XXL Nutrition

Stelling Welke Leden Doen Mee Met de Flexcup 2013 (1 bezoeker)

Welke Leden Doen Mee Met De Flexcup 2013?


  • Totaal stemmers
    208

Bezoekers in dit topic

Ik hoop flink wat massa te bouwen en C klasse boven 80 KG te pakken op de flexcup. Heb de DVD terug gekeken en ben van mening dat ik te veel massa ben verloren tijdens het cutten. Ben meer dan 10 kilo afgevallen in 8 weken (kwam eind september pas terug van vakantie vandaar dat het dieten zo laat is begonnen). Hoeveel kilo ben jij verloren tijdens de cut? En in wat voor tijdsbestek?

Ik ben afgevallen van 109 naar 95 en toen meteen weer op gaan bulken naar 100kg vandaar dat ik wat te soft op het podium kwam te veel gefocust op massa.
 
ow dan wacht ik liever tot het 1 dag is, 2 dagen is me te lang.

2 dagen is te doen. Wel zwaar natuurlijk vooral omdat ik uit eigen ervaring weet dat na de eerste dag je spierpijn hebt en heel moe zult zijn. Denk ook dat de meeste dit kunnen beamen. Het is wel de grootste wedstrijd van het jaar en ook zeker leuk om te doen en mee te maken als atleet. Organisatie is ook super
 
2 dagen is te doen. Wel zwaar natuurlijk vooral omdat ik uit eigen ervaring weet dat na de eerste dag je spierpijn hebt en heel moe zult zijn. Denk ook dat de meeste dit kunnen beamen. Het is wel de grootste wedstrijd van het jaar en ook zeker leuk om te doen en mee te maken als atleet. Organisatie is ook super

Denk eerder voor je fans een hell om eerlijk te zijn.
 
De wedstrijd zal over 2 dagen uitgesmeerd worden omdat je anders, met een deelnemers veld van 150 atleten tot midden in de nacht bezig bent. Daarnaast willen we de indeling van D en C professioneler aanpakken door een pre-prejudging zodat elke misvatting over je indeling wegvalt. Harry en ikzelf zijn inderdaad de organisatoren maar er is een wedstrijdcommissaris die bepaalt wie D of C was (komend jaar gaat dit anders) zo ook of er iemand wel of niet mee mag doen. Van ons mocht de belgische jongen meedoen echter had dit problemen met de ifbb Belgie met zich meegebracht omdat deze jongen niet mee had gedaan in Belgie (voorwaarde).
Er komt een beurs ala fibo tijdens deze 2 dagen, je kunt overnachten in het hotel (er zijn voordelige flexarrangementen af te sluiten via info@muscletotaal, er zal een geldprijs te winnen zijn voor de overall winnaar, er komen MMA demonstraties van toppers in de vechtsport, demonstraties sterkste man onderdelen (oa Jarno Hams, Jimmy Laureys belgie, Fouad Hsaini), er komt een powerlift wedstrijd, de top van het Nederlandse armworstelen zal een wedstrijd houden, Crossfitt demo's en nog vele andere sportevenementen naast de Flexcup. Het wordt een Anrold classic in het klein dus genoeg te zien voor 2 dagen. En zeg nou zelf, waar anders vind je een beginnerwedstrijd die gelijk een internationaal karakter heeft (nederland, duitsland, belgie, frankrijk), een bult aan prijzen te winnen valt, exposure in Flexmagazine, een zaal met 1500 man publiek en line-ups van 20-25 deelnemers!!! Dus ik zeg doen, pak dé wedstrijd voor beginners mee en geniet van dit weekend!!

Harry en Rene
 
Wanneer komt de site online?
 
Straks wordt dit gewoon een week evenement :)
 
Flex-week. Klinkt best vet
 
haha ja inderdaad, maar dat trekken we niet. Dinsdag komt de webdesigner het ontwerp laten zien dus hopelijk in maart online. We zijn bzig met een super gastster, wie dsat is laten we nog even in het midden.
Afgelopen jaar hebben we veel feedback gekregen dat het voor het publiek vaak een te lange zit is. Van 12.00 tot 222.30 is inderdaad een lange zit, dus dan ga je kijken naar de mogelijkheden, wat kun je anders doen. Ook over de indeling van D en C is verbetering mogelijk, vandaar dus een eerlijke vergelijking vooraf zodat de line-ups in verhouding zijn.
Het is onzin dat je niet 2 dagen in shape kan zijn, het is namelijk zo dat je de tweede dag zelfs vaker veel beter staat. Kijk maar eens naar atleten die op zaterdag en zondag een wedstrijd doen. Knijpen al het vocht er op zaterdag uit en staan zondag nog harder. Zeker als je dan in de avond wat bij eet, dan knal je helemaal. Hoeveel jongens waaronder ikzelf zeggen altijd de dag na de wedstrijd: moet je me nu eens zien, sta onder de aders, alles knalt. Dus laat dit geen weerhouding zijn. Het wordt gewoon een super weekend waarin de sport, die we allemaal gezamleijk delen en zo mooi vinden, weer centraal staat. We hebben 2 podia, dus mocht je vriend, kennis, familielid nog niet op moeten of is hij net geweest en je wilt de andere deelnemers niet zien, dan kun je naar de andere zaal om daar naar bijvoorbeeld Jarno te kijken die een steentje weggooit, Joop Kasteel die met zijn MMA team een verwurging laat zien, de powerliftwedstrijd, crossfitt demo (wat echt super zwaar is) of over de expo lopen waar tal van bekende bodybuilders een stand hebben. Dus genoeg te doen en het bezoeken meer dan waard!

Dus ik zeg...tot december!
 
Tuurlijk kan het wel 2 dagen in shape. Op de grote 2 daagse wedstrijden O enzo zie je dat ook, alleen heb je het dan wel over atleten die (wat) ondersteuning gebruiken voor iemand die niks gebruik lijkt het mij heel moeilijk.
 
Tuurlijk kan het wel 2 dagen in shape. Op de grote 2 daagse wedstrijden O enzo zie je dat ook, alleen heb je het dan wel over atleten die (wat) ondersteuning gebruiken voor iemand die niks gebruik lijkt het mij heel moeilijk.

Vergelijk de flex cup aub niet met de O de atleten op de O doen op hun hotel kamer levens gevaarlijken dingen voor hun shape en look. Zoals in menig interview te lezen is diuretica enzo
 
best_animated_images_car_jump_in.gif
 
Vergelijk de flex cup aub niet met de O de atleten op de O doen op hun hotel kamer levens gevaarlijken dingen voor hun shape en look. Zoals in menig interview te lezen is diuretica enzo

Ik vergelijk de flexcup niet met de O, maar volgens rene is het mogelijk om 2 dagen goed te staan en daar twijfel ik aan als je niks gebruik. Met as, diuretica en iemand die er een beetje verstand van heb moet dat wel lukken. Alleen hoop ik dat mensen in een c of d klasse daar niet aan willen beginnen. Al waren er afgelopen jaar ook die een jaar on waren toch jesse ;)
 
tja het is heel leuk dat een wedstrijd twee dagen duurt, maar als het je aller eerste wedstrijd is vind ik het toch wel zwaar.
Dan kan je beter kiezen voor D op een dag en C op een dag.
Maar dan zit je weer dat als iemand zich voor D heeft ingeschreven maar meer een C is dat die de volgende dag moet terugkomen.

Maar het concept is leuk, ik zou er dan alleen een wedstrijd voor B of A atleten van maken. Die hebben meer ervaring met wedstrijden doen.

eigenlijk is de flexcup een beetje te succesvol geworden :P
 
Klopt dat idee hadden we ook gehad, op zaterdag de D en zondag de C maar met ook hetzelfde tegenargument dat je zelf noemt. Dan komen er op zondag jongens aan die dan eigenlijk bij de D mee hadden gedaan en dan krijg je weer voor je kiezen dat de indeling niet goed is want nu worden deze mensen laatste. Feit blijft dat je het nooit goed kan doen. We gaan er gewoon een super weekend van maken, dat staat vast en eenieder die hieraan bij wil dragen is van harte welkom...als deelnemer, als toeschouwer, op 1 dag of allebei de dagen.

Toch wil ik nog even terugkomen op de discussie die nu oplaait over 2 dagen in shape staan. Willen jullie dus zeggen dat de atleten er alleen maar op de zondag goed bij staan en alle andere dagen van de week dus niet (voor en na de wedstrijd). Het is niet zo dat al je vet er in 1 nacht afgaat en je dus op zondag super droog bent. JUIST wanneer je diuretica neemt is het moeilijker om 2 dagen goed te staan wanneer je piekt op de bijvoorbeeld de zondag. Neem je te veel, trek je plat, neem je te weinig en heb je je voeding niet voor elkaar dan hoef je het al niet te doen. Dus wanneer je op natuurlijke wijze dit doet, kun je beide dagen in hele goede shape staan. En dat is op basis van ervaring.
Ik plan voor mezelf de dag voor een wedstrijd altijd een fotoshoot. Dan sta je onder dezelfde warme lampen, kost super veel energie en je trekt hier het laatste beetje vocht mee weg, de dag erna sta je helemaal super. Je kunt dit vergelijken met een wedstrijd en het komt je shape alleen maar ten goede.

