XXL Nutrition

Road to the most shredded me! (contest log 2013) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marijnmarkusse

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
265
Waardering
19
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
8%
Beste leden,

Ik ben Marijn, ben nu 20 jaar oud en doe ongeveer 4 jaar aan krachttraining.

Stats: voor me cut (1 maand terug)

lengte: 185 cm
Gewicht: 95/96 kg
Bf: 15%


Hoe het begon:

Ik ben vroeger altijd heel dun geweest, wat heet voor ik begon met sporten woog ik rond de 63 64 kg en leefde ik op snoep en andere rotzooi. Ik had tot tegenstelling tot andere totaal geen aanleg om dik te worden, ik was echt een mega ecto, dunste jongetje van de school.

Het begon toen me broer mij voor het eerst mee nam naar een sportschool, (voorheen zat ik me leven lang op voetbal). Na de eerste keer spierpijn dacht ik al bij mezelf van, JA, dit is het. Ik ben altijd al iemand geweest dat als ik iets wil dat ik er ook 100% voor ga, no matter what. Maar waar ik nu op het moment sta had ik voor mezelf al nooit voor mogelijk gehouden. Het gewicht wat ik nu weeg had ik in me diepste dromen niet binnen 10 jaar kunnen halen.
Ik train ook naturel, en ga ook zeker niet gebruiken. wat ik nu al hebt bereikt had ik al nooit gedacht, laat staan binnen 4 jaar. Ik heb nooit het gevoel gehad van: ik zit op mijn maximum van "nu is het tijd". Ik geloof dat ik elk jaar (voorlopig) nog goede resultaten kan boeken. Ook al pak ik over de komende 3 jaar 5kg spiermassa, dan ga ik daar zeker voor.

Het begon zoals iedereen met aankloten en heb door de jaren heen steeds meer geleerd. Zo at ik in het begin nog amper wat maar ging telkens in de sportschool 100% aan de bak. In het begin leer je meer over schema's, daarna over voeding, Extra eiwitten eten, Hee koolhydraten zijn ook misschien wel handig??

Nu:

Inmiddels ben ik nu een jaar of anderhalf echt fanatiek bezig met als doel bekend te worden in de fitness wereld. Ik volg momenteel een opleiding op het CIOS waar ik mijn verschillende fitness diploma's hoop te halen en daarna zie ik wel weer verder!

Ik train altijd 4/6 dagen in de week. Nu ongeveer 2 maanden terug heb ik een pees gescheurd in mijn schouder waardoor ik helaas een stukje rustiger aan moet doen, helemaal met de kilo's. Aan de ene kant komt het goed uit omdat ik toch ga cutten. oefeningen voer ik nu uit met ligt volume en concentreer me echt op de beweging(uitslag) en laat het gewicht zeer langzaam zakken en langzaam weer omhoog.

voor me cut woog ik 95/96 kg en at ik rond de 5000 Kcal per dag (ja aan de hoge kant). Ik ben toen eerst op mijn onderhoud gaan eten. en verloor ik in een maand ongeveer 3 kg. Op het moment weeg ik 90/91 met iets van 10/11% vet. Op het moment eet ik 3 dagen onder onderhoud en 1 dag erboven, vervolgens 2 dagen low en 1 dag high.

Op het moment volg ik een Up/Low body schema:

maandag: (buik op school en evt Cardio) (low carb)
dinsdag: Low body (low carb)
woensdag: Geef zelf bootcamp anders Cardio (low carb)
donderdag: ochtend Up body, middag/avond Sprinten (high carb)
vrijdag: Herstel (low carb)
zaterdag: Low body (low carb)
zondag: Up body (low carb)


Doel contest:

Mijn doel voor deze contest is voor mezelf weer nieuwe ervaring opdoen en natuurlijk mijzelf in een zo best mogelijke shape te komen, wat heet, ik ga proberen zo shredded mogelijk te worden. Ik denk dat ik daar goed mijn voordeel uit kan halen omdat ik kwa aanleg heel makkelijk een laag vetpercentage kan halen. Als ik zie wat mijn concurrentie is moet ik ook wel want er doen beesten mee waar ik voorlopig nog niet tegenop kan!

Ik hoop ook vooral anderen te helpen en zal zelf ook nog wel genoeg vragen hebben betreft die laatste procentjes en andere zaken. Ik probeer zeker niet als een wijsneus over te komen en wens iedereen het beste toe met deze wedstrijd. Ik wens iedereen enorm veel succes en hoop dat iedereen in HUN beste shape komen als dat ze nog nooit gehaald hebben, want daar draait het uiteindelijk om.

pff hele lap tekst alweer hier nog foto's:

Voor ik begon met sporten:



Net 1,5 maand bezig ongeveer:


Voor de cut:




Anderhalve maand terug ongv:


Op het moment:




--------- Post toegevoegd 27 May 2013 om 19:51 ----------

972547_464582750294584_1616867594_n.jpg


973581_464583006961225_335451949_n.jpg


962042_464582566961269_1473772768_n.jpg


foto's pa en ma 121.jpg


foto's pa en ma 172.jpg


zomer 2009 053.jpg


IMG_20130318_193112.jpg


974148_471576529595206_2024580684_n.jpg
 
succes Marijn,
Heb je misschien nog goeie tips hoe ik het beste mn squat kan verhogen, dus kracht winnen ? Ik blijf echt haken bij squats.
 
succes Marijn, je staat toch 95kg a 10%? in plaats van 15 %.

Heb je misschien nog goeie tips hoe ik het beste mn squat kan verhogen, dus kracht winnen ? Ik blijf echt haken bij squats.

ja misschien 13/14 zo beetje maar lager was het niet!

uhm ja, zou zeggen andere soort squat proberen (een keer front squats of box squats).
verder: aantal reps/sets veranderen, tempo van de oefening, of negatief trainen.
 
zo vandaag benen gedaan, korte rust en hoge intensiteit:

superset:

Squat 6x10x100
Walking dumbbell lunge 6x10pbeenx18

superset:

stiff leg deathlift 5x10x70
seated leg curl 5x10x65
sprongsquats met dumbbells 5x10x12

Standing calf raise (smith machine) 6x25x60

in +-50 minuutjes klaar, aardig verrot
 
Foto's doen het momenteel niet ;)
Veel succes in ieder geval, knap dat je al zoveel progressie hebt gemaakt vanaf je eerdere gewicht!

Tutorial ;)


Klik op de paperclip



Klik op bestand en kies het bestand dat je wilt uploaden



Klik op uploaden en daarna op sluit venster



Klik op de paperclip en kies het geuploade bestand



Nu is het toegevoegd als attachement ;)

Schermafbeelding 2013-05-28 om 19.00.28.png


Schermafbeelding 2013-05-28 om 19.00.39.png


Schermafbeelding 2013-05-28 om 19.01.01.png


Schermafbeelding 2013-05-28 om 19.01.12.png


Schermafbeelding 2013-05-28 om 19.01.29.png
 
Ik volg leuk verhaal foto's doen het indd niet.
 
Ik volg je jongen !
suc6
 
Ik volg je jongen !
suc6

Thanks maat, ben benieuwd over paar maandjes.

Ik volg leuk verhaal foto's doen het indd niet.

thanks!

Foto's doen het momenteel niet ;)
Veel succes in ieder geval, knap dat je al zoveel progressie hebt gemaakt vanaf je eerdere gewicht!

Tutorial ;)
Bekijk bijlage 40469

Klik op de paperclip

Bekijk bijlage 40470

Klik op bestand en kies het bestand dat je wilt uploaden

Bekijk bijlage 40471

Klik op uploaden en daarna op sluit venster

Bekijk bijlage 40472

Klik op de paperclip en kies het geuploade bestand

Bekijk bijlage 40473

Nu is het toegevoegd als attachement ;)


haha wat moet ik toch zonder hulp!
 
Een bekend gezicht, zag je samen met je broer vroeger bij DJ's.
Sinds de overname ben ik vertrokken, train jij er nog?
Suc6.
 
Een bekend gezicht, zag je samen met je broer vroeger bij DJ's.
Sinds de overname ben ik vertrokken, train jij er nog?
Suc6.

dankje, ja ik train er nog. Kan voorlopig nog me ding doen daar. voor jou zat er niet veel meer tussen denk ik:o
 
Brute stappers bro, je hebt behoorlijke power in je benen als SQ met Lunges kunt supersetten.
Jammer van je schouder blessure, hoe is dat zo gekomen ?
Benieuwd hoe je UB workout er uit ziet i.v.m. je blessure.

Veel succes !!!
 
Aardig goede fysiek al. Succes!
 
Net fysiek al, in.
 
Wat een poten :D
Goede progressie al!
Succes
 
dankje, ja ik train er nog. Kan voorlopig nog me ding doen daar. voor jou zat er niet veel meer tussen denk ik:o
Ja de squatrekken verdwenen en aangezien ik vrijwel altijd in zo'n rek sta bleef er weinig over. Volgens mij hebben ze nu een ander rek staan maar als ik daar zou trainen zou ik 1,5uur dat ene ding bezet houden. :D

Doet je broer ook nog wat of is hij gestopt?
Wat een poten :D
Goede progressie al!
Succes
Komt door voetbal. :p
 
sterke poten inderdaad.

Succes met de compo.
 
Brute stappers bro, je hebt behoorlijke power in je benen als SQ met Lunges kunt supersetten.
Jammer van je schouder blessure, hoe is dat zo gekomen ?
Benieuwd hoe je UB workout er uit ziet i.v.m. je blessure.

Veel succes !!!
dankjewel, Ja het is flink intensief, nooit echt tri of super sets gedaan voor benen, maar het is zeker een aanrader. Die blessure kwam tijdens het juichen in de kuip:o.... Ik maakte een soort borstcrawl beweging en voelde van alles kraken in me schouder. Volgende dag kon ik me arm miss 1 cm opzij doen en maand of anderhalf verder nog geen dumbbell press met 8kg:(
Ja ik weet het, niet zo heel erg indrukwekkend. Lukt ook wel met 100kg alleen voel ik het dan minder goed in de hamstrings en krijg ik last van me rug. Ook mijn normale deathlift gaat klote. ik blijf het proberen en de kilo's zijn het probleem niet. Maar de techniek is gewoon slecht.
Aardig goede fysiek al. Succes!
dankje!
Net fysiek al, in.
thanks, welkom!
Wat een poten :D
Goede progressie al!
Succes
thanks!
Ja de squatrekken verdwenen en aangezien ik vrijwel altijd in zo'n rek sta bleef er weinig over. Volgens mij hebben ze nu een ander rek staan maar als ik daar zou trainen zou ik 1,5uur dat ene ding bezet houden. :D

Doet je broer ook nog wat of is hij gestopt?
Ja klopt, nu nog maar 1. Ik hou dat ding zelf ook meestal wel een uur bezet. Nooit last van dat hij bezet is of dat andere moeten. Meer health center nu he, mensen houden niet meer zo van spierpijn. Mijn broer traint ook nog steeds daar. Laatste 5/6 jaar staat hij alleen wel stil. traint ook max 2x p week, vooral zijn kaken, en heeft een kleintje erbij gekregen.

sterke poten inderdaad.

Succes met de compo.
Dankje, ik ga ervoor!
 
Ja ik weet het, niet zo heel erg indrukwekkend. Lukt ook wel met 100kg alleen voel ik het dan minder goed in de hamstrings en krijg ik last van me rug. Ook mijn normale deathlift gaat klote. ik blijf het proberen en de kilo's zijn het probleem niet. Maar de techniek is gewoon slecht.

Ik zal je wederom helpen ;)

Bob k doelt erop dat het: Deadlift en niet Deathlift is hehehe :P


Die blessure kwam tijdens het juichen in de kuip:o.... Ik maakte een soort borstcrawl beweging en voelde van alles kraken in me schouder. Volgende dag kon ik me arm miss 1 cm opzij doen en maand of anderhalf verder nog geen dumbbell press met 8kg:(

Is toch te stom om waar te zijn... ongeluk zit echt in een klein hoekje, wel klote dat je er dan zoveel last van ondervind! :(
 
Ja ik weet het, niet zo heel erg indrukwekkend. Lukt ook wel met 100kg alleen voel ik het dan minder goed in de hamstrings en krijg ik last van me rug. Ook mijn normale deathlift gaat klote. ik blijf het proberen en de kilo's zijn het probleem niet. Maar de techniek is gewoon slecht.

Haha neeee man, ik lachte niet om het gewicht (dat zou ik nooit doen, iedereen moet ergens beginnen en als je maar volhoudt kan iedereen ver komen) maar ik lachte omdat je het deathlift noemt in plaats van deadlift ;) deathlift is als in sterven, deadlift als in het gewicht dood/stil hebben liggen aan het begin en eind van de lift. snap je :roflol:
 
Back
Naar boven