AndroidHealthClinic

Powerbuilding op een testoflesje en meer

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom eet je eigenlijk zo clean man als je zoveel kcals naar binnen moet werken? Je zit imo sowieso al te laag in vetten.
En zoveel eiwit heb je ook weer niet nodig imo. Kan je misschien beter opteren om je kipfilet bv te wisselen voor kippepoten.
En hier en daar wat zalm of haring erbij. Zo van die kleine dingen waardoor je net wat meer kcals binnenkrijgt zonder echt grote
hoeveelheden te moeten eten. Komt je maagomvang ook ten goede lijkt me :)

En als je te snel vet gaat aanzetten daardoor, kan je nog kiezen om iets te veranderen

Ik zit op iets van 150 gram vet, dat is toch wel voldoende?

Ik denk trouwens dat ik het lastiger ga vinden om genoeg kcal uit zalm te halen, want bij 200 gram heb je ongeveer 400kcal op terwijl ik per maaltijd 1000+ kcal naar binnen wil krijgen. Kippenpoten is trouwens iets wat erg snel mijn neus uit komt en je krijgt er vieze klauwen van :P
 
Ik zit op iets van 150 gram vet, dat is toch wel voldoende?

Ik denk trouwens dat ik het lastiger ga vinden om genoeg kcal uit zalm te halen, want bij 200 gram heb je ongeveer 400kcal op terwijl ik per maaltijd 1000+ kcal naar binnen wil krijgen. Kippenpoten is trouwens iets wat erg snel mijn neus uit komt en je krijgt er vieze klauwen van :P

Had inderdaad die noten even over het hoofd gezien :o

Moet je eens kijken naar kip karbonade ;) Is het vlees van de poot, zonder het been ;)
Bij bv Lidl hebben ze dat wel. Kost ook niet zoveel.
 
Had inderdaad die noten even over het hoofd gezien :o

Moet je eens kijken naar kip karbonade ;) Is het vlees van de poot, zonder het been ;)
Bij bv Lidl hebben ze dat wel. Kost ook niet zoveel.

Zal eens kieken bro.

Ik eet trouwens ook nog 4 hele eieren en in die havermout zitten ook veel vetten.
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel vet je eigenlijk nodig hebt als mens , maar ik dacht dat een gram per kilo lichaamsgewicht een beetje de richtlijn was.
Ik suplementeer ook nog 10 gram visolie per dag
 
Kippenpoten is trouwens iets wat erg snel mijn neus uit komt en je krijgt er vieze klauwen van :P

Kom op man zoek de Neanderthaler in je innerlijke zelf! Vieze klauwen is alpha!
 
Grammetje per kilo is inderdaad ongeveer de richtlijn. Maar gezien je cholesterol nogal een slag krijgt door de testo
enzo, is het misschien handig om de goede cholesterol ook hoger te krijgen ;) Maar zo te zien zit je inderdaad
hoger in vetten dan ik dacht :o
 

Ja toch hehe. Ik vind het al teveel moeite om steeds te koken :D
Stel dat mijn vriendin nou eens alles voor me klaarmaakt at ik geen havermout meer en vond ik een keer mijn handen wassen niet zo erg hahaha
 
Zal eens kieken bro.

Ik eet trouwens ook nog 4 hele eieren en in die havermout zitten ook veel vetten.
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel vet je eigenlijk nodig hebt als mens , maar ik dacht dat een gram per kilo lichaamsgewicht een beetje de richtlijn was.
Ik suplementeer ook nog 10 gram visolie per dag

;)
 
Haal je gezonde vetten uit olijfolie ;).
 
Haal je gezonde vetten uit olijfolie ;).

Denk dat je eigenlijk beter walnoot olie neemt dan. Tenminste als het niet voor bakken & braden is
 
Ik bak veel met olijfolie dus krijg daar ook al wat van binnen. Walnoot olie is lekker idd :) misschien dat ik daar weer eens wat door mijn shakies van ga doen
 
Ik bak veel met olijfolie dus krijg daar ook al wat van binnen. Walnoot olie is lekker idd :) misschien dat ik daar weer eens wat door mijn shakies van ga doen

Olijfolie kan je beter niet verhitten boven 160 gr. C. Daar zijn oliesoorten als kokos olie, walnoot olie etc meer geschikt voor.

http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi76.htm
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/52638-kokosolievet-op-uw-gezondheid.html

Olijfolie verbrandt sneller waardoor kankerverwekkende deeltjes ontstaan en bij verhitting gaan de gezonde eigenschappen al snel verloren
 
Inderdaad, als je olijfolie begint te spetteren, neem je beter een nieuwe portie. En kies voor je olijf olie altijd een
donkere olijf olie. Die hebben een wat hogere verbranding. De licht gekleurde zijn in principe enkel geschikt om
onder een salade te doen ofzo.
 
Ik doe altijd olijfolie op salade, neem geen omega meer.
 
Ik doe altijd olijfolie op salade, neem geen omega meer.

Doe je niet goed dan. Olijf Olie is voornamelijk Omega 6 en bevat minder dan 1.5gr Omega 3 per 100gr

Beter kies je dan voor lijnzaad


LIJNZAADOLIE
Per 1 tbsp (14 g)

Calories: 124
Total fat: 14 g
Omega-3: 8 g
Omega-6: 2 g
Omega-9: 3 g

OLIJFOLIE
Nutritional value per 100 g (3.5 oz)
Energy 3,701 kJ (885 kcal)
Carbohydrates 0 g
Fat 100 g
- saturated 14 g
- monounsaturated 73 g
- polyunsaturated 11 g
- omega‑3 fat <1.5 g
- omega‑6 fat 3.5–21 g
Protein 0 g
Vitamin E 14 mg (93%)
Vitamin K 62 μg (59%)
 
Olijfolie kan je beter niet verhitten boven 160 gr. C. Daar zijn oliesoorten als kokos olie, walnoot olie etc meer geschikt voor.

http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi76.htm
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/52638-kokosolievet-op-uw-gezondheid.html

Olijfolie verbrandt sneller waardoor kankerverwekkende deeltjes ontstaan en bij verhitting gaan de gezonde eigenschappen al snel verloren

Ja ik weet het man, maar kokos"olie" is echt heel duur op de lange termijn en walnootolie zit teveel smaak aan.
Weet je trouwens zeker dat de boel 160 graden wordt?
 
Neem gewoon pinda of wok olie ;) Die gaat warmer dan 160 en heeft ongeveer dezelfde verhoudingen.
Imo is olijf olie enkel geschikt om onder de salade ofzo te doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven