XXL Nutrition

Starter 20 - 2013

Bezoekers in dit topic

Sterke singles op de squat hoor.

Sterke squat! ;)

cheers

Jumps vanuit sprint
10x1 over 2,8m

Assistance
3x12 close grip bench press 75 kilo
1x12-2x8 seat db oh press 24 kilo
3x12 side raises
3x12 safety squat bar calf raises
2x20 ticeps cable pushdowns
12 mins hardlopen
stretches + foamrollen
 
FB

Stones of weakness
warming up
80 @ 1.80m
5x1 100 @ 1.50m
3x1 100 @ 1.35m
100 @ 1.50m
100 @ 1.35m

Assistance
4x10 120 beltless deadlift
24kilo kb throws
curls
 
FB

Paused Bench Press
12x1 120 (max 1 min rust)

BB Rows
4x10 80

Beltless Safety Squat Bar Squats
4x10 107,5

Assistance
2 sets db rear delt flies
2 sets cable flies
2 sets kb swings
stretches


goeie pumpz, voel me net een bb-er.
 
FB

Squats
12x1 195 (max. 1 minuut rust)

conclusie: deze gingen moeilijk hard en dat terwijl mijn riem al 1 gaatje verder dicht zit. de laatste 2 reps waren redelijk zwaar.

Hammergrip optrekken - weighted dips
3x10 BW - 3x10 BW + 15kilo
9xBW - 9xBW + 15kilo

conclusie: anderhalve minuut rust tussen elk setje, oefeningen om en om... moeilijk harde UB pomp.

Assistance
3x14 barbell curls
3x14 seated leg curls
2x10 10m sprints met terug lopen
foamrollen + stetches.

ben al redelijk wat vocht kwijt, stond gisteren in de morgen op 88,5kilo. rechterbiceps vein begint al permanent te showen en drukte zich al door mijn shirt heen bij de curls.

voorbeeld van wat ik vandaag gegeten heb:

ontbijt (ongeveer 7.30):
- 350ml melk, 200ml water, 50 gram fine oats, 30 gram whey, 1 banaan in de blender.
- 1 croissant
- 1 vit D cap + 2 visolie caps

maaltijd 1 (rond 12.00):
- 180gr kogelbiefstuk in olijfolie bereid
- 2 gekookte eieren
- 210 gr broccoli
- 50gr sla
- 250ml versgeperste sinaasappelsap
- 200gr aarbeien
- 1 vit D cap + 2 visolie caps

voor nu na de training heb ik:
- 455 gram schouderkarbonade (incl. afval natuurlijk)
- 250 gram aardappels die in de olijfolie gebakken gaan worden
- 150gram broccoli
- 250ml yoghurt met een handje rozijnen
- een eetlepel lijnzaadolie

ergens vanavond nog zoiets:
- 50gr sla
- 450gr kwark
- 2 visolie caps

denk dat ik minimaal 4 liter water drink, continu dorst. nu ik minder eet zijn mijn energielevels veeeel hoger... niet meer dat bijna in slaap vallen op veel momenten van de dag. ben benieuwd in hoeverre ik mijn kracht vast kan blijven houden, misschien stiekem zelfs sterker worden hihi.

Miron, you proud son?
 
Ik zou ontbijt skippen en meer carbs na je training eten.
 
Zou je dat nou wel doen Erwin, straks kan ik me niet meer inhouden met al jou coïtusiness.
 
Aight, maar zou nog steeds een pak meer carbs post workout eten. Die 250g aardappelen kan je makkelijk verdubbelen.
 
Aight, maar zou nog steeds een pak meer carbs post workout eten. Die 250g aardappelen kan je makkelijk verdubbelen.

oke. maar ik heb nog niet uitgerekend hoe ik qua totaal aantal kcals zit :o

volgens mij negro Miron moet ik rond de 3000 nakken op een trainingsdag en 2400 op een niet trainingsdag
 
Clean & Jerk
10x1 90
1x 95
1x 100

Close Grip Bench Press
2x10 85
8x 85
9x 75

conclusie: pumpfz

Assistance
4x10 seated db oh press
3 sets safety squat bar calf raises
3 sets triceps
stretches + foamrollen
 
oke. maar ik heb nog niet uitgerekend hoe ik qua totaal aantal kcals zit :o

volgens mij negro Miron moet ik rond de 3000 nakken op een trainingsdag en 2400 op een niet trainingsdag

Je moet niks natuurlijk, maar ik vind een berg carbs wegscheppen PWO gewoon nergens voor nodig. Een klein beetje is alleen wel aan te raden i.v.m. een fijn insulinepiekje.

Hoe gaat ie?
 
Je moet niks natuurlijk, maar ik vind een berg carbs wegscheppen PWO gewoon nergens voor nodig. Een klein beetje is alleen wel aan te raden i.v.m. een fijn insulinepiekje.

Hoe gaat ie?

post work out of pre work out? willem wil juist veuulll na training.

maar so far so good... vandaag was mijn laatste maaltijd rond half 1 en ging pas rond half 4 trainen. merk niks van lage energielevels ofzo, het enige waar ik last van heb is dat ik de complete dag een honger gevoel heb :o. zeker op de niet trainingsdagen.
 
Ik dacht het meeste na je training innemen. Ik zit toevallig ook op 3000/2400kcal. :)
Net een pizza op en meteen mag ik niks meer eten. grr

Eet jij al die groente op je werk.:roflol:
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht het meeste na je training innemen. Ik zit toevallig ook op 3000/2400kcal. :)

Eet jij al die groente op je werk.:roflol:

nice!

nee man, ik heb bijna elke dag de vrijheid om naar huis te gaan. heb zelf mijn planning een beetje in handen enzo. meestal zit ik dus een uurtje thuis voor ik naar de middag klanten ga, in die tijd kan je dus perfect eten gaan kopen en bereiden.
 
post work out of pre work out? willem wil juist veuulll na training.

maar so far so good... vandaag was mijn laatste maaltijd rond half 1 en ging pas rond half 4 trainen. merk niks van lage energielevels ofzo, het enige waar ik last van heb is dat ik de complete dag een honger gevoel heb :o. zeker op de niet trainingsdagen.

post ja..Wat heeft het voor zin om je glycogeen weer op peil te brengen NA de training als je doel is vet verliezen? De hoeveelheid glycogeen in je depots heeft geen directe invloed op je herstel, je insuline- en cortisolniveau wel.
Toevallig kwam deze langs van de week op T-Nation: [Link niet meer beschikbaar]

Ikzelf word alleen maar loom van grote maaltijden pre-workout.

Honger zou een kwestie van gewenning kunnen zijn, anders gewoon meer groente eten:o
 
mmm zal het van het weekend eens op mijn gemak lezen. ik ben benieuwd dan waarom willem juist veeeeulll na training zegt.

denk inderdaad gewenning man... ik at bijna de hele dag door.
 
post ja..Wat heeft het voor zin om je glycogeen weer op peil te brengen NA de training als je doel is vet verliezen? De hoeveelheid glycogeen in je depots heeft geen directe invloed op je herstel, je insuline- en cortisolniveau wel.
Ik las het volgende op Victor's site. Ik neem dus juist veel eiwitten en koolh. na mijn training.

http://www.victormooren.com/2012/12/het-timen-van-calorieen-deel-2-post.html:
Directe post workout voeding (binnen 0-2 uur een maaltijd consumeren) wordt minder belangrijk wanneer er al pre workout voeding geconsumeerd is. Post workout voeding heeft uiteindelijk een bijdrage om een calorie-overschot te creëren of om de eiwitsynthese tijdens een dieet zo lang mogelijk in stand te houden.

Door gebruik te maken van de calorie partitionering is het verstandig om de meeste calorieen (80-100%) na een krachttraining te consumeren. Een andere optie is om ervoor te zorgen dat het calorieoverschot (de laatste 300-500kcal) voornamelijk uit koolhydraten en eiwitten bestaat.

http://www.victormooren.com/2012/11/het-partitioneren-van-calorieen.html:
Om ervoor te zorgen dat de calorieën makkelijker in de skeletspieren worden opgeslagen en moeilijker als lichaamsvet worden opgeslagen is het belangrijk dat een calorieoverschot altijd na een training plaatsvindt.
 
Hierboven staat inderdaad mijn mening. :)
 
Back
Naar boven