Fitness Seller

Log Machete (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Had gisteren spierpijn gekregen doordat ik zondag overmoedig zat te stretchen. Dus de training van gisteren LB, is vandaag een FB geworden. Vandaar squat even overgeslagen.

FB

deadlift
3x160
8x135

db split squat
12x10
12x12

bench
3x82
2x82
1x90
12x65

chins
5xBW+21kg
8xBW+11kg
12xBW

seated side raises
12x10
12x12
 
jane marie <3

YP0qZ.jpg
 
Stretchen voor een training wordt o.a. afgeraden door het ontspannende effect ervan.

Wel moet je na het rekken van bindweefsel actief je gewonnen flexibiliteit onderhouden, anders ben je nog voor niks aan het rekken. Als je bijvoorbeeld thuis wat iliopsoas stretches doet gevolgd door wat bulgarian split squats zonder gewicht zit je wel aardig goed. Of lunges met grote uitval passen.
 
Stretchen voor een training wordt o.a. afgeraden door het ontspannende effect ervan.

Wel moet je na het rekken van bindweefsel actief je gewonnen flexibiliteit onderhouden, anders ben je nog voor niks aan het rekken. Als je bijvoorbeeld thuis wat iliopsoas stretches doet gevolgd door wat bulgarian split squats zonder gewicht zit je wel aardig goed. Of lunges met grote uitval passen.

Hmm oke thanks. Ken jij nog goede stretches? Op youtube zie ik door de bomen het bos niet meer.
 
Hmm oke thanks. Ken jij nog goede stretches? Op youtube zie ik door de bomen het bos niet meer.

Beste is in mijn opzicht deze:
http://www.youtube.com/watch?v=bv1471TaM3A

Echter heb je hiervoor iemand nodig.

Oefening die je zelf kan doen:
http://www.youtube.com/watch?v=yfswfLuW_tI

die op +- 30 seconden.

De eerste is een actieve stretch oefening. Die kan je wel als warming up gebruiken icm lunges.
De derde oefening kan je vergeten, dat is een rectus femoris stretch oefening.
 
Nice, thx. Dit doe ik dus thuis? Maar mijn klachten zijn meer naar geneigd naar hip flexor. Zijn de bovenstaande daarvoor ook geschikt?
 
Hip flexors zijn m. iliopsoas en m. rectus femoris.
Bovenstaande oefeningen zijn om de m. iliopsoas te rekken.

Dit kan je inderdaad thuis doen. Even 5 minuten opwarmen door lunges, squats etc. te doen 30 herhalingen o.i.d..
Daarna de stretch oefeningen.
 
Hip flexors zijn m. iliopsoas en m. rectus femoris.
Bovenstaande oefeningen zijn om de m. iliopsoas te rekken.

Dit kan je inderdaad thuis doen. Even 5 minuten opwarmen door lunges, squats etc. te doen 30 herhalingen o.i.d..
Daarna de stretch oefeningen.

Thx, wat denk je over foam rolling van de hip flexor?
 
Thx, wat denk je over foam rolling van de hip flexor?

Foam rolling en stretchen zijn niet hetzelfde.
Daarnaast moet je voor de grap eens de ligging van de m. iliopsoas opzoeken. Is niet/nauwelijks te rollen. Dus afgezien van het feit dat dit niks uithaald voor je flexibiliteit.
 
Foam rolling en stretchen zijn niet hetzelfde.
Daarnaast moet je voor de grap eens de ligging van de m. iliopsoas opzoeken. Is niet/nauwelijks te rollen. Dus afgezien van het feit dat dit niks uithaald voor je flexibiliteit.

Snap ik, maar naast lak aan flexibiliteit heb ik ook een blessure aan mijn linker hip flexor sinds 3 maanden. Ik had gelezen dat myofascial release goed kon doen, maar kan niet snel de sweet spot vinden. Maar ik zal morgen eens de stretches uitvoeren, thanks.
 
Snap ik, maar naast lak aan flexibiliteit heb ik ook een blessure aan mijn linker hip flexor sinds 3 maanden. Ik had gelezen dat myofascial release goed kon doen, maar kan niet snel de sweet spot vinden. Maar ik zal morgen eens de stretches uitvoeren, thanks.

Heb ook echt een fcked up psoas, doe hoop myiofascial release, maar psoas lukt me echt nooit. Je kan hem wel aan de voorkant van je bekken indrukken maar ik heb niet het idee dat dat veel goed doet. Enige wat bij mij echt hielp was dry needlen. Dan kan de fysio er via je rug bij en dan kan hij het er echt allemaal uit prikken. Enige wat je zelf kan doen is idd die stretch. Altijd minimaal 20 seconde vasthouden en altijd na de training, en zonder training na een warming up.
 
Ik dacht dat na de fail niet meer zou lukken. Gelukkig nogmaals geprobeerd. Vorige week ging de 60kg wel easy, nu met 57,5kg wat meer moeite. Ik moet zeggen dat WSB principes (ME) voor bench en MP erg nice zijn. Wel de moeite waard om keer door te nemen.

Je weet dat ik nu de washed up meathead template van WSB doe? :p
 
Update: bijna alle carbs in de avond eten en vetten tot max 50gr op rustdagen, werkt tot dusver alleen om er voller bij te lopen. Het lijkt er niet op dat het mijn kracht spaart.

Heb ook echt een fcked up psoas, doe hoop myiofascial release, maar psoas lukt me echt nooit. Je kan hem wel aan de voorkant van je bekken indrukken maar ik heb niet het idee dat dat veel goed doet. Enige wat bij mij echt hielp was dry needlen. Dan kan de fysio er via je rug bij en dan kan hij het er echt allemaal uit prikken. Enige wat je zelf kan doen is idd die stretch. Altijd minimaal 20 seconde vasthouden en altijd na de training, en zonder training na een warming up.

Hoe kan ik zelf achterkomen of ik last heb van hip flexor of van psoas (zonder diagnose arts) ? Want anders is foam rollen overbodig nu.

Je weet dat ik nu de washed up meathead template van WSB doe? :p

Haha het is zo chaotisch bij jou, goed dat je weer orde hebt. Ik hoor verder voor het eerst dit template.
 
Foam rollen is imo nooit overbodig.

Wat waren je klachten precies? Is alweer een tijdje geleden dat ik er echt mee bezig ben geweest, dus ik weet het niet helemaal meer. Maar meestal gaat het (psoas) samen met rugpijn in onderrug (als het goed is aan één kant)(bij mij voelt het vaak alsof er iets ''vast'' zit).

Verder zou je nog pijn aan de bovenkant van je quad/heup kunnen voelen en/of een hoop triggerpoints in de glutes/hamstrings en onderrug.

Psoas is ook over het algemeen de boosdoener als ik me niet vergis, rectus femoris hoor ik iig minder vaak van. Rectus femoris uit zich overigens in kniepijn aan de voorkant en een grote arch in je onderrug (anterior pelvic tilt), maar dat doet het bij de psoas ook (pelvic tilt, niet knie pijn).
 
Haha het is zo chaotisch bij jou, goed dat je weer orde hebt. Ik hoor verder voor het eerst dit template.

Haha, valt toch wel mee? :P Maandag max effort UB, woensdag max effort wheels, vrijdag repetition UB. Link in mn sig is mn schema, al denk ik dat ik wat tricepswerk ga toevoegen (biceps lopen achter dus als ik komn kiezen tussen biceps/triceps dan deed ik biceps, maar triceps werk kan wel meer. Opzich mooi, want er zit meestal nog wel wat in de tank na mn workouts).
 
Foam rollen is imo nooit overbodig.

Wat waren je klachten precies? Is alweer een tijdje geleden dat ik er echt mee bezig ben geweest, dus ik weet het niet helemaal meer. Maar meestal gaat het (psoas) samen met rugpijn in onderrug (als het goed is aan één kant)(bij mij voelt het vaak alsof er iets ''vast'' zit).

Verder zou je nog pijn aan de bovenkant van je quad/heup kunnen voelen en/of een hoop triggerpoints in de glutes/hamstrings en onderrug.

Psoas is ook over het algemeen de boosdoener als ik me niet vergis, rectus femoris hoor ik iig minder vaak van. Rectus femoris uit zich overigens in kniepijn aan de voorkant en een grote arch in je onderrug (anterior pelvic tilt), maar dat doet het bij de psoas ook (pelvic tilt, niet knie pijn).

Dat psoas vaak gepaard gaat met rugpijn had ik ook gelezen. Daar heb ik geen last van. Het is pijnlijk, wanneer ik staand mijn linkerbeen, met voet op klok 10u gehouden, aanspan. Of als ik staand mijn knie, op de klok 10u naar buiten, naar me toe breng. Ook liggend geldt dit, maar dan is het nog pijnlijker. In spoiler is de plek gemarkeerd. Het komt vrij overeen met waar ik last heb.

hip-pain-hip-flexor.jpg

Haha, valt toch wel mee? :P Maandag max effort UB, woensdag max effort wheels, vrijdag repetition UB. Link in mn sig is mn schema, al denk ik dat ik wat tricepswerk ga toevoegen (biceps lopen achter dus als ik komn kiezen tussen biceps/triceps dan deed ik biceps, maar triceps werk kan wel meer. Opzich mooi, want er zit meestal nog wel wat in de tank na mn workouts).

Armen lopen ook ernstig achter bij mij, maar ik moet niet zeuren ik weeg geen donder. Ik ben zelf geen fan van isolatie curls en dat soort shit. Ik houd van compounds, daarom wil ik niet stoppen met squatten. Ooit zal t weer om echte gewichten gaan. Alle broeken die ik toen had gekocht, kunnen al lang niet meer haha.
 
Ja ik heb tzelfde als jij. Tuurlijk zit er een kern van waarheid in t compounds-verhaal. Maar na starting strength had ik nog steeds geen armen terwijl ik toen wel 160kg kon deadliften. Met WSB twee keer per week UB doet iig veel goeds voor mn armen.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven