XXL Nutrition

Rechter borst kleiner dan links, rechter voorkant schouder groter als links? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

1ronman

Cool Novice
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
61
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
150kg
Vetpercentage
5%
Hallo iedereen.

Ik train nu ruim een jaar en het begon me op te vallen dat mijn linker borst dikker is als rechts, vorm is vrijwel hetzelfde. Misschien dat mensen het van de voorkant niet zien maar als ik achterover leun en voor een spiegel sta is mijn linker kant veel meer ontwikkeld dan rechts die is dan veel platter. Ook viel het me op dat als ik mijn armen naar voren strek en aanspan mijn rechter voorkant schouder spier dikker is als links, misschien dat dit er mee te maken heeft. Het iriteert me in iedergeval flink. Ook vind ik niet dat ik aardig wat kracht gegaind heb in 1 jaar tijd, ik doe setjes met 60kilo bij de benchpress niet veel naar mijn idee. Ik weet in iedergeval zeker dat het niet aan mijn voedingsschemaligt, maar ik denk aan hoe ik train. Ik trainde veel tot failure en soms verloor ik zelfs reps op oefeningen dus ik was nog niet herstelt,hier heb ik veel moeite mee een goed trainingschema vinden, ik ben nu van plan om spiergroepen gewoon 2x in de week te pakken en niet meer tot failure te gaan maar hoe ziet zon schema er uit?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn problemen, word zeer gewaardeerdt.

Mvg,
Stefan.
 
Gewoon door trainen trekt wel weer bij.
 
Gewoon door trainen trekt wel weer bij.

Dit.

Over je Kg's,... "It's not pushing 200kg that's importent, it's looking like you could that is" ;)
(ofwel train lekker op je eigen max,.. probeer wat verder te komen, maar hecht er niet téveel waarde aan.)
 
Ik heb hetzelfde met me linker bicep die is ook kleiner.
 
Heb precies hetzelfde, Linkerborst is groter dan rechts dat voel ik gewoon. Terwijl links eigenlijk mijn wat minderen arm is, ben rechtshandig.
is hier niks aan te doen verder en zal dit vanzelf weggaan?
 
Was trouwens vergeten erbij te vertellen dat mijn rechter sleutelbeen ook veel meer uitsteek als links en mijn rechter schouderblad iets meer als mijn linker. Ook voel ik bij pressoefeningen mijn linkerborst meer en mijn rechterschouder weer meer als de linker we'll vaag. En tuurlijk gaat het bij bodybuilding om hoe je eruitziet en ik druk liever 80kilo als max en eruitzient als een bodybuilder als iemand die 130kg drukt die minder gespierd is. Maar tog is flink wat kracht ook mooi, ik heb altijd k*t trainingschema's waardoor ik niet optimaal train heb ik het idee.
 
Dit.

Over je Kg's,... "It's not pushing 200kg that's importent, it's looking like you could that is" ;)
(ofwel train lekker op je eigen max,.. probeer wat verder te komen, maar hecht er niet téveel waarde aan.)

^Dit , en het trekt vanzelf bij.

---------- Post toegevoegd Thu 10 Jan 2013 om 22:59 ----------

Was trouwens vergeten erbij te vertellen dat mijn rechter sleutelbeen ook veel meer uitsteek als links en mijn rechter schouderblad iets meer als mijn linker. Ook voel ik bij pressoefeningen mijn linkerborst meer en mijn rechterschouder weer meer als de linker we'll vaag. En tuurlijk gaat het bij bodybuilding om hoe je eruitziet en ik druk liever 80kilo als max en eruitzient als een bodybuilder als iemand die 130kg drukt die minder gespierd is. Maar tog is flink wat kracht ook mooi, ik heb altijd k*t trainingschema's waardoor ik niet optimaal train heb ik het idee.

Wat is je trainingschema dan?
 
^Dit , en het trekt vanzelf bij.

---------- Post toegevoegd Thu 10 Jan 2013 om 22:59 ----------



Wat is je trainingschema dan?

Dag1

Borst&triceps

Benchpress 4 sets failure

Incline benchpress 4 sets failure

Tricep pushdowns 4 sets failure


Dag2 rug&biceps

T-bar rows 4 sets failure

Seated cable rows 4 sets failure

Latpuldowns 4 sets failure

Close grip pulldowns 4 sets failure
Rear dealt flys 3 sets failure

Barbell bicep curl 3 sets failure


Dag 3 benen&schouders

Squats 4 sets 10-20

Side lateral raises 4 sets failure

Ik train met een flink zwaar gewicht VOOR MIJN DOEN, en voel mezelf bij nieuwe trainingen voor dezelfde spiergroep vermoeid en niet herstelt. Ik wil het graag anders aanpakken maar weet niet hoe, zo vertelde een bodybuilder mij eens dat hij altijd trainde op 85% van zijn kunnen zo voorkwam die ook blessures, die gast was breeeeed en ****ing sterk
:p
 
Je doet wel weinig oefeningen
 
Niemand die me kan helpen ?:( Wat nou als je een scheve borstkast heb bijvoorbeeld hoe kan je dat zien trouwens, ik heb het gevoel dat mien borstkast een klein beetje naar links wijst. Ook niemand wat op te merken aan mijn trainschema zal tog we'll iets verkeerd doen?
 
