MuscleMeat

Afvallen en spiermassa opbouwen..

Bezoekers in dit topic

]

Maar wat is er mis met suikers dan? Ivm met gezondheid snap ik het, maar of je nou een gram kh uit suiker haalt of uit brinta maakt weinig uit.
je zou het zo kunnen stellen

50g kh
50g kh

Kun jij zeggen welke van deze uit de suiker komt?



Tuurlijk zit hier verschil in. Op papier zijn 't allemaal 50g carbs, maar wat glycogeen e.d. betreft is een complexe carb toch aanzienlijk beter dan suikers.
 
Tuurlijk zit hier verschil in. Op papier zijn 't allemaal 50g carbs, maar wat glycogeen e.d. betreft is een complexe carb toch aanzienlijk beter dan suikers.

Glycogeenvoorraden hoeven niet aangevuld worden omdat ze na een training niet volledig leeg zijn. Aanvullen is alleen nodig wanneer je die spiergroep diezelfde dag weer traint
 
Glycogeenvoorraden hoeven niet aangevuld worden omdat ze na een training niet volledig leeg zijn. Aanvullen is alleen nodig wanneer je die spiergroep diezelfde dag weer traint

Dit is mits je genoeg carbs eet. Denk je dat je glycogeenvoorraden zich magischerwijs weer herstellen, nee natuurlijk niet. Je hebt carbs nodig om deze weer aan te vullen. En aangezien je lever glycogeen voorraden vaak al vol zijn aangezien je complex carbs zowel muscle glycogeen als lever glycogeen kan herstellen, zal een suiker zoals Fructose of w/e nergens heen kunnen wat uiteindelijk lijdt tot vetopslag.

Correct me if i'm wrong. Ik ben ook geen expert wat dit betreft dus.
 
Laatst bewerkt:
Dit is mits je genoeg carbs eet. Denk je dat je glycogeenvoorraden zich magischerwijs weer herstellen, nee natuurlijk niet. Je hebt carbs nodig om deze weer aan te vullen. En aangezien je lever glycogeen voorraden vaak al vol zijn aangezien je complex carbs zowel muscle glycogeen als lever glycogeen kan herstellen, zal een suiker zoals Fructose of w/e nergens heen kunnen wat uiteindelijk lijdt tot vetopslag.

Correct me if i'm wrong. Ik ben ook geen expert wat dit betreft dus.

Ja, maar ik ga ervan uit dat ren normaal dieet wordt gehanteerd. Dus niet lowcarb Oid.
maar het is niet zo dat die suikers gelijk vet zijn. Kom jij niet aan je benodigde kcals dan wordt vet gebruikt. Als jij 1 grote maaltijd eet heeft je lichaam niet alles gelijk nodig dus slaat het het op als vet, maar over de dag heen wordt dat vet weer gebruik.
 
Bij het afvallen lekker veel maaltijden op een dag eten (6-8), lekker laag in koolhydraten gaan en hoog in eiwitten.

Begin met het maken van een voedingsschema. Je krijgt hier alle hulp!
 
Dit is mits je genoeg carbs eet. Denk je dat je glycogeenvoorraden zich magischerwijs weer herstellen, nee natuurlijk niet. Je hebt carbs nodig om deze weer aan te vullen. En aangezien je lever glycogeen voorraden vaak al vol zijn aangezien je complex carbs zowel muscle glycogeen als lever glycogeen kan herstellen, zal een suiker zoals Fructose of w/e nergens heen kunnen wat uiteindelijk lijdt tot vetopslag.

Correct me if i'm wrong. Ik ben ook geen expert wat dit betreft dus.
Nou je hebt verschillende soorten koolhydraten:
Monosaccharides en disaccharides, de ''simpele koolhydraten''.
Monosaccharides zijn glucose (bloedsuiker), fructose (fruitsuiker) en galactose. Ze kunnen allemaal leverglycogeen aanvullen, maar glucose kan ook spierglycogeen aanvullen.

Dan heb je disaccharides, die uit twee suikers bestaan:
lactose (melksuiker) = galactose + glucose,
sucrose (tafelsuiker) = fructose + glucose,
en maltose = glucose + glucose

Verder heb je nog polysaccharides, de ''complexe koolhydraten''.
Deze bestaan uit vezels, maar die kunnen niet tot nauwelijks energie leveren,
glycogeen zelf, maar dat zit nauwelijks in voedsel,
en zetmeel. Zetmeel bestaat uit lange ketens glucose

De meeste koolhydraten die we eten zijn lactose, sucrose en zetmeel. Zoals je ziet zit overal wel glucose bij. Verder weten we dat glycogeen voorraden niet leeg zijn na een training.
Dus je krijgt als je normaal carbs eet, gewoon genoeg glucose binnen om je voorraden aan te vullen.
Wel lijkt me nu duidelijk dat complexe koolhydraten spierglycogeen beter aanvullen.

Als glycogeen voorraden vol zijn, en de koolhydraten niet worden gebruikt worden ze opgeslagen als vet.
Zelf denk ik dat de hoeveelheden koolhydraten die men nodig heeft erg wordt overschat, en dat dit niet bepaald bevorderlijk is. Ik zou zelf aanraden om met 50 tot 100 kh te beginnen, en voor elke dag trainen 50 kh toe te voegen. Hoogstwaarschijnlijk kun je nog makkelijk 50 tot 100 kh schrappen. Je hebt maar zoveel kh nodig om je voorraden te blijven aanvullen, waarom zou je dan nog meer eten?
Ik zit op 300g kh koolhydraten op een trainingsdag (4x per week trainen), en de rest aangevuld met vetten (150g p/d). Voel me kiplekker
 
Back
Naar boven