MuscleMeat

Belgische koningin omzeilt belastingen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jimbooo

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2008
Berichten
4.397
Waardering
710
Lengte
1m72
Massa
118kg
Vetpercentage
31%
Koningin Fabiola omzeilt belastingen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]De Belgische koningin Fabiola heeft haar erfenis via een fonds geregeld, waarmee ze de belasting omzeilt. De 84-jarige weduwe van de in 1993 overleden koning Boudewijn heeft geen kinderen. Ze erfde miljoenen van haar man, heeft tal van bezittingen en ontving sinds de dood van Boudewijn ongeveer 27 miljoen aan dotaties. De stichting mag geld voor vier doelen gebruiken, zoals historische en culturele werken en katholieke instellingen, maar het belangrijkste doel is haar eigen familie: haar biologische neven en nichten van Spaanse adel.

Zij zouden 70 procent belasting moeten betalen, maar nu het geld in een private stichting (‘Fonds Pereos’) zit, vervalt die heffing. De constructie is legaal en wordt vaak gebruikt door rijke mensen om hun erfgenamen te beschermen, maar veel Belgen zijn er niet over te spreken. Belgische politici zijn verontwaardigd en wijzen erop dat haar fortuin grotendeels uit publiek geld bestaat. Ook koningsgezinde partijen zijn not amused. De Waalse liberalen vinden dat het lijkt op een ‘fiscale vlucht’. De koningin heeft ook bepaald dat alleen neven en nichten uit een eerste huwelijk, katholiek gesloten, geld uit het fonds kunnen krijgen. Premier di Rupo zei niets te weten van het fonds. Hij moet later vandaag in het parlement uitleg komen geven.

Prachtig die koningshuizen :roflol:
 
Ze omzeilt niet alleen belastingen. Het geld waarmee ze belastingen omzeilt is zelfs helemaal niet bedoeld voor privédoeleinden. Ze gebruikt dus belastingsgeld (haar dotatie) om belastingen te ontwijken. Overigens snap ik niet waarom ze überhaupt een dotatie zou moeten krijgen. Ze is slechts de schoonzus van onze huidige koning.

Vive la République.
 
Overal hetzelfde liedje, graaiers GRAAIERS!
 
Ze krijgt nu dus al een half miljoen minder aan dotaties.. en daardoor moet ze personeel gaan ontslaan.

Wat ik me vooral afvraag, waarvoor heeft zo'n oud mens 25 (!) man aan personeel nodig????
 
Ze doet wat iedereen met verstand zou doen in haar situatie.
 
Ze krijgt nu dus al een half miljoen minder aan dotaties.. en daardoor moet ze personeel gaan ontslaan.

Wat ik me vooral afvraag, waarvoor heeft zo'n oud mens 25 (!) man aan personeel nodig????

Vorig jaar ging er blijkbaar €900.000 naar personeelkosten.

What. The. ****.
 
In before president kost meer.

In before alle Belgen omzeilen wel eens belastingen.


Afschaffen.
 
Wat dus een jaarsalaris van 36.000 betekend.

What. The. ****.


Dat is €3000 bruto, valt uiteindelijk nog wel mee. De vraag blijft dan natuurlijk wel waarom zo'n persoon 25 man personeel nodig heeft.
 
Ze krijgt nu dus al een half miljoen minder aan dotaties.. en daardoor moet ze personeel gaan ontslaan.

Wat ik me vooral afvraag, waarvoor heeft zo'n oud mens 25 (!) man aan personeel nodig????

om die nest staaldraad op haar hoofd in de juiste plooien te leggen :cool:

1194727209177.jpg


en haar pampers te verversen :toilet:
 
Ze haalt toch 2014 niet, en ze zouden het koningshuis moeten afschaffen... ze zijn toch tegen de N-VA
 
Ze haalt toch 2014 niet, en ze zouden het koningshuis moeten afschaffen... ze zijn toch tegen de N-VA

Dat het koningshuis tegen een partij is die de monarchie wil afschaffen is niet heel onlogisch he :p.
 
Dat dacht jij volgens mij haalt ze zelfs 2024 nog.
 
Vergeet onze koningin niet, met haar Shell aandelen etc etc etc, wat dat doet met ons burgers. Alle koningshuizen 1 pot nat. Ook ik zeg: afschaffen, totaal geen functie.
 
:roflol: Dat hoofd..
Bea kan er ook wat van....
 
Weer zo een krantenartikel die doet vermoeden dat ze aan belastingontduiking doet, terwijl ze eigenlijk gewoon via een legale constructie er voor zorgt dat de successierechten op haar erfenis geminimaliseerd worden. Iets wat elk verstandig mens dus doet ;)

Verder ga ik mij niet uitlaten over het koningshuis, de dotaties, wie recht heeft op dat geld etc, want daar gaat het niet over. Gezien mijn mening hierover 6 jaar geleden al dezelfde was als die van Big T, is die nu nog steeds zo :D
 
Back
Naar boven