ... en als je afgestudeerd bent ga je ook gelijk +3k verdienen en een dikke auto krijgen

:headbang:
Zeg ik toch niet :p
Op langere termijn ga ik voor hogere functie.
Heb wel al aanbieding gehad voor vakantiejob waarbij is leiding zou moeten geven (leiding is veel gezegd, maar eerder gelijk aan mensen in het teampje maar degene die de doorslag moet geven indien nodig...en de verantwoordelijkheid draagt). Daarbij boden ze ook auto aan :o weet wel niet dewelke, kan klein VW'tje geweest zijn ofzo :p.
(was ook groot nadeel bij, als je je werk niet goed deed kon je van de ene dag op de andere ontslagen worden en het was ook eerder hard werken)
Oh en nee ik ben er niet voor gegaan, was mn ding niet echt, niet exact wat ik wil doen later.
 
Laatst bewerkt:
tumblr_m9b8cdhOtg1ryfwpio1_500.gif


---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 15:33 ----------


Zeg ik toch niet :p
Op langere termijn ga ik voor hogere functie.
Heb wel al aanbieding gehad voor vakantiejob waarbij is leiding zou moeten geven (leiding is veel gezegd, maar eerder gelijk aan mensen in het teampje maar degene die de doorslag moet geven indien nodig...en de verantwoordelijkheid draagt). Daarbij boden ze ook auto aan :o weet wel niet dewelke, kan klein VW'tje geweest zijn ofzo :p.
(was ook groot nadeel bij, als je je werk niet goed deed kon je van de ene dag op de andere ontslagen worden en het was ook eerder hard werken)
Oh en nee ik ben er niet voor gegaan, was mn ding niet echt, niet exact wat ik wil doen later.


Als je het ooit ergens wil schoppen zou ik beginnen met een realistische blik op de wereld te creëren, als student kan je dit onmogelijk weten want je betaald nog niks van rekeningen zelf en zoals rob zei , je mama doet nog je was en je plas , je woont nog lekker veilig en knus bij de oudjes .

Je zou niet de eerste student economie zijn wiens zijn dromen aan diggelen valt .

De meeste werkloze jongere zijn tegenwoordig jong afgestudeerde met een diploma op zak die te hoge eisen verwachten van de arbeidsmarkt .
 
Als je het ooit ergens wil schoppen zou ik beginnen met een realistische blik op de wereld te creëren, als student kan je dit onmogelijk weten want je betaald nog niks van rekeningen zelf en zoals rob zei , je mama doet nog je was en je plas , je woont nog lekker veilig en knus bij de oudjes .

Je zou niet de eerste student economie zijn wiens zijn dromen aan diggelen valt .

De meeste werkloze jongere zijn tegenwoordig jong afgestudeerde met een diploma op zak die te hoge eisen verwachten van de arbeidsmarkt .
Ik betaal zelfs mn eigen schoolgeld. Ik ben beter in mn geld beheren dan veel van mn leeftijdsgenoten voor zover ik weet.

Ik heb te hoge eisen. Maar ik wil best laag beginnen en opbouwen.
Aan de andere kant wie niets verwacht en geen ambitie heeft gaat ook nooit ver komen.
Heb zelfs al eens een onderzoek gelezen dat zij die hoge ambities stellen later gemiddeld ook betere jobs zullen hebben en beter verdienen. Geen goesting om naar bron te zoeken voor deze stelling.
 
Zegt de man die leeft van een uitkering die mede mogelijk is door vakbonden , naïf zijn is je tweede naam Mr Corleoné .



:fluit: & Thx, is het mooiste compliment dat ik de afgelopen dagen, weken, maanden of jaren van iemand gekregen heb.
 
:fluit: & Thx, is het mooiste compliment dat ik de afgelopen dagen, weken, maanden of jaren van iemand gekregen heb.
Ik krijg ook altijd wat van die ava van je, brengt niet bepaalde het beste in me naar boven :roflol:
 
Er zijn wel ergere "problemen" in de economie dan staken. Wat dacht je van het loon aanpassen op basis van arbeidsproductiviteit en liever nu dan over 20 jaar als al die babyboomers al lang met pensioen zijn. Dit gaat in de toekomst toch wel gebeuren en wordt nu enkel tegengehouden door die oude lullen in de vakbonden.
 
imo heb je goede stakers, zoals die schoonmakers en verplegers die gingen staken omdat ze een hongerloontje hadden. En je hebt waardeloze stakers zoals die leerlingen die toen de straat op gingen omdat ze een uurtje extra les per jaar zouden krijgen.
 
Back
Naar boven