Fitness Seller

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik ga niet hele log doorlezen, ik vraag het wel ff :P
Wat heb je met die schouder gedaan? Vanwaar die pijn?
Ik had vroeger altijd last en krakende schouders en het deed ook pijn bij Lateral raises (vooral).
Heb toen een video van Jim Cordova (Shoulder training) gekeken, hij praat over rotator cuffs en laat zien verschillende oefeningen om die te versterken.
Heb het voor mezelf geprobeerd, heb nu nergens last van.....schouders zijn veel sterker geworden. Heb al een lange tijd niks pijnlijks gevoeld in mijn schouders, bij welke rare oefening dan ook.
 
Tja het is een heel lang verhaal maar ik zal proberen het kort te vertellen

Heb al heel lang (1.5 jaar) last van de achterzijde van mijn schouders en bovenrug/nek
Kan niet echt mijn vinger er op leggen waar het zit maar lastig is het wel. (vooral met werk achter de computer)
Tijdens trainen gaat het allemaal redelijk goed maar de reactie 1 a 2 dagen daarna is het alsof er een ontsteking zit.
ene keer links en dan weer rechts maar telkens wel zelfde regio.
Eerst Fysio geprobeerd zij hebben een echo gedaan van mijn schoudergewricht en het lijkt op inpingement (of pezen aanhechtingen zwakker dan de spieren) oefeningen gehad maar dat hielp allemaal niet, daarna chiropractor geprobeerd om van alles te kraken en op zijn plek terug te zetten, hielp ook niet veel) zelfs rontgenfoto's in ziekenhuis van mijn nekwervels genomen (niets te zien). Ben nu maar aan het zelfdokteren en door gewoon te trainen gaat het beter (bewegen is beter als niets doen) Alleen loop ik af en toe weer over de grens heen (te zwaar getraind) en komt het heftig terug.
Schouders zijn ook niet mijn sterkste spiergroep dus ik vermoed dat het inderdaad inpingement is. laatste 2 weken erg veel last van de Infraspinatus en terres minor (net daar waar de triceps over gaat in de rug). Ben nu ook maar weer begonnen met de oefeningen voor schouderinpingement om te kijken of ik het daar mee weg krijg.
Dinsdag een vrij normale rug training afgewerkt en dat gaat probleemloos, spierpijn is nu wel heftig maar dat heb je als je 2 weken niets doet. Bankdrukken is vreemd genoeg mijn grootste probleem dan gebruik ik de triceps en infraspinatus niet goed denk ik of mijn schoudergewrichten zijn dan niet stabiel en raken de spieren er omheen overbelast.
De hele dag beeldscherm werk is ook al niet goed voor het herstel van dit soort blessures
Erg lastig en frustrerend dus als je lekker wil trainen en steeds weer terug geworpen wordt.
Maar goed... ik moet dus bezig blijven want stoppen met 50 jaar is helemaal slecht voor je spieren dan kan ik binnenkort achter de geraniums in een schommelstoel (dat is dan mijn enige beweging)

Maar daar ga ik nog niet aan meewerken dus :)

---------- Post toegevoegd 27 June 2013 om 08:43 ----------

Dat klinkt al goed!
Zie je nu wel! :) keep on going Gros! je komt er wel!

ja joh ik moet wel.. kan toch niet stoppen;)
 
Rest van de week veel last gehad van de spieren achterkant schouder, infraspinatus en terres major
spierpijn van de rugtraining dus maar dat betekend ook dat die spieren zwakker zijn.
Ook geen tijd gehad om te trainen... de drive is ook wel een beetje weg
Vanochtend toch maar weer wat gedaan
Borst 3 oefeningen (sitting chestpress/peck deck/incline bench)
Daarna diverse (8 of zo) oefeningen voor de achterkant schouders face pull en de oefeningen uit de eerder getoonde filmpjes
afgesloten met 2 triceps (push down rope en daarna nog een keer met stang)
rechter achterkant schouder voel ik regelmatig protesteren dus dat zal ongetwijfeld het probleem zijn.
Denk ook dat mijn pijngrens misschien hoger ligt en dat ik doorga waar andere misschien stoppen,... rust roest dus ik zal door gaan.
 
Precies Grosje, doorgaan. Maar wel ff attentie op die schoduer hoor. Zoek verder.
 
Pas wel op dat je het niet forceert! Maar blijf vooruit kijken he!
Ik zeg nogmaals.. je valt pas echt als je niet opstaat en jij blijft toch nog altijd staan!
De volhouder wint Gros!
 
nee forceren wil ik niets.. loop al te lang met problemen
Heb ook gewichten genomen die niet te zwaar zijn maar ook weer niet te licht want daar heb je niets aan
Hou het op 12 reps en dan goede uitvoering (dat hoop ik tenminste dat ik het doe :) )
Leeftijd werkt ook niet mee al twijfel ik daar steeds meer als ik de verhalen van andere leeftijdsgenoten op het forum lees, want die knallen door alles heen. Tja het zal wel een combi van werk en sport zijn.. werken kan ik niet opgeven en sporten wil ik niet opgeven. Conclusie ... we zullen door gaan
 
Uitvoering is zoveel belangrijker dan gewicht! Dus dat doe je alleen maar goed!
Leeftijd maakt eigenlijk niet uit! wat uitmaakt is dat je niet moet vergelijken. Andere leeftijdgenoten zijn andere mensen en ieder mens kan zoveel aan al zijn lichaam aankan! Dat maakt niemand meer of minder. Soms kan een ouder iemand juist verder zijn dan een jonger iemand of net even ver... stop met vergelijken!
Het enige wat telt ben jijzelf en wat jij doet! En wat jij doet is feitelijk gezien uniek omdat jij uniek bent!;)
Ja het kan een combinatie van sport en werk zijn... maar ook in die combinatie zal jij je weg vinden. :)
 
Rechterschouder is gevoelig dus duidelijk de zwakke schakel
Dilemma is .. Moet ik nu juist wel de schouder trainen of juist niet?
Zal voorlopig de rotator cuff oefeningen er in blijven houden, dat is ook een schouderspier oefening
Schouders zijn ook wel mijn zwakste spiergroep en blijkbaar heeft die te veel last om bij te blijven bij borst en rugoefeningen
Vandaag niets doen, even in de tuin hangen.. Morgen benen maar weer eens aanpakken.
Ga niet meer van die hele lange trainingssessies doen maar even kijken hoe ik op 3 a 4 oefeningen p/spiergroep reageer
 
Jammer te horen dat je nog last hebt.
Iedereen heeft wel een zwakke groep. Het is alleen jammer als het je trainingen zo belemmert.
Misschien inderdaad wel beter om wat minder lange sessies te pakken.
Gewoon proberen.
Succes met de beentjes morgen! :)
 
heb de laatste tijd (1.5 jaar) altijd last maar de oorzaak vinden dat is het grootste probleem.
Pijn wandelt ook van links naar rechts dus ik heb ook het idee dat het spieren of aanhechtingsproblemen zijn.
bezig blijven is dus al een hele uitdaging
 
Beentjes gedaan en zo juist thuis
Erg druk in de sportschool... ALs het voor de zomer is om in shape te komen? Stop maar heeft geen zin meer
Nou ja heb maar gedaan wat vrij was
legg press voeten gespreid / legg press voeten bij elkaar / squat machine / sldl / legg extention ... Geen plek om hams verder aan te pakken pvd / kuiten dan maar..
Toch maar een schoulder press machine opgezocht en 1 oefening schouders gedaan 4sets 30 kg aan schijven ging best
Nu op de bank met coldpack op de schouder en in de nek
 
heb de laatste tijd (1.5 jaar) altijd last maar de oorzaak vinden dat is het grootste probleem.
Pijn wandelt ook van links naar rechts dus ik heb ook het idee dat het spieren of aanhechtingsproblemen zijn.
bezig blijven is dus al een hele uitdaging
Das inderdaad lastig. Lijkt me soms ook wel erg frustrerend. Maar hieruit blijkt ook maar weer wat een doorzetter je bent he! Want je blijft bezig ondanks alles! :)

Tja.. als de zomer komt denk iedereen hoppa sporten.. en vlak erna zijn ze weer weg... irritant want dan kan jij vaak niet je oefeningen lekker doen omdat alles bezet is...

Balen van je schouder en nek. Misschien toch wat teveel gewild vandaag?
Sterkte
 
Nee het is voorzorg
Koelen helpt tegen zwellingen van spieren en onstekingsverschijnselen
Probleem komt meestal later pas
 
Ik snap het.
Ik hoop dat de problemen uit gaan blijven.
 
Zal wel niet .... maar opgeven is wel heel makkelijk.
Gelukkig is mijn fysiek niet veel weggezakt in al die tijd dus blijkbaar doe ik het niet zo slecht ondanks de onregelmatige trainingen
 
Klote, man, die terugval. Ik hoop dat het bij een dipje blijft en het gauw beter gaat.
 
Zat er over na te denken dat ik de klachten zo'n beetje na de overstap naar Kneet heb gekregen ( 1.5 jaar terug)
ook had ik vlak daarvoor een Faillissement en doorstart mee gemaakt van het bedrijf waar ik bij werk.
Veel zooi uit het oude pand verhuist, veel stress en veel veranderingen.
De klachten zijn daarna begonnen.
Had wel eerder last van traps/nek maar dat ging meestal wel weg na een tijdje nu blijft het aanhouden
Denk toch dat het een combi is van zwakke overbelaste schouderspieren (optrekken achter computer, slechte houding en dan ook nog trainen)

Denk toch dat ik die schouders beter moet trainen (alleen met lichte gewichten en veel reps) om de doorbloeding op gang te houden. Van de training van gisteren 4 sets 12 reps schoulderpress machine voel ik nu mijn rechterschouder al wat branden. Denk dat het al genoeg zegt.
Maar ik blijf nog wel lekker doorgaan alleen mijn doel om sterker te worden en om nog te groeien heb ik gewijzigd naar volhouden en bijblijven
 
Stress en spanningen kunnen een hoop teweeg brengen in je lijf. Al denk je het valt wel mee het kan soms onbewust veel meer doen. Zeker met computerwerk kunnen dingen erger worden. Misschien eens proberen als je achter de pc zit om je houding bewust wat onspannender te maken. Dus gaan zitten in een ontspannen houding en dan beginnen. Vaak is dat nog lastig en begin je met werken al in een gespannen houding wat het erger kan maken.

Goed dat je door blijft trainen. Gewoon rustig aan bijhouden en zien wat het je brengt. Wie weet als je je doel niet zo hoog zet dat je toch langzaamaan verder omhoog kruipt dan je denkt!
 
Thuis wat oefeningen gedaan voor de rotatorcuff
Nog steeds last maar ik blijf dit maar doen omdat ik het idee heb dat dit gaat werken, niet in een week maar uiteindelijk hoop ik van wel.
Morgen wil ik weer rug en biceps trainen
 
Keep de spirit Grosje.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven