XXL Nutrition

WW2 (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Gisteren een stukje van een docu gezien waarin wordt beweerd dat het niet Amon Goth is, die door ophanging om het leven wordt gebracht. Maar ene Fischer, een hoge pief in Warschau ten tijde van WW2.

Het is Gouverneur Ludwig Fischer.
 
Na wat ik gisteren heb gezien ben ik ook wel overtuigd. Enorm veel afwijkende kenmerken als je foto's van Amon vergelijkt met de man die opgehangen wordt. Wel sick eigenlijk, alles wordt ook zo maar aangenomen.
 
Hauptsturmführer Rudolf von Ribbentrop & Max Wünsche
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hauptsturmführer Rudolf von Ribbentrop
2zfq4i0.jpg
 
POW Hermann Göring
2nqchgy.jpg

ok9aps.jpg

mmrmec.jpg

aw3lmc.jpg
 
Nu documentaire over het beleg van Leningrad op Ned 2.
 
Andere delen van het interview zijn ook op Youtube te vinden.

Shoah blijft hoe dan ook 1 van de meest indrukwekkende docu's ooit gemaakt over de Holocaust, een lange zit maar eigenlijk verplichte kost als je ook maar iets wil weten over de uitvoering van de Holocaust.

Lanzmann heeft die docu ook net op tijd gemaakt, iedereen op Filip Muller na is inmiddels (al lang) dood.
 
Vier jaar cel heeft hij in de cel gezeten. Het klein grut en burgers zijn zwaarder gestraft dan het personeel dat zich in kampen bevond. :rolleyes:
 
Vier jaar cel heeft hij in de cel gezeten. Het klein grut en burgers zijn zwaarder gestraft dan het personeel dat zich in kampen bevond. :rolleyes:

Vernietigingskampen beulen hebben hoe dan ook weinig straf gekregen. Op de lui na die meestal in concentratiekampenprocessen de doodstraf kregen.

Aktion Reinhard kampen zijn de processen vrij laat van gevoerd, van een ander vernietiingskamp, Majdanek, zelfs in de jaren 70 pas. Toen waren zware straffen alleen weggelegd voor de kopstukken.

Ze hadden al die gasten moeten laten ophangen na WO II maar toen was nog amper bekend wat er had plaats gevonden in kampen als Belzec, Sobibor, Treblinka etc. Laat staan door wie.
 
Ik blijf me in ieder geval verbazen over de dubbele standaard.
 
Ik blijf me in ieder geval verbazen over de dubbele standaard.
Als ze direct na WO II waren berecht waren ze opgehangen. Dubbele standaard was er dus niet maar wel een andere tijdsgeest in de jaren 60 en 70.
 
SA & SS
ByfzYpS.jpg
 
karlee-2.jpg


Dit is en blijft toch wel een van de indrukwekkendste foto van de holocaust. Kon hem helaas niet in een groter formaat vinden.
 
Einsatzgruppen
2ngas93.jpg


2n1deg3.jpg


7316jl.jpg


nnwak8.jpg


1zexe8o.jpg


1263daq.jpg
 
http://activehistory.ca/wp-content/uploads/2010/10/karlee-2.jpg

Dit is en blijft toch wel een van de indrukwekkendste foto van de holocaust. Kon hem helaas niet in een groter formaat vinden.

De laatste Jood van Vinnitsa, althans dat staat achterop de foto.

Wat (gruwelijke) achtergrondinfo :

“The result of this proclamation was, of course, that all persons concerned appeared as ordered. This relatively harmless summons, it was thought, could be connected in some way or other with the preparations we were observing. It was because we took the matter so lightly that we were all the more horrified at what we witnessed during the next few hours.


One row of Jews was ordered to move forward and was then allocated to the different tables where they had to undress completely and hand over everything they wore and carried.
Some still carried jewellery which they had to put on the table. Then having taken off all their clothes, they were made to stand in line in front of the ditches, irrespective of their coïtus.

The commandos then marched in behind the line and began to perform the inhuman acts, the horror of which is now known to the whole world. With automatic pistols and 0.8 pistols these men mowed down the line with such zealous intent that one could have supposed this activity to have been their life –work.


Even women carrying children a fortnight to three weeks old, sucking at their breasts were not spared this horrible ordeal.

Nor were mothers spared the terrible sight of their children being gripped by their little legs, and put to death with one stroke of the pistol-butt or club, thereafter to be thrown on the heap of human bodies in the ditch, some of which were not quite dead. Not before these mothers had been exposed to this worst of tortures did they receive the bullet that released them from this sight.

The people in the first row thus having been killed in the most inhuman manner, those of the second row were now ordered to step forward. The men in this row were ordered to step out and were handed shovels with which to heap chloride of lime upon the still partly moving bodies in the ditch. Thereafter they returned to the tables and undressed.

After that they had to set out on the same last walk as their murdered brethren, with one exception – this time the men of the alternative firing squad surpassed each other in cruelty, lest they lag behind their predecessors.


The air resounded with the cries of the children and the tortured. With senses numbed by what had happened, one could not help thinking of wives and children back home who believed they had good reason to be proud of their husbands and fathers, who, they thought, were fighting heroically in the ranks of the German army on behalf of the Fatherland, whilst the so-called Elite troop, always referred to as unique, perpetrated the most horrible acts of cruelty in the honourable uniform of a nation.”

On the 22 September 1941 Lieutenant Bingel and his men witnessed a second massacre in Vinnitsa. This was followed by a third, also in Vinnitsa, carried out by Ukrainian militia who had been trained by the SS, and were commanded by a small group of SS officers and NCO’s.

In the first two massacres, Bingel calculated first twenty-four thousand and then twenty-eight thousand Jews were killed. In the third, Ukrainian militia killings, six thousand were murdered.
http://www.holocaustresearchproject.org/einsatz/bingel.html

Blijft eeuwig jammer dat de meeste daders een vergelijkbaar lot bespaard is gebleven. Ook al valt het te hopen dat een gedeelte afgevoerd is naar kampen in de Goelag waar ze een langzame maar wrede dood zijn gestorven.
 
De laatste Jood van Vinnitsa, althans dat staat achterop de foto.

Wat (gruwelijke) achtergrondinfo :

http://www.holocaustresearchproject.org/einsatz/bingel.html

Blijft eeuwig jammer dat de meeste daders een vergelijkbaar lot bespaard is gebleven. Ook al valt het te hopen dat een gedeelte afgevoerd is naar kampen in de Goelag waar ze een langzame maar wrede dood zijn gestorven.

Dat vraag ik me weleens af. Zoals die schutter. Wie is hij? En heeft hij na de Krieg nog verder geleefd alsof er niets aan de hand was? Vader en opa geworden? Etc.
 
Dat vraag ik me weleens af. Zoals die schutter. Wie is hij? En heeft hij na de Krieg nog verder geleefd alsof er niets aan de hand was? Vader en opa geworden? Etc.


Paar jaar geleden een docu gezien waar enkele van de leden van een Einsatzgruppe aan het woord kwamen. 1 van die gasten was er nog steeds van overtuigd dat hij het juiste gedaan had en etaleerde nog steeds een zeer rabiate jodenhaat. Joden waren voor hem ongedierte en ongedierte moet je bestrijden.

Echt een walgelijke kerel was dat, vertelde met enige trots hoe zo'n kommando te werk ging. Alcoholisme was aan de orde van de dag maar die kerel hoefde geen toevlucht te zoeken tot de drank. Knalde gerust per dag honderden Joden af zonder enige wroeging.

Dat stukje dat ik plaatste waarin zo'n actie wordt beschreven staat o.a. in 'The Holocaust, a Jewish Tragedy' van Martin Gilbert. Zelf dat boek paar jaar terug gelezen, meer dan 800 bladzijden vol met beschrijvingen van dit soort acties en waarschijnlijk had Gilbert met gemak nog 800 bladzijden kunnen wijden aan vergelijkbare moordpartijen. 1 van de meest indrukwekkende boeken die ik ooit heb gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Hebben die overlevenden van de Einsatzgruppe geen vorm van shellschok overgehouden?
 
Hebben die overlevenden van de Einsatzgruppe geen vorm van shellschok overgehouden?

De Joden of de Duitsers? De Joden zijn er weinig van overgebleven natuurlijk, misschien enkele zwaar getraumatiseerde slachtoffers die uit een kuil zijn gekropen of uit een ravijn.

Er zijn tig gevallen bekend van Duiters die zwaar alcoholist werden na die acties. O.a. 1 van de leiders van zo'n Einsatzkommando, Paul Blobel. Tegelijkertijd waren andere leiders zoals Ohlendorf, Nauman en Jost er van overtuigd dat ze terecht die moordpartijen lieten uitvoeren. Ohlendorf was alleen ongerust over de impact die zulke daden hadden op zijn manschappen, het menselijk leed van de slachtoffers liet hem totaal koud.

De leider van Einsatgruppe C, Otto Rasch, vond zelfs dat over het algemeen de Joodse bevolking te mild werd aangepakt en gaf opdracht om alles wat Joods was uit te roeien in de gebieden waar hij de Einsatzgruppen aanstuurde.

Veel grotere ploerten dan de Einsatzgruppen leiders zijn er niet geweest in Nazi Duitsland. Natuurlijk zijn de leiders van vernietigingskampen ook van het ergste soort maar die waren geen direct getuige van het afslachten van honderdduizenden personen. Daarvoor waren de vernietigingskampen te klinisch ingericht, op gedeeltes na waar de kinderen, ouderen en lichamelijk gehandicapten in brandende kuilen werden gegooid, als ze geluk hadden met vlak daarvoor een kogel door het hoofd gejaagd.
 
Back
Naar boven