AndroidHealthClinic

Marina's wedstrijdlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2013
Berichten
32.786
Waardering
17.167
Lengte
1m68
Nou ik zal dan maar volgen met mijn wedstrijdlogje.

Ik ben na lange tijd van ziekte (bijna 12 jaar) 20 kilo aangekomen. Niet bepaald op gezonde manier. Maar dat was toe de enige manier om letterlijk te overleven na opgegeven te zijn.
Ik heb mezelf omhoog gevochten en ben daarna eerst gestart met fysio fitness om weer wat spieren op te bouwen en verstevigen want heb een periode niet/nauwelijks kunnen lopen en veel last gekregen van mijn gewrichten. In een klein jaartje tijd heb ik mijn conditie en spieren wat op weten te bouwen en inmiddels ben ik zodanig hersteld dat ik weer full time aan het werk ben en bijna op een gezond gewicht.

Toen ben ik hier op DBB terecht gekomen in februari. In eerste instantie voor wat voedingsadvies om (ditmaal op een gezondere manier en met spieropbouw) verder aan te komen. Na te zijn lid geworden en veel lezen hier werd ik steeds enthousiaster en heb ik besloten en log aan te maken en echt vol te gaan trainen. Ik merkte dat ik steeds enthousiaster werd en heb met behulp van hier een trainingsschema opgebouwd. Ik doe nu een 3 daagse split sinds april. De keuze hiervoor is mede omdat ik maar 2 dagen naar de fitness kan in verband met werk en doe dan 1 dag thuis.

Ik merk dat ik in die tijd dat ik nu echt vol train al behoorlijk wat gewichten heb kunnen ophogen en merk duidelijk nu dat ik spieren aan het opbouwen ben. Het wordt al een klein beetje zichtbaar.
Ik ben dus nog maar net begonnen en twijfelde (en twijfel nog steeds. :o) om mee te doen aan de contest. Maar toch heb ik besloten om mee te doen. Echt kansen maak ik hier niet maar ik doe het meer om doelen voor mezelf te bereiken en mijn progressie te zien. En het meedoen geeft me een enorme motivatie nog meer progressie te gaan halen.

Doelen:
Concrete doelen die ik bereikt wil hebben aan het eind van deze contest:
• Duidelijke progressie (laten) zien ten opzichte van mijn start.
• Spieren opbouwen en daarbij ook mijn gewicht opbouwen.
• In het algemeen dus mijn fysiek een boost geven om zo ook mijn zelfvertrouwen wat op te krikken.
• Het krachtverschil tussen links en recht zowel in mijn benen als armen weer gelijk proberen te krijgen.

Voeding:
Ik heb een eetschema. Hier zal ik in de tussentijd ook aan moeten sleutelen omdat ik ook mijn gewicht omhoog wil krijgen. Ik ben nu al een jaar stabiel op mijn huidige gewicht.

Training:
3 daagse split
• Borst + rug (@ gym, Maandag)
• Benen + abs (@ gym, Donderdag)
• Biceps + triceps + schouders (@home met DB set, Zaterdag)
Indien het mogelijk is met mijn werk pak ik benen 2 x in de week. Helaas lukt dit niet altijd. Ik ga kijken/zit te denken om misschien van gym te wisselen. Misschien dat ik dan 3 x per week zou kunnen gaan.

Begin Stats op 21-05-2013
Gewicht: 49.1 kg
Vet % volgens Biamed meting (impedantie): 10% (waar ik niets van geloof, is volgens mij echt wel hoger, mijn weegschaal geeft tussen 26-28% aan)
Verder heb ik geen mogelijkheid om mijn vet% te meten.

Tot zover mijn intro. Nu aan het werk. :)
Vanavond zal ik mijn training van dinsdag nog plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
First.

Succes.
 
Mooie doelen!! Heel veel succes!
En ik denk inderdaad dat je gewicht wel omhoog mag, 49,1kg is wel heeeel weinig bij 1.68m.
Twee jaar geleden woog ik ook nog 53kg nu er ruim 10k bij is voel ik me veel fijner!

Nogmaals heel veel succes!
 
Heel veel succes met je doelen.
49Kg is eigenlijk best weinig. 10kg meer zou inderdaad helemaal niet verkeerd zijn.

Moeten jullie ook startfoto's plaatsen?
 
First.

Succes.
Dank je. :)

---------- Post toegevoegd 23 May 2013 om 09:22 ----------

Mooie doelen!! Heel veel succes!
En ik denk inderdaad dat je gewicht wel omhoog mag, 49,1kg is wel heeeel weinig bij 1.68m.
Twee jaar geleden woog ik ook nog 53kg nu er ruim 10k bij is voel ik me veel fijner!

Nogmaals heel veel succes!
Dank je. :)
Ik heb 13 jaar lang 55 kg gewogen en wil er dolgraag naar terug. Dus dat is echt ook één van de grootste doelen van mij. Ik voel me bij dit gewicht ook niet echt heel fijn. Ik vind mezelf nog wat ielig. :o

---------- Post toegevoegd 23 May 2013 om 09:23 ----------

Heel veel succes met je doelen.
49Kg is eigenlijk best weinig. 10kg meer zou inderdaad helemaal niet verkeerd zijn.

Moeten jullie ook startfoto's plaatsen?
Dank je. :)
Dat gewicht wil ik inderdaad omhoog hebben! Zal me dan ook fijner voelen.. denk ik... (hoop echt dat er ook wat aan de bovenkant bijkomt... is hard nodig. :o)
Startfoto's zijn niet verplicht. Maar ze komen bij mij wel. Het gaat mij om de progressie dus dan heb ik die startfoto's toch ook nodig he! ;)
 
Laatst bewerkt:
Super dat je toch meedoet Marina!
 
Ik neem aan dat jij dat bent op de avatar? Afgaande op die foto zit je vp zeker onder de 20%.
 
Super dat je toch meedoet Marina!
Dank je. :)
ik vind het best eng.:o Maar het is een goeie extra motivatie!

---------- Post toegevoegd 23 May 2013 om 09:48 ----------

Ik neem aan dat jij dat bent op de avatar? Afgaande op die foto zit je vp zeker onder de 20%.
Yep, dat ben ik. Mijn billen en buik zijn zeg maar het meest "vet". Maar beginpics volgen nog. :)
 
Dank je. :)
ik vind het best eng.:o Maar het is een goeie extra motivatie!

Je gaat het zeker goed doen Marina. Doe mee met before/after pics? Of alleen op eind fysiek?
 
Leuk dat je toch besloten hebt om mee te doen. Heel veel succes!
 
Je gaat het zeker goed doen Marina. Doe mee met before/after pics? Of alleen op eind fysiek?
Staat in mijn post hierboven. Ik heb al beginpics gemaakt. Zullen binnenkort volgen!
Het zal bij mij toch gaan om progressie gezien de rest al veel verder is dan ik ben. :o

---------- Post toegevoegd 23 May 2013 om 10:37 ----------

Leuk dat je toch besloten hebt om mee te doen. Heel veel succes!
Dank je. :)
 
Had niet door dat je begin pics ging plaatsen maar natuurlijk wel logisch:P :p
Nu nog harder trainen en lekker massa bouwen en weet zeker dat je veel progressie kunt laten zien!
 
Succes met de compo!
 
Heel veel succes! :cheer: Gaaf dat je wel meedoet! Zet 'm op! :)
 
Ik volg leuk verhaal interssant dat je dit ook creatief op heb gelost met een fulltime baan.
Geen kinderen?
 
Stoer en dapper Marina !

Wens je veel, bijzonder oprechte succes.

Maak ze in !

Ga je volgen......dus kan zijn dat ik in je andere topic wat minder post.
 
Had niet door dat je begin pics ging plaatsen maar natuurlijk wel logisch:P :p
Nu nog harder trainen en lekker massa bouwen en weet zeker dat je veel progressie kunt laten zien!
Ze komen als het goed is binnenkort! dan zal ik ze plaatsen!
en ja trainen moet gewoon nog harder! maar zal dan ook hard aan mijn eten moeten werken.
Progressie here I come!!! :D
dank je.

---------- Post toegevoegd 23 May 2013 om 21:05 ----------

Ik volg leuk verhaal interssant dat je dit ook creatief op heb gelost met een fulltime baan.
Geen kinderen?
Dank je! :)
Je moet zo nu en dan creatief zijn. Als het op werk even niet uitkomt is het ook redelijk makkelijk om tussendoor weg te gaan. Mits de productie het toelaat en er geen problemen zijn. :)
Helaas geen kinderen.. wel gewild.. Maar lichamelijk kan het helaas niet. :(

---------- Post toegevoegd 23 May 2013 om 21:06 ----------

Stoer en dapper Marina !

Wens je veel, bijzonder oprechte succes.

Maak ze in !

Ga je volgen......dus kan zijn dat ik in je andere topic wat minder post.
Dank je Meso:)
Inmaken zal wss niet lukken. maar progressie zal ik zeker gaan maken! Dat is mijn doel!
Je kan niet overal lezen en posten he! ;)

---------- Post toegevoegd 23 May 2013 om 21:09 ----------

Zo dan nu even mijn trainingen van afgelopen dagen.

Training dinsdag 21 mei (benen + abs)

Squat met Smith machine in superset met single leg standing calf raises
Squat
2x8x40kg, 1x10x40kg
standing calf raises (single legged)
3x15xBW

SLDL Barbell
3x8x42,5kg (PR! was 40 tot nu toe. Kon nu ook grip houden!)

DB lunges
3x15x4,5kg

leg extension (single leg, ook weer 2 kg hoger)
3x8x22kg

Legpress :mad: nog defect... grrm#$%@#^&

DB squat (atg) (extraatje...)
2x10x10kg
1x8x12kg

3x15 V-crunch (abdominal crunch) in ss met DB pull over 2x10x14kg, 2x10x16kg

3x15x25kg Barbell core rotation (free weight romp)

3x15 sit ups (mat, voeten achter rek) in ss chin ups 3x5xBW

Training Vandaag (23 mei) (borst + rug)

Vandaag weer lekker borst en rug getraind na een harde lange dag werken.
Voelde goed en ook weer een paar gewichten omhoog na vorige week! :)

DB bench press
1x10x4 kg (ging vloeiend.. )
2x8x6 kg (was zwaar maar wel gered! Vorige week lukte 6 kg nog niet! )

Incline DB press
2x10x4 kg
1x8x4 kg

DB fly
1x10x4 kg
1x8x4 kg
1x10x4 kg

DB pull over in ss met V-crunch
DB Pullover
3x10x14 kg
V-crunch
3x15x bw

DB bent over row (bankje met knie en hand)
2x8x10 kg
1x8x12kg

Barbell bent over row (vorige week 2 sets 28kg en 1 set 30 kg... nu :D)
3x8x32 kg (hoefde ik er minder schijven op te doen. Hoe bedoel je lui:rolleyes: maar was wel erg zwaar in ene. :o)

Hyperextension
2x8x bw+10kg schijf
1x10x bw+10kg schijf

Lat Machine (ging veel makkelijker dan vorige week!)
3x8x60kg

cable seated row (kabels zijn verrot.. ze rollen niet soepel. schokkend aan het eind. :()
3x8x40 kg

Barbell Upright row
3x8x18,5 kg

Zo... en toen was ik moe.... :o
 
Laatst bewerkt:
Veel succes marina zet u'm op kanjer :cool:;)
 
Back
Naar boven