Fitness Seller

Bulken en voeding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Louis13

Cool Novice
Lid geworden
17 jun 2013
Berichten
44
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
65kg
Vetpercentage
7%
Hallo,
Ik train nu 3x per week of 5x per week (Ligt eraan of ik bijv. Benen + rug op dezelfde dag doe) en ben bezig met creatine van musclepharm en whey perfection van body&fit.
Ik weeg 55kg en ben 1.69/1.70. Ik wil nu dus gaan bulken maar heb geen idee hoe ik aan 3000kcal kom behalve veel boterhammen en fruit te eten.
Vandaag was me ontbijt:

4 boterhammen, 2 pindakaas, 2 met gekookte eieren zonder eigeel
300ml melk

Dat was ong. 800kcal als MyFitnessPal klopt. Ik heb alleen bijna een uur over die boterhammen gedaan want ik eet echt heel traag, ook bij het avondeten. Stel dat ik na ik wakker word ik om 12 uur eet, is het eten om 13 uur op en moet ik eigenlijk om 14uu al eten toch?
Als avondeten heb ik niks voor het kiezen maar meestal is het gewoon vlees met groente en aardappelen. Voor het slapen eet ik 250ml kwark

Me vraag is; kan iemand me helpen met een goed voedingschema op te stellen rond de 3000kcal per dag, maar zonder tonijn of kip elke dag want ik moet het doen met wat we thuis hebben, ze kopen geen kip of tonijn voor me. Ik betaal de creatine en whey ook zelf.

Nog een vraag; moet ik me whey shake nou VOOR of NA het trainen nemen want ik snap er niks meer van. Iedereen zegt iets anders en heb soms het idee dat ik voor niks train als ik dat niet goed doe. Is een banaan na het trainen trouwens voldoende? Na het trainen neem ik nu dit:
- Creatine schepje van 5g
- Banaan
- Whey perfection shake

Alvast bedankt!
 
Hallo,
Ik train nu 3x per week of 5x per week (Ligt eraan of ik bijv. Benen + rug op dezelfde dag doe) en ben bezig met creatine van musclepharm en whey perfection van body&fit.
Ik weeg 55kg en ben 1.69/1.70. Ik wil nu dus gaan bulken maar heb geen idee hoe ik aan 3000kcal kom behalve veel boterhammen en fruit te eten.
Vandaag was me ontbijt:

4 boterhammen, 2 pindakaas, 2 met gekookte eieren zonder eigeel
300ml melk

Dat was ong. 800kcal als MyFitnessPal klopt. Ik heb alleen bijna een uur over die boterhammen gedaan want ik eet echt heel traag, ook bij het avondeten. Stel dat ik na ik wakker word ik om 12 uur eet, is het eten om 13 uur op en moet ik eigenlijk om 14uu al eten toch?
Als avondeten heb ik niks voor het kiezen maar meestal is het gewoon vlees met groente en aardappelen. Voor het slapen eet ik 250ml kwark

Me vraag is; kan iemand me helpen met een goed voedingschema op te stellen rond de 3000kcal per dag, maar zonder tonijn of kip elke dag want ik moet het doen met wat we thuis hebben, ze kopen geen kip of tonijn voor me. Ik betaal de creatine en whey ook zelf.

Nog een vraag; moet ik me whey shake nou VOOR of NA het trainen nemen want ik snap er niks meer van. Iedereen zegt iets anders en heb soms het idee dat ik voor niks train als ik dat niet goed doe. Is een banaan na het trainen trouwens voldoende? Na het trainen neem ik nu dit:
- Creatine schepje van 5g
- Banaan
- Whey perfection shake

Alvast bedankt!

Maak van die 250g kwark al maar eens 500g kwark

Timing van shake maakt niet uit.

Kijk maar eens rond in de voedingssectie voor een voorbeeldschema
 
100 gram pinda's = 600 Cal.
 
Die pinda's is een goeie dankjewel, maar weet iemand wat ik na het trainen het beste kan eten? Gewoon banaan?

Edit: Ik ga zo trainen en neem die whey shake nu er maar voor ipv erna, goed of niet?
 
Laatst bewerkt:
wat ik zelf doe is direct na trainen een shake + banaan en dan binnen een half uur een volwaardige maaltijd.
Ben zelf ook aan het bulken op 3000 kcal
 
Ik heb alleen bijna een uur over die boterhammen gedaan want ik eet echt heel traag, ook bij het avondeten. Stel dat ik na ik wakker word ik om 12 uur eet, is het eten om 13 uur op en moet ik eigenlijk om 14uu al eten toch?

Als je een paar weken verder zit in je bulk zal dat eten al wat gemakkelijker gaan. Ik had er in het begin ook moeite mee met zoveel eten naar binnen te werken maar na een tijdje went je lichaam hieraan.
 
Oke fijn dan weet ik dat. Ik heb net €25 aan MDY tegoed gewonnen, zal ik hiervan BCAA bestellen of wat raden jullie me aan bij me whey perfection en creatine te nemen?

Edit: ik kan trouwens niet na me training savonds een maaltijd nemen want ze koken alleen savonds rond 6.. Ik nam net 4 boterhammen me pindakaas, kwark, en 300ml sinaasappelsap
 
koop er wat goed eten mee ipv al die supps..
 
MDY verkoopt behalve repen geen eten toch, heb een waardebon van €25 gewonnen kan je niks mee halen bij de Albert heijn he . Wat kan ik het beste er van halen?
 
Ow sorry wist ik niet, zou kiezen voor: whey, creatine, multivit, omega 3, dextrose in die volgorde
Laatste 3 kan je sowieso vervangen door goed voedingsschema dus eig niet de moeite
BCAA's zou ik laten tenzij je van plan bent om te cutten (d8 het niet) en dan nog zou ik er geen geld aan geven
Als je moeite hebt om zo veel te eten mss is kijken naar ultra fine oats, gaat gemakkelijk binnen
 
Die ultra fine oats is wel handig ja hebben ze die ook op m double you? Kan ik anders beter een weightgainer bestellen daar?
 
Die ultra fine oats is wel handig ja hebben ze die ook op m double you? Kan ik anders beter een weightgainer bestellen daar?
Oats toevoegen aan je shakes, +/- 100 gram per shake. Minder kan ook wel als je meerdere shakes op een dag neemt. Gewoon bij B&F bestellen, maar er zullen vast ook wel andere leveranciers zijn (geen idee of die goede kwaliteit leveren)
 
Oke, zal ik bestellen bij me volgende B&F bestelling, maar wat moet ik met die €25 MDY tegoed halen?
 
ShAke na je training en een banaan om je glycogeen te vullen en shake om je lichaam van eiwitten te voorzien. Wat je doet is aan je moeder vragen of ze wat meer avondeten kan maken zodat je na je training een echte stevige maaltijd heb Tevens is dit maaltijd de belangrijkste. 2uur later 500gr kwark en je bed in duiken. Lukt het egt niet koop dan een goeie weightgainer mass fusion ofsow. Ffs wordt geen kip en tonij. Betaald en ts koopt eerder suppletie. Met dat geld ga je eten kopen ipv supplementen. Just my 2 cents
 
ShAke na je training en een banaan om je glycogeen te vullen en shake om je lichaam van eiwitten te voorzien. Wat je doet is aan je moeder vragen of ze wat meer avondeten kan maken zodat je na je training een echte stevige maaltijd heb Tevens is dit maaltijd de belangrijkste. 2uur later 500gr kwark en je bed in duiken. Lukt het egt niet koop dan een goeie weightgainer mass fusion ofsow. Ffs wordt geen kip en tonij. Betaald en ts koopt eerder suppletie. Met dat geld ga je eten kopen ipv supplementen. Just my 2 cents

Ja want na je training is al je glycogeen zeker gebruikt :rolleyes:
En waarom zou je het sowieso het zo spoedig mogelijk willen bijvullen? ga je dezelfde spier een paar uur later weer trainen ofso???
timing van shake maakt niet uit MISSCHIEN alleen als je fast voor een lange tijd.
 
Dus een maaltijd na je training is echt nodig? Boterhammen met pindakaas en melk zijn niet genoeg?
 
Ja want na je training is al je glycogeen zeker gebruikt :rolleyes:
En waarom zou je het sowieso het zo spoedig mogelijk willen bijvullen? ga je dezelfde spier een paar uur later weer trainen ofso???
timing van shake maakt niet uit MISSCHIEN alleen als je fast voor een lange tijd.

Glycogeen vullen voor snellere herstel;)
 
Oke maar is 3000kcal per dag goed nu kom ik daar van aan in spiermassa? Train nu 4/5 keer per week 's avonds, neem me whey shake een halfuur voor me training van +/- 60 min en daarna neem ik creatine en een banaan daarna maaltijd of 4 boterhammen met pindakaas en kwark?? moet ik aminozuren bestellen? en wat kan ik het beste bestellen bij M Double You met 25 eu?
 
koop gewoon wat creatine of whey voor de rest eten en trainen!
 
Back
Naar boven