Fitness Seller

Overgewicht is erfelijk bepaald (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

010

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 mei 2009
Berichten
1.313
Waardering
56
ik dacht, ik plemp het even neer hier:

Overgewicht is erfelijk bepaald

Heeft u last van overgewicht? Kwel uzelf niet langer met eindeloze diëten. Gezonde voeding en voldoende beweging hebben weliswaar enige invloed op ons gewicht, maar het antwoord op de vraag waarom de een sneller dik wordt dan de ander, ligt in onze genen. Dat hebben onderzoekers van de universiteit van Los Angeles ontdekt.

De onderzoekers kwamen tot deze conclusie nadat ze muizen eerst acht weken een gezond dieet voorschotelden, gevolgd door een dieet van acht weken bestaande uit vette, suikerrijke producten. Bij sommige muizen leverde het tweede voedingspatroon geen overgewicht, terwijl andere muizen gigantisch aankwamen. Sommige muizen zagen hun gewicht zelfs met 600 procent toenemen.

Vervolgens vergeleken de wetenschappers 11 genetische gebieden die in verband worden gebracht met overgewicht in het lichaam van de muizen. Sommige van deze genen komen overeen met genen in het menselijk lichaam. De uitkomst: sommige muizen zijn van nature actiever dan andere en verbranden daardoor meer calorieën.

"We kennen allemaal wel mensen die alles kunnen eten zonder een grammetje aan te komen. Onze bevindingen passen precies is dat plaatje", legt een van de onderzoekers uit. "Het gaat dus niet om wat of hoeveel we eten. Het zit allemaal in onze genen." De arts benadrukt wel dat gezonde voeding en voldoende beweging van levensbelang zijn, ook als u 'goede' genen hebt.

Artsen hopen dat de uitkomsten van het onderzoek uiteindelijk zullen leiden tot de ontwikkeling van een medicijn dat de 'foutjes' in de zogenaamde slechte genen kan verhelpen. Het kan nog zeker 10 jaar duren voor een dergelijk geneesmiddel verkrijgbaar is.

bron: http://www.powned.tv/nieuws/tech/2013/01/overgewicht_is_erfelijk_bepaal.html
 
Zo hebben luie dikkerds weer een excuus.
 
beter, weer een excuus
 
Lol want muizen zijn precies mensen ja
 
Stel je wordt 1 kilo per jaar zwaarder...
da's 7000 Cal op een jaar
dus 7000 / 365 = 19 Cal per dag te veel eten ...

19 Calorieën ... da's een kwart appel of zo.

en dat zonder calorieën te tellen !!

Ik vind het een wonder dat er mensen zijn die op gewicht blijven zonder dat ze calorieën tellen maar dat ze zich enkel laten leiden door eetlust/trek in het overvloedige aanbod van calorieën tegenwoordig....
 
tja wazzup

Ik denk dat er ook veel mensen stelselmatig gewoon onder hun behoefte eten zonder dat ze het door hebben hoor.
 
tja wazzup

Ik denk dat er ook veel mensen stelselmatig gewoon onder hun behoefte eten zonder dat ze het door hebben hoor.

dit inderdaad.

en vooral dat mensen denken dat hun behoefte anders is. Elke dag in de auto naar je werk gaan en dan zittende job verbrandt je tot wel 3x zo weinig als iemand die fysiek zwaar werk heeft, langere dagen maakt en in zn vrije tijd ook nog beweegt.

Meer de instelling/gedragspatroon van mensen
 
tja wazzup

Ik denk dat er ook veel mensen stelselmatig gewoon onder hun behoefte eten zonder dat ze het door hebben hoor.

Dit weet ik wel zeker
 
-
 
Laatst bewerkt:
tja wazzup

Ik denk dat er ook veel mensen stelselmatig gewoon onder hun behoefte eten zonder dat ze het door hebben hoor.

Dan zouden ze afvallen....

Maar stelselmatig eronder en af en toe grof erover heen bedoel je ?
 
Dan zouden ze afvallen....

Maar stelselmatig eronder en af en toe grof erover heen bedoel je ?

1 avond per week flink zuipen maak t misschien wel veel 'goed' t.o.v. een week ondervoeding
 
het is idd erfelijk al je dat weet minder ete
 
zo de dikkerdjes kunnen weer gerust hun zak chips opentrekken
 
zo de dikkerdjes kunnen weer gerust hun zak chips opentrekken

Hahaha inderdaad , ipv zoiets te zien als een extra motivatie om beter hun best te doen zullen velen dit zien als 'bewijs' zodat ze geen moeite moeten doen omdat 'het zinloos is door m'n genen'. Fat people logic.
 
Voor een man hanteert m'n 2500kcals per dag. Nu vraag ik me af wat zo een kantoorbediende die niet sport op een dag verbruikt. Zal heus geen 2500 kcals zijn.
 
Oke dus nu is er geen excuus meer, mensen met dikke ouders moeten zich dus niet volstouwen met fastfood.
 
Dit artikel is werkelijk te debiel voor woorden. De studie zelf is ook niet veel waard omdat het een dierenstudie is maar goed even hypothetisch reageren.

Tuurlijk is overgewicht DEELS genetisch bepaald, maar uiteindelijk kan iedereen teveel vet winnen.

De totaal verkeerde Westerse voeding is de echte oorzaak voor overgewicht (en vele andere kwalen). Maar in plaats van het probleem bij de wortel aan te pakken willen ze gaan knoeien met genen??

Het gaat dus niet om wat of hoeveel we eten. Het zit allemaal in onze genen.
Deze "onderzoeker" zou zich diep moeten schamen.
 
Dit artikel is werkelijk te debiel voor woorden. De studie zelf is ook niet veel waard omdat het een dierenstudie is maar goed even hypothetisch reageren.

Tuurlijk is overgewicht DEELS genetisch bepaald, maar uiteindelijk kan iedereen teveel vet winnen.

De totaal verkeerde Westerse voeding is de echte oorzaak voor overgewicht (en vele andere kwalen). Maar in plaats van het probleem bij de wortel aan te pakken willen ze gaan knoeien met genen??


Deze "onderzoeker" zou zich diep moeten schamen.

Er zijn ongetwijfeld veel dikkerds die dit resultaat met veel plezier lezen (zie je wel dat ik er niks aan kan doen!).
 
-
 
Laatst bewerkt:
Voor een man hanteert m'n 2500kcals per dag. Nu vraag ik me af wat zo een kantoorbediende die niet sport op een dag verbruikt. Zal heus geen 2500 kcals zijn.

hangt veel per persoon af.
sommigen verbruiken dan nog 3500kcal terwijl anderen hooguit 2000 verbruiken (nagenoeg geen verschil in spiermassa)
 
Back
Naar boven