AndroidHealthClinic

Forumgame 15: Maffia - An Offer You Can't Refuse (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

willen mensen die een nieuw spel willen zich even melden bij mij, wil het mafia thema weer aanhouden of iets dergelijks doen maar dan alleen met de 2e wereldoorlog
 
Ja alley die hint met bio was wel bedoeld idd.

De nacht met kill wissel van bikers en imba die express zijn don een verkeerde kill liep te hinten was wel het grappigste imo.
 
Yeaaaaaaa! Goeie game rob, mooie verhalen,.goeie hints. Strak gehost, bedankt en respect.
 
Damned, verloren :eek:

Ik dacht al een beetje bij mezelf, zelfs als wwe niet meestemt (wat me niet zo waarschijnlijk leek), dan was er alsnog een 75% kans om te winnen voor ons! Wel een epic winst. Ik had toch wel gehoopt eigenlijk in een uiteindelijke face off de don een kopje kleiner te hakken en de sole survivor te zijn :D Achja, de don is dan nu wel de enige overlevende, maar wat heeft hij aan een uitgestorven dorp...

Bedankt rob, was echt wel een nice pot. Ging misschien minder hard als andere potjes, maar ik vind dit zo juist ideaal. De vorige pot ging zo hard dat ik het totaal niet meer kon volgen, en dit was gewoon echt leuk zo. Ook ben ik eigenlijk wel verrast dat het maffia opzetje qua balans zo goed gewerkt heeft. Dacht dat met 2 evil groepen het qua balans wel lastig zou worden, maar dit is gewoon een goede speelvorm.
 
Damned, verloren :eek:

Ik dacht al een beetje bij mezelf, zelfs als wwe niet meestemt (wat me niet zo waarschijnlijk leek), dan was er alsnog een 75% kans om te winnen voor ons! Wel een epic winst. Ik had toch wel gehoopt eigenlijk in een uiteindelijke face off de don een kopje kleiner te hakken en de sole survivor te zijn :D Achja, de don is dan nu wel de enige overlevende, maar wat heeft hij aan een uitgestorven dorp...

Bedankt rob, was echt wel een nice pot. Ging misschien minder hard als andere potjes, maar ik vind dit zo juist ideaal. De vorige pot ging zo hard dat ik het totaal niet meer kon volgen, en dit was gewoon echt leuk zo. Ook ben ik eigenlijk wel verrast dat het maffia opzetje qua balans zo goed gewerkt heeft. Dacht dat met 2 evil groepen het qua balans wel lastig zou worden, maar dit is gewoon een goede speelvorm.
Lekker rustig trainen, geen bankjes die bezet zijn.:cool:
 
Damned, verloren :eek:

Ik dacht al een beetje bij mezelf, zelfs als wwe niet meestemt (wat me niet zo waarschijnlijk leek), dan was er alsnog een 75% kans om te winnen voor ons! Wel een epic winst. Ik had toch wel gehoopt eigenlijk in een uiteindelijke face off de don een kopje kleiner te hakken en de sole survivor te zijn :D Achja, de don is dan nu wel de enige overlevende, maar wat heeft hij aan een uitgestorven dorp...

Bedankt rob, was echt wel een nice pot. Ging misschien minder hard als andere potjes, maar ik vind dit zo juist ideaal. De vorige pot ging zo hard dat ik het totaal niet meer kon volgen, en dit was gewoon echt leuk zo. Ook ben ik eigenlijk wel verrast dat het maffia opzetje qua balans zo goed gewerkt heeft. Dacht dat met 2 evil groepen het qua balans wel lastig zou worden, maar dit is gewoon een goede speelvorm.

omdat het zo goed ging met de evil groepen deze keer dacht ik om 3 groepen te maken voor het volgende spel.

het verzet en de geallieerden
de duitsers
de russen

misschien niet helemaal historisch correct maar who gives a damn in een leuk spel, wederom niet teveel rollen ditmaal. alleen mischien een beetje raar dat het verzet de russen moeten wegstemmen xd, maar denk dat men niet het communisme wilt
 
Ja het viel mij ook super mee qua machtsbalans. Maar het had zomaar heel anders kunnen lopen. Als bv 1 van de dons de 1e dagen afgemaakt zou worden dan was er direct een overname. Dan was 1 familie zo groot geworden dat het af was.

Oh en de snitch had ik zo gedaan. Er waren 6 capo's dus ik rolde gewoon met een dobbeltje. Sjors had het geluk dat ze 2x de naam van een capo kreeg die nog in het spel zat (1e Jorgy, 2e Penose maar toen was ze al dood).

Maar ze had best op dag 1 whami kunnen krijgen (stierf die nacht) en op dag 2 weer whami.

Dat maakt de kracht van de snitch wel minder machtig dan hij nu leek.

Thnx voor de reps mannen. Vond het ook een coole pot.
 
wil men het ww2 thema of het mafia concept?
kan met beide thema's wel uit de voeten
 
omdat het zo goed ging met de evil groepen deze keer dacht ik om 3 groepen te maken voor het volgende spel.

het verzet en de geallieerden
de duitsers
de russen

misschien niet helemaal historisch correct maar who gives a damn in een leuk spel, wederom niet teveel rollen ditmaal. alleen mischien een beetje raar dat het verzet de russen moeten wegstemmen xd, maar denk dat men niet het communisme wilt

Ja je kan ook de spelerslijst door 3 of 4 delen (game of thrones thema of whatever). Dus geen burgers maar alleen 4 groepen cults oid. Iedereen strijden om de macht.

Maar toch vind ik het burger aspect wel leuk. Mensen zonder info hebben veel toegevoegde waarde. Zo lang ze maar weten waar ze aan toe zijn. Daarom heb ik geprobeerd zo min mogelijk onvoorziene zaken in het spel te verwerken.

De 2 soldaten bij 1 jager was beetje improviseren en het gelijke stemmen ook. Daar kan rekening mee gehouden worden.

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 23:30 ----------

Damned, verloren :eek:

Ik dacht al een beetje bij mezelf, zelfs als wwe niet meestemt (wat me niet zo waarschijnlijk leek), dan was er alsnog een 75% kans om te winnen voor ons! Wel een epic winst. Ik had toch wel gehoopt eigenlijk in een uiteindelijke face off de don een kopje kleiner te hakken en de sole survivor te zijn :D Achja, de don is dan nu wel de enige overlevende, maar wat heeft hij aan een uitgestorven dorp...

Bedankt rob, was echt wel een nice pot. Ging misschien minder hard als andere potjes, maar ik vind dit zo juist ideaal. De vorige pot ging zo hard dat ik het totaal niet meer kon volgen, en dit was gewoon echt leuk zo. Ook ben ik eigenlijk wel verrast dat het maffia opzetje qua balans zo goed gewerkt heeft. Dacht dat met 2 evil groepen het qua balans wel lastig zou worden, maar dit is gewoon een goede speelvorm.

Ja als wwe ook had gestemd op Bikers had ze gewoon gehangen. Dan waren jullie 2 over.

Als wwe vs. Bikers anders was gelopen en bikers dood was gegaan bij de 50/50 shot dan hadden jullie ook gewonnen.

Dan was er nog de kans dat bikers weer tegen jou zou verliezen in 50/50 shot.

Uiteindelijk is bikers echt door het oog van de naald gekropen. Want hij had 0,5 x 0,5 winkans zelfs in het gunstigste geval (wwe niet stemmen).

Maarja. Wel tof op zich aangezien bikers wel leuk spel had geleverd. Hele pot redelijk actief em toch geen enkele verdenking.

Ook erg grappig om te zien hoe de burgers elkaar iedere keer gaan beschuldigen en de cults daarna alleen een beetje hoeven inhaken of bijsturen.

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 23:33 ----------

Yeaaaaaaa! Goeie game rob, mooie verhalen,.goeie hints. Strak gehost, bedankt en respect.

:thumbs:
 
wil men het ww2 thema of het mafia concept?
kan met beide thema's wel uit de voeten

Mij is het om het even.

In principe vond ik zelf de rollen nu allemaal echt goed uitpakken.

Ik had verwacht dat het aandeel van de consiglieri tov normale capo's klein zou zijn, maar het had zeker toegevoegde waarde. Er is ook een moment geweest waarbij bikers volgens mij een eigen capo om het leven wilde helpen. De consig was toen de hele tijd niet actief.

Dat was volgens mij toen alleen kimi2 en jorgy er nog waren. De consig was toen niet actief. Bikers stuurt me een bericht dat ze Jorgy dood wilde, maar dat was haar eigen capo. Ik heb toen wel even een pm gestuurd naar de capo's van: hebben jullie al een consig en heeft die een advies gestuurd maar de Don? Want bikers gaf aan niets ontvangen te hebben van zijn consig.

Op zich zit ik dan als spelleider al op het randje van bemoeienis. Maarja de capos hadden niets besloten en toen snel een consig aangewezen en advies gegeven. De nieuwe co sig was toevallig de capo waar bikers zijn hit op had staan.

Dat was ook wel een grappige nacht.

Maar iig, de rol van consig is zeker toegevoegd. Ook de soldaten werkte prima. Toch een extra badguy maar wel zonder kennis.

Zo waren er in deze pot veel badguys, maar die maakte wel veel kans te sterven.

De gokker rol vond ik ook tof. Maar ik zou nu wel voortaan doen dat hij bv als de dag om 21:00 uur af is hij bv tot 19:00 uur kan beslissen wat hij wil die dag. Dubbele stem, bescherming tegen lynch, etc.

Ook de prijzen wat hij kan kopen kunnen wat aangepast worden.

Ook was er maar 1 jager actief. En die geen als troll actie ook voor de deur van Jorgy staan.

Al met al denk ik dat met nog een paar aanpassingen deze setting erg geslaagd was en iig voor iedereen helder en duidelijk was. En vooral voor de burgers is dat erg belangrijk, anders is het niet meer te spelen.

Het viel me wel op dat burgers echt heel veel elkaar aanvielen. Grappig om te zien.
 
Ja je kan ook de spelerslijst door 3 of 4 delen (game of thrones thema of whatever). Dus geen burgers maar alleen 4 groepen cults oid. Iedereen strijden om de macht.

Maar toch vind ik het burger aspect wel leuk. Mensen zonder info hebben veel toegevoegde waarde. Zo lang ze maar weten waar ze aan toe zijn. Daarom heb ik geprobeerd zo min mogelijk onvoorziene zaken in het spel te verwerken.

De 2 soldaten bij 1 jager was beetje improviseren en het gelijke stemmen ook. Daar kan rekening mee gehouden worden.

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 23:30 ----------



Ja als wwe ook had gestemd op Bikers had ze gewoon gehangen. Dan waren jullie 2 over.

Als wwe vs. Bikers anders was gelopen en bikers dood was gegaan bij de 50/50 shot dan hadden jullie ook gewonnen.

Dan was er nog de kans dat bikers weer tegen jou zou verliezen in 50/50 shot.

Uiteindelijk is bikers echt door het oog van de naald gekropen. Want hij had 0,5 x 0,5 winkans zelfs in het gunstigste geval (wwe niet stemmen).

Maarja. Wel tof op zich aangezien bikers wel leuk spel had geleverd. Hele pot redelijk actief em toch geen enkele verdenking.

Ook erg grappig om te zien hoe de burgers elkaar iedere keer gaan beschuldigen en de cults daarna alleen een beetje hoeven inhaken of bijsturen.

---------- Post toegevoegd 2 July 2013 om 23:33 ----------



:thumbs:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Oh en verder ben ik ook echt voorstander om alleen nog spelers deel te laten nemen die bewezen sctief zijn in alle amdere potten. Stefanovietsj er nog bij.

Maar in deze pot waren van de 26 deelnemers er wel 23 actief. Jammer dat remi en jimbooo niet meer mee doen.

Maar ik ben zelf niet zo'n voorstander van nieuwe spelers, al wil ik echt niemand buiten sluiten.

Het was evht puur geluk dat ik de random rollen generator gebruikte en toevallig wel zag dat de spelers waarvan ik al verwacht had dat ze wel eens inactief zouden kunnen zijn ook geen belangrijke rollen hadden.

Maar liever een paar spelers minder dan inactieve spelers, dat is echt iiritant.
 
Vaak is het dat als spelers zien dat ze een onbelangrijke rol hebben ze er ook mee stoppen omdat ze er dan niks aan vinden.
 
Vaak is het dat als spelers zien dat ze een onbelangrijke rol hebben ze er ook mee stoppen omdat ze er dan niks aan vinden.

Nee idd.

Oh en om de een of andere reden heb ik de hele tijd in mijn hoofd dat je female bent. Heel raar hahaha.
 
ik ga het denk gewoon op mafia houden de volgende ronde, zal het wel wat klassieker maken
wo2 zie ik zo 1,2,3 niet lukken alhoewel ik wel een tof concept heb

3 kampen

verzetstrijders en geallieerden met churchill en
duitsers met ss, panzers en hitler
russen met het rode leger en stalin\

winconditie groep 1
doden hitler, himmler en goebbels

winconditie groep 2 rooseveltm churcill en stalin

winconditie groep 3 doden hitler en roosevelt (koude oorloginvloed)

wat denken jullie ervan?

het verzet zal de grootste groep zijn en iedereen mag gewoon zelf iemand laten ophangen door de gevreesde engelse beul pierrepoint
 
Laatst bewerkt:
willen mensen die een nieuw spel willen zich even melden bij mij, wil het mafia thema weer aanhouden of iets dergelijks doen maar dan alleen met de 2e wereldoorlog

Ik moet zelf ff kijken man. Laatste drie potten echt veel te intensief gespeeld. Als ik toegang tot pc heb kan ik het niet laten. Vind het wel super leuk maar kost me wel echt veel tijd. Die ik waarschijnlijk niet heb binnenkort.

Zal sowieso op een stuk lager pitje meespelen als ik er bij ben.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 00:18 ----------

ik ga het denk gewoon op mafia houden de volgende ronde, zal het wel wat klassieker maken
wo2 zie ik zo 1,2,3 niet lukken alhoewel ik wel een tof concept heb

3 kampen

verzetstrijders en geallieerden met churchill en
duitsers met ss, panzers en hitler
russen met het rode leger en stalin\

winconditie groep 1
doden hitler

winconditie groep 2 doden churchill, roosevelt en stalin

winconditie groep 3 doden hitler en roosevelt (koude oorloginvloed)

wat denken jullie ervan?

Idee lijkt me wel cool. Maar kan je niet beter gewoon last group standing? Wil je er ook nog burgers bij doen?

Jagers, gokkers, snitches, etc?
 
Ik moet zelf ff kijken man. Laatste drie potten echt veel te intensief gespeeld. Als ik toegang tot pc heb kan ik het niet laten. Vind het wel super leuk maar kost me wel echt veel tijd. Die ik waarschijnlijk niet heb binnenkort.

Zal sowieso op een stuk lager pitje meespelen als ik er bij ben.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 00:18 ----------



Idee lijkt me wel cool. Maar kan je niet beter gewoon last group standing? Wil je er ook nog burgers bij doen?

Jagers, gokkers, snitches, etc?

ja gewoon last group standing is wel beter inderdaad

elk kamp krijgt spionnen, snipers, raf, luftwaffe en de luchtmacht van de sovjets die bommen kunnen gooien op een willekeurig persoon (de soldaten van het afgelopen spel).

daarnaast mag elk kamp een kill maken op iemand per nacht, echter krijgt elk kamp ook een lijfwacht,
daarnaast een rol van een hoer die af en toe bezoek krijgt van een hoog persoon en daardoor ook hints kan krijgen?
wil het voor de rest niet te gek met de rollen maken.
 
Ja ik had bij de snitch nu expres gedaan dat ik gewoon de naam gaf van een random capo. Het zij dood of levend.

Ik was vorige pot meisje en vond het echt mega frustrerend. Krijg je de hele tijd van de hints die amper oplosbaar zijn. Gewoon harde info. Een ja of een nee.

Maarja dan moet je wel iemand hebben die daar goed en slim mee om gaat. Niet alle spelers kunnen dat. Sjors had het bv behoorlijk verdoet en daarmee wel een hele stemronde vertieft. Dusja, je kan hints gebruiken. Maar dan moet je als spelleider van die vage hints gaan verzinnen (bij pot van remi hadden zowel de wolf als ik er 6 gekregen en waren er allebei nog niet uit) wat veel tijd kost.

Trust me, je bent echt al veel meer tijd kwijt met het organiseren dan je denkt. Maarja ik heb misschien wat overdreven veel tijd in de verhalen gestoken. Zeker de eerste dagen.

---------- Post toegevoegd 3 July 2013 om 00:31 ----------

Oh en mijn fout was ook dat ik eigenlijk te snel aan het spel begonnen was. Iedereen wilde direct beginnen dus heb in 1 a 1,5 dag alles moeten opzetten. Als je wat meer tijd in je opzet steekt, uitdenken van de rollen enzo, dan hoeft het daarna niet meer veel tijd te zijn.

Maar was ook mijn 1e game. Als ik het opnieuw zou doen zou ik het wel veel sneller kunnen denk ik.
 
Back
Naar boven