Fitness Seller

Iemand bekend met powermark bumperplates?

Bezoekers in dit topic

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
13.030
Waardering
7.141
Ik keek net op de site van helisports. Ze bieden daar aan bumperplates van powermark van 2x20kg voor 94,50. Dat komt neer op 2,36 euro per kg.

2 ijzeren schijven van 20kg kost daar 92 euro. Ik vraag me af of dit wel echte bumpers zijn omdat deze normaal 4 euro per kg kosten en deze net zo duur zijn als ijzeren schijven. iemand ervaring?
 
interessant.
Ze hebben zelfs een GHR en een SSB...
 
Is idd goedkoop, bij Strengthshop komen zwarte bumper plates op €2,67/kg als je een set van 150kg neemt. Wat ik wel vreemd vind is dat die van Powermark diameter 44cm hebben ipv de gebruikelijke 45cm voor bumper plates, iets om rekening mee te houden als je ze gaat combineren met andere schijven.
 
Ik weet niet of ze het verkeerd op de site hebben gezet of niet, maar er zijn wat gekke dingen aan:
Ze zeggen dat de diameter 44cm is ipv 45cm (standaard).
Ook zeggen ze dat de 20kg schijven 6,6cm dik zijn, terwijl een full rubber bumper plate van 20kg normaal 8-9cm dik is, dus denk ik dat er op zijn minst een ijzeren discus in het midden zit.
Ook hebben ze het op de site over een rubberen coating.
 
8-9 cm vind ik wel heel erg dik. Er is geloof ik ook geen verschil in dikte met andere kg's.
Wat mij verder op valt is dat de schijf overal zo goed als even dik lijkt, terwijl de bumpers die ik ken alleen aan de uiterste randen breed worden. (zodat je ze lekker op kan pakken.)

Het zou mij verbazen als deze bumpers van goede kwaliteit zijn.
44cm is iig wel hoger als de 20kg schijven die ik nu heb, die komen op 43 dus ik zou ze kunnen gebruiken, mits het dus echte bumpers zijn wat ik betwijfel.
 
Heeft iemand deze reeds gekocht of gezien? Ik heb er wel interesse voor maar vertrouw het niet echt.
 
Ik ben bij Helisports wezen kijken.

Deze schijven zijn kei en kei hard.. weinig bumperplate aan.
 
ok, van wegbilijven dus :p
 
De website van Rogue europe is eindelijk online. Het aanbod is nog vrij beperkt, maar de 20kg bumpers hebben ze in stock. Ze zijn wel redelijk prijzig (€155 voor 2 x 20Kg), maar ik denk toch dat die bumpers van zeer goede kwaliteit zijn.
 
De website van Rogue europe is eindelijk online. Het aanbod is nog vrij beperkt, maar de 20kg bumpers hebben ze in stock. Ze zijn wel redelijk prijzig (€155 voor 2 x 20Kg), maar ik denk toch dat die bumpers van zeer goede kwaliteit zijn.

Dat is de gewone prijs voor bumpers van goede kwaliteit dacht ik.
Zal zeker eens de producten van Rogue bekijken! Volgens de dingen die ik las is het zeer goeie kwaliteit daar.
 
Ik ben bij Helisports wezen kijken.

Deze schijven zijn kei en kei hard.. weinig bumperplate aan.

Zagen ze er voor de rest wel redelijk uit?

Zelfs als het geen bumperplates zijn, zijn ze goedkoop voor rubberen schijven.
 
Kon het niet laten om een paar te bestellen. Ik verwacht ze tegen het einde van de week in huis te hebben. Ik laat wel weten als ze de moeite zijn
 
8-9 cm vind ik wel heel erg dik. Er is geloof ik ook geen verschil in dikte met andere kg's.
Wat mij verder op valt is dat de schijf overal zo goed als even dik lijkt, terwijl de bumpers die ik ken alleen aan de uiterste randen breed worden. (zodat je ze lekker op kan pakken.)

Het zou mij verbazen als deze bumpers van goede kwaliteit zijn.
44cm is iig wel hoger als de 20kg schijven die ik nu heb, die komen op 43 dus ik zou ze kunnen gebruiken, mits het dus echte bumpers zijn wat ik betwijfel.

Bij rogue, strengthshop.de, muscle-power.nl... allemaal 8-9cm. En die hebben dan als diameter 45mm.
Dus ben vrij zeker dat die powermarks een ijzeren kern hebben en meer richting de rubberen coated schijven gaan.

Die van strengthshop krijgen goede commentaar, maar de service is wat minder. Ik heb ze gemaild, en na een week nog geen antwoord. Dan bestel ik liever bij rogue. Wat duurder maar top service die onmiddellijk antwoord!
 
Zagen ze er voor de rest wel redelijk uit?

Zelfs als het geen bumperplates zijn, zijn ze goedkoop voor rubberen schijven.

Ja, waren voor de rest wel mooie schijven, maar echt hard. Stond ook een hele CrossFit stellage bij Helisport.
 
Bij rogue, strengthshop.de, muscle-power.nl... allemaal 8-9cm. En die hebben dan als diameter 45mm.
Dus ben vrij zeker dat die powermarks een ijzeren kern hebben en meer richting de rubberen coated schijven gaan.

Die van strengthshop krijgen goede commentaar, maar de service is wat minder. Ik heb ze gemaild, en na een week nog geen antwoord. Dan bestel ik liever bij rogue. Wat duurder maar top service die onmiddellijk antwoord!

http://www.youtube.com/watch?v=Xmd220uO0xg
Hier de diktes van 20KG plates van Rogue:
- Rogue Hi-Temp 9,5cm
- Rogue HG 8,2cm
- Rogue Comp 5cm

Nog een voordeel van de Rogue HG of Comp plates is een opening van 50.4mm ipv 51mm dus ze gaan minder kletteren op de bar als je ze laat vallen.

HHHHHHHHHHHHNNNNNNNNNNGGGGG @ die Rogue Comp plates in kleur maar zo duur :o
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
8-9 cm vind ik wel heel erg dik. Er is geloof ik ook geen verschil in dikte met andere kg's.
Wat mij verder op valt is dat de schijf overal zo goed als even dik lijkt, terwijl de bumpers die ik ken alleen aan de uiterste randen breed worden. (zodat je ze lekker op kan pakken.)

Het zou mij verbazen als deze bumpers van goede kwaliteit zijn.
44cm is iig wel hoger als de 20kg schijven die ik nu heb, die komen op 43 dus ik zou ze kunnen gebruiken, mits het dus echte bumpers zijn wat ik betwijfel.

IK heb een antwoord gekregen van Helisport:

"Geachte heer XXXXXX,


De BumperPlates van PowerMark zijn absoluut echte BumperPlates, bij deze voeg ik u ook nog de mail en PDF van onze fabrikant toe.



Of course they are bumper plates, but it has a inner steel core, sketch
enclosed for your review. This is the most popular and common construction
for bumper plates in the market currently, IWF sponsored manufacturers,
Eleiko are all doing bumper at this construction. We did 100% rubber bumper
plates several years ago, but all changed to this construction now. 100%
rubber bumper plates are also very thick, you can load very few plates onto
a bar.

As to the hardness of bumper plate, actually IWF has standard, the bumper
cannot be very soft, it should not bounce high and many times as it may hurt
lifter. And in production, it is easier to make it soft but not easy to make
it very hard.

These bumpers are sent to several countries for several year of testing,
especially sent to US for heavy using, so you can be trusted in the quality.

Mocht u nog vragen hebben betreffende mail hoor ik dat uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Robert Verschraagen

Verkoopadviseur

Helisports International
H.J.E. Wenckebachweg 83
1096 AL Amsterdam
Tel: 020 - 693 99 39
Fax: 020 - 663 90 69
Internet: www.helisports.nl
E-mail: r.verschraagen@helisports.nl"


Ik moet zeggen dat ik dit toch wel overtuigende info vind. Hier de sketch van de plate die ze er in bijlage toevoegden:
fp2h6b.png
 
Laatst bewerkt:
Die van strengthshop krijgen goede commentaar, maar de service is wat minder. Ik heb ze gemaild, en na een week nog geen antwoord. Dan bestel ik liever bij rogue. Wat duurder maar top service die onmiddellijk antwoord!

Bij strenghtshop.de ? Raar, ik ben dubbel en dik tevreden over hun service, kreeg ook telkens meteen antwoord op de mails
 
Bij strenghtshop.de ? Raar, ik ben dubbel en dik tevreden over hun service, kreeg ook telkens meteen antwoord op de mails
Was een misverstand. Heb dan nog eens gemaild en blijkbaar hadden ze geantwoord maar had ik het niet gekregen. Ik heb op de 2de mail om 21u30 nog antwoord gekregen.
Dus strengthshop.de heeft nog een goede service. Mijn lijstje staat al klaar, nu nog het geld:p
Het wordt een investering van een kleine €1000 :p
 
IK heb een antwoord gekregen van Helisport:

"Geachte heer XXXXXX,


De Ik moet zeggen dat ik dit toch wel overtuigende info vind. Hier de sketch van de plate die ze er in bijlage toevoegden:
[IMG.tinypic.com/fp2h6b.png[/IMG]

Ben ook wel eens benieuwd wat de 'experts' hier erover zeggen.

Bij strenghtshop.de ? Raar, ik ben dubbel en dik tevreden over hun service, kreeg ook telkens meteen antwoord op de mails

Inderdaad. Top service altijd van Joni. :D

Was een misverstand. Heb dan nog eens gemaild en blijkbaar hadden ze geantwoord maar had ik het niet gekregen. Ik heb op de 2de mail om 21u30 nog antwoord gekregen.
Dus strengthshop.de heeft nog een goede service. Mijn lijstje staat al klaar, nu nog het geld:p
Het wordt een investering van een kleine €1000 :p

Wat ga je allemaal bestellen?
 
IK heb een antwoord gekregen van Helisport:

"Geachte heer XXXXXX,


De BumperPlates van PowerMark zijn absoluut echte BumperPlates, bij deze voeg ik u ook nog de mail en PDF van onze fabrikant toe.



Of course they are bumper plates, but it has a inner steel core, sketch
enclosed for your review. This is the most popular and common construction
for bumper plates in the market currently, IWF sponsored manufacturers,
Eleiko are all doing bumper at this construction. We did 100% rubber bumper
plates several years ago, but all changed to this construction now. 100%
rubber bumper plates are also very thick, you can load very few plates onto
a bar.

As to the hardness of bumper plate, actually IWF has standard, the bumper
cannot be very soft, it should not bounce high and many times as it may hurt
lifter. And in production, it is easier to make it soft but not easy to make
it very hard.

These bumpers are sent to several countries for several year of testing,
especially sent to US for heavy using, so you can be trusted in the quality.

Mocht u nog vragen hebben betreffende mail hoor ik dat uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Robert Verschraagen

Verkoopadviseur

Helisports International
H.J.E. Wenckebachweg 83
1096 AL Amsterdam
Tel: 020 - 693 99 39
Fax: 020 - 663 90 69
Internet: www.helisports.nl
E-mail: r.verschraagen@helisports.nl"


Ik moet zeggen dat ik dit toch wel overtuigende info vind. Hier de sketch van de plate die ze er in bijlage toevoegden:
fp2h6b.png

Ik heb ze gekocht. Omdat het mij niet om bumpers ging maar om de hoogte van de schijven en de prijs goedkoper is dan gewone schijven.
Schijven zijn gewoon kei hard en vallen even hard als gewone schijven. Mijn oude sportschool hadden alleen maar bumpers en heb daar meerdere malen 200+ kg zien stuiten op de grond. Als het echt bumpers zijn, is de kwaliteit heel slecht. Misschien dat ik eens een filmpje op zet en ze eens laat vallen.
Verder ben ik wel tevreden over de schijven en zijn ze wel ok als je ze niet als bumpers beschouwd.
 
Back
Naar boven