Maar goed, inderdaad door het succes zijn we dus verplicht om dingen anders te doen. Men wil niet tot 03.00 in de zaal zitten, op zaterdag de D en zondag de C dan krijg je dus weer deelnemers die op zondag staan en eigenlijk zaterdag hadden moeten komen. Dus uiteindelijk gekozen voor 2 dagen om het programma voor iedereen aantrekkelijk te maken.
 
Klopt dat idee hadden we ook gehad, op zaterdag de D en zondag de C maar met ook hetzelfde tegenargument dat je zelf noemt. Dan komen er op zondag jongens aan die dan eigenlijk bij de D mee hadden gedaan en dan krijg je weer voor je kiezen dat de indeling niet goed is want nu worden deze mensen laatste. Feit blijft dat je het nooit goed kan doen. We gaan er gewoon een super weekend van maken, dat staat vast en eenieder die hieraan bij wil dragen is van harte welkom...als deelnemer, als toeschouwer, op 1 dag of allebei de dagen.

Toch wil ik nog even terugkomen op de discussie die nu oplaait over 2 dagen in shape staan. Willen jullie dus zeggen dat de atleten er alleen maar op de zondag goed bij staan en alle andere dagen van de week dus niet (voor en na de wedstrijd). Het is niet zo dat al je vet er in 1 nacht afgaat en je dus op zondag super droog bent. JUIST wanneer je diuretica neemt is het moeilijker om 2 dagen goed te staan wanneer je piekt op de bijvoorbeeld de zondag. Neem je te veel, trek je plat, neem je te weinig en heb je je voeding niet voor elkaar dan hoef je het al niet te doen. Dus wanneer je op natuurlijke wijze dit doet, kun je beide dagen in hele goede shape staan. En dat is op basis van ervaring.
Ik plan voor mezelf de dag voor een wedstrijd altijd een fotoshoot. Dan sta je onder dezelfde warme lampen, kost super veel energie en je trekt hier het laatste beetje vocht mee weg, de dag erna sta je helemaal super. Je kunt dit vergelijken met een wedstrijd en het komt je shape alleen maar ten goede.

Maar goed, inderdaad door het succes zijn we dus verplicht om dingen anders te doen. Men wil niet tot 03.00 in de zaal zitten, op zaterdag de D en zondag de C dan krijg je dus weer deelnemers die op zondag staan en eigenlijk zaterdag hadden moeten komen. Dus uiteindelijk gekozen voor 2 dagen om het programma voor iedereen aantrekkelijk te maken.

Had me heerlijk geleken twee dagen! S' avonds lekker naar de shoarmaboer!

---------- Post toegevoegd Sat 23 Feb 2013 om 17:06 ----------

Oh Yeah!! DVD flexcup 2012 binnen gekregen, even snel bekeken en hij is vet! Zie vrijwel iedereen voorbij komen, zowiezo op het podium maar ook in het backstage gedeelte! Was toch een prachtige dag en leuk om terug te zien. Schijt aan die twee dagen, ik ben er weer gewoon bij. Hopelijk een klasse hoger :-)

Dat is de instelling! Mietjes doen niet aan bodybuilding hehehe
 
i'm in!! classic BB.
 
Rene,

Betekent dit ook dat het publiek kan kiezen om op zaterdag te komen kijken of op zondag? Of wordt er voor de kaartverkoop één tarief gerekend zodat je het hele weekend toegang hebt? Pre judging zal dus op zaterdag zijn, en de finals op zondag? Super!
 
Laatst bewerkt:
Rene,

Betekent dit ook dat het publiek kan kiezen om op zaterdag te komen kijken of op zondag? Of wordt er voor de kaartverkoop één tarief gerekend zodat je het hele weekend toegang hebt? Pre judging zal dus op zaterdag zijn, en de finals op zondag? Super!

apparte kaarten, dat is nu juist fijn en minder lange dagen!
 
Back
Naar boven