XXL Nutrition

Fat gripz (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling: 10/10 ++ Aanrader

Soort product: grip-/onderarmtraining
Waarvoor kan je dit product gebruiken volgens de producent? fat dumbbell maken van je normale dumbbells
Voor welk doel gebruik je dit product vooral? griptraining (static DB holds)
Waar heb je dit product gekocht? http://www.fatgripz.com/index-bl.html
Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis ebook
Wat heb je voor dit product betaald? 48 dollar (incl porto naar EU)

Specificaties
Niet veel, het zijn plastic opzetstukken voor je dumbbells :P

Mijn review:
De fat gripz zijn bedoeld om snel een axel/fat BB/DB van je normale halter te maken. Leuke speeltjes, ze zijn eenvoudig om de meeste dumbbells met 'rechte' handvatten te plaatsen. Ik heb redelijk grote handen maar mijn duim en vingers zijn ongeveer een cm van elkaar verwijderd als ik de fat gripz gebruik. Ze zijn ideaal om je grip te trainen met static holds zonder gigantisch zware dumbbells nodig te hebben. Ik kon een 50kg DB enkele seconden vasthouden terwijl mijn grip niet heel slecht is.

Daarnaast kun je ze als toevoeging op je normale trainingsprogramma gebruiken, bijv. door ze tijdens je biceps/triceps oefeningen te gebruiken (om zo meteen je onderarm mee te pakken).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Misschien is bijna 50 dollar wat veel voor een stukje plastic, aan de andere kant voelen ze wel goed stevig en duurzaam aan en breidt je wel voor een paar tientjes je trainingsmogelijkheden gigantisch uit. Ik ben er in elk geval erg blij mee!
 
barbell curls met fat gripz zijn moord, met een reg barbell doe ik 10x50, met fat barbell 5x45, gewoon omdat het echt moord is voor de onderarmen, dan besef je hoe een grote rol de forearm flexors spelen in een curl
 
I know. Krijg vaak kramp in mijn onderarmen tijdens barbell curls, morgen is een handdoek rond windelen :)
 
ja absoluut, ik had vroeger vaak last van mijn polsen bij overhead presses met een gewone bar, maar nu doe ik ze met een fat bar (tzelfde als fat grips) en dan is de pijn helemaal weg, omdat de pols meer onder de bar kan blijven ipv meer te buigen (in mijn geval toch)

Zal eens kijken of ze er op Fibo verkopen en zal het dan eens uitproberen.
Bedankt :)
 
Ik heb de fatgripz van Strenghtshop, degelijke dingen

I know. Krijg vaak kramp in mijn onderarmen tijdens barbell curls, morgen is een handdoek rond windelen :)

Beter neem je een EZ barbell
 
Ik heb de fatgripz van Strenghtshop, degelijke dingen



Beter neem je een EZ barbell

Sanca die verkopen ze nu niet meer?

En idd EZ barbell is imo wat fijner.
 
Sanca die verkopen ze nu niet meer?

En idd EZ barbell is imo wat fijner.

Geen idee, ik heb overlaatst bij een verzending een paar dagen moeten wachten op een nazending en heb ze toen erbij gekregen :)
 
kun je fat gripz elke dag gebruiken ? of best een dag of 2 rust nemen zodat je je onderarmen niet overtraind ?
 
Raar plastic zijn ze van gemaakt zeg
 
Back
Naar boven