AndroidHealthClinic

Acne/Puisten door eiwitten - hoe te voorkomen ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer is Niacine werkt goed en je huid voelt egaal
regelmatig sauna..

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 16:13 ----------

Vraag het aan de huisarts
 
Laatst bewerkt:
Veel water drinken helpt bij mij
 
veel water + biergistpillen ;)
 
Eventjes een aansluitende vraag.

Ik heb net een roa-kuur achter de kiezen. Alles is goed verlopen en ben nu af van 'mijn probleem'. Alleen heb ik nu schrik om goed te gaan trainen, en dan vooral om supplementen in te nemen.

Ik ben nu 2 weken bezig met Whey Perfection (icm magere melk) maar dit zorgt voor hier en daar wat puistjes; Al kan dat ook toevallig zijn?

Als ik de topic goed lees moet ik mijn perfection laten vallen voor de isolaat? Water drink ik sowieso al, veel fruit ik ook en biergist+zink tabletten ben ik ook net mee begonnen. Vettig eten (chips, chocolade,...) die ik sowieso al niet.
 
Eventjes een aansluitende vraag.

Ik heb net een roa-kuur achter de kiezen. Alles is goed verlopen en ben nu af van 'mijn probleem'. Alleen heb ik nu schrik om goed te gaan trainen, en dan vooral om supplementen in te nemen.

Ik ben nu 2 weken bezig met Whey Perfection (icm magere melk) maar dit zorgt voor hier en daar wat puistjes; Al kan dat ook toevallig zijn?

Als ik de topic goed lees moet ik mijn perfection laten vallen voor de isolaat? Water drink ik sowieso al, veel fruit ik ook en biergist+zink tabletten ben ik ook net mee begonnen. Vettig eten (chips, chocolade,...) die ik sowieso al niet.

Denk eerder dat je de melk moet laten vallen, het komt allemaal door de melksuikers ( latose ) dat je puisten krijgt. Ik krijg ze van melk/kwark/whey ( allemaal lactose ) neem ik geen melk/kwark/whey heb ik er geen last van
 
En wat met sojamelk?

Daar heb ik geen ervaring mee, maar sinds ik een whey isolaat pak met water en een casseine neem voor het slapen gaan heb ik nergens meer last van.
 
Beta of Alpha Hydroxy zuur, evt in combinatie met benzoylperoxide ( 3 euro bij apotheek )
Mijn broertje had er ook altijd zo'n last van en die jatte mijn bha en aha gels. Werkte voor hem als een malle en heeft toen zelf in hoger percentage ( 8% ) besteld ( paula's choice ).
Misschien zit er ook een bha-aha gel/lotion in haar mannenlijn.

Acne kan je alleen met vrij heftig medicatie remmen, zoals roa/tetracyline etc. Als je daar niet aan wil kan bovenstaande echt een zegen zijn.
 
Mijn dosis roa is meer dan voldoende ingenomen. Het is vooral de schrik dat de acné zou terugkomen als ik de verhalen over Whey en melk-producten lees ;).

Goed dat je broer geholpen is met die producten, want die deden helemaal niets bij mij.

Maar koemelk vervangen door soja heeft dus geen nut? De havermout zal dus met water ipv melk moeten worden gemaakt? En Whey-isolaat ook met water ipv melk?
 
Mijn dosis roa is meer dan voldoende ingenomen. Het is vooral de schrik dat de acné zou terugkomen als ik de verhalen over Whey en melk-producten lees ;).

Goed dat je broer geholpen is met die producten, want die deden helemaal niets bij mij.

Maar koemelk vervangen door soja heeft dus geen nut? De havermout zal dus met water ipv melk moeten worden gemaakt? En Whey-isolaat ook met water ipv melk?

Doe wat ik doe , je havermout daar gooi je je whey shake doorheen ( voor de smaak ), en je hebt tegenwoordig best lekkere whey isolaten.
 
Hey man,

Ik had er ook super erge last van, ik weet niet hoe erg het bij jou is maar bij mij was het extreem, zodra ik 1 bak kwark at durfde ik de dag erna niet meer over straat.

Op dit moment zit ik aan een roaccutane kuur, 2x 20 mg per dag. Dit werkt echt perfect! Ik kan nu alles eten en drinken wat ik wil, ben nu ook daardoor flinke progressie aan het maken :D, er zitten wel wat bijwerkingen aan, droge lippen, pijn aan je onderrug, droge huid en regelmatig droge ogen. Moet dit 8 maanden slikken en ben echt happy dat ik geen acne meer heb!

Ga naar je huisarts en vraag of hij je een antibiotica kuur wilt voor schrijven, helpt dit niet na enige tijd dan vraag of hij je wil door verwijzen naar de dermataloog (huidspecialst).

Investeer niet in die anti-puistjes producten want dat helpt maar tijdelijk.

Wacht niet te lang en ga naar je huisarts!

Greetzz rick!

Roaccutane is rotzooi (lees hieronder verder)

Regelmatig na de zonnenbank gaan helpt ook :)

Klopt UV licht verlicht huid klachten

Eventjes een aansluitende vraag.

Ik heb net een roa-kuur achter de kiezen. Alles is goed verlopen en ben nu af van 'mijn probleem'. Alleen heb ik nu schrik om goed te gaan trainen, en dan vooral om supplementen in te nemen.

Ik ben nu 2 weken bezig met Whey Perfection (icm magere melk) maar dit zorgt voor hier en daar wat puistjes; Al kan dat ook toevallig zijn?

Als ik de topic goed lees moet ik mijn perfection laten vallen voor de isolaat? Water drink ik sowieso al, veel fruit ik ook en biergist+zink tabletten ben ik ook net mee begonnen. Vettig eten (chips, chocolade,...) die ik sowieso al niet.

Kort verhaaltje: Toen ik vorig jaar in de Bulk zat. Veel melk, kwark en kaas en hiervan kreeg ik veel uitslag op mijn rug. Naar de Dermatoloog geweest. Anitbioticakuur >> niks. shampoo >> weinig. Kon toen ook kiezen voor een Roaccutane kuur (8mnd) De nadelen: Geen alcohol (en dat met carnaval :() Overgevoeligheid voor zon (UV) licht (lekker in de zomer) en je bloedwaarden moeten in de gaten worden gehouden ivm leverfuctie.

Lekker dus. Wat bij mij hielp is alle lactose producten er uit gooien. (behalve de Whey maar dat is te verwaarlozen)

Ben nu weer met de bulk begonnen maar ik heb tot nu nog niet zoveel klachten, hopelijk blijft het ook zo.
 
Ik ben nu 1,5 week bezig met 5 a 6 gram vitamine b5 per dag samen met een vitamine b complex 100 pil. Merk dat me huid er een stuk rustiger van geworden is. je Krijgt er wel een apparte groene/fluoriserende kleur pis van.
 
Hey man,

Ik had er ook super erge last van, ik weet niet hoe erg het bij jou is maar bij mij was het extreem, zodra ik 1 bak kwark at durfde ik de dag erna niet meer over straat.

Op dit moment zit ik aan een roaccutane kuur, 2x 20 mg per dag. Dit werkt echt perfect! Ik kan nu alles eten en drinken wat ik wil, ben nu ook daardoor flinke progressie aan het maken :D, er zitten wel wat bijwerkingen aan, droge lippen, pijn aan je onderrug, droge huid en regelmatig droge ogen. Moet dit 8 maanden slikken en ben echt happy dat ik geen acne meer heb!

Ga naar je huisarts en vraag of hij je een antibiotica kuur wilt voor schrijven, helpt dit niet na enige tijd dan vraag of hij je wil door verwijzen naar de dermataloog (huidspecialst).

Investeer niet in die anti-puistjes producten want dat helpt maar tijdelijk.

Wacht niet te lang en ga naar je huisarts!

Greetzz rick!


heb ook roaccutane gehad maar dit wil niet zeggen dat het altijd wegblijft
 
roaccutane moet je niet gebruiken, symptomen bestrijden lost nooit het probleem op je moet het bij de wortel aanpakken. Zalfjes cremetjes en doktersbehandeling zijn allemaal bullshit. Die mensen moeten ook hun geld verdienen. Het is geen grap dat dokters deals sluiten met farmaceuten om patiënten te naaien en zo veel mogelijk geld te verdienen.

Ik dacht ook dat het aan de zuivel lag, maar ik gebruik nu vegan shake, plantaardig dus, en het lijkt zelfs erger te zijn geworden dan toen ik nog whey isolaat gebruikte. En dat terwijl ik lig lactose intolerant ben. Die vegan spul smaakt ook wel behoorlijk chemisch moet ik zeggen. Er zit ook Stevia in, is volgens mij ook niet al te best. Je moet zo min mogelijk troep in je lichaam gooien en alleen verse shit eten om helemaal safe te zijn. Ik zeg niet dat zuivel oke is trouwens, maar isolaat is wel goed. Vooral zonder suiker en zoetstoffen. Zo min mogelijk nutteloze ingrediënten erbij en gewoon eiwitten drinken.

Daarnaast denk ik dat Prophecy wel een punt heeft over de toxines. Misschien klopt het niet precies zoals hij zegt, maar als je veelste veel eiwitten inneemt ga je dat gewoon merken aan je huid. Dat heeft m'n dermatoloog ook gezegd. En ik herinner het niet goed meer, maar volgens mij vertelde de dermatoloog toen dat dit komt omdat dit dan vervolgens uit je poriën wordt afgevoerd deels, of er in ieder geval uit komt zetten of iets dergelijks. Hetzelfde geldt als je bijvoorbeeld rookt. Waarschijnlijk zal er wel een veel ingewikkelder verhaal achter zitten en is dit gewoon de uitleg voor leken. Het is in ieder geval niet puur alleen een hormonen verhaal, acne kan tientallen oorzaken hebben. En het toxins verhaal is geen onzin.

Acne is niet het probleem maar een symptoom dat er iets in je lichaam mis is. Het kan vaak met je darmen te maken hebben, die kunnen ergens gevoelig voor zijn. Sowieso is het belangrijk om de darmen gezond te houden anders ga je dat merken aan je huid. Dus houdt de darmflora in orde. Suiker moet je echt vermijden, dat geldt voor alle suikers, zelfs fruit moet je niet te veel eten. Suikers zijn een voedbron voor ontstekingen. Zoetstoffen zijn niet beter. Chemische shit sws niet maar sommigen kunnen daar wel aardig tegen. Volgens mij is prew ook heel slecht, daar ga ik ook mee stoppen (helaas, even huilen ik hou van drugs) Verder is heet douchen ook niet goed, heftige emoties niet, je huid moet je goed schoon houden maar schrob niet je beschermlaag er af, raak je huid zo min mogelijk aan, warme droge lucht is niet goed dus niet te veel die verwarming aan, slaap voldoende, wees lief voor je darmen, behandel je lichaam als een tempel :P
 
Goede bump, veel onzin ook.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven