Fitness Seller

Fullbody schema check (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

they23

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
1.035
Waardering
24
Ik gebruik het volgende schema dit moment, tips/ aanmerkingen?

Workout a:
Squat
bench
Db rows
Mpress

B:
Deadlift
Inc bench
Pulldown
Sideraises
1/2 warmup sets, 3x8 werksets.

Week 1: A B A
Week 2: B A B

Etc
 
Opwarmen zou je op de crosstrainer kunnen doen 10-15min.
 
ziet er goed uit om te beginnen.

als je voelt dat er bepaalde spiergroepen zijn die wat meer oefening aankunnen, kan je er altijd bv nog een extra oefening aan toevoegen zoals pec flies of biceps curls etc.

greetz
 
De belangrijkste oefeningen, niet meer en niet minder. Goede basis dus!
 
Zijn het niet te weinig oefeningen? Ik heb gekeken naar andere fullbody schema's en die hebben soms wel 7/8 oefeningen per dag (al hebben deze wel allemaal isolatie oefeningen).
 
Zoals germeys al zegt kan je naar behoefte isolatie toevoegen, maar staar je niet blind op het aantal oefeningen.
 
Ik zou erg voorzichtig zijn met toevoegen van extra iso oefeningen. Veelal heeft het alleen maar negatief effect., evenals het trainen tot failure in FB format. Armen kunnen vaak nog wel wat extra,s gebruiken en een verdwaald setje fly,s kan ook nog wel. Veel gekker als bv dit zou ik het zelf niet maken:

Workout a:
Squat
bench
Db rows
Mpress
Barbell curl 2x8

B:
Deadlift
Inc bench
Pulldown
Sideraises 2x8 ver van failure

Dips 2x8
Fly/cable crossover 1x8
 
Ik zou erg voorzichtig zijn met toevoegen van extra iso oefeningen. Veelal heeft het alleen maar negatief effect., evenals het trainen tot failure in FB format. Armen kunnen vaak nog wel wat extra,s gebruiken en een verdwaald setje fly,s kan ook nog wel. Veel gekker als bv dit zou ik het zelf niet maken:

Workout a:
Squat
bench
Db rows
Mpress
Barbell curl 2x8

B:
Deadlift
Inc bench
Pulldown
Sideraises 2x8 ver van failure

Dips 2x8
Fly/cable crossover 1x8
Ik denk dat hierdoor je borst wat teveel gaat belasten. Dan pak je iedere dag borst, als je hierbij iedere keer hoge gewichten gebruik gaat je borst moeilijk kunnen herstellen, denk ik.
 
Ik denk dat hierdoor je borst wat teveel gaat belasten. Dan pak je iedere dag borst, als je hierbij iedere keer hoge gewichten gebruik gaat je borst moeilijk kunnen herstellen, denk ik.

Ja is niet ideaal maar zou me meer druk om schouders maken. Doe al 4 jaar zulke schema,s en daar loop ik altijd op vast. Als ik nu bv maandag 3x8 MP doe met 55 kg waar 62,5 ongeveer me max is, dan voel ik het echt als ik woensdag 3x8 chin up doe, laat staan side raises. Na 6 weken merk ik dan ook kracht afname bij schouders en is het game over. Met borst heb ik dit echter nooit met bv 3x per week 3x8 en een setje fly op vrijdag. Zal vast persoonlijk zijn. Heb nu de theorie dat het komt omdat ik op me zij slaap en duizend keer per nacht draai, waardoor schouders slechter herstellen:p Borst gebruik je ook amper in het dagelijks leven. Zelf ik zou ik het ook anders doen maar dan veranderd het hele schema:


A:
Squat
bench
Db rows
Barbell curl 2x8
Fly/cable crossover 1x8

B:
Deadlift
Mpress
Pulldown
Sideraises 1x8 ver van failure
Dips 2x8
 
Ja is niet ideaal maar zou me meer druk om schouders maken. Doe al 4 jaar zulke schema,s en daar loop ik altijd op vast. Als ik nu bv maandag 3x8 MP doe met 55 kg waar 62,5 ongeveer me max is, dan voel ik het echt als ik woensdag 3x8 chin up doe, laat staan side raises. Na 6 weken merk ik dan ook kracht afname bij schouders en is het game over. Met borst heb ik dit echter nooit met bv 3x per week 3x8 en een setje fly op vrijdag. Zal vast persoonlijk zijn. Heb nu de theorie dat het komt omdat ik op me zij slaap en duizend keer per nacht draai, waardoor schouders slechter herstellen:p Borst gebruik je ook amper in het dagelijks leven. Zelf ik zou ik het ook anders doen maar dan veranderd het hele schema:


A:
Squat
bench
Db rows
Barbell curl 2x8
Fly/cable crossover 1x8

B:
Deadlift
Mpress
Pulldown
Sideraises 1x8 ver van failure
Dips 2x8
Waarom laat je de side raises niet achterwege?
Ik heb nog nooit side raises gedaan en heb niet het gevoel dat de zijkant achterloopt.
Ik dacht altijd dat je genoeg schouders pakte met rows en MP. En met dips pak je toch ook een beetje je schouders mee?
 
Back
Naar boven