Fitness Seller

Libië wel en Syrië niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
The BBC has been shown evidence claiming to corroborate reports of a chemical attack in Syria last month.

A BBC correspondent who visited the northern town of Saraqeb was told by eyewitnesses that government helicopters had dropped at least two devices containing poisonous gas.

The government has vehemently denied claims it has used chemical agents.

The US has warned that such a development would be a "red line" for possible intervention.

However, President Barack Obama said the current intelligence on possible chemical weapon usage did not constitute sufficient proof.

A number of videos passed to the BBC appear to support these claims, but it is impossible to independently verify them.

A doctor who treated the dead woman said her symptoms corresponded to organophosphate poisoning and that samples had been sent for testing.

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-22549861


Laat Amerika maar naar Syrie gaan, ze zullen daar net als in Irak en Afghanistan een nieuw verlies tegemoet komen dat zwaarder zal zijn dan dat ze hebben geleden in die landen tezamen.
 
Assad pakt gebied terug maar let wel dat gebied is van oudsher 'zijn' terrein. Zijn terrein is waar zijn mensen wonen, we hebben het dan over een lijn va aan eigenlijk N naar Z aan de westelijke kant van Syria.

Meer oostelijke is hij nog niet (rebellen gebied van geloof) en voor zover ik weleens lees hebben streng islamieten de 6e stad van het land zowiezo dik onder controle (Raqqa) dus die gaan ze niet zo makkelijk veroveren als gebieden waar de rebellen in feite 'vreemd' zijn.
 
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-22549861


Laat Amerika maar naar Syrie gaan, ze zullen daar net als in Irak en Afghanistan een nieuw verlies tegemoet komen dat zwaarder zal zijn dan dat ze hebben geleden in die landen tezamen.
Wie zegt er dat ze grondoffensief zouden doen? Gewoon luchtsteun kan ook.

Al zal een grondoffensief in Syrië wellicht ook nodig zijn om wapens en vooral de chemische te vrijwaren. Mogelijk zou dit door Turkije kunnen gebeuren wat positieve gevolgen zou kunnen hebben. Een deel van de bevolking zou de Turken als redders kunnen verwelkomen. Of de kans is groot dat er minder geweld tegen de Turken gebruikt zou worden. Dan is er nog de NAVO maar die is traag en denk dat we er sowieso niet op gaan moeten rekenen.
 
Laat de Amerikanen maar waar ze zijn, het enige wat die paupers zouden doen is alles platbombarderen. Ongeacht of het een militair doelwit is of niet.
 
Live vanuit het Midden-Oosten: Correspondent The UnknownKnown :D
 
Hezbollah's involvement in the conflict in Syria has been condemned by the United Nations Human Rights Council.


Vraag me af wanneer de UNHRC de buitenlandse strijders aan de kant van FSA/jihadgroepen veroordeeld of de landen die deze buitenlandse strijders maar al te graag Syrie in werken. (Saudi, Turkije, Qatar)
 
Vraag me af wanneer de UNHRC de buitenlandse strijders aan de kant van FSA/jihadgroepen veroordeeld of de landen die deze buitenlandse strijders maar al te graag Syrie in werken. (Saudi, Turkije, Qatar)
Wat een onzin, enkel zij die aan de zijde van FSA vechten? Maar buitenlanders die voor Assad vechten mag wel volgens jou?
En hoe je het zegt is alsof FSA enkel uit jihadgroepen bestaat.

Ik denk niet dat Turkije zomaar iedereen supportert naar Syrië te gaan. Denk je dat ze bv minderjarigen met alle plezier de grens laten oversteken? De grens volledig blokkeren is onmogelijk.
 
Is geen onzin je leest totaal niks.

Nergens stel ik dat ik buitenlandse strijders bij Assad goedkeur.
Nergens stel ik dat FSA alleen jihadgroepen zijn
Nergens stel ik dat...je minderjarigen zin.


Pfffffff.
 
Is geen onzin je leest totaal niks.

Nergens stel ik dat ik buitenlandse strijders bij Assad goedkeur.
Nergens stel ik dat FSA alleen jihadgroepen zijn
Nergens stel ik dat...je minderjarigen zin.


Pfffffff.
Reageerde mss beetje hard :roflol:

Sinds er in de media wat gepraat werd over gruwelijkheden van de rebellen en buitenlanders die aan de zijde van FSA vechten is dat het enige waar men nog over spreekt.

Ondertussen doet Assad wat hij wil, enkele genocides hier, enkele genocides daar en bijna geen kat die er nog iets over zegt. Want er heeft een rebel het hart van een soldaat opgegeten :eek:. Want het eten van een hart is veel erger dan Assad die op een dag tijd 200 burgers naar de verdoemenis knalt.

If you unknownknown what I mean
 
http://www.liveleak.com/view?i=ce7_1370021715


Eerste stukje vol verwachting richting slagveld, 2e filmpje allemaal gedood.


Assad is sterk bezig. Iedereen zeiken over Hezbollah maar de 'rebellen' zouden zonder de buitenlandse strijders (Europa, Tsjetsjenen, Paki/Afghanen, andere Arabieren) allang verslagen zijn en die waren er eerder dan Hezbollah.

---------- Post toegevoegd 31 May 2013 om 20:48 ----------



Al Jazeera is pro rebellen, ook steeds zeiken over Hezbollah maar niks over 'foreign jihadis'.
 
Er zijn nu geen excuses meer voor soenni moslims.

Een toonaangevende islamitische geestelijke uit Qatar, Youssef al-Qaradawi, heeft gisteren openlijk opgeroepen tot een jihad in Syrië. Dat verklaarde de in zijn land populaire prediker op zijn website.

Op de site doet hij een oproep aan "alle mensen die in staat zijn tot een jihad" om naar Syrië te gaan. Daar zouden ze steun moeten bieden aan de Syriërs die worden gedood door wat al-Qaradawi "de partij van Satan" noemt.
 
Assad is sterk bezig. Iedereen zeiken over Hezbollah maar de 'rebellen' zouden zonder de buitenlandse strijders (Europa, Tsjetsjenen, Paki/Afghanen, andere Arabieren) allang verslagen zijn en die waren er eerder dan Hezbollah.
Assad heeft inderdaad de overmacht opnieuw maar rebellen verslagen zonder buitenlandse strijders? Nog niet eens 2% van alle doden waren buitenlandse strijders.
Dit is uiteraard exclusief Palestijnen. Want het grootste deel van de dode Palestijnen woonde in Syrië als vluchteling. Officieel zijn het mss Palestijnen maar dus wonende in Syrië.

En meeste buitenlandse doden aan Assad zn zijde.
 
Ik denk als Assad tegen de gewone Syrische bevolking had gevochten het leger de opstand had weten te stoppen. Opstand was wel terecht geweest want Assad is gewoon een dictator.

Maar om nog even op de allllllereerste post terug te komen er is nu antwoord waarom NAVO bijvoorbeeld niet tussen beide komt:

"I think everybody realizes that any foreign military intervention might have unpredictable regional repercussions," Rasmussen told CBS News after a White House meeting with President Obama. "And this is a reason why it's so important to focus on finding a political solution."

"It is absolutely outrageous what we're seeing in Syria," Rasmussen said. "But there is a clear difference between Libya and Syria. We took responsibility for the operation in Libya based on a very clear United Nations mandate to protect the civilian population and we got active support from countries in the region. None of these conditions are fulfilled in Syria."
 
Ik lach iedereen uit die de zijde van de 'rebellen' kiezen. Wat misschien begon als een kleine revolutiepoging door (dappere?) Syriërs is uitgemond in een regionaal conflict waar het allang niet meer om bevolking vs 'dictator' gaat maar een machtsstrijd tussen grootmachten waarbij je als westerling beter de zijde van Assad kunt steunen.

Als de rebellen, die de 'revolutie' gekaapt hebben om een islamitische staat in te richten, aan de macht komen heb je nog een land in het Midden-Oosten die het niet zo erg op westerlingen hebben. Daarom snap ik ook geen moer van Israël, die zou zich actief moeten inzetten om het Assad regime te helpen omdat desondanks dat de twee landen in theorie in oorlog met elkaar zijn, ze veel beter af zijn met een Assad dan de mogelijke vervangers.

Just my two cents
 
Jij vraagt je af waarom Israel, Assad (en bondgenoot Hezbollah en Iran) niet steunt ? Zie je dat al voor je ? Iran+Hezbollah en Israel zijn aartsvijanden nummer 1. Sterke Assad=sterke Hezbollah en Hezbollah is de grootste bedreiging direct in de buurt van Israel.

Assad en rebellen zijn voor Israel om het even met dat verschil dat de rebellen mogelijk actiever tegen Israel zullen vechten.

Maar goed Qusayr is nu terug gewonnen door Assad en vrienden.
 
400 miljoen euro extra EU-hulp voor Syrië

De Europese Unie stuurt 400 miljoen euro aan extra hulp naar Syrië en buurlanden die Syrische vluchtelingen opvangen. Dat is donderdag bekendgemaakt door José Manuel Barroso, voorzitter van de Europese Commissie.
De EU was volgens Barroso al de grootste humanitaire donor met 840 miljoen euro. Het extra geld is nodig omdat de situatie verergert, aldus de voorzitter. Hij spreekt van 'de meest dramatische humanitaire situatie van de laatste 10 jaar'.

'De situatie in Syrië is een vlek op het geweten van de wereld. We hebben allemaal de plicht om te handelen', zei Barroso ook. Volgens hem is noodhulp echter niet de oplossing, maar is een politiek compromis en een overgangsregering in Syrië nodig.

De oorlog in Syrië heeft naar schatting al aan meer dan 80.000 mensen het leven gekost. Meer dan 1,6 miljoen mensen zijn gevlucht. In totaal hebben volgens de Europese Commissie 7 miljoen mensen hulp nodig, van wie de helft kinderen.

Lekkaaaaah, Europeanen betalen maar ! mondje dicht en betalen :D
 
Ben ik een de enige die het serieus geen reet uit maakt dat die debielen elkaar daar kapot schieten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven