XXL Nutrition

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ja vind het zelf ook erg mooi om te zien en te horen hoe Willem denkt over de sport.
Die man zie er nog uit als een jonge god met 60 jaar
Mind over matter en ik geloof er wel in.

En wij zijn nooit te JONG om wat te leren :)
 
Ja vind het zelf ook erg mooi om te zien en te horen hoe Willem denkt over de sport.
Die man zie er nog uit als een jonge god met 60 jaar
Mind over matter en ik geloof er wel in.

En wij zijn nooit te JONG om wat te leren :)
Wij moeten het nog maar halen he! die 60! ;)

We blijven zo jong als we ons voelen! :)
 
Oké getracht om mind to muscle te trainen
Begon met een stijve nekspier van het klussen van gisteren dus toch iets voorzichtig

Borst
benchpress 12x50 12x60 3x 6x70
Incline benchpress 12x40 12x50 3x 8x55
Peckdeck 12x54 3x 8x61
Triceps
Cable pushdown rope 12x21 3x12x28
Overhead triceps extention 12x17.5 3x12 x21
Cable push down stang gesupineerde greep 4x12 x21
Rug
Latt pulldown op de borst 12x70 3x8x77
Zittend Low row brede stang 4x12x40
Buik 4x30 sit ups op swissbal ball met harde aanspanning aan het einde van een crunch
2x 3x15 reps zijwaarts knie heffen

Korte training maar zwaar gepakt en goed getracht aan te spannen op de juiste plek
 
Ziet er goed uit!
 
Das weer niet verkeerd! Echt goed om weer lekkere trainingen te zien in je log..top! Succes met se spierpijn
 
Oké getracht om mind to muscle te trainen
Begon met een stijve nekspier van het klussen van gisteren dus toch iets voorzichtig

Borst
benchpress 12x50 12x60 3x 6x70
Incline benchpress 12x40 12x50 3x 8x55
Peckdeck 12x54 3x 8x61
Triceps
Cable pushdown rope 12x21 3x12x28
Overhead triceps extention 12x17.5 3x12 x21
Cable push down stang gesupineerde greep 4x12 x21
Rug
Latt pulldown op de borst 12x70 3x8x77
Zittend Low row brede stang 4x12x40
Buik 4x30 sit ups op swissbal ball met harde aanspanning aan het einde van een crunch
2x 3x15 reps zijwaarts knie heffen

Korte training maar zwaar gepakt en goed getracht aan te spannen op de juiste plek


Nette en sterke training!!!

Ik heb vandaag ongeveer hetzelfde gedaan alleen iets meer oefeningen voor borst en twee meer voor triceps, geen rug die is woensdag aan de beurt.
 
Tja ik probeer weer eens wat anders voor een paar weken.
Wat je ook doet.. Het is altijd goed en beter als niets doen
Probeer nu 2x p week mijn spiergroepen aan te pakken en te kijken of mijn lichaam die belasting aan kan
Zal daardoor wel minder oefeningen per training doen anders raak ik gelijk over belast
Maar het gaat best weer lekker dus ik klaag niet :)

Heb weer een leuk Willem filmpje
http://m.youtube.com/#/watch?v=L6Do...=/watch?v=L6Do29fmQ1c&feature=player_embedded

[Link niet meer beschikbaar]
 
Tja ik probeer weer eens wat anders voor een paar weken.
Wat je ook doet.. Het is altijd goed en beter als niets doen
Probeer nu 2x p week mijn spiergroepen aan te pakken en te kijken of mijn lichaam die belasting aan kan
Zal daardoor wel minder oefeningen per training doen anders raak ik gelijk over belast
Maar het gaat best weer lekker dus ik klaag niet :)

Heb weer een leuk Willem filmpje
http://m.youtube.com/#/watch?v=L6Do...=/watch?v=L6Do29fmQ1c&feature=player_embedded

[Link niet meer beschikbaar]


Ja het is altijd goed wat anders te proberen toch en het werkt goed voor je zo te lezen.
Ook krijgt je lichaam weer een schok door de verandering en groeit het nog meer.
Als je zwaar gaat is het inderdaad beter om minder oefeningen te doen om overbelasting te voorkomen.
2x spiergroep per week pakken is wel lekker.
 
Ja het is altijd goed wat anders te proberen toch en het werkt goed voor je zo te lezen.
Ook krijgt je lichaam weer een schok door de verandering en groeit het nog meer.
Als je zwaar gaat is het inderdaad beter om minder oefeningen te doen om overbelasting te voorkomen.
2x spiergroep per week pakken is wel lekker.

Overbelasting zit ik nu niet op te wachten:p
Ben net bijna uit het diepe dal gekropen dus ik blijf toch voorzichtig doen en luister goed naar mijn lichaam.
merk nu dat mijn rug (vooral bovenkant) een tikkie krijgt na 2x een rug training op Zaterdag en Maandag... Maar goed, ik wil eens kijken hoe ik er mee om kan gaan, als ik te veel herstelproblemen krijg dan neem ik weer wat extra rust.

Vanavond probeer ik weer te trainen al zal ik de bentover raises er misschien uithalen om de bovenrug/achterzijde schouders wat te sparen

Training 4 Schouders/Biceps/Benen

Schouders Dumbbell drukken
Voorovergebogen zijwaards dumbbell heffen (waarschijnlijk vervang ik dit door front raises
Biceps Dumbbell curl
Barbell curl (eventueel met omgekeerde greep)
Benen Dumbbell lunge
Squat
Liggende Leg curl - hamstrings
 
Overbelasting zit ik nu niet op te wachten:p
Ben net bijna uit het diepe dal gekropen dus ik blijf toch voorzichtig doen en luister goed naar mijn lichaam.
merk nu dat mijn rug (vooral bovenkant) een tikkie krijgt na 2x een rug training op Zaterdag en Maandag... Maar goed, ik wil eens kijken hoe ik er mee om kan gaan, als ik te veel herstelproblemen krijg dan neem ik weer wat extra rust.

Vanavond probeer ik weer te trainen al zal ik de bentover raises er misschien uithalen om de bovenrug/achterzijde schouders wat te sparen

Training 4 Schouders/Biceps/Benen

Schouders Dumbbell drukken
Voorovergebogen zijwaards dumbbell heffen (waarschijnlijk vervang ik dit door front raises
Biceps Dumbbell curl
Barbell curl (eventueel met omgekeerde greep)
Benen Dumbbell lunge
Squat
Liggende Leg curl - hamstrings


Ik denk dat hoe je nu traint en het nu aanpakt dat je niet zo snel problemen zult krijgen, ook geen overbelasting omdat je het nu op tijd ziet aankomen en dan ff gas terug neemt.
Ik vind het schema wat je nu hanteert heel goed uitgedacht van je en heb het vermoeden dat je zelfs zelf nog versteld gaat staan van de progressie die je gaat maken.

Wat je ook niet moet uitvlakken is dat de winter dit jaar heel vroeg begon en enorm lang duurde en heel weinig zon uren had.
Dat ga je als mens ook merken, zeker als je wat minder jong bent, dan was het nog behoorlijk koud met een koude wind, je lichaam moet veel verbranden om warm te blijven als je buiten bent, je spieren zijn koud en dat duurt echt wel ff voor ze goed warm zijn in de gym.
Alles bij elkaar was het bikkelen en dat ga je voelen.

Nu is het heerlijk weer en moeten we het ervan nemen, lekker trainen zonder eerst de koude poolwind te moeten trotseren en ook lekker genieten lekker in de zon op het strand of terras, daar laad je ook van op.
 
Training 4 Schouders/Biceps/Benen
toch iets aangepast door drukte in de sportschool

Schouders
Schoulderpress machine 12x20 12x30 opwarmen 4x8 x50 kg aan schijven aan de machne
zijwaards dumbbell heffen 4x 8x 8kg rustig en correct uitgevoerd
zijwaards heffen kabel 2.5 kg (meer kreeg ik niet voor elkaar) rustig en correct met totaal uitgestrekte arm 4x12 per kant

Biceps
EZ barbell curl 12x20 - 4x8 x 30kg
Hammer curl 4x8 x12kg

Benen
Squat machine 4x 8x 95kg
leg extention 12x60 4x8x70

Snelle training - bovenrug en borst voel ik nog goed van de laatste 2 trainingen dus ook niet te veel gedaan
 
Vanmorgen voelde ik dat mijn lichaam moeite heeft om de 3 trainingen van de afgelopen 4 dagen te verwerken.
Mijn hele bovenlichaam voelt vreemd aan (spierpijn overal) en de plek achter in de bovenrug.... jawel die voel ik weer :( (maar het valt mee hoor)
trainen gaat goed en de drive en kracht dat is er ook wel weer maar het herstel dat is blijkbaar het punt
Ik hoop dat het allemaal spierpijn is... in ieder geval 48 uur rust tot de volgende training dus vanavond lekker niets doen.
Vanochtend wat extra BCAA genomen en Glucosamine pillen en nu de komende dagen herstellen en genieten van het mooie weer

Update 15.30 het valt gelukkig reuze mee
 
Laatst bewerkt:
beetje in beweging blijven, zonder iets te forceren.... maar dat weet je natuurlijk al lang ;)

goed bezig in ieder geval ;)
 
Blijkbaar toch weer net te veel hooi op de vork genomen want de last in de bovenrug is er nog steeds.
Beetje branderig gevoel weer op die bewuste rotplek bij linker schouderblad.
Drukkend gevoel ook op de borst gehad maar goed dat kan ook spierpijn zijn
Qua trainingen gaat het goed en voel ik niets maar blijkbaar kan de spier de stress toch niet aan
Vanavond maar even weer het gas terug
Maar we geven niet op
 
hè beetje balen toch!
 
Wel last maar toch wezen trainen, maar wel op minder gewicht
Training 1 gedaan en dan is het cirkeltje van de 4 trainingen rond
Chestpress 12x75 12x85 10x95 10x105
Incline press 4x 12x40 rustig en correct
Shoulderpress machine 4x12 x20kg aan schijven
Side raises 4x10 x8 kg
Skullcrusher 12x8 12x9 12x10 12x10
Triceps pushdown 4x12 x17.5
Biceps dumbbell curl 4x12 x10kg
Kreeg toch wel weer iets meer trekkend gevoel in de linker traps dus laatste oeffening biceps niet gedaan
Nu met ijs op de rug op de bank - Ned./Duitsland kijken 2-0
 
Rustig aan gedaan zeg je!!!! 10x105kg?
 
Chestpress machine daar kan ik beter kracht zetten
Hmmmmmmmm tja echt heel rustig kan ik niet echt
 
haha en toch doorzetten.. knap gedaan! Als je maar jezelf heeeeeeel goed in de gaten houd!
en nu even lekker paar dagen rust of ???
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven