MuscleMeat

Riddle me this..... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by dandyman


Bracke jongen, t antwoord is al gegeven;)

Denk je dat het een dubbelzinnig antwoord zou zijn,,, en het ligt gewoon voor je neus..

Vind ik niet tof :(
 
Een nieuwe:

Welke berg was de grootste berg voor mn de Mount Everest ontdekte?
 
Is dat een feit of een raadsel?
 
Geen commentaar.. :grinny:
 
Dom, de mount everest was natuurlijk de grootste. Alleen moest men m nog ontdekken:D
 
Originally posted by dandyman
Dom, de mount everest was natuurlijk de grootste. Alleen moest men m nog ontdekken:D

Jij bent de slimste thuis zeker?? :D ;)
 
haha, onderschat nooit mijn intellegentie Bracke:D

Ik heb er nog een maar ik weet t antwoord niet meer.
dan kan ik jullie er wel mee opzadelen in de hoop dat jullie t misschien weten. hij is wel in t engels, want ik had geen zin om te vertalen:D. heb alleen de moeite genomen om 1 woord te vertalen.

An evil king has 1000 bottles of wine. A neighboring queen plots to kill the (de:D) bad king, and sends a servant to poison the wine. The king's guards catch the servant after he has only poisoned one bottle. The guards don't know which bottle was poisoned, but they do know that the poison is so potent that even if it was diluted (verdund) 1,000,000 times, it would still be fatal.
Furthermore, the effects of the poison take one month to surface. The king decides he will get some of his prisoners in his vast dungeons to drink the wine. Rather than using 1000 prisoners each assigned to a particular bottle, this king knows that he needs to murder no more than 10 prisoners to figure out what bottle is poisoned, and will still be able to drink the rest of the wine in 5 weeks time. How does he pull this off?

idd, hoe flikt hij dit?
 
Originally posted by dandyman
haha, onderschat nooit mijn intellegentie Bracke:D

Ik heb er nog een maar ik weet t antwoord niet meer.
dan kan ik jullie er wel mee opzadelen in de hoop dat jullie t misschien weten. hij is wel in t engels, want ik had geen zin om te vertalen:D. heb alleen de moeite genomen om 1 woord te vertalen.

An evil king has 1000 bottles of wine. A neighboring queen plots to kill the (de:D) bad king, and sends a servant to poison the wine. The king's guards catch the servant after he has only poisoned one bottle. The guards don't know which bottle was poisoned, but they do know that the poison is so potent that even if it was diluted (verdund) 1,000,000 times, it would still be fatal.
Furthermore, the effects of the poison take one month to surface. The king decides he will get some of his prisoners in his vast dungeons to drink the wine. Rather than using 1000 prisoners each assigned to a particular bottle, this king knows that he needs to murder no more than 10 prisoners to figure out what bottle is poisoned, and will still be able to drink the rest of the wine in 5 weeks time. How does he pull this off?

idd, hoe flikt hij dit?

Simpel... Hij laat gewoon elke prisoner 100 verschillende flessen proeven... Je gooit alle 100 flessen weg waarvan degene die doodvalt heeft gedronken..
 
Nee volgens mij niet.
Hij wil natuurlijk zo min mogelijk wijn opmaken, althans dat zou ik wel willen. Plus dat hij dan niet weet welke wijn vergiftigd is en daar gaat t toch om.
het heeft volgens mij te maken met die 5 weken en die maand, is te nadrukkelijk aanwezig om te negeren

:rolleyes:
 
deze is moeilijk :rolleyes:

bedoelen ze dat 10 gevangen dood mogen gaan, maar je mag er meer gebruiken, maar niet 1000? of mag je er maar 10 gebruiken??
 
Originally posted by dandyman
haha, onderschat nooit mijn intellegentie Bracke:D

Ik heb er nog een maar ik weet t antwoord niet meer.
dan kan ik jullie er wel mee opzadelen in de hoop dat jullie t misschien weten. hij is wel in t engels, want ik had geen zin om te vertalen:D. heb alleen de moeite genomen om 1 woord te vertalen.

An evil king has 1000 bottles of wine. A neighboring queen plots to kill the (de:D) bad king, and sends a servant to poison the wine. The king's guards catch the servant after he has only poisoned one bottle. The guards don't know which bottle was poisoned, but they do know that the poison is so potent that even if it was diluted (verdund) 1,000,000 times, it would still be fatal.
Furthermore, the effects of the poison take one month to surface. The king decides he will get some of his prisoners in his vast dungeons to drink the wine. Rather than using 1000 prisoners each assigned to a particular bottle, this king knows that he needs to murder no more than 10 prisoners to figure out what bottle is poisoned, and will still be able to drink the rest of the wine in 5 weeks time. How does he pull this off?

idd, hoe flikt hij dit?

hehe!! ik heb hem :D

2 tot de macht 10 is 1024, meer dan 1000 dus. wat je dus moet doen is steeds delen door 2, en daarvan cocktails maken (ik weet het, erg belabbert uitgelegd maar ik zal het uitleggen)

je hebt idd maar 10 gevangenen nodig en hooguit gaan ze allemaal dood, maar het kan ook zijn dat er maar 1 dood gaat.

je geeft de wijnen een nummer van 1...1000 en de gevangenen van 1...10


je geeft gevangene 1 een cocktail van de eerste 512 wijnen. (1...512)

je geeft gevangene 2 een cocktail van de eerste 256 en de eerste 256 na 512. (1...256 + 513...768)

je geeft gevangene 3 een cocktail van de eerste 128, de eerste 128 na 256, de eerste 128 na 512 en de eerste 128 na 768. (1...128 + 257...384 + 513...640 + 769...896)

je geeft gevange 4 een cocktail van de eerste 64, de eerste 64 na 128, na 256, na 384, na 512, na 640, na 768 en na 896 (wordt al ingewikkeld). (1...64 + enzovoorts.)

de 5de steeds om en om de eerste 32

de 6de om en om de eerste 16

de 7de om en om de eerste 8

de 8ste om en om de eerste 4

de 9de om en om de eerste 2

de 10de om en om 1.

na een maand kijk je welke gevangen dood zijn. gaat die dood, geef je hem een 0. blijft hij leven, geef je hem een 1. vervolgens zet je de nullen en de eenen achter elkaar van gevangene 1 naar 10 en voila, het binaire getal omrekenen tot decimaal, 1 bij optellen (want je krijgt een getal tussen de 0 en 999), en je hebt het nummer van de fles wijn die vergiftigd was.


het kan zijn dat ik ergens een foutje heb gemaakt in de berekening, redenatie... het is al laat. maar ik weet zeker dat dit de manier is :D

trouwens als je oplet, zie je dat een decimaal getal bestaande uit 10 nullen of eenen, 1024 verschillende mogelijkheden heeft. daarom hebben we hier 24 imaginaire flessen, 1001 tot 1024, die niet vergiftigd kunnen zijn en daarom zal het getal dat eruit komt niet boven de 1000 zijn.
 
Laatst bewerkt:
Damn, dat is erg slecht uitgelegd... hier wat simpeler:

geef de flessen een binair getal (bestaande uit 10 nullen en eenen) tussen de 0 en de 999, 1000 tot 1023 die uit een 10-cijferig decimaal getal kunnen ontstaan zijn imaginair. maak een tabel met 1000 rijen en 10 kolommen en zet alle binaire getallen van de flessen hierin. nou nummer je 10 gevangenen 1 tot en met 10. dit nummer stelt de kolom voor. maak voor elke gevangene een cocktail door in zijn bijbehorende kolom te kijken bij welke flessen een 1 staat. na een maand kijk je welke gevangen dood zijn en die geef je in dit geval een 1, en de levenden een 0. zoek op in je tabel en je weet welke fles vergiftigd was.

voorbeeld:


stel fles 283 was vergiftigd...

binair: 0100011011

1 heeft niet van deze wijn gedronken en blijft leven = 0
2 heeft gedronken en gaat dood = 1
3 heeft niet gedronken en blijft leven = 0
4 levend = 0
5 levend = 0
6 dood = 1
7 dood = 1
8 levend = 0
9 dood = 1
10 dood = 1

dit achter elkaar brengt logisch weer 0100011011 en dat is fles 283

als het fles 0 was: 0000000000 dan heeft niemand van die wijn gedronken en gaat er dus ook niemand dood.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman
Nee volgens mij niet.
Hij wil natuurlijk zo min mogelijk wijn opmaken, althans dat zou ik wel willen. Plus dat hij dan niet weet welke wijn vergiftigd is en daar gaat t toch om.
het heeft volgens mij te maken met die 5 weken en die maand, is te nadrukkelijk aanwezig om te negeren

:rolleyes:

dat dacht ik dus eerst ook, maar blijkt niet zo te zijn... het verschil tussen een maand en 5 weken is alleen maar om er zeker van te zijn dat het gif heeft gewerkt op degene die ervan gedronken hebben. die maand hoeft dus niet erg nauwkeurig te zijn.
 
He man!! Je ziet hier wel op een bodybuildersforum he!! Wij kunnen hooguit eiwitten optellen, meer niet...


Hoe je daar achter bent gekomen :scratch: DAmnnn.. Heb je toch snachts opgelost he deze riddle? Wat heb je toen genomen?
In ieder geval, touché.. Je hebt het opgelost ;)
 
Jah maar croco, je zal dan voor persoon 10 (die dus boven kolom 10 staat) een coctail moeten maken van 500 flessen wijn (alle oneven getallen hebben het getal 2 tot de macht 0, dus in zijn kolom staat 500 keer een 1). Die kerel gaat bezopen worden! :)
 
Idd, alle lof hoor.
Had het je niet nagedaan.
WE GOT A WINNER!
 
Originally posted by Rob G
Jah maar croco, je zal dan voor persoon 10 (die dus boven kolom 10 staat) een coctail moeten maken van 500 flessen wijn (alle oneven getallen hebben het getal 2 tot de macht 0, dus in zijn kolom staat 500 keer een 1). Die kerel gaat bezopen worden! :)

sterker nog, ze drinken bijna allemaal een cocktail van 500 (ongeveer, ik heb voor het gemak gedaan alsof er 1024 wijnen zijn) wijnen. :rolleyes: blijft wijnig over voor de king :D (nee, geen spelfout)

0000000000
0000000001
0000000010
0000000011
0000000100
0000000101
0000000110
0000000111
enz.

zoals je ziet, elke gevangene (kolom) moet van 4 wijnen proeven, als je dit rijtje af maakt tot de 1000, heeft elke kolom ongeveer 500 1tjes.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw raadsel dan maar?

Sheila and He-Man are twins; Sheila is the OLDER twin. Assume they were born immediately after each other, an infinitesimally small - but nonzero - amount of time apart. During one year in the course of their lives, Sheila celebrates her birthday two days AFTER He-Man does. How is this possible?

Sheila en He-man zijn tweelingen; Sheila is de oudste. Veronderstel dat ze vlak achter elkaar zijn geboren, met een oneindig kleine tijd (niet nul) ertussen. Gedurende een jaar van hun leven viert Sheila haar verjaardag twee dagen na He-man... Hoe is dit mogelijk????

Deze is best makkelijk, het moet zonder complexe dingen als relativiteitstheorie en ze vieren hun verjaardag OP hun geboortedag. Succes :thumb: :D
 
Het zal waarschijnlijk te maken hebben met t feit dat ze rond 29 februari geboren zijn, alleen is He-man op 28 februari geboren omstreeks 23.59 en Sheila een fractie later, waardoor....oh nee dat gaat ook niet op volgens mij:rolleyes:
Ligt ook te veel voor de hand dat t geen raadsel meer kan zijn

ik zie nu trouwesn dat ik wel een hele grote fout heb gemaakt, dom ook.

He-man is jonger dus kan niet eerder geboren zijn:(
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman
Het zal waarschijnlijk te maken hebben met t feit dat ze rond 29 februari geboren zijn, alleen is He-man op 28 februari geboren omstreeks 23.59 en Sheila een fractie later, waardoor....oh nee dat gaat ook niet op volgens mij:rolleyes:
Ligt ook te veel voor de hand dat t geen raadsel meer kan zijn

ik zie nu trouwesn dat ik wel een hele grote fout heb gemaakt, dom ook.

He-man is jonger dus kan niet eerder geboren zijn:(

Je hebt het goed :thumb: ongeveer dan. alleen zijn ze juist NIET in een schrikkeljaar geboren. Sheila op een zeer laat tijdstip op 28 Februari, Heman zeer vroeg op 1 Maart, vlak na Sheila... Ze vieren dus zo en zo hun verjaardag niet op dezelfde dag, maar in een schrikkeljaar komt daar nog de 29ste Februari tussen, dus 2 dagen verschil. :D

Posten jullie weer wat raadsel, i like it :D

Een zakenman heeft 2 dobbelstenen op zijn bureau, elke dobbelsteen heeft 6 cijfers. Met deze 2 dobbelstenen maakt hij elke dag de dag van de maand. Dag 1 tot 9 wordt wel 01 tot 09 want hij gebruikt steeds beide dobbelstenen. Een dobbelsteen heeft maar 6 vlakken, hoe krijgt de zakenman het dan voor elkaar om elke dag van de maand met 2 dobbelstenen te kunnen maken? Welke cijfers staan er op de dobbelstenen?
 
Back
Naar boven