XXL Nutrition

maïsbrood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

papillon

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
31 mei 2010
Berichten
182
Waardering
7
Lengte
1m83
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al topics geweest zijn over maïsbrood. Maar ben toch benieuwd naar nieuwe meningen.

Ik zit op dit moment in de bulk en krijg volkoren brood steeds lastiger weg, het is vaak zo ontzettend droog. Dus zat ik aan maïsbrood te denken.

1 snee maïsbrood bevat:
Energie 92 kcal
Vet 1,2 g
Verzadigd vet 0,2 g
Eiwit 3,8 g
Koolhydraten 15,5 g
Vezels 1,6 g

1 snee volkorenbrood bevat:
Energie 82 kcal
Vet 0,8 g
Verzadigd vet 0,1 g
Eiwit 3,9 g
Koolhydraten 13,7 g
Vezels 2,3 g

In maisbrood zitten dus meer kcal en vet en minder vezels.
Maar kan het kwaad om in de bulk gewoon een tijd op maisbrood over te stappen?

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Thanks alvast,
 
Volkoren is wat gezonder vanwege de vezels en lagere omega-6 waarde (krijgen de meeste mensen teveel van binnen). Maar het gaat er natuurlijk vooral om hoe jouw gehele schema in elkaar zit. Het kan als BB food zeker. Kijk ook eens na hoeveel zout het bevat, dat je binnen je ADH blijft (ik vermoed dat dat geen probleem zal zijn).
 
Kwaad ?

Nee natuurlijk niet. het is brood, net als ander brood.
 
Als je niet tegen gluten kan, is maisbrood wel een vrij lekker alternatief.
 
moet makkelijk in je macro's in te passen zijn..

micro's heb ik niet zoveel verstand van, maar als je goed gevarieerd eet, zal dat wel los lopen denk ik
 
Als je niet tegen gluten kan, is maisbrood wel een vrij lekker alternatief.
Dat je maisbrood zonder gluten hebt, houdt nog niet in dat het maisbrood in de supermarkt glutenvrij is. Zeker niet als je er echt goed allergisch voor bent
 
Bedankt allemaal. Ga het denk toch maar aanschaffen.
 
Dat je maisbrood zonder gluten hebt, houdt nog niet in dat het maisbrood in de supermarkt glutenvrij is. Zeker niet als je er echt goed allergisch voor bent

In België koopt m'n doorgaans brood bij de warme bakker. Als je het in de supermarkt koopt, dient het op de verpakking vermeld te staan of er al dan niet gluten in kunnen zitten.
 
Back
Naar boven