MuscleMeat

Forumgame !4: Final Wolfination (1 bezoeker)

Wanneer beginnen? ("kunnen vanaf" gaat voor op "verkiezen" aangezien er veel spe


  • Totaal stemmers
    20
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

lijkt me dat de burgers een politieagent in hun midden hebben die ze beschermen, daarnaast een meisje die de godfathers kan raden en een burgemeester die zowel corrupt kan zijn als goed. dus denk dat de burgers genoeg om handen zullen hebben. wat vond je van mijn idee voor een consigliere en een lijfwacht voor de godfather zodat de andere familie in stappen de godfather moet vermoorden en de burgers dat wel in 1 klap kunnen?
Vindt het zeer moelijk het me voor te stellen.
De min en pluspunten komen vaak naar boven als het gespeeld wordt. Zoals met mijn spel ook het geval was.
 
Burgers zijn nou eenmaal kanonnenvoer. Maar dat is helemaal niet erg. Burger zijn is LEUK. Zo lang je maar weet waar je aan toe bent. Je kan echt wel veel opmaken aan het stemgedrag van mensen. Burger zijn wordt pas k*t als je denkt te weten hoe het zit en er ineens weer spelers tot leven worden geroepen.

Ik vind dat als je het niet kan hebben dat je burger bent je gewoon dit spel niet moet spelen. Ik ben nog altijd goed geweest en heb de spellen over het algemeen met heel veel plezier gespeeld. Totdat mensen ineens levend worden.

Kijk als jij met zijn alleen iemand uit het spel stemt dat wil je gewoon zijn rol weten. Klaar. Dat is de informatie die je hebt. En daar kan je je spel uit opmaken. Dat maakt het zo leuk.

Maar als dan sjors ineens als burger weg gezet wordt en achteraf cult blijkt te zijn, DAN wordt het als burger heel erg irritant. Dan kan je nog wel een rare bijrol hebben, maar laten we eerlijk zijn, wie gebruikt die bijrollen nou?

Ok, de zelfmoordterrorist vond ik een leuk idee. Die kan er in blijven. Een rol als een gambler ofzo vind ik ook wel leuk (past goed in het thema). Maar verder moet het spel vooral gewoon SIMPEL zijn. Mensen manipuleren. Als burger is de enige info die je hebt de mensen die worden opgehangen en opgegeten. Je wilt weten wat hun rollen zijn zodat je kan zien wie elkaar er uit gestemd heeft. Zodra je die informatie niet meer kan vertrouwen (zoals in dit spel) weet je gewoon niet waar je aan toe bent als burger. Dan krijg je echt het gevoel dat je voor niets speelt.
 
Vindt het zeer moelijk het me voor te stellen.
De min en pluspunten komen vaak naar boven als het gespeeld wordt. Zoals met mijn spel ook het geval was.

2 cultkampen is een idee wat ik echt heel graag in een spel uitgevoerd wilt zien worden
 
2 cultkampen is een idee wat ik echt heel graag in een spel uitgevoerd wilt zien worden
t'is een nieuw concept dus het zal een uitdaging zijn voor je om dat van de eerste keer goed te laten verlopen. Succes allessinds.
 
Het lijkt mij heel simpel. Het enige waar ik nog niet over uit ben is over hoe het te doen met de kills. Laat je allebei de families iedere nacht 1 kill doen. Of werk je met percentages en kies je zie iedere nacht 1 kill.
 
Zoals ik je plan lees mogen de burgers niet eens stemmen.

Dan kunnen ze dus letterlijk niks. Maar dat zal je niet bedoelen toch? Alsnog ben ik tegen stiekem stemmen door de cults/maffia. Als dat mag zijn ze vrijwel ontraceerbaar (per groep eentje die dat mag vind ik prima). Laat ze het gewoon maar onderling proberen af te stemmen en toch onder de radar proberen te blijven.
 
Als je er terug een zelfmoordterrorist in steekt, lijkt het me tof om er ook een gek (zelfmoordterrorist) in te steken.
Die denkt dan dat hij zelfmoordterrorist is, maar als die het boeltje dan wil opblazen, blaast die enkel zichzelf op. :D
 
Rob ik pm je later even vind het een leuk idee en wil het eventueel opstarten maar dan moet het feilloos in elkaar steken.
 
Burgers zijn nou eenmaal kanonnenvoer. Maar dat is helemaal niet erg. Burger zijn is LEUK. Zo lang je maar weet waar je aan toe bent. Je kan echt wel veel opmaken aan het stemgedrag van mensen. Burger zijn wordt pas k*t als je denkt te weten hoe het zit en er ineens weer spelers tot leven worden geroepen.

Ik vind dat als je het niet kan hebben dat je burger bent je gewoon dit spel niet moet spelen. Ik ben nog altijd goed geweest en heb de spellen over het algemeen met heel veel plezier gespeeld. Totdat mensen ineens levend worden.
Als je als burger niets van macht hebt is het ook niet zo leuk. In weerwolf heb je als burger de macht van te stemmen en hints op te lossen. Ik zie nog steeds niet goed hoe de burger enige macht heeft in jouw idee? mss mis ik iets. Want als ze helemaal niets kunnen gaan ze het gevoel hebben het voor niets te spelen.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 15:51 ----------

Als je er terug een zelfmoordterrorist in steekt, lijkt het me tof om er ook een gek (zelfmoordterrorist) in te steken.
Die denkt dan dat hij zelfmoordterrorist is, maar als die het boeltje dan wil opblazen, blaast die enkel zichzelf op. :D
:roflol: dat begint die weer te kakken daarna :p
 
Het lijkt mij heel simpel. Het enige waar ik nog niet over uit ben is over hoe het te doen met de kills. Laat je allebei de families iedere nacht 1 kill doen. Of werk je met percentages en kies je zie iedere nacht 1 kill.

Percentages lijkt me niets. Denk dat beide kampen dan toch telkens 100% voor iemand zullen gaan.
Kan me moeilijk voorstellen dat ze kiezen om speler 21 er uit te spelen "als het andere team het tenminste ook wil", anders mag speler 13 ook wel als zij dat hard genoeg willen en anders misschien speler 7. Lijkt me dat ze telkens wel zullen kunnen overeenkomen en 100% voor 1 persoon gaan.
 
Zoals ik je plan lees mogen de burgers niet eens stemmen.

Dan kunnen ze dus letterlijk niks. Maar dat zal je niet bedoelen toch? Alsnog ben ik tegen stiekem stemmen door de cults/maffia. Als dat mag zijn ze vrijwel ontraceerbaar (per groep eentje die dat mag vind ik prima). Laat ze het gewoon maar onderling proberen af te stemmen en toch onder de radar proberen te blijven.

Jawel. Iedere dag wordt er gewoon gestemd net als normaal. 1 persoon zal hangen. Mocht het een cult zijn kan je zeggen:

- Scarface lid van familie corleone is dood.

Als het de godfather is zal dus 1 familie in 1x weg gevaagd worden. Maar het spel is dan niet af. Want je hebt nog 1 familie over.

Het leuke lijkt mij dus dat overdag cults uit 1 familie zullen proberen cults uit de andere familie te hangen. Het liefst de Don.

Maar nog liever zullen zij zelf de don executeren zodat zij de hele familie over kunnen nemen.

---------- Post toegevoegd 21 June 2013 om 15:53 ----------

Rob ik pm je later even vind het een leuk idee en wil het eventueel opstarten maar dan moet het feilloos in elkaar steken.

Is goed baas. Als jij het wilt organiseren, prima.
 
Jawel. Iedere dag wordt er gewoon gestemd net als normaal. 1 persoon zal hangen. Mocht het een cult zijn kan je zeggen:

- Scarface lid van familie corleone is dood.

Als het de godfather is zal dus 1 familie in 1x weg gevaagd worden. Maar het spel is dan niet af. Want je hebt nog 1 familie over.

Het leuke lijkt mij dus dat overdag cults uit 1 familie zullen proberen cults uit de andere familie te hangen. Het liefst de Don.

Maar nog liever zullen zij zelf de don executeren zodat zij de hele familie over kunnen nemen.

Is al duidelijker
 
Nieuw spel is al in de maak lees ik hehe :D
 
Percentages lijkt me niets. Denk dat beide kampen dan toch telkens 100% voor iemand zullen gaan.
Kan me moeilijk voorstellen dat ze kiezen om speler 21 er uit te spelen "als het andere team het tenminste ook wil", anders mag speler 13 ook wel als zij dat hard genoeg willen en anders misschien speler 7. Lijkt me dat ze telkens wel zullen kunnen overeenkomen en 100% voor 1 persoon gaan.

Daar heb je een punt. Nou je kan er dan gewoon voor kiezen om iedere nacht 2 kills te doen. Maar als de cults allebei in de nacht toevallig de don van de andere familie afmaken is het spel gewoon af en hebben de burgers gewonnen.

Ook al is het spel na 1 of 2 dagen af. Jammer dan. Een spel hoeft toch geen 7 dagen te duren perse? En de kans dat de families allebei de Don van de andere familie afmaken in 1 nacht is zoooo klein.
 
percentages leek me een goed idee, en denk dat het aantal families wel omhoog geschroeft kan worden
 
En als er iedere nacht 2 mensen dood gaan door de executies van de maffia kan je bv de burgers extra macht geven. Dit kan je doen door bv iemand de kiezen die een bom bij zich draagt. Degene die die dag als eerste op hem stemt zal dood gaan samen met de burger. Dus als een cult bv een burger afmaakt samen met zijn mede cult zal degene die de 1e stem uitbrengt mee dood gaan. Als burgers een mede burger er uit stemmen kan dit niet het geval zijn.

Verder vond ik de event in dit spel wel erg leuk, met de bomaanslag van killy. Maar je kan dit van te voren gewoon aangeven: er is 1 burger die een bom kan laten ontploffen. De percentages die Whami hanteerde vond ik erg slim. Dat vond ik wel echt een toffe rol in dit spel.
 
als de burgemeester nou ook mee mag beslissen in de kills wanneer deze corrupt is en je als je niet teveel mensen dood wilt hebben alleen voorgestelde percentages kan voorleggen?
 
Meer dan 2 families lijkt me te complex worden.

Als je uit gaat van 28 spelers (en dat is al veel) dan kan je dus 2 families doen:

1 don + 4 cults = 5 man
1 don + 4 cults = 5 man

Dan heb je 10 cults en 18 burgers. Maar omdat de cults elkaar ook proberen af te maken zullen de cults minder snel de overhand nemen. Verder heb je nog het feit dat cults maar per 5 met elkaar kunnen communiceren.

Ver kan je nog doen dat wanneer 1 familie de don van de andere familie afmaakt, en de families dus bij elkaar komen (1 familie neemt de andere over) dat je dan kan doen dat de cults van de families nog steeds alleen met elkaar kunnen communiceren (van de oorspronkelijke familie). Je kan dan tegen de cults wel zeggen:

Jullie horen nu bij familie coreone, de cults uit familie coleone zijn speler 1, 4, 6 en 9. Dat ze dus wel weten wie de cults zijn die bij elkaar horen, maar niet met elkaar kunnen spreken.

Maar dit is alleen relevant als je echt al in het begin toevallig de don van de andere familie afmaakt en er dus ineens 8 cults in 1 familie zitten. Anders wordt het wel erg makkelijk voor de cults.

Maarja, ik ben gewoon voor een simpel spel. Ook al gebeurt het dat de 2 families samenvoegen (omdat familie 1 de don van familie 2 afmaakt) dan is dat jammer. Dan hebben de cults maar de overhand en is het spel maar af in 2 dagen. Maar die kans is gewoon erg klein.
 
Kan er ook een interne strijd in? Weet niet precies hoe nog hoor.

In de maffia is toch vaak strijd over wie de leider is. Zou het tof vinden als de leider weggestemd kan worden door zijn eigen crew (gewoon door met de burgers mee te stemmen). Dus niet heel de familie dood maar een nieuwe leider kiezen (al is maar igv inactiviteit).
Don kiest wat mij betreft sowieso alleen zijn kill, eventueel na overleg.

En ik vind de ghostwhisperer ook heel leuk. Manier zodat de mensen die dood zijn toch nog een beetje leven en wat kunnen beschouwen. Tof om terug te lezen nu ook.

*edit* Van gedachten veranderd. Dan wordt het veel te moeilijk voor de burgers. Wel nog steeds voorstander van iets voor de doden.
 
Verder ben ik nog steeds voorstander dat Remi, Biobeast en Jimbooo gewoon meespelen.

De emoties lopen hoog op in dit spel. Jammer. Over het algemeen is iedereen bijna altijd wel eerlijk heb ik het gevoel. Ok een karma berichtje hier en daar. Laten we mans genoeg zijn om er van uit te gaan dat er eerlijk gespeeld wordt.
 
Back
Naar boven