XXL Nutrition

Willem's Log - Getting Jacked & Tanned!

Bezoekers in dit topic

Lekkere rustdag maaltijd van vandaag. Eerste keer dat een Proteine Fluff met banaan mij zo goed is gelukt.
Het is nu even behelpen qua maaltijden. De komende 6 dagen heb ik namelijk 8 restaurantbezoeken of recepties op het programma staan, dus dat is niet echt ideaal voor tijdens deze mini-cut. :roflol:

Fluff.jpg
 
Die fluff moet ik ook eens maken.
 
Heb je die fluff met bevroren banaan gemaakt?
 
Hier zijn trouwens 2 recepten om die fluff te maken:

http://www.leangains.com/2010/09/high-protein-recipes-and-jack3d-review.html
http://www.victormooren.com/2013/02/eiwit-fluff.html

Ik maak ze eigenlijk op nog een simpelere manier. Men doet in een kom (in deze volgorde):
125g bevroren fruit
30g Caseïne
125ml melk

En mixen maar.
Ik heb zelf wel een Kitchen Aid ter mijn beschikking, wat zeker en vast goed helpt met alles goed op te mixen.
Je moet een beetje spelen met de verhoudingen. Zo heb ik gemerkt dat er voor een fluff met banaan meer Caseïne nodig is dan met Berry's.
Je komt er zelf wel achter als je er wat mee bezig bent.

Ik heb er ook eens een topic over geopend:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f33/protein-fluff-330262/
 
Not dat fluff again :D .... hoe kun je die training nu 'deload' noemen als je zwaarder squat dan 99% van je andere trainingen?
 
Not dat fluff again :D .... hoe kun je die training nu 'deload' noemen als je zwaarder squat dan 99% van je andere trainingen?

Daarom dat die ook tussen aanhalingstekens staat. :D Is helemaal geen echte Deload. Denk dat ik op de vorige pagina heb uitgelegd wat het opzet is van deze trainingen. Zit nu op mijn gsm. Zal morgen eens kijken.

En, that fluff got you good, boy. :D
 
Heb nog altijd een vol gevoel als ik er aan terug denken. God dayumit
 
That fluff broke his stomach real good :D
 
Heb nog altijd een vol gevoel als ik er aan terug denken. God dayumit

That fluff broke his stomach real good :D

:D Ja is echt supersweet als je weinig kCals + goed wat eiwitten moet binnenkrijgen bij weinig kCals.

Hervé: dit is wat ik al had gezegd i.v.m. de 'Deload' trainingen:

willem9 zei:
Het is geen echte Deload Training. Doe wel het volume wat omlaag. En dan eens kijken wat er inzit op sommige oefeningen die ik voorbije cycle heb gedaan (RPE 9-10) ofwel opwerken tot een relatief zware set voor nieuwe oefeningen die ik volgende cycle ga doen, zodat ik een idee heb waarmee ik mijn werksets volgende cycle moet doen. Is wel leuk zo!

willem9 zei:
Note to self: ik merk dat deze trainingen eigenlijk nog iets te zwaar zijn, gezien het feit dat ik toch op een behoorlijk caloric deficit zit op weekbasis (ongeveer - 3500 kCals). Dat merk ik vooral aan het feit dat ik nu ook op rustdagen meer slaap nodig heb.

Ik zal nog wel een iets meer uitgebreide review schrijven van afgelopen trainingsblok als deze echt afgelopen is. Ik ben wel tevreden van deze set-up. Wel ga ik volgende keer een aantal kleine tweaks invoegen, zoals bijv. deze 'deload' trainingen iets meer gestructeerd laten verlopen (vb. 1 oefening gaan voor 1-5 repper aan RPE 9, 1 oefeningen echt deload, 1-oefening gaan voor rep PR).
 
Deze morgen heel erg vroeg:

18/03/2013: Recovery

10min Mobility
3x5 Broad Jumps
25min Kiné-oefeningen voor heup en abs
4x15 Band Pull Aparts
10min stretchen

Soo, dat eerste kwartier sliep ik nog een beetje. Dit is ook niet meteen het meest prettige om te doen als je net uit bed komt, maar voor de rest even geen tijd.
 
Deze morgen heel erg vroeg:

19/03/2013: 'Deload' Training 5

Opwarmen:
5min mobility
3x5 Jumps uit stand

1. Sumo DL:
3x70 (pronated)
3x100 (vanaf hier hook grip)
3x120
3x140
3x160 (pronated)
3x170 (mixed grip)
--> mooi. Ging nog relatief ok. Eind volgende cycle moet ik dus zeker een triple met 180 kunnen trekken. Eerste keer dat ik hook grip probeerde. Ging wel ok, hoewel ik te chicken was om door te trekken bij de 160. :p

2. Standing Cable Crunches:
3x15x15
--> staggered met Sumo DL.

3. Paused BP (wide grip):
5x50
3x60
3x70
7x77,5
--> mooi!

4. DB Rows:
15x35
15x45
--> tussen het Benchen door.

5. Step Ups:
8x20
8x30
8x40
--> is wel een leuke oefening, hoewel ik niet weet of ze ideaal is voor mijn snappig hip.

6. Band Upright Rows:
2x15xrood

7. Standing Concentration Curls (in lb):
15x30
12x35

Tijd:
1u

Commentaar:
Goede training, zeker voor zo vroeg te zijn. Had ervoor wel iets kleins gegeten, want had gisteren bijna de volledige dag gevast en anders zou ik mij wat slap voelen. Heb nu ook wat de 'sweet spot' gevonden voor zo'n 'Deload' training (als iemand een betere naam heeft, hoor ik het graag), hoe ik het juist ga doen qua volume en intensiteit.
 
Dat beginnen toch weer aardige getallen te worden bij deadlift. Zeker voor sumo (of gaat die je goed af?).
Nice work @ hook grip. Nu gewoon opbouwen, he. ;)
 
Dat beginnen toch weer aardige getallen te worden bij deadlift. Zeker voor sumo (of gaat die je goed af?).
Nice work @ hook grip. Nu gewoon opbouwen, he. ;)

Ja, gaat terug allemaal de goede kant op!
Heb eigenlijk altijd Conventional getrokken, maar de laatste tijd vind ik Sumo gewoon een pak fijner aanvoelen. En met mijn apenarmen zorgt dit voor een lekker kleine ROM. :D
Hook grip deed minder pijn dan verwacht, hoewel het natuurlijk ook nog maar met lichte gewichten was.
 
Goeie vodoweup (volume down, weight up) trainingen hier. :D
 
Goeie vodoweup (volume down, weight up) trainingen hier. :D

Jazeker. Is ook eens fijn om te doen. Maar ben toch meer een volume man. :D Denk ook dat je daarmee meer kan 'zaaien'. Dit soort trainingen zijn dan om te 'oogsten'.

Zeker en hookgrip FTW.
Goed bezig Willem!

Thanks. Ben eens benieuwd hoe die hook grip gaat evolueren.
Ik Pull 4x/week. Elke keer ook hook grip of zou je overgaan op combi pronated + straps als ik het eens onder de knie heb?

Nice deadlift idd!

Is wel nog een beetje van mijn max triple ooit af (3x230, denk ik). :p Maar we komen er wel terug. En deze manier is ook iets fijner en gezonder voor mijn lichaam.

Op naar 3x 180kg deadlift :)

Jep. Dat is het volgende stapje op de weg naar opnieuw een 3xBW DL.


Gisteren trouwens een kleine 'lapse' in mijn mini-cut gehad. 's Middags waren we uitgebreid gaan lunchen in een 5-sterren hotel en 's avonds hadden we een nog fancier lunch op een top locatie in Brussel. Heb me deze keer helaas niet kunnen inhouden met zo'n overdaad aan lekker voedsel voor me. :o Had gelukkig wel 's morgens getraind, zodat toch een beetje van die kCals nuttig zijn gebruikt. Dat betekent dus opnieuw vandaag en morgen heel weinig eten (heb ook geen honger). 'Helaas' ga ik vanavond nog eens uitgebreid op restaurant voor de verjaardag van mijn vriendin. :roflol: Haa, first world problems.
 
Laatst bewerkt:
waar doe jij je step ups op?
 
Back
Naar boven