XXL Nutrition

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (33 bezoekers)

Bezoekers in dit topic


  • Double-slit bedoel je? Heisenerg's onzekerheidsprincipe? Of mis ik iets...

    Oh ik snap het al denk ik, je wil zeggen dat de double-slit experimenten experimenteel bewijs voor string theory/m-theory zijn?

    Niet echt, maar de basis-assumptie in string theory is er wel op gebaseerd, en het multi-dimentioneel aspect van m-theory ook(voor zover ik weet).
     
    Laatst bewerkt:
    Double-slit bedoel je? Heisenerg's onzekerheidsprincipe? Of mis ik iets...

    Heb je daar echt twee dagen voor nodig gehad? Ik lees tegenwoordig alleen de cliffs:rolleyes:
     
    Heb je daar echt twee dagen voor nodig gehad? Ik lees tegenwoordig alleen de cliffs:rolleyes:

    Als ik 2 dagen nodig had voor het Heisenberg-principe denk ik niet dat ik ooit tot het belang van het Higgs-boson zou komen.

    Zeg me trouwens eens hoe het string-theory bevestigd(geen verwijt ofzo btw, als je hier iets hebt dat ik mis, zeg het)?
     
    Double-slit bedoel je? Heisenerg's onzekerheidsprincipe? Of mis ik iets...

    Oh ik snap het al denk ik, je wil zeggen dat de double-slit experimenten experimenteel bewijs voor string theory/m-theory zijn?

    Niet echt, maar de basis-assumptie in string theory is er wel op gebaseerd, en het multi-dimentioneel aspect van m-theory ook(voor zover ik weet).

    het bevestigt iig dat er meer to physics is dan alleen het klassieke
     
    het bevestigt iig dat er meer to physics is dan alleen het klassieke

    Jah, maar dat was al langer geweten/verondersteld in quantummechanica, maar de dualiteit pas echt bewezen sinds dat experiment.

    En daarop voort(kort door de bocht) bouwde theoretische fysica, heel leuk, maar ze konden hun theoretische bevindingen nooit testen volgens de wetenschappelijke methode, tot de Higgs-Boson, 50 jaar later.

    Dat is dus het belang van het vinden van dat overrated deeltje, die hele halve eeuw theorie. In principe is het wel een belangrijke bosonair deeltje op zich, maar het is belangrijker dat het die laatste 50 jaar wetenschap in dat gebied niet naar de kloten helpt.

    Dat laatste is wat mn dag goed maakt, dat ik de weg ernaar eindelijk snap en besef hoe immens belangrijk dit was.
     
    Laatst bewerkt:
    Breadcat.jpg
     
    Als ik 2 dagen nodig had voor het Heisenberg-principe denk ik niet dat ik ooit tot het belang van het Higgs-boson zou komen.

    Zeg me trouwens eens hoe het string-theory bevestigd(geen verwijt ofzo btw, als je hier iets hebt dat ik mis, zeg het)?
    Slim proberen lijken door in een wat maakt je dag goed topic over kwantumfysica te beginnen?
    Bitch plz, zelfs ik ken Heisenberg-principe en Higgs-boson zonder enigszins in kwantumfysica geïnteresseerd te zijn of er iets over op te zoeken :rolleyes:
    Edit: Start een e-smart topic ofzo :dunno: moet ik het niet aanhoren
     
    Laatst bewerkt:
    Slim proberen lijken door in een wat maakt je dag goed topic over kwantumfysica te beginnen?
    Bitch plz, zelfs ik ken Heisenberg-principe en Higgs-boson zonder enigszins in kwantumfysica geïnteresseerd te zijn of er iets over op te zoeken :rolleyes:
    Er is 'n verschil tussen iets 'kennen' en de relevantie van zo'n gegeven inzien binnen een mathematisch model.
     
    Slim proberen lijken door in een wat maakt je dag goed topic over kwantumfysica te beginnen?
    Bitch plz, zelfs ik ken Heisenberg-principe en Higgs-boson zonder enigszins in kwantumfysica geïnteresseerd te zijn of er iets over op te zoeken :rolleyes:

    Met een IQ van rond de 140 hoef je niet slim te ''lijken''.
     
    Slim proberen lijken door in een wat maakt je dag goed topic over kwantumfysica te beginnen?
    Bitch plz, zelfs ik ken Heisenberg-principe en Higgs-boson zonder enigszins in kwantumfysica geïnteresseerd te zijn of er iets over op te zoeken :rolleyes:
    Edit: Start een e-smart topic ofzo :dunno: moet ik het niet aanhoren

    Naar de posts die ik van hem ken lijkt hij niet slim maar is hij het ook.
    En als dit zijn dag goedmaakt en hij wilt er wat over kwijt, daar valt hij toch niemand mee lastig?

    Nooit echt goed begrepen. Als morgen een random lid post dat de hond heeft gekakt bij die rotbuur in de tuin zijn dag goedmaakt, het kan mij geen hol schelen. Maar die persoon is dat wel weer even kwijt.

    Internet; srsbusiness :D
     
    Slim proberen lijken door in een wat maakt je dag goed topic over kwantumfysica te beginnen?
    Bitch plz, zelfs ik ken Heisenberg-principe en Higgs-boson zonder enigszins in kwantumfysica geïnteresseerd te zijn of er iets over op te zoeken :rolleyes:
    Edit: Start een e-smart topic ofzo :dunno: moet ik het niet aanhoren

    Goed zo.

    Leg nu het verband tussen de twee.

    Heisenberg-principe is in principe een zeer makkelijk experiment, basiswerking van het Higgs-boson moeilijker, maar nog steeds relatief makkelijker.

    Hoe hebben deze 2 met mekaar te maken?
    Ik zal je al hint geven, photonen(basis van Heisenberg-experiment) zijn ook bosons, hoe ga je nu verder?

    ---------- Post toegevoegd 10 May 2013 om 00:13 ----------

    Er is 'n verschil tussen iets 'kennen' en de relevantie van zo'n gegeven inzien binnen een mathematisch model.

    bingo

    ---------- Post toegevoegd 10 May 2013 om 00:14 ----------

    Naar de posts die ik van hem ken lijkt hij niet slim maar is hij het ook.
    En als dit zijn dag goedmaakt en hij wilt er wat over kwijt, daar valt hij toch niemand mee lastig?

    Nooit echt goed begrepen. Als morgen een random lid post dat de hond heeft gekakt bij die rotbuur in de tuin zijn dag goedmaakt, het kan mij geen hol schelen. Maar die persoon is dat wel weer even kwijt.

    Internet; srsbusiness :D

    whami weet perfect mijn situatie en loopt gewoon me te trollen.
     
    Laatst bewerkt:
    Naar de posts die ik van hem ken lijkt hij niet slim maar is hij het ook.
    En als dit zijn dag goedmaakt en hij wilt er wat over kwijt, daar valt hij toch niemand mee lastig?

    Nooit echt goed begrepen. Als morgen een random lid post dat de hond heeft gekakt bij die rotbuur in de tuin zijn dag goedmaakt, het kan mij geen hol schelen. Maar die persoon is dat wel weer even kwijt.

    Internet; srsbusiness :D

    Diegenen mogen het dan wel kwijt zijn maar bij sommigen hier aardt het uit in misslukt dagboekgeneuzel waarvan ik me afvraag wie het in godsnaam interesseert.
    Enfin dan lees ik liever calyptus' posts, lijkt me een interessant persoon ook.
     
    Diegenen mogen het dan wel kwijt zijn maar bij sommigen hier aardt het uit in misslukt dagboekgeneuzel waarvan ik me afvraag wie het in godsnaam interesseert.
    Enfin dan lees ik liever calyptus' posts, lijkt me een interessant persoon ook.
    :roflol:
     
    Diegenen mogen het dan wel kwijt zijn maar bij sommigen hier aardt het uit in misslukt dagboekgeneuzel waarvan ik me afvraag wie het in godsnaam interesseert.
    Enfin dan lees ik liever calyptus' posts, lijkt me een interessant persoon ook.

    Op zich zou zijn eigen topic niet slecht zijn, beetje een verzameling van uitspattingen zou tijd van tijd nog interessant kunnen zijn!

    Ach, ik haal mijn portie humor wel uit dit en het wat heeft je dag verpest topic :D
     
    volgens mij heeft hij het over jou getxxl
     
    Back
    Naar boven