Dit trekt juist niet bij. Ik ervaar het al 10 jaar.
Overigens als een arm wat meestal als voorbeeld wordt genomen kleiner is als de ander is het heel goed mogelijk dat dit ook voor andere spieren geld.
Bij mij is letterlijk elke spier die ik heb links kleiner dan rechts. niks aan te doen, ook mijn botten zijn rechts langer.
 
Dit trekt juist niet bij. Ik ervaar het al 10 jaar.
Overigens als een arm wat meestal als voorbeeld wordt genomen kleiner is als de ander is het heel goed mogelijk dat dit ook voor andere spieren geld.
Bij mij is letterlijk elke spier die ik heb links kleiner dan rechts. niks aan te doen, ook mijn botten zijn rechts langer.

Weet niet zeker als ik dat heb he, mijn buikspieren staan we'll recht tegenover elkaar en recht naar beneden.
 
Weet niet zeker als ik dat heb he, mijn buikspieren staan we'll recht tegenover elkaar en recht naar beneden.

Dat is genetisch bepaald hoe je buikspieren staan.
 
Probeer anders eens een UB/LB schema, is effectiever om massa te gainen voor natty's en beginners
 
Probeer anders eens een UB/LB schema, is effectiever om massa te gainen voor natty's en beginners
En dan om de 5 dagen dezelfde spiergroep? En 1 oif 2 sets per spiergroep tot failure? Bijvoorbeeld bij incline benchpress laatste set tot failure en bij benchpress laatste set tot failure?
 
"Trekt wel weer weg" heb je dus niets aan.
Ben ooit op zoek geweest naar meer info omdat ik hetzelfde probleem heb. Hieronder kan je nog enkele links vinden:
http://forum.bodynet.nl/oefeningen/20339-ene-borst-groter-de-ander.html
[Link niet meer beschikbaar]
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=896869
http://bodybuilding.about.com/od/bodybuildingfaq/f/unevengrowth.htm
http://training.fitness.com/body-building/chest-uneven-14157.html
http://www.t-nation.com/tmagnum/readTopic.do?id=1154984
http://www.muscletalk.co.uk/uneven_chest,_center_the_problem?/m_566440/tm.htm

Bij sommige mensen trekt het dus niet vanzelf weg. Je zal veel meer met halters moeten gaan trainen. En heel zuiver waarbij 'mindsetting' ook een grote rol speelt; je concentreren zodat je zeker je achterblijvende borst meetraint.
En maak je niet teveel zorgen. Bij mij is het er nog steeds maar een stuk minder. En niemand merkt het nog op. En zelf trek ik het me al helemaal niet meer aan.
 
Same. Waarom zou je er je zorgen over maken. Je ziet het verschil amper. Zodra er >3 cm verschil zit tussen je armen oid zou ik me pas zorgen gaan maken, geloof ook niet zo in unilaterale shit om dan "1 kant te compenseren".

Ik heb zelfs een striae streep onder m'n linker oksel die langzaamaan over mijn bicep kruipt en rechts helemaal niks. Linker borst en arm zijn groter en groeien sneller. Same voor benen.
 
Bij mij is de gehele rechterkant naar mijn idee iets gespierder, dat is nu al 1,5 jaar zo. Vreemd genoeg heb ik dan wel 2 grote striae boven mijn linkeroksel over mijn schouder naar mijn biceps toe lopen, terwijl ik rechts nergens last van heb.

Je moet ook onthouden dat het spierverschil alleen opvalt als je er zelf naar kijkt in de spiegel, zodra je ergens rondloopt zullen mensen het bijna niet zien.
 
Dit trekt juist niet bij. Ik ervaar het al 10 jaar.
Overigens als een arm wat meestal als voorbeeld wordt genomen kleiner is als de ander is het heel goed mogelijk dat dit ook voor andere spieren geld.
Bij mij is letterlijk elke spier die ik heb links kleiner dan rechts. niks aan te doen, ook mijn botten zijn rechts langer.

same here
na meer dan 3 jaar blijft de rechterkant van mijn borst achterop hinken
heb wel het gevoel dat dit de laatste maanden al iets verbeterd is, maar je blijft het wel nog zien (ik toch alvast...)
uit metingen heb ik dan ook moeten vaststellen dat er blijkbaar een verschil van ongeveer 1-1,5cm tussen beide kanten zit (biceps, quads, kuiten,...)
bij armen en benen valt dat nu nog niet zozeer op, maar op mijn borst wel :mad:

het irritante hierbij is dan ook dat ik minder kracht heb aan de rechterkant: bij bankdrukken / dumbbell press gaat mijn rechterkant moeizamer omhoog dan de linkerkant
op zich zou je dan denken dat mijn rechterkant beter zou groeien dan de linkerkant, aangezien de rechter meer moeite/werk moet verrichten voor hetzelfde gewicht, maar is blijkbaar niet zo ???
 
Back
Naar boven