Fitness Seller

Libië wel en Syrië niet? (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kerry hield vandaag Democratische partijgenoten voor dat ze voor "een München-moment" staan. Kerry verwees naar de conferentie in 1938 in München waar de destijds grote democratische mogendheden in Europa, het Britse Rijk en Frankrijk, voor de lieve vrede een confrontatie met de Duitse dictator Adolf Hitler uit de weg gingen.
Onder de indruk van deze uitspraak, al zou ik deze eerder toepassen op Iran.
 
Voor de VS aanvalt wil ik graag dit nog zeggen: het zou me niet verbazen moest Assad er voor zorgen dat er veel burgerslachters vallen bij de aanval van de VS. Zoals hij nu al kazernes gebruikt om random mensen in op te sluiten. Zou me zelfs niet verbazen moest hij dan zelf burgers gaan opblazen puur om te zeggen dat de VS het gedaan heeft. Om zo steun te krijgen tegen de VS en de VS er als de slechteriken uit te laten komen.

Ja, de terroristische rebellen zouden dat nooit doen nietwaar?!!!

---------- Post toegevoegd 3 September 2013 om 00:53 ----------

De VS wil helemaal niet ingrijpen in Syrië, ze kunnen helaas niet anders. en "zoeken ze allerlei redenen", ze kloppen allemaal die ik gehoord heb.
Jouw visie klopt simpelweg niet. Kijk naar Arabische media, die zeggen het zelfde. Of moeten we Russische en Syrische media gaan geloven die sterk aan de staat gelinkt zijn en die in't gevang vliegen als ze iets anti regering schrijven?

Moesten ze een excuus zoeken om in te grijpen dan hadden ze dat al laaaaang gedaan, is niet eerste chemische aanval. Een excuus zouden ze lang geleden al gehad hebben.

Er is een goede reden waarom Obama het congres laat beslissen, oa omdat er zo'n sterke bewijzen zijn. Je moet al enkel zelf info opzoeken om het weten. Zie ook de post waarin ik de chemische wapens van de rebellen met die van Assad vergeleek. Deze vind je btw niet terug in de media.

"Kijk naar arabische media"...

Want jij hebt een satellietschotel en begrijpt Arabisch? Het wordt steeds moeilijker je ernstig te nemen.
 
al jazeera is beschikbaar in het engels yasmientje, neemt nog niet weg dat hier superveel onzin is gepost in dit topic.
 
Onder de indruk van deze uitspraak, al zou ik deze eerder toepassen op Iran.

This coming from a guy that denies the holocaust.
 
Satellietbeelden en telefoongesprekken die bewijzen dat Assad graag zijn eigen bevolking vergast.
Ik wil dus nogmaals de mensen feliciteren die zo 'zeker' zijn dat Assad nooit chemische wapens zou gebruiken.
 
Waarom hoor ik niks meer over de Al Kaida leden die een paar maanden geleden in Turkije zijn opgepakt met datzelfde Sarin gas waar nu over gesproken wordt ?

Major reports by two Turkish daily newspapers detail the arrest of twelve suspects linked to the Reyhanlı bombings on May 11 in which 51 people were killed and 140 injured. The 12 suspected Al-Qaeda members were arrested in Adana, southern Turkey and anti-terrorist police seized among other items, 2 kilograms of the sarin nerve agent.

Al Kaida pleegt ook aanslagen in Irak tegen eigen geloofsstromingen die zich niet konden vinden in de strikte idealen van Al Kaida dus waarom niet in Syrie, om een grotere chaos uit te lokken en met hulp van vijand VS Assad te verdrijven.

Sterker nog ook in Syrie valt het geloofsgenoten aan die niet opperstrict zijn. Wat maakt Al Kaida 400 dode gematigden uit als ze daarmee het Westen forceren hen te helpen ? Alles voor Allah. Laat Assad en Westen vechten en ga zelf terreinwinst boeken.

Waarom zou Assad zo'n risico nemen als hij aan de winnende hand is ?
 
Laatst bewerkt:
http://nos.nl/artikel/547698-duits-bewijs-tegen-assad.html

stond dit hier al?

"Duits bewijs tegen Assad"

De Duitse geheime dienst heeft bewijzen voor de betrokkenheid van het regime van president Assad bij de gifgasaanval in Syrië, twee weken geleden.
Dat meldt het Duitse weekblad Der Spiegel.

Het hoofd van de Bundesnachrichtendienst, de Duitse inlichtingendienst, heeft parlementariërs maandag tekst en uitleg gegeven over de bewijzen.
Centraal staat volgens Der Spiegel een onderschept telefoontje. Een lid van de Libanese Hezbollah-militie, een bondgenoot van Assad,
zou tegenover de Iraanse ambassade hebben toegegeven dat Assad in paniek is geraakt en een gifgasaanval heeft bevolen.

BND-baas Schindler zei verder dat alleen deskundigen van het regime het gifgas konden voorbereiden. Ook de gebruikte munitie duidt
volgens de BND op betrokkenheid van het bewind van Assad. Tot die conclusie kwamen eerder ook de Verenigde Staten en Frankrijk.

Bondskanselier Merkel heeft herhaaldelijk gezegd dat Duitsland niet meedoet aan eventuele luchtaanvallen op Syrië.
De Duitse oppositie voelt niets voor militair ingrijpen.
 
Laatst bewerkt:
Ja en de AIVD/MIVD zegt weer gemeld dat er geen hard bewijs is over gifgas en Assad.

De Nederlandse inlichtingendiensten hebben geen hard bewijs gezien dat de Syrische president Bashar al-Assad gifgas heeft gebruikt. Ze hebben alle informatie die door de Amerikanen is gepresenteerd geanalyseerd.

En als schoothond van Amerika, Nederland dit zegt nou dan is er echt geen bewijs.
 
En als schoothond van Amerika
Wat een onzin kraam jij soms toch uit.
Alles is Amerika, je klinkt net als Ahmadinejad.
Oh, het regent, het is omdat de amerikanen de wolken met silver iodide bestoken.
De oogst is mislukt, oh het is de VS hun schuld!
Oh nee, ben gebuisd op mijn examen, klootzakken die VS!



+ bovendien is al die info die ze "geanalyseerd" hebben gewoon diezelfde die wij gekregen hebben...niet de geheime zaken zoals satellietbeelden...
Zelfs mijn kleine teen weet dat die dingen die ze publiek verspreid hebben geen waterproof bewijs zijn.
 
Ja en de AIVD/MIVD zegt weer gemeld dat er geen hard bewijs is over gifgas en Assad.



En als schoothond van Amerika, Nederland dit zegt nou dan is er echt geen bewijs.
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat onze inlichtingendiensten van mening veranderen door druk van bovenaf.
 
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat onze inlichtingendiensten van mening veranderen door druk van bovenaf.
Moesten ze de zelfde middelen hebben voor info te verzamelen...
De "geheime" diensten die wij hier hebben zijn een lachertje. Vééééél minder mankracht, waarschijnlijk nog niet eens 1%.

Wat moet je btw hebben van bewijs? Ik heb er maar 1 nodig om al genoeg te weten: de foto van de gebruikte raketten voor het afleveren van de chemische wapens. Heb dat ook al 10.000 x gezegd, maar ja, daar wordt dan niet op gereageerd omdat het om geen enkele manier ontkracht kan worden.
 
Maar natuurlijk hoor.
Het zijn natuurlijk rebellen die de enorme hoeveelheid gas nodig voor zo'n aanval gemaakt hebben hé terwijl Assad over grote voorraden beschikt:rolleyes:.
En de rebellen hebben natuurlijk al de kennis en ervaring om zo'n precieze aanval te organiseren :rolleyes:
En ze beschikken natuurlijk over meerdere en precieze artillerie om die chemische wapens zo accuraat te vuren :rolleyes:
En de rebellen wouden graag Assad een handje helpen met die strategisch erg belangrijke buurten te veroveren :rolleyes:
En dat de chemische wapens waarover de rebellen beschikken er helemaal anders uit zien dan die gebruikt in de aanval, dat is maar toeval hoor. Ze vonden dat nieuwe design veel mooier :rolleyes:
Assad martelt kinderen, laat families uitmoorden door zijn soldaten, laat duizenden mensen ontvoeren/"oppakken" die nooit meer terug gezien worden, dreigt commerciële luchtvaard aan te vallen, en de lijst gaat nog lang door. Maar chemische wapens? Nee hoor. :rolleyes:
Ze beschikken over zo'n groot arsenaal chemische wapens enkel voor de grap hé :rolleyes:
En dat zijn troepen die verantwoordelijk zijn voor chemische wapens enkel uit Alawite bestaan is ook toeval hé. Natuurlijk vooral niet speciaal zo geregeld voor het vooruitzicht dat men zou kunnen rebelleren tegen hem.:rolleyes:
Oh, en de rebellen beschikken natuurlijk ook over een helikopter die bij een vorige chemische aanval gebruikt is :rolleyes:

Lees net ook dat experts het onmogelijk achten dat de rebellen in staat zouden zijn chemische wapens in zo'n kleine raketten te steken.
 
Laatst bewerkt:
Maar natuurlijk hoor.
Het zijn natuurlijk rebellen die de enorme hoeveelheid gas nodig voor zo'n aanval gemaakt hebben hé terwijl Assad over grote voorraden beschikt:rolleyes:.
En de rebellen hebben natuurlijk al de kennis en ervaring om zo'n precieze aanval te organiseren :rolleyes:
En ze beschikken natuurlijk over meerdere en precieze artillerie om die chemische wapens zo accuraat te vuren :rolleyes:
En de rebellen wouden graag Assad een handje helpen met die strategisch erg belangrijke buurten te veroveren :rolleyes:
En dat de chemische wapens waarover de rebellen beschikken er helemaal anders uit zien dan die gebruikt in de aanval, dat is maar toeval hoor. Ze vonden dat nieuwe design veel mooier :rolleyes:
Assad martelt kinderen, laat families uitmoorden door zijn soldaten, laat duizenden mensen ontvoeren/"oppakken" die nooit meer terug gezien worden, dreigt commerciële luchtvaard aan te vallen, en de lijst gaat nog lang door. Maar chemische wapens? Nee hoor. :rolleyes:
Ze beschikken over zo'n groot arsenaal chemische wapens enkel voor de grap hé :rolleyes:
En dat zijn troepen die verantwoordelijk zijn voor chemische wapens enkel uit Alawite bestaan is ook toeval hé. Natuurlijk vooral niet speciaal zo geregeld voor het vooruitzicht dat men zou kunnen rebelleren tegen hem.:rolleyes:
Oh, en de rebellen beschikken natuurlijk ook over een helikopter die bij een vorige chemische aanval gebruikt is :rolleyes:

Lees net ook dat experts het onmogelijk achten dat de rebellen in staat zouden zijn chemische wapens in zo'n kleine raketten te steken.
Ik las net dat er vroeger een man leefde die over water kon lopen.
 
Ik las net dat er vroeger een man leefde die over water kon lopen.
Ik las net dat de eigenaar van een van die conspiracy sites waarnaar sommigen al verwezen hebben als "bewijs", tientallen van deze sites in zijn bezit heeft die allen het zelfde verspreiden en steeds naar elkaar laat linken als bron en bewijs :roflol: en ondertussen goed zijn geld verdient. Maar hij doet het natuurlijk niet voor het geld hