MuscleMeat

Half-life testosteron enanthate (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tythor Zeth

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 jul 2010
Berichten
6.605
Waardering
666
Lengte
1m82
Op het internet merk ik een inconsistentie wanneer het gaat om de halveringstijd van injectable AAS. Op de ene plek lees je dat testosteron enanthaat een halveringstijd heeft van 5,25 dagen, op andere plekken wordt 7 dagen genoemd, en ook zie ik 10,5 dagen veel langskomen. Op de wiki van DBB staat 10-14 dagen, maar dit trek ik sterk in twijfel. Men begint namelijk 2 weken na de laatste inject met de nakuur, maar dat zou bij een halveringstijd van 10-14 dagen betekenen dat de helft van de laatste inject nog in het lichaam aanwezig is (en een kwart van de 1 na laatste inject, etc). Dit lijkt me onjuist, want er is dan nog een flinke hoeveelheid testosteron enanthaat in het lichaam. Het lijkt me eerder dat de 10-14 dagen die op de wiki genoemd wordt, de active life is.

Weet iemand hoe het nou werkelijk zit?
 
Enanthaat esther moet inderdaad een halfwaarde tijd van 10,5 dagen hebben. (as far as i know)
Voor mijn gevoel is het eigenlijk ook wel 5-6 dagen :D
 
Ik heb me er nog meer in verdiept, het schijnt erg uit te maken waar je injecteert. In de schouders heeft het bijvoorbeeld een langere halveringstijd dan in de glutes. Dat zou komen door de hoeveelheid bloedvaatjes die er doorheen lopen. Maar je zou het beste 5-6 dagen kunnen aanhouden. Op de DBB wiki staat het dus zeker fout.
 
Van de week ging ik hier in dit topic http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/testosteron-tabs-oid-327130/#post7357649 over verder. Daar was ook iemand die 10.5 noemde en ik kwam ook tot de conclusie dat half live en active life doorelkaar gemixt worden.

Ik kom als ik op zo 10 verschillende sites (VS=UK en NL) kijk vooral 10.5 en 5-6 tegen. Vooral nieuwere reacties spreken de 10.5 tegen maar ze noemen nooit bronnen dus het blijft zo vaak welles nietes. Vond ook deze pdf waar vooral paragraaf 14.3.6.2 Testosterone enanthate relevant is. Hieruit haal ik ook dat 10.5 niet goed is en 5-6 meer in de buurt komt. [Link niet meer beschikbaar]

Bij 250mg/week injecties:
Withweekly
injection intervals supraphysiological maximal testosterone serum concentrations
up to 78 nmol/l are observed at steady state shortly after injection and supraphysiological
minimal testosterone serum concentrations up to 40 nmol/l just before
the next injection Injecting 250 mg of testosterone enanthate every two weeks results in maximal supraphysiological testosterone serum concentrations
of up to 51 nmol/l shortly after injection and testosterone serum levels at the
lower range for normal testosterone serum concentration shortly before the next
injection.(
Als de half life 10.5 dagen was dan was er niet zo'n snel verval geweest tussen injecties.

En tabel 14.2
Testosterone ester Terminal elimination half-life (d)
Testosterone propionate 0.8
Testosterone enanthate 4.5
Testosterone buciclate 29.5
Testosterone undecanoate 33.9
En dus ben ik altijd al voorstander geweest van elke 5 dagen injecteren.
 
Ik injecter ook altijd na 5 dagen! voor mijn gevoel 'raakt het dan op'! hahah :D
 
Ik heb me er nog meer in verdiept, het schijnt erg uit te maken waar je injecteert. In de schouders heeft het bijvoorbeeld een langere halveringstijd dan in de glutes. Dat zou komen door de hoeveelheid bloedvaatjes die er doorheen lopen.

DUDE! hahaha
Jij geloofd zeker ook dat als je in je schouders zet, je daar gespierder word? :D
 
Net als een gozer op de gym die van zijn supplier hoorde dat winstrol inject plaatselijk injecteren voor extra spiergroei en pomp zorgte!
Heb hem gesmeekt het niet te doen. Resultaat: Ontstoken schouder, koorts, 2kg verloren en maand lang zn schouders niet kunnen trainen :roflol:
 
vaak word zwelling van de spier verward met "plaatselijke spiergroei" ;-)
 
DUDE! hahaha
Jij geloofd zeker ook dat als je in je schouders zet, je daar gespierder word? :D

Dat beweert hij niet, hij zegt dat de mate waarin een ester loslaat van de AAS afhankelijk is van de doorbloeding op die plek. Als jij het antwoord hebt of dit wel/niet zo is mag je het zeggen. Ik weet niet of dit proces afhankelijk is is van doorbloeding omdat ik eigenlijk niet precies weet hoe de verbinding tussen ester een AAS loslaat en van welke factoren dat afhankelijk is.

En jij gelooft is met een t, dit doet pijn aan mijn ogen!
 
Heb je helemaal gelijk in, ik swipe op een tablet. Dus kunnen wel meer type fouten tussen zitten :)

Maar je inject wordt volgens mij binnen een paar uur volledig opgenomen.
Halfwaarde tijden van esthers blijven altijd hetzelfde, ook al zou de inject opgenomen worden over een paar dagen. Dit veranderd t esther dan niet.
 
Bedankt voor het onderzoek Ymir. Lijkt me duidelijk en is geen speld tussen te krijgen. Ben verrast door de halfwaardetijd van test-p !!!
Iemand overigens een idee of er ergens GOEDE documentatie bestaat over de halfwaardetijd van boldenone boldenone undecylenate ? De roidcalculator zegt 7 dagen, maar overal op internet zie je 14 dagen. Misschien is het zelfs nog langer ???
 
en. Ben verrast door de halfwaardetijd van test-p !!!

Dat was voor mij ook een grotere verrassing dan test e. Erg kort en als het klopt dan is EOD injecteren met test prop (en helemaal tren ace) wel een te grote interval.
 
Dat was voor mij ook een grotere verrassing dan test e. Erg kort en als het klopt dan is EOD injecteren met test prop (en helemaal tren ace) wel een te grote interval.

Inderdaad, sterker nog. Ik injecteer nu (laatste week kuur) E3D. Dus ik zat even van :eek: Maar "'t ken nog net".

Het ziet er i.i.g. uit als een gedegen onderzoek dus waarom zouden we het in twijfel trekken? Bovendien zullen ze HG gebruikt hebben en stel dat je UG ondergedoseerd is...
 
DUDE! hahaha
Jij geloofd zeker ook dat als je in je schouders zet, je daar gespierder word? :D

Dat beweert hij niet, hij zegt dat de mate waarin een ester loslaat van de AAS afhankelijk is van de doorbloeding op die plek. Als jij het antwoord hebt of dit wel/niet zo is mag je het zeggen. Ik weet niet of dit proces afhankelijk is is van doorbloeding omdat ik eigenlijk niet precies weet hoe de verbinding tussen ester een AAS loslaat en van welke factoren dat afhankelijk is.

En jij gelooft is met een t, dit doet pijn aan mijn ogen!
Thanks, dat je dan gespierder zou worden is natuurlijk onzin :p

Bedankt voor het onderzoek Ymir. Lijkt me duidelijk en is geen speld tussen te krijgen. Ben verrast door de halfwaardetijd van test-p !!!
Iemand overigens een idee of er ergens GOEDE documentatie bestaat over de halfwaardetijd van boldenone boldenone undecylenate ? De roidcalculator zegt 7 dagen, maar overal op internet zie je 14 dagen. Misschien is het zelfs nog langer ???
Enanthate = 7 koolstofatomen
Undecylenate = 11 koolstofatomen

Het lijkt me sterk dat undecylenate een halfwaardetijd heeft van 14 dagen wanneer die van enanthate 5-6 dagen is. Ik zou er van uitgaan dat de halfwaardetijd 7 dagen is, en de active life 14 dagen.

Deze halfwaardetijd van enanthaat wijst er inderdaad op dat je bloedwaardes behoorlijk schommelen wanneer je eens in de 7 dagen test e zou injecteren. Wanneer je bij een halfwaardetijd van 5 dagen eens in de 7 dagen injecteert, is je test level aan het eind van de week veel lager dan na de injectie. Ik heb het voor 500 mg EW even in een grafiek uitgezet, en daarop is te zien dat je na een paar weken een fluctuatie hebt van 43 tot 99 mg werkende synthetische testosteron per dag:

1qo9ps.png

Dat is een verschil van 130%. Ik heb zo'n zelfde grafiek gemaakt voor 500 mg / E5D. Het fluctueert dan tussen de 71 en 123 mg. Je zit dan na een injectie op bijna driekwart meer mg dan op de dag voor de volgende inject. Met 2x per week injecteren reduceer je de schommelingen tot 50% verschil, en ten slotte krijg je bij elke 3 dagen injecteren schommelingen tot 30% verschil, namelijk tussen de 68 en 90 mg:

2h2mpgw.png

Het lijkt mij dus veel beter om vaker te injecteren, iets wat volgens mij in de VS al standaard gebeurt. Natuurlijk, eens per week injecteren klinkt wel heel mooi, maar grote schommelingen kan denk ik beter vermeden worden. Ik kan me een studie herinneren waaruit bleek dat bloedwaardeschommelingen vaak verantwoordelijk zijn voor de bijwerkingen van de stof.
 
Laatst bewerkt:
Behalve de plaats van de injectie maakt ook de concentratie van het middel uit. Het blijkt namelijk dat hogere doseringen per ml ook hogere pieken geven in de bloedwaarden. Wat dat betreft denk ik dat de waarheid in het midden ligt en dat zowel de active life als de half-life een benadering kunnen geven van het verval van de ester.
 
Behalve de plaats van de injectie maakt ook de concentratie van het middel uit. Het blijkt namelijk dat hogere doseringen per ml ook hogere pieken geven in de bloedwaarden. Wat dat betreft denk ik dat de waarheid in het midden ligt en dat zowel de active life als de half-life een benadering kunnen geven van het verval van de ester.
De concentratie van het middel heeft niets te maken met de halfwaardetijd.
 
Dat beweert hij niet, hij zegt dat de mate waarin een ester loslaat van de AAS afhankelijk is van de doorbloeding op die plek. Als jij het antwoord hebt of dit wel/niet zo is mag je het zeggen. Ik weet niet of dit proces afhankelijk is is van doorbloeding omdat ik eigenlijk niet precies weet hoe de verbinding tussen ester een AAS loslaat en van welke factoren dat afhankelijk is.

En jij gelooft is met een t, dit doet pijn aan mijn ogen!
Mate van doorbloeding is een belangrijke determinant van half-waardetijd bij slecht oplosbare substanties, zoals in dit geval een (veresterde) steroide aan bloed. De daaropvolgende reactie (hydrolyse) is niet van belang wat dat betreft overigens.
 
Net als een gozer op de gym die van zijn supplier hoorde dat winstrol inject plaatselijk injecteren voor extra spiergroei en pomp zorgte!
Heb hem gesmeekt het niet te doen. Resultaat: Ontstoken schouder, koorts, 2kg verloren en maand lang zn schouders niet kunnen trainen :roflol:

Herrinner me niet dat wij in dezelfde gym trainen?:laugh:
Deed het omdat mn begeleider zei dat het daardoor beter zou opnemen en tijdelijk plaatselijke groei en pomp zou geven..
Dacht het zal vast geen kwaad kunnen als hij dat zegt..
 
Back
Naar boven