MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
nog steeds last van de achterkant schouders en de ruggegraat :(
Niet goed dus.. kan me niet voorstellen dat het alleen spier is dat dit veroorzaakt
Maandag wel weer behoorlijk getraind maar dit is geen spierpijn die 5 dagen aanhoud.
Dus klote dat het weer mis is... rustig aan dan maar weer tot het helemaal weg is
Vandaag maar wat buik en cardio gedaan
Spierpijn in de benen is behoorlijk.... dus goed getraind donderdag

Klote ! Rustig aan doen, desnoods met roze adidas dumbbells trainen totdat het beter gaat.
Succes

Vooruitgang is soms 5 stappen voorwaards en 4 stappen terug.
De stappen voorwaards vier je, maar de stappen terug slopen je. Terwijl de uitkomst wel voorwaards is.
M.a.w. Grosje, laat je niet uit het veld slaan. Ga door met wat je doet en kijk naar het netto resultaat.

Uitermate motiverend, ook voor mij !
 
ik snap dat je in een negatieve spiraal zit. Maarhet is nog lang niet zover dus kop op Grosje.
Geniet van het mooie weer en ga wandelen en snuif het leven op. ;)
Tja je hebt gelijk
Heb net in de tuin gewerkt met af en toe een zonnetje ... heerlijk
Voelde dat het goed was voor de spieren
Pijn is weer iets minder
Uiteraard geef ik niet op..hoogstens rem ik ff af en daarna als het kan gaat weer het gas er op;)

---------- Post toegevoegd Sun 17 Mar 2013 om 16:58 ----------

****ing klote, Grosje, maar wie weet valt het wel mee. Dus: volhouden.

Hoop het... misschien was het de combi van een zware rugtraining zaterdag en dan Maandag weer een behoorlijke borsttraining.
Ik blijf volhouden (thanks voor je support)

---------- Post toegevoegd Sun 17 Mar 2013 om 17:05 ----------

Klote ! Rustig aan doen, desnoods met roze adidas dumbbells trainen totdat het beter gaat.
Succes



Uitermate motiverend, ook voor mij !

Tja joh jij weet ongeveer hoe het aanvoelt .. je wordt er niet blij van.
Maar opgeven staat niet in mijn woordenboek hoor:D:D
Desnoods alleen maar benen en cardio en dan boven lichaam bij houden met lichtere gewichten
wordt ik wel een vreemd mannetje (soort schaatser met dikke benen)



Nou vanochtend nog even gewogen en gemeten 3 punts met de tang
ca 75+ kg zwaar en vet% 19/20%
Meeste vet zit bij de navel 28mm / borst 12mm / been 12 mm (kwam ik uit op ca 19%)
Het lijkt wel of ik zwaarder aan het worden ben ondanks dat ik minder eet (maar misschien wel beter) maar wel zonder dat mijn vet stijgt
Hoop toch wel voor de zomer rond de 14 a 15% te komen (die buik dat is het ergste)
 
Laatst bewerkt:
Buik, plek waar je het als laatste gaat zien verdwijnen denk ik. Idem hier.
Maar uiteindelijk, als je zo door gaat, moet uiteindelijk je buik er ook aan geloven.
 
Welke formule gebruik je? want met die mm zou je imo wel iets lager uit komen.
 
Welke formule gebruik je? want met die mm zou je imo wel iets lager uit komen.

3 punts meting met deze tang

http://www.healthmonthly.co.uk/sequoia_fitness_products_metacal_body_fat_caliper
en de manier om te meten
http://www.sequoiafitness.com/files/MetaCal_Directions_and_sites.pdf

heb helaas geen lijst op internet kunnen vinden met de optelling van de mm en percentages
Moet ook zeggen dat ik het bij mij zelf meet en dat is ook moeilijk
Vooral bij mijn bovenbeen is het moeilijk om een stuk vel/vlees te kunnen pakken om te meten
Borst is droog en dan rond de navel weer erg vet en na een cm links of rechts van de navel of 3 is het weer aardig droog
Het meten is daardoor ook moeilijk want waar zet je nu exact de tang op de buik? :) (hm ik lees net wat beter ....na ca 2 cm van de navel)
naar mate je ouder wordt is het vet% wat bij het aantal mm hoort ook hoger (wat oneerlijk :) )
Heb net dit gevonden maar erg onduidelijk (maar ca 18 a 19% klopt wel voor mijn leeftijd)


tabel.jpg
 
3 punts meting met deze tang

http://www.healthmonthly.co.uk/sequoia_fitness_products_metacal_body_fat_caliper
en de manier om te meten
http://www.sequoiafitness.com/files/MetaCal_Directions_and_sites.pdf

heb helaas geen lijst op internet kunnen vinden met de optelling van de mm en percentages
Moet ook zeggen dat ik het bij mij zelf meet en dat is ook moeilijk
Vooral bij mijn bovenbeen is het moeilijk om een stuk vel/vlees te kunnen pakken om te meten
Borst is droog en dan rond de navel weer erg vet en na een cm links of rechts van de navel of 3 is het weer aardig droog
Het meten is daardoor ook moeilijk want waar zet je nu exact de tang op de buik? :) (hm ik lees net wat beter ....na ca 2 cm van de navel)
naar mate je ouder wordt is het vet% wat bij het aantal mm hoort ook hoger (wat oneerlijk :) )
Heb net dit gevonden maar erg onduidelijk (maar ca 18 a 19% klopt wel voor mijn leeftijd)
Bekijk bijlage 37644

Ik gebruik deze altijd; http://www.linear-software.com/online.html
Kan je ook je 3 punts meting invoeren...
 
Ik gebruik deze altijd; http://www.linear-software.com/online.html
Kan je ook je 3 punts meting invoeren...

Ha dat is een mooie site, bedankt
ga ik zo eens kijken hoe ik daar op uit kom
bedankt voor je hulp

Nou net gekeken en ik kom dan uit op 17.93 % vel
Zeg maar 18%
Is inderdaad iets lager als mijn tabel





Gisteren alleen cardio en buik gedaan,
Bovenkant rug is nog steeds te pijnlijk en ik wil niets forceren.
Even een stapje terug dus
 
Laatst bewerkt:
dit klinkt ook wel weer heel bekend

http://stronglifts.com/how-to-deal-with-shoulder-injuries-the-infraspinatus/


I've been doing Stronglifts 5x5 since November 2007. I injured my right shoulder while lifting 3 weeks ago. Pain between spine & shoulder-blade, shooting into biceps.

Prior to that, I've had persistent pain in my right shoulder. I think the pain was from holding my right hand out for the mouse plus bad sitting posture. I'm working to address the ergonomics of my desk.

The injury required me to drop 10 lbs off my Overhead Press and Bench Press. I’ve continued lifting through the injury. Not increasing the weight for presses but focusing on technique.

Daily I've been doing:

20x Shoulder Dislocations
2x10 Scap Push-ups
3x10 Face Pulls
3X10 Behind The Neck Pulldowns

Should I take a break from pressing to allow the shoulder time to heal? Are there other exercises that would assist in strengthening the shoulder girdle?

The Infraspinatus. One of your 4 rotator cuff muscles. The Infraspinatus is a dynamic stabilizer & assists in outward arm rotation. It's located behind your shoulder & covers your shoulder-blade.

rotator-cuff.jpg
Image credit: A.D.A.M.


How Do You Get Infraspinatus Injuries? Habitual overload or repetitive strain related to outward arm rotation can injure your Infraspinatus. Examples:

Keeping Arm in Front/Overhead. Driving car with your hands on top of wheel, working on computer without elbow support, etc
Reaching Back Repeatedly. Controlling computer mouse, forehands in tennis, smash in volleyball, etc


Symptoms of Infraspinatus Injuries. Although the infraspinatus is located behind your shoulder, pain is usually felt in your front shoulder.

Front Shoulder Pain. Pain down into biceps. Pain feels as if it's deep in the joint. Side shoulder, neck & shoulder-blade can also hurt.
Stiff/Weak Shoulder. Shoulder & arm tire out more easily on one side than the other. Muscle imbalances. Stiffness. Arm going numb.
Restricted Mobility. Reaching back – like when putting on your jacket – is difficult. Lying on your shoulder when sleeping hurts.


How to Treat Infraspinatus Injuries. Other rotator cuff muscle will compensate the weak/injured infraspinatus. This can cause problems in your whole shoulder – like frozen shoulders. Don't let this get out of hand.


1. Fix Posture. Correct posture when sitting & doing exercises like Barbell Rows or Bench Press is shoulder-blades back & down. Hanging shoulders & flaring shoulder-blades is bad posture. Exercises you can do:

Shoulder Dislocations. Improve upper-body mobility. 3x10 reps as warmup / on recovery days. Start with a wide grip.
Doorway Chest Stretch. Tight chest muscles will pull your shoulders down. 3 sets of 10 seconds post workout/ on recovery days.
Bike Face Pulls. Strengthen your upper-back & traps. Squeeze your shoulder-blades when pulling back. 3x10 reps post workout.
Pelvis Realignment. Problems with your shoulders often means problems with your hips. Check for symptoms of lordosis.


2. Trigger Point Therapy. Trigger points are knots in your muscles caused by overstimulation. These can shorten & stiffen your muscles. Movement stresses muscle attachments, which can damage connective tissue & distort joints.

Popping shoulder joints are evidence of joint stress caused by trigger points. Stretches & rehability exercises can irritate trigger points and aggravate your pain. To remove the knots:

Infraspinatus Massage. Massage your shoulder-blade using a tennis ball against a wall. 20 strokes several times a day.
Rhomboid Massage. Between shoulder-blade & spine lies the Rhomboid which can also be overworked. Massage it using a ball or Thera Cane like in this video.


3. Prevention. Posture realignment exercises & trigger point therapy won't do much if you have bad posture the other 20 hours of the day.

Sit Correctly. Build the habit of sitting with your shoulder-blades back & down. Put a post it on your computer "shoulder-blades back & down".
Drink More. The best way to move more when you have a desk job. You'll be forced to get out of your chair to go to the toilet.
Switch Sides. Use your left hand for a while so your right hand gets a break. It takes 2 days to build dexterity in your other hand. Persist.
Quality Chair. Adjustable chair with elbow support so your shoulders stay relaxed. Aeron Chairs or Steelcase Chairs are worth the money.
Balanced Program. As much pulling (Rows, Pull-ups) as pushing (Bench & Overhead Press). 1 overhead session for each Bench Press session.

Stay away from painkillers. Pain is your body telling you something is wrong. Find out what. Educate yourself. Ask your doctor's advice. But make sure you treat the causes, not the symptoms.

Take it slowly with weight lifting in the meanwhile. Lower the weight, spend time improving technique & slowly build back up. Don't worry about strength loss, getting rid of injuries is more important in the long run.
 
De ergste pijn is weer weg dus ik kan weer gaan denken aan trainen
Ga toch maar de schouders en traps licht trainen want helemaal niets dat is ook niet goed
heb nog even na zitten denken wat ik nu de laatste training (borst) heb gedaan wat de pijnreactie heeft veroorzaakt en het enige wat ik kon verzinnen was de decline bench (schuin naar beneden drukken)
De achterkant schouders en de aanhechting triceps wordt hiermee ook gepakt
Schouder inpingement zoals mijn fysio het maanden geleden al aan gaf kan het dus toch wel zijn (ik had mijn twijfels omdat de oefeningen die ik deed niet hielpen - misschien niet snel genoeg naar mijn zin)
Ik heb de afgelopen maanden geen schoudertraining van betekenis gedaan dus die spieren worden er ook niet sterker en beter van dus heb besloten om toch maar weer de oefeningen voor de Rotatorcuff op te pakken
Gisterenavond thuis dus mijn schouders aangepakt met oefeningen voor de rotatorcuff.
Ik gebruik hiervoor een elastiek die ik aan een deur of onder mijn voet kan fixeren en zo krachtoefeningen kan doen.
Niet heel zwaar maar met veel reps en constant spanning op de spiuer wel effectief om de gewrichten en spieren en pezen van alle kanten te pakken
glucosamine chondroitin maandag gekocht voor de gewrichten (waarom ik daar niet eerder mee begonnen ben?) en dat heb ik gelijk elke dag gebruikt.
Kan vanavond niet trainen maar probeer morgen weer een rug training te doen met lichte gewichten en veel reps

The show must go on
 
Laatst bewerkt:
Succes Gros..ik hoop dat het even een klein dipje was..
 
Vertel hier eens meer over. Wat doet dit voor je?

Ron Het schijnt goed te zijn voor je gewrichten
Omdat ik steeds last heb van nekgewrichten en schouders probeer ik dit eens een tijdje
120 pillen (voor 60 dagen) kost ca 12 euro baat het niet dan schaad het niet
Hieronder een verhaal dat ik heb gevonden



Wat is glucosamine?


Glucosamine is een natuurlijk aminosuiker dat in hoge concentraties voorkomt in de structuren van onze gewrichten. Het menselijk lichaam produceert glucosamine-6-fosfaat en gebruikt dit voor de opbouw van het kraakbeen. Het stimuleert de vorming en herstel van gewrichtskraakbeen.
Het kraakbeen bestaat grotendeels uit een soort gel van water, collageen, eiwitten en lange ketens van aan elkaar gekoppelde suikermoleculen, de zogenaamde glycosamineglycanen (GAG's) en de proteoglycanen.
Omdat glucosamine een bouwsteen of precursor is van die GAG’s, wordt veronderstelt dat toediening van glucosamine helpt bij het herstel van kraakbeen en de behandeling van gewrichtsslijtage (artrose).
De glucosamine die als voedingssupplement wordt gebruikt is bereid uit de karkassen van schaaldieren en aan de hand van een genetisch gemanipuleerde schimmel, Aspergilus niger.


Wat is chondroitine?

Chondroitine is een polysaccharide die van nature voorkomt in verschillende typen bindweefsel, zoals kraakbeen, bot, huid, pezen, en ligamenten. De proteoglycanen in het kraakbeen bestaan voor een groot deel uit chondroïtinesulfaat. Het speelt ook een rol bij het binden van de GAG's aan collageenvezels. De stevigheid van het kraakbeen wordt daar mede door bepaald.
Toediening van extra chondroitine zou de aanmaak van proteoglycaan in het kraakbeen stimuleren en de afbraak van het kraakbeen remmen.
Chondroitine wordt vooral uit kraakbeen van runderen en kalveren verkregen.


Behandeling van artrose

Alhoewel de resultaten van wetenschappelijk onderzoek niet eenduidig zijn en elkaar soms tegenspreken, wordt meer en meer aanvaard dat glucosaminezouten en in het bijzonder glucosaminesulfaat (GS) zinvol kunnen zijn bij de behandeling van osteoartrose: vooral pijnstilling en in mindere mate een verbeterde functie van het gewricht en minder stijfheid. Er is geen bewijs dat het de ziekte kan stoppen of kraakbeen kan genezen. Het is momenteel niet duidelijk of het positieve effect toe te schrijven is aan de glucosamine of aan de werking van sulfaat.
Glusosaminesulfaat blijkt vooral effectief bij artrose van de knie, minder of helemaal niet bij andere gewrichten (hand, heup, wervelkolom). De resultaten zijn het meest uitgesproken bij de minst ernstige vormen van artrose (graad 1 en 2).

Wat chondroitine betreft, wijzen recente onderzoeksresultaten in het beste geval op een licht effect bij matige artrose van de knie (vooral minder pijn). Dat chondroitine het kraakbeenverlies zou vertragen, kon tot nu toe niet aangetoond worden.

De bewering dat combinatie van glucosamine met chondroitine meer effect heeft dan monotherapie met één van de afzonderlijke preparaten, is niet wetenschappelijk aangetoond. Uit een recente studie in 2006 in the New England Journal of Medicine blijkt dat glucosaminehydrochloride (500 mg 3x per Dag) in combinatie chondritoinesulfaat (400 mg 3x per dag) wel de pijn wat verminderde in een grote groep van meer dan 1500 patienten, maar dat het pijnstillend effect niet significant beter was dan placebo, en dat een pijnstiller (celecoxib) een beter pijnstillend effect had. Bij patienten met meer pijn en een ernstigere aandoening bleken de supplementen wel meer pijn te kunnen verminderen in vergelijking met placebo.

Hoe dan ook blijven niet-medicamenteuze behandelingen (bewegen, oefentherapie) en paracetamol de eerste keus in de behandeling van artrose.
 
Duidelijk verhaal Grosje. Thanks, ga erover nadenken. Een toeveoging van 2 pillen merk ik toch niet. zit nu op 21 pillen per dag
 
Succes Gros..ik hoop dat het even een klein dipje was..

Hoop het ook
Feit blijft dat ik nu bijna een jaar lang last heb.. en echt weg is het nooit geweest
Ik vermoed dat ik er pas achter kom als ik door de molen ga in een ziekenhuis
MRI scan of iets dergelijks
Heb wel ooit een echo gehad bij de fysio en die zag weinig ruimte bij mijn schouders bij alle spieren en pezen
Inpiginement en daar kreeg ik toen oefeningen voor (maar daar merkte ik weinig van) vandaar dat ik twijfels had over de juiste diagnose.
Die pijntjes wandelen ook over mijn hele bovenrug dus echt een plek aanwijzen dat gaat niet, ik vermoed dus toch dat het pijn is die uit mijn schouderkoppen uitstraalt. Soort ontstekingsverschijnselen
Door mijn computerwerk wordt het er niet beter op.. RSI verschijnselen maken het alleen erger
Ik ga die oefeningen dus maar weer oppakken om de zwakkere spieren sterker te maken

---------- Post toegevoegd Wed 20 Mar 2013 om 21:28 ----------

Duidelijk verhaal Grosje. Thanks, ga erover nadenken. Een toeveoging van 2 pillen merk ik toch niet. zit nu op 21 pillen per dag

21 pillen? pfff wat veel
Nu gebruik zelf ook genoeg maar jij bent de pillenkoning :)

Ik heb nu 2 pillen Glucosamine+ 1 multivitamine en in de avond soms 4 zma pilllen
1 shake magnificent + 1 shake whey + 1 glas water met creatine
 
Maar kan je dan niet gewoon een mri aanvragen, ik bedoel als je al zo lang met die klachten loopt moet dat toch geen probleem zijn toch?
En ja, t lastige is ook dat je werk niet "meewerkt"zeg maar..
 
Tja misschien moet ik toch maar eens aandringen bij de dokter voor een beter onderzoek.
Wat ik ook doe ik wordt iedere keer weer terug geworpen in mijn herstel.
Pijn zit soms overal van rug tot biceps en schouderkoppen voor/achter het houd maar niet op.

Ben nu strontverkouden dus licht trainen zit er ook niet in
Heb ook nu 2 weken geen krachttraining gedaan, op wat schouderoefeningen na thuis met het elastiek, maar het is er niet minder van geworden.
Ik vond de oefeningen zwaar genoeg en heb er ook veel last van gehad (en nog) dat zegt al genoeg
Heb nu bijna een jaar lang de moed er in gehouden maar ben u na deze tegenslag (juist nadat het beter leek te gaan) wel even een beetje depri geworden.
ik vrees nu dat het gewoon voorbij is en dat ik nooit meer uit deze misere kom :(
Ben het eerlijk gezegt een beetje aan het opgeven
 
Echt zwaar klote van je tegen slagen. Weet hoe t voelt als je graag wilt maar niet kunt. Maar niet opgeven!
Zoals miss h zei, kun je niet.andere onderzoeken aanvragen? Een arts moet nu toch ook wel inzien dat t zo niet langer kan.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven