Fitness Seller

Voeding na slin (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zie daar eigenlijk de meer waarden er niet van om te gebruiken pre ,meestal heb je een uur van te voren een maaltijd gehad en tijdens eventueel bcaa, zou dan eerder de voorkeur nemen in de ochtend en post, waneer je in katabool bent.
Het kan iig wel handig zijn voor de mensen die laat trainen en niet extreem laat slapen.
Ik ga pas 4u slapen na IM injectie slin. Als je dan eindigt met trainen om 8u en je moet om 5u op.
 
Ik heb verschillende protocollen gedaan.

Een hele tijd deed ik:
15 minuten voor de training 10iu slin + 100 gram dextrose + 80 gram whey
Tijdens de training 100 gram dextrose + 20 gram aminozuren steeds een slokje drinken
Na de training 40 gram whey

Heb ook wel dit gedaan:
60 minuten voor de training 10iu slin + 200 gram havermout + 80 gram whey
Tijdens de training 20 gram aminozuren (+ wat dextrose als ik me wat lichtjes begon te voelen)
Na de training 200 gram havermout + 80 gram whey

De tweede manier is een stuk schoner en heb je minder zwaar gevoel op de maag met trainen.
Tegenwoordig neem ik het lekker sochtends bij het ontbijt, maar moet wel toegeven dat de pomp die je krijgt als je het neemt tijdens training absoluut bruut is

Ik zou op DBB wel meer ervaringen willen lezen rondom voeding en insuline. Ik probeer ook maar wat aan maar schrijf zelf en lees bij andere vrijwel niks hierover. Ik neem insuline een uur voor de training een uur of twee na een havermout maaltijd met whey. Ik nam ook 10gram insuline per iu insuline. Ik neem nu max 40 gram en bij 6iu en wat maltodextrine. Ik heb ook het idee dat een wat langzamere bron en een beetje dextro beter helpt dan een shitload aan dextro.

Waarom ik voor de training neem; langer en intensiever trainen, minder spierpijn en sneller herstel maar wel echt een groter risico op hypo. Ik zou eerst kijken hoe het pwo valt en pas daarna voor de training zetten.

/en offtopic: Enkele risico punten die ik merk; IGF peptiden nemen en insuline is te risicovol en heel onvoorspelbaar. Naar de sauna gaan heeft veel effect op bloedsuiker spiegel, ook al eet is vrij veel pwo maar in die sauna moet ik echt met dextro lopen. Insuline en hardlopen is echt veel gevaarlijker dan krachttraining, niet alleen omdat je buiten en alleen bent maar ook omdat cardio veel meer ingrijpt op mijn suiker dan dat uurtje krachttraining.
 
Ga vandaag 1st x pre wo prikken. met deze voeding denk ik tot nu toe :

1uur voor training: 10iu slin + 100gram havermout + 60 gram whey
tijdens training : proberen met ?50?gram dextrose + aminos
na training : 60gram whey + 100gr havermout
bij thuiskomst , normale maaltijd.
 
Ziet er goed uit, normaal ga je geen problemen hebben op training/
 
Wanneer ga je slapen, hoeveel uur na inject.....voeding lijkt me g2g.

Dat uur tussen inject en trainen, ga je dan auto rijden? Ik zou in dat uur de dextrose en amino's al vast klaar hebben of een extra flesje met 50 gram dextrose en wat water for just in case voor onderweg naar de training voor onder de training of op weg naar huis. Dan gooi je het morgen weg als je het niet nodig had. Kost niks is wel extra safe. Opgeloste dextrose is in 4 minuten vrijwel volledig opgenomen, is veel sneller dan dextro tabs oid.

Zeker als ik in de auto zit heb ik een dergelijk flesje echt meteen bij de hand.
 
Wanneer ga je slapen, hoeveel uur na inject.....voeding lijkt me g2g.

Dat uur tussen inject en trainen, ga je dan auto rijden? Ik zou in dat uur de dextrose en amino's al vast klaar hebben of een extra flesje met 50 gram dextrose en wat water for just in case voor onderweg naar de training voor onder de training of op weg naar huis. Dan gooi je het morgen weg als je het niet nodig had. Kost niks is wel extra safe. Opgeloste dextrose is in 4 minuten vrijwel volledig opgenomen, is veel sneller dan dextro tabs oid.

Zeker als ik in de auto zit heb ik een dergelijk flesje echt meteen bij de hand.


Had idd alles bij de hand zoals net vernoemd. geen last gehad egt niks. Heb wel niet egt veel ondervonden van die "pump" vn slin pre wo. wel goed getraind!!
 
Had idd alles bij de hand zoals net vernoemd. geen last gehad egt niks. Heb wel niet egt veel ondervonden van die "pump" vn slin pre wo. wel goed getraind!!

Laat even je herstel en je spierpijn weten, pomp heb ik zelf ook niet heel erg (en pomp vind ik totaal onbelangrijk)
 
Bob Leeft nog hij is nog niet dood aan Hypo :heart: youpieee:hedbang:
 
Laat even je herstel en je spierpijn weten, pomp heb ik zelf ook niet heel erg (en pomp vind ik totaal onbelangrijk)

was eigenlijk de reden dat ik eens pre wo prikte. wou die pomp eens ondervinden.
ga vnaf nu trug pwo prikke.. ging mij beter af.

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 21:41 ----------

Bob Leeft nog hij is nog niet dood aan Hypo :heart: youpieee:hedbang:

haha nene , nog totaal geen last van gehad!
 
Ik heb verschillende protocollen gedaan.

Een hele tijd deed ik:
15 minuten voor de training 10iu slin + 100 gram dextrose + 80 gram whey
Tijdens de training 100 gram dextrose + 20 gram aminozuren steeds een slokje drinken
Na de training 40 gram whey

[..]

Denk zelf aan dit protocol, wel opbouwend en niet gelijk 10IU.

Alleen verdeling carbs direct na inject, tijdens en post wo nog niet helemaal duidelijk.

Ook keuze nog niet gemaakt. Advanced Pwo van XXL / vitargo / gluta en peptopro zijn naw de te gebruiken supps.
 
Slinprotocollen hangen heel erg af van het type slin dat je zet. Zo piekt Humilin-R pas 2 uur na de inject tot de hoogste bloedwaarden terwijl Humalog na 2 uur al bijna is uitgewerkt. Om zekerheid te krijgen in wat het beste werkt zou je eigenlijk een glucosemeter moeten aanschaffen of nog beter een glucosemeterimplantaat. Aansluiten op je computer voor automatische grafiekjes en dan experimenteren tot je het beste protocol hebt gevonden.
 
Slinprotocollen hangen heel erg af van het type slin dat je zet. Zo piekt Humilin-R pas 2 uur na de inject tot de hoogste bloedwaarden terwijl Humalog na 2 uur al bijna is uitgewerkt. Om zekerheid te krijgen in wat het beste werkt zou je eigenlijk een glucosemeter moeten aanschaffen of nog beter een glucosemeterimplantaat. Aansluiten op je computer voor automatische grafiekjes en dan experimenteren tot je het beste protocol hebt gevonden.

Haha jij hebt zeker net Robocop weer gekeken of nie? :D

//ontopic:
IMO moet je alleen humalog en novorapid gebruiken. Zet de meeste zoden aan de dijk en makkelijk controleerbaar. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met langwerkende slin.

Denk zelf aan dit protocol, wel opbouwend en niet gelijk 10IU.

Alleen verdeling carbs direct na inject, tijdens en post wo nog niet helemaal duidelijk.

Ook keuze nog niet gemaakt. Advanced Pwo van XXL / vitargo / gluta en peptopro zijn naw de te gebruiken supps.

Als je nog nooit slin hebt genomen kan je gerust 5iu nemen en daar je carbs op afstellen. Hoger dan dat is absoluut niet nodig. Je zal ****ing vol staan!
Ik zou dan voor je training 20 gram amino's pakken (peptopro of humapro lijkt me prima) icm 50 gram carbs uit vitargo en deze nogmaals tijdens de training pakken (tussendoor sippen). Na je training eet je gewoon een maaltijd of maaltijdshake (ik prefereer 200 gram havermout + 80 gram eiwit poeder)

Is idd niet het protocol dat ik hiervoor geschreven heb, maar aminos zijn sneller opneembaar dan whey en vitargo ligt minder zwaar op de maag (dextrose trekt vocht in je maag).
 
Haha jij hebt zeker net Robocop weer gekeken of nie? :D

Ik had dit serieus gelezen in the 4 hour body als een manier om continu je bloedsuiker te meten. Ergens vind ik het ook wel creepy maar een gewone glucosemeter gebruiken om je bloedsuikers te checken lijkt me geen overbodige luxe. Als je heel strict kunt volgen wat insuline met je doet dan kun je dit ook in de cut gebruiken. Insuline zonder carbs = heel snel in ketose gaan.
 
Ik had dit serieus gelezen in the 4 hour body als een manier om continu je bloedsuiker te meten. Ergens vind ik het ook wel creepy maar een gewone glucosemeter gebruiken om je bloedsuikers te checken lijkt me geen overbodige luxe. Als je heel strict kunt volgen wat insuline met je doet dan kun je dit ook in de cut gebruiken. Insuline zonder carbs = heel snel in ketose gaan.

Doen sommigen idd.
 
Haha jij hebt zeker net Robocop weer gekeken of nie? :D

//ontopic:
IMO moet je alleen humalog en novorapid gebruiken. Zet de meeste zoden aan de dijk en makkelijk controleerbaar. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met langwerkende slin.



Als je nog nooit slin hebt genomen kan je gerust 5iu nemen en daar je carbs op afstellen. Hoger dan dat is absoluut niet nodig. Je zal ****ing vol staan!
Ik zou dan voor je training 20 gram amino's pakken (peptopro of humapro lijkt me prima) icm 50 gram carbs uit vitargo en deze nogmaals tijdens de training pakken (tussendoor sippen). Na je training eet je gewoon een maaltijd of maaltijdshake (ik prefereer 200 gram havermout + 80 gram eiwit poeder)

Is idd niet het protocol dat ik hiervoor geschreven heb, maar aminos zijn sneller opneembaar dan whey en vitargo ligt minder zwaar op de maag (dextrose trekt vocht in je maag).

OK, dus jij zegt:

15 minuten voor training:
slin + peptopro & vitargo

Tijdens training:
peptopro & vitargo

Post workout:
XXL PWO + glutamine


Thuis eet dan ik altijd binnen 45 minuten 100gr rijst/100gr groente en 150gr rood vlees.


Maar zo rond de training heb ik dan niet teveel carbs? voor, tijdens en na.
 
Nee is prima zo bro
 
Bijna 150 gram? Pffff. :)
 
Als laatste vraag; 45 minuten voor de slin heb ik een maaltijd op van 100gr witte rijst/50gr rozijnen en eetlepel cocosolie.

Op welke manier kan de vetten in de cocosolie de slin blokkeren en 'mag' je de carbs in de rozijnen/rijst meetellen als pre workout carbs?
 
Bijna 150 gram? Pffff. :)

Tijdens trainen verbrandt je genoeg calorieen en als je het totaal toch te veel vindt haal je wat eraf bij andere maaltijden.

Als laatste vraag; 45 minuten voor de slin heb ik een maaltijd op van 100gr witte rijst/50gr rozijnen en eetlepel cocosolie.

Op welke manier kan de vetten in de cocosolie de slin blokkeren en 'mag' je de carbs in de rozijnen/rijst meetellen als pre workout carbs?

Naar mijn weten wordt slin niet geblokkeerd door vet. Hoe kom je hierbij?
 
Tijdens trainen verbrandt je genoeg calorieen en als je het totaal toch te veel vindt haal je wat eraf bij andere maaltijden.



Naar mijn weten wordt slin niet geblokkeerd door vet. Hoe kom je hierbij?


Dacht gisteren wat te lezen over insuline resistance. Zal ff kijken of ik t weer kan vinden.
 
Back
Naar boven