AndroidHealthClinic

Pehr - Stronglifts Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

-
 
Laatst bewerkt:
Eten vandaag:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb moeite met verzinnen hoe ik aan mn calorieën moet komen. Ik ben zo gewend om minder dan 2000 kcal binnen te krijgen, zelfs op trainingsdagen. Nu wil ik op non-trainingsdagen rond maintenance (2850) eten maar weet niet goed waar ik de carbs vandaan moet halen. Daarom vandaag maar bruine bolletjes met kalkoen- en kipfilet gaan eten tot ik er ongeveer aan zat.
Dat lijkt me wel een beetje de way to go..brood met eiwitrijkbelleg toevoegen. Het hoeven ook niet perse carbs te zijn, mogen ook zeker eiwitten zijn.

Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan eieren of een extra stukje vlees/kip/vis. Qua carbs vind ik het zelf makkelijk om ergens een banaantje (120kcals) of wat extra rijst/havermout/brinta toe te voegen.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook gemengde noten toevoegen. 60 gram per dag zit je snel aan de 400Kcal. En je krijgt de juiste vetten binnen.
 
gewoon goed bulken,

zelf eet ik standaar 10 boterhammen dubbel belegd met pindakaas/jam
makkelijk weg te eten en lekker veel kcals
al tegen de 2000 alleen al die boterhammen
dan nog avondeten, ontbijt, kwark, tussendoor, koek.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel een goede. Ik kan dan het best ongezouten nemen denk ik?.......

Ongezoute vorm ja. Zout is slecht voor je. En er zit zat zout in alle andere voedingsmiddelen.
En teveel vet och. Vet wordt je er niet van. 25% is oke hoor. Ik denk zelfs dat als je de berekeing maakt in werkelijkheid lager uitkomt. :)
 
Dat is wel een goede. Ik kan dan het best ongezouten nemen denk ik?

---------- Post toegevoegd Fri 11 Jan 2013 om 16:10 ----------



Kom je met die pindakaas niet hoog uit met je vetten dan? Ik probeer nu rond de 20% vet te doen (best normaal toch).

met brood heb je ook koolhydraten. je moet je niet te erg vastklampen aan macro's. genoeg kcals is 1. daarna genoeg eiwit , dan minimum carbs voor energie en de rest opvullen gewoon (wel minimum vet ook maar daar kom je toch wel aan)
 
-
 
Laatst bewerkt:
Idd, en al helemaal voor beginners zoals wij.
 
-
 
Laatst bewerkt:
-
 
Laatst bewerkt:
Kijk uit dat je niet teveel junk consumeerd ;)...

Verder goed dat dit basic schema je bevalt! Kun je behoorlijke (kracht)gains mee maken:thumbs:
 
-
 
Laatst bewerkt:
Ook maar even volgen.

Als ik een tip mag geven; doe dips in plaats van of naast je pushups, dan bouw je meer kracht op. Pushups zijn een goede oefening maar dips erbij is imo een goed plan.

Qua voeding zou ik inderdaad noten toevoegen, je krijg nu bijna alleen maar dierlijke vetten binnen (eieren, volle melk)

Verder ben je goed bezig, blijf op dit pad en laat je niet verleiden tot nutteloze splitschema's ;)
 
-
 
Laatst bewerkt:
Danku, ik vind dips ook een fijne. Ik vind het alleen schandalig dat ik niet veel meer dan 20 pushups achter elkaar kan, daarom wil ik die er graag bij doen. Hetzelfde geld voor de pullups. Max is daar 4, kan natuurlijk niet. Ik ga denk ik dips en pushups afwisselen. Beste van 2 werelden? ;)

Maakt het nog uit wat voor noten? Ik heb nu een zakje hazelnoten liggen, en ga straks wat amandelen halen denk ik. Ik ben op zoek naar zo goedkoop mogelijk.

Snap ik, ja afwisselen is een goed plan!

Dat maakt niet zoveel uit, pinda's zijn het goedkoopst maar ik zou ook zeker andere noten eten. Ik haal altijd gewoon een notenmix
 
-
 
Laatst bewerkt:
Kcals zijn kcals, een beetje vetten kunnen geen kwaad, sterker nog, zonder vetten woog ik nog steeds 75 kg :p
 
-
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven