MuscleMeat

bulkingschema, advies zeeeeeeeer gewaardeerd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DhrHassan

Novice
Lid geworden
14 jan 2013
Berichten
17
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
goededag, dit is DhrHassan,

een nieuw lid, vandaag acc aangemaakt, ook al op bb.com (niet veel nut in verband met de hoeveelheid trolls daar).
ik weeg 84 kilo huidig met 14%, met als doel 90 kilo begin maart, om vervolgens te gaan cutten tot de 8%. hoewel me bulking dieet nu een plateau heeft bereikt, ik begon januari 2012 met 73 kilo en woog 84 in oktober 2012, zonder een buik of iets dergelijks, maar tot nu toe ben ik haken op de 84 en zoek graag advies om mijn plateau te doorbreken.

mijn eetschema is als volgt (alle voedingswaarde hoeveelheden zijn in grammen):

8:30-9:30
2 eetlepels pindakaas, 3 eiren, een grote banaan (100 gram minstens) plus 300 ml melk met 35 gram brinta en 28 gram whey.
1045 ca, 63.6 ei, 64.2 kh, 57.9 vet

11:00-11:30
220 gram halfvolle kwark
220 ca, 24 ei, 6 kh, 9 vet

12:30 workout plus shake
(300 ml melk met whey brinta en crea).
388 ca, 36.4 ei, 27,5 kh, 19.1 vet

14:00 post workout
120 gram rijst (ongekookt), 100 gram kipfilet (gekookt), plus wat spinazie, bonen, aardappelen (wat de pot schaft qua groenten).
561 ca, 32 ei, 100 kh, 7 vet

18:00 avond eten
120 gram rijst (ongekookt), 100 gram kipfilet (gekookt), plus wat spinazie, bonen, aardappelen (wat de pot schaft qua groenten).
561 ca, 32 ei, 100 kh, 7 vet

20:00 snack nr1
125 gram mozzarella met tomaat en olijfolie (1 eetlepel).
305 ca, 24 ei, 2 kh, 23 vet

21:30
snack nr 2
220 gram kwark
220 ca, 24 ei, 6 kh, 9 vet

totaal
ca: 3300
eiwit: 236 gram
kh: 304.5 gram
vet: 132 gram

ik train erbij 4 keer per week 45 a 60 min intensief (compound oefeningen met 1 min rest tussen sets, max 12 sets per lichaamsdeel)
maandag: rug
dinsdag: borst
donderdag: benen
vrijdag: armen

alvast bedankt (y)
 
More weight= more carbs:burger:. En eventueel meer rust tussen je compounds
 
i know yaahia :p, but this shit begint te irriteren, nog steeds geen gain sinds september
 
nog kleine maaltijden toevoegen ? of uw meer eten bij u maaltijden ? bv di 220 gram kwark naar 500 ?
 
Dat zou eventueel wel kunnen, zal proberen voor ontbijt wat te eten
 
Way to many eiwitten. Jij zit op 2.8 gram eiwitten/Kg lichaamsgewicht. Als je je eiwitten uit (ei, zuivel, vlees, ...) haalt is 2gram/kg lichaamsgewicht al voldoende. Ook je vetten mogen naar beneden ik zou maximaal 1,1-1,2 gram vetten/kg lichaamsgewicht nemen.
 
Train je je schouders niet?

Zoals Boddin zei, vetten iets lager, vervangen door carbs. Eiwitten vind ik eigenlijk prima zo, maar lager zal geen probleem zijn.
 
Train je je schouders niet?

Zoals Boddin zei, vetten iets lager, vervangen door carbs. Eiwitten vind ik eigenlijk prima zo, maar lager zal geen probleem zijn.

Ik train mijn schouders ook amper, bij praktisch elke oefening trek je je schouders mee. En hij haalt zijn eiwitten vooral uit kwark, eieren en vlees dus ik denk niet dat hij zo hoog hoeft te zitten kan zeker wat minder. En idd beter vervangen door carbs
 
me schouders zijn van nature al best groot, dus ze hebben niet veel training nodig, ik train ze voor onderhoud om de 2 a 3 weken, en me traps train ik met me armen en borst.

ja voor groei zou 2 gram per kilo lichaamsgewicht genoeg moeten zijn, maar bij mij is dat niet het geval, nu ben ik zelf ook niet hyperactief, 4 keer per week fitnes en 2 avonden werken, ik heb geen 9 tot 5 dagen waarin ik heel de tijd bezig ben.

me carbs zat ik over na te denken om extra bananen te gebruiken, 20+ carbs en is binnen 2 happen weg.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 16:00 ----------

me vetten maak ik niet zo heel veel zorgen over, aangezien ik het niet erg vind om boven naar de 16 a 17% lichaamsvet te eindigen voor ik ga cutten. 1 van me hoofdbron aan eiwit (kwark en mozzarella bevat nou eenmaal veel vet). maar ik zie dus dat me carbs een verhoging nodig hebben
 
Niks mis met je schema, gewoon 1x per 2 wegen en aan de hand daarvan je carbs opkrikken of verlagen als je te snel aankomt. Bananen zijn trouwens een prima bron van koolhydraten.
 
me schouders zijn van nature al best groot, dus ze hebben niet veel training nodig, ik train ze voor onderhoud om de 2 a 3 weken, en me traps train ik met me armen en borst.

ja voor groei zou 2 gram per kilo lichaamsgewicht genoeg moeten zijn, maar bij mij is dat niet het geval, nu ben ik zelf ook niet hyperactief, 4 keer per week fitnes en 2 avonden werken, ik heb geen 9 tot 5 dagen waarin ik heel de tijd bezig ben.

me carbs zat ik over na te denken om extra bananen te gebruiken, 20+ carbs en is binnen 2 happen weg.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 16:00 ----------

me vetten maak ik niet zo heel veel zorgen over, aangezien ik het niet erg vind om boven naar de 16 a 17% lichaamsvet te eindigen voor ik ga cutten. 1 van me hoofdbron aan eiwit (kwark en mozzarella bevat nou eenmaal veel vet). maar ik zie dus dat me carbs een verhoging nodig hebben
Je aantal vetten hier hebben niets te maken met het aankomen van gewicht. Je komt gewicht aan doordat je een calorieoverschot hebt, niet omdat je een x aantal vetten in je schema hebt zitten. Natuurlijk, hoe meer vet je eet hoe meer calorieën, maar dat is hier niet de context.
 
Niks mis met je schema, gewoon 1x per 2 wegen en aan de hand daarvan je carbs opkrikken of verlagen als je te snel aankomt. Bananen zijn trouwens een prima bron van koolhydraten.

dank u, ja ik gaf me vorige schema maar een week de tijd voor resultaat, misschien te weinig tijd voor een concreet resultaat.
 
Persoonlijk zou ik zelf de verhoudingen qua hoeveelheid kcal iets meer nuanceren.
 
Je aantal vetten hier hebben niets te maken met het aankomen van gewicht. Je komt gewicht aan doordat je een calorieoverschot hebt, niet omdat je een x aantal vetten in je schema hebt zitten. Natuurlijk, hoe meer vet je eet hoe meer calorieën, maar dat is hier niet de context.

ja dat klopt, volgens een online base metabolic calculator zou mijn onderhoud (in achting genomen 4 keer per week sporten en school) is mijn onderhoud 2655 ca. ik zit daar nu ruim 600 ca boven. alleen het irritante is erachter komen hoeveel overschot aan ca ik nodig heb om te groeien en welk hoeveelheid tijd.

1 week is misschien wat te weinig voor een goed beeld van de werking van de dieet

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 16:28 ----------

Persoonlijk zou ik zelf de verhoudingen qua hoeveelheid kcal iets meer nuanceren.

uhm what now?, sorry ik begrijp dat niet echt
 
me vetten maak ik niet zo heel veel zorgen over, aangezien ik het niet erg vind om boven naar de 16 a 17% lichaamsvet te eindigen voor ik ga cutten. 1 van me hoofdbron aan eiwit (kwark en mozzarella bevat nou eenmaal veel vet). maar ik zie dus dat me carbs een verhoging nodig hebben
Voor je gezondheid is het veel en veel beter om meer vetten toe te voegen dan carbs. En dan vooral verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten.

Ik zit zelf op 250-300g carbs per dag, en zon 150g vet per dag. Heerlijk
 
ja dat klopt, volgens een online base metabolic calculator zou mijn onderhoud (in achting genomen 4 keer per week sporten en school) is mijn onderhoud 2655 ca. ik zit daar nu ruim 600 ca boven. alleen het irritante is erachter komen hoeveel overschot aan ca ik nodig heb om te groeien en welk hoeveelheid tijd.

1 week is misschien wat te weinig voor een goed beeld van de werking van de dieet
Dat is maar een calculator en houdt geen rekening met de snelheid van jouw persoonlijke stofwisseling. Jouw onderhoud ligt dus blijkbaar een stuk hoger. Als je niet aankomt dan eet je niet boven je onderhoud :p
 
ja dat klopt, volgens een online base metabolic calculator zou mijn onderhoud (in achting genomen 4 keer per week sporten en school) is mijn onderhoud 2655 ca. ik zit daar nu ruim 600 ca boven. alleen het irritante is erachter komen hoeveel overschot aan ca ik nodig heb om te groeien en welk hoeveelheid tijd.

1 week is misschien wat te weinig voor een goed beeld van de werking van de dieet

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 16:28 ----------



uhm what now?, sorry ik begrijp dat niet echt

Hiermee bedoel ik dat je je kcal per maaltijd beetje gelijk houdt.
Ontbijt wat groter is goed maar bijv. maaltijd 2 = 350kcal maaltijd 4 = 350kcal.

De maaltijden gelijk houden.
 
Hiermee bedoel ik dat je je kcal per maaltijd beetje gelijk houdt.
Ontbijt wat groter is goed maar bijv. maaltijd 2 = 350kcal maaltijd 4 = 350kcal.

De maaltijden gelijk houden.
Nergens voor nodig (tenzij hij dat zelf fijner/makkelijk vindt)
 
Voor je gezondheid is het veel en veel beter om meer vetten toe te voegen dan carbs. En dan vooral verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten.

Ik zit zelf op 250-300g carbs per dag, en zon 150g vet per dag. Heerlijk

Ja ik kan me best voorstellen dat 150 gram vet lekker zou smaken :p, maar als ik me ca en kh zou verhogen zouden vetten het onvermijdelijk opvolgen, ik maak me niet al te druk over een hoge vet hoewelheid, maar ik zal eens gaan kijken naar verzadigde en enkelvoudige (simpele vetten)

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 17:28 ----------

Dat is maar een calculator en houdt geen rekening met de snelheid van jouw persoonlijke stofwisseling. Jouw onderhoud ligt dus blijkbaar een stuk hoger. Als je niet aankomt dan eet je niet boven je onderhoud :p

Ja dat lijkt me ook het geval, als ik hiermee niet aankom binnen 2 weken, dan maar met 400 ca verhogen, uiteraard met meer carbs

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 17:29 ----------

Hiermee bedoel ik dat je je kcal per maaltijd beetje gelijk houdt.
Ontbijt wat groter is goed maar bijv. maaltijd 2 = 350kcal maaltijd 4 = 350kcal.

De maaltijden gelijk houden.

Dat zit wel goed aangezien me middag en avondeten hetzelfde zijn, als ik bij de 1 wat meer eet eet ik de volgende maaltijd dan wat meer. Maar ik snap u punt
 
Lees is wat deze link te bieden heeft: http://www.biblelife.org/saturated_fat.htm (met name halverwege, het ''introduction'' stukje)
Erg interessant, logisch en nog goed wetenschappelijk onderbouwd ook.

Sowieso een nuttige site als je het mij vraagt, veel referenties en wetenschap.
 
Back
Naar boven