MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Waar haal ik het goedkoopst een paddock stand voor mijn R6 2012? En welke maat bobbins gaan daar in?
Hoe doe je dat eigenlijk op zon stand zetten als je alleen ben en de motor sta schuin vanwege zijstandaard haha ? Voogens mij stomme vraag..


http://www.datona.nl/motor-standaard-achterwiel.html

Deze heb ik prima ding , als je alleen bent moet je even wat skills op doen om het voor elkaar te krijgen.
 
Paddockstand al op de juist plaats zetten onder de bobbins, motor goed overeind houden aan de achterkant. Vervolgens met je voet op de paddockstand duwen en hup de motor gaat omhoog. Als je em stevig tegen de bobbins aan duwt kan je gewoon doorduwen, je motor staat dan al stabiel.

Thats the way i do it. Nog nooit wat gebeurd (R1)
 
Iemand ervaringen met rugtas/zak tijdens een rit. Wil mn eten meenemen , of in ieder een maaltijdvervanger en wat drinken. Zit dat een beetje comfortabel ?

Zoiets ongeveer [Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Iemand ervaringen met rugtas/zak tijdens een rit. Wil mn eten meenemen , of in ieder een maaltijdvervanger en wat drinken. Zit dat een beetje comfortabel ?

Zoiets ongeveer [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb me er nooit aan geërgerd. Kan me zo even niet herinneren hoeveel je er van merkt, maar valt erg mee in ieder geval :)
 
Iemand ervaringen met rugtas/zak tijdens een rit. Wil mn eten meenemen , of in ieder een maaltijdvervanger en wat drinken. Zit dat een beetje comfortabel ?

Zoiets ongeveer

Ik gebruik ook een rugzak als ik naar me werk rij.
Heb er geen last van eigenlijk. het enigste wat ik persoonlijk aanraad is een rugzak met een kliksysteempje vanvoor. (die op de foto heeft dit)
 
Leraar van me is een keer op z'n bek gegaan met zo'n motorrugtas ( met zon bol stuk plastic )
Ziet er niet uit maar het werkt wel ( hij was op zijn plaat gegaan met 80km+- laptop die in de tas zat had geen schrammetje:) )
 
Iemand ervaringen met rugtas/zak tijdens een rit. Wil mn eten meenemen , of in ieder een maaltijdvervanger en wat drinken. Zit dat een beetje comfortabel ?

Zoiets ongeveer [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Gaat prima, maat rijd ook met zo eentje.
Heb zelf nog steeds mn Eastpak schooltas :rolleyes:

Held tanktas voor wat meer bagage, en binnenkort ook is zo'n rugzak halen
 
Rijd altijd met een rugzak (voor eten/slot/camera), merk je niks van. Zoals ive zegt is een vergrendeling tussen de twee schouderbanden wel relaxed, hoewel ik niet wil weten wat er gebeurd bij een ongeluk.
 
Misschien een leuke app voor de op de motor: Diablo super biker, hiermee kan je de snelheid en lean angle bekijken van je rit. Pic van een klein stukje van mijn rit afgelopen zondag:

34nrz7t.png

Deze app is echt baas. Jammer dat het weer nu k*t is.
 
Gisteren gaan kijken voor een naked! Stond een mooie z750, leek me wel een kanshebber! Maar een beetje verder stond er een gsxr k5, valblokken, yoshimura uitlaat en in super staat! Ik denk dat ik verliefd ben :D
 
Gisteren gaan kijken voor een naked! Stond een mooie z750, leek me wel een kanshebber! Maar een beetje verder stond er een gsxr k5, valblokken, yoshimura uitlaat en in super staat! Ik denk dat ik verliefd ben :D

Beide echt vette bikes :D
Veel succes met het kiezen
 
Gisteren gaan kijken voor een naked! Stond een mooie z750, leek me wel een kanshebber! Maar een beetje verder stond er een gsxr k5, valblokken, yoshimura uitlaat en in super staat! Ik denk dat ik verliefd ben :D

Naked is gaaf, zondermeer! Maar kan voor mij niet op tegen die gsxr k5,..
Hangt er ook een beetje vanaf waar je veel rijdt. alleen binnendoor kunnen beide, maar op de snelweg is de gsxr k5 echt wel de betere. Niet alleen qua rijdplezier, maar ook qua comfort ivm de wind.
 
Wel ik denk ook dat ik een naked snel beu ga geraken. Een supersport heeft altijd mijn voorkeur gedragen... Maar gaat een 1000cc geen overkill zijn? :p
 
Dames. Wat zeggen jullie van een DBB motor meet?
Eind april lijkt mij wel wat.
Iemand voorkeur voor dagen?
Meeting plaats?
 
Wel ik denk ook dat ik een naked snel beu ga geraken. Een supersport heeft altijd mijn voorkeur gedragen... Maar gaat een 1000cc geen overkill zijn? :p

wat heb je hiervoor gereden ? 600 toch ?

Het zal zeker anders rijden zijn ja,.. dat zondermeer! Maar voor mij persoonlijk niets liever dan een 1000.
vroeger begonnen op een YZFR 750,.. daarna over gestapt naar de R1 :D
 
Wel ik denk ook dat ik een naked snel beu ga geraken. Een supersport heeft altijd mijn voorkeur gedragen... Maar gaat een 1000cc geen overkill zijn? :p

600 is op zich al overkill voor op de weg.
Maar mijn voorkeur gaat zeker naar 600 tov 1000, ook op circuit
Voor dagelijks gebruik is 600 zuiniger, meestal 1:18 tot 1:22.
In bochten is 600 meestal wendbaarder. Op circuit is meer tactiek nodig op een 600 omdat je meer moet schakelen (vind ik leuker), schakelfoutje op een 1000 trek je toch wel doorheen.
Voor de wheelies en hoge koppel en top, neem een 1000

Maat van mij heb 2 r6en (1 pekelfiets en 1 circuitfiets) en een r1.
Hij koos r6 voor circuit om mijn genoemde redenen

Dames. Wat zeggen jullie van een DBB motor meet?
Eind april lijkt mij wel wat.
Iemand voorkeur voor dagen?
Meeting plaats?

In!
Voorkeur naar weekenden
 
Laatst bewerkt:
Laatste weekend in april.?. ik woon omgeving nijmegen, misschien veenendaal een leuke plek? Worden vaker automeetings gehouden op de parkeerplaats van de mcdonalds.
 
Ben wel in voor een meeting! (als het niet in het zuiden des lands is)
 
Back
Naar boven