XXL Nutrition

Gestopt Vortexx's Contest Log 2013 (Walking In The Eye Of The Hurricane) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortexx029

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 okt 2010
Berichten
3.663
Waardering
264
Lengte
1m90
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Goedemorgen mede-forummers,

Dit is de tweede keer dat ik mee doe aan de contest, vorig jaar ben ik hopeloos laatste geworden maar heb ik wel veel geleerd qua voeding/training
en veel plezier beleefd aan het onderlinge contact met mede-kandidaten.
Ben al weer voor het derde jaar bezig en vind het leuk om verschillende soorten schema's te volgen
en desgewenst deze aan te passen aan mijn behoeften/tekortkomingen.

Ik heb het afgelopen jaar wat verfijnder aangepakt qua voeding dan vorig jaar, waardoor ik maar 8 weken ga cutten i.p.v. 16 weken.
Heb dit jaar het meest progressie gemaakt met het schema PHAT van Layne Norton, maar door een blessure aan mijn linkerarm (overbelaste pezen)
heb ik toch weer massa moeten inleveren.
Ben nu begonnen met fysio sinds vorige week en hoop dat ik voor de zomervakantie weer blessurevrij ben.

Zoals gezegd heb ik nog zo'n 8 weken te gaan, waarbij ik gebruik maak van carbcyclen i.c.m. met het genoemde PHAT schema (aangepast i.v.m. blessure)
Ik begin met twee low dagen om 1 high dag en bouw dit verder uit gedurende de aankomende weken.


"Begin foto"
fb3b8688-4bf4-4573-8f50-44509057c40c_zps2af99411.jpg
 
Laatst bewerkt:
De eerste training gisteravond:

UB Power


DL

3x5x140

Chin-ups

10xBW
08xBW

Lat Pulldown (normal grip)

10x50
10x50

Incline Db Press

3x5x30

Dips

10xBW
08xBW

Seated Db press

10x13
10x13
10x13

E-Z Bb Curls

08x30
08x40
08x40

Skull Crushers

10x25
07x25
09x25

Note

Ik kan geen BB rows doen, maar wel de DL dus die als pull movement gedaan voor de rug.
Gewichten op de seated db press waren dramatisch, waarschijnlijk moet m'n UB weer wennen aan dit schema. :o
Ik weeg nu 's ochtends precies 90 KG maar ben de afgelopen week dan ook al richting onderhoud gaan eten en redelijk wat vocht kwijt geraakt.
 
Heb je ook beginfoto's?

Succes alvast ;) !
 
3rd in!

Succes bro, we mogen weer zij aan zij naar de eindstreep :D
 
Heb je ook beginfoto's?

Succes alvast ;) !

Thanx man, Hhmmm... ja beginfoto's.... nou ja.....het is wel verplicht dus van het weekend maar eens kijken of ik een full body foto online kan krijgen.

YES YES YES in !

3rd in!

Succes bro, we mogen weer zij aan zij naar de eindstreep :D

Thanx brah's :)

Haha is goed man, maar dit jaar ga je wel prijzen winnen anders boycotten we de boel volgend jaar.
Dit jaar ook weer lekker 's ochtends vroeg eruit om te gaan trimmen/plyo :D


Thanx bro
 
Thanx brah's :)

Haha is goed man, maar dit jaar ga je wel prijzen winnen anders boycotten we de boel volgend jaar.
Dit jaar ook weer lekker 's ochtends vroeg eruit om te gaan trimmen/plyo :D

Hahaha heb je gezien wie er allemaal mee doen? Weinig kans man, weinig kans. Maar als we voor onzelf maar ons doel halen en er voldoening uithalen, dat is het belangrijkst. Ga je dat doen of doelde je op mij? :D dit jaar ga ik namelijk niet zo diep, dus zal dat niet nodig zijn.
 
In! erg benieuwd hoe het uitgaat pakken voor je, erg interessante methodes phat & carbcycling.

Succes brah!
 
ga ik zeker volgen, namelijk ook geïnteresseerd om PHAT te volgen.
 
Sowieso in, heel veel succes en PHAT principe leek me sowieso al interessant.
Altijd leuk om dan de ervaringen te kunnen lezen en volgen van iemand die het uitvoert ;)
 
Hahaha heb je gezien wie er allemaal mee doen? Weinig kans man, weinig kans. Maar als we voor onzelf maar ons doel halen en er voldoening uithalen, dat is het belangrijkst. Ga je dat doen of doelde je op mij? :D dit jaar ga ik namelijk niet zo diep, dus zal dat niet nodig zijn.

Hehe Rob S. is al afgevallen, wie weet nog één of twee die om welke reden dan ook het niet halen
:evil: en je maakt zo kans op de overwinning ;)
Dat is dan wel weer relaxed dat je dit jaar ff wat minder extreem hoeft te gaan als vorig jaar.
Ik weet eigenlijk niet hoe diep ik wil, misschien in de laatste weken wat meer cardio maar meer ook niet.
Zal al blij zijn als ik van m'n blessure af ben, want het begint behoorlijk irritant te worden.

In! erg benieuwd hoe het uitgaat pakken voor je, erg interessante methodes phat & carbcycling.

Succes brah!

ga ik zeker volgen, namelijk ook geïnteresseerd om PHAT te volgen.

Sowieso in, heel veel succes en PHAT principe leek me sowieso al interessant.
Altijd leuk om dan de ervaringen te kunnen lezen en volgen van iemand die het uitvoert ;)

Thanx guys, PHAT is VET :D
Het is wel een pittig schema, maar zoals nu tijdens het cutten ben ik er van overtuigd dat het leid tot maximale behoud van massa en werkt het ook bevordelijk voor een hogere metabolisme/BF verlagend uiteraard i.c.m. goede voeding/supplementering.



LB Power


SQ

3x5x100

Bb Lunges

20 stappen x 40 KG
20 stappen x 50 KG

SLDL

8x80
8x80
8x80

Leg Extensions

10x80
10x80

Seated Leg Curl

10x60
10x60

Seated Calf Raises

10x65
10x65
10x65

Standing Bb Calf Raises

10x60
10x60

Note

Squats de dag na deadlifts is zeker niet aan te bevelen, maar ik heb helaas niet veel keus op het moment.
Ik wou de bb lunges eigenlijk lopend doen, maar naar drie stappen had ik al een loopband te pakken dus toch maar gekozen voor een vaste plek.
De herhalingen van de kuit oefeningen gedaan met 2 sec. hold per rep en 1 sec. stretch/rust onderin.
 
Squats dag na deadlifts of andersom zou ik heel erg mee uit kijken. Heb zelf een keer goed me onderrug geblesseerd door dat te doen.
Als je dan toch niet anders kan zou ik per week wisselen. Ene week squats, andere week deadlift.
Voor onderrug zou je in de squat week hyper extensions kunnen pakken en in de deadlift week legpress voor benen oid.

Succes verder man! Ben benieuwd naar de foto's
 
Squats dag na deadlifts of andersom zou ik heel erg mee uit kijken. Heb zelf een keer goed me onderrug geblesseerd door dat te doen.
Als je dan toch niet anders kan zou ik per week wisselen. Ene week squats, andere week deadlift.
Voor onderrug zou je in de squat week hyper extensions kunnen pakken en in de deadlift week legpress voor benen oid.

Succes verder man! Ben benieuwd naar de foto's

Thanx voor de tip, idd je hebt helemaal gelijk en ik heb er zelf ook al over nagedacht.
Ik denk alleen dat ik UB & LB omdraai en dus de DL na de SQ doe, want dan heb ik geen last van mijn rug enkel alleen last van de quads
en in mindere mate de hamstrings.

Juist omdat ik in mijn sportschool geen degelijke hyper extensions kan doen, was de DL een goed alternatief waarbij ik bovenrug
en onderrug tegelijk kon pakken i.p.v. bijvoorbeeld een BOR die eigenlijk voorgeschreven staat in dit schema.

Mocht de wisseling niet werken kan ik idd altijd nog jou suggestie proberen ;)
 
Hehe bij jou ben ik lang niet meer geweest! Ik ga je weer lekker volgen man!

Succes bro :)
 
succes met de compo.
 
Goed bezig succes
 
Hehe bij jou ben ik lang niet meer geweest! Ik ga je weer lekker volgen man!

Succes bro :)

Thanx man :)


succes met de compo.

Thanx guys

Goed bezig succes

Doing my best, thanx hendrie



Update

Gisteren een rustdag, alleen 's avonds ongeveer 5,5 K gerend
Heb een extra low-dag vandaag zodat ik morgen lekker los kan gaan met de benen en dan precies in het weekend de low-dagen heb.

Morgen ook naar de fysio en kijken of m'n onderarm al wat verbeterd is, want de zeurende pijn is verdwenen
maar heeft plaats gemaakt voor incidentele steken met uitstraling naar de hand.
 
Succes met je competitie!
Dit jaar zal je waarschijnlijk geen laatste worden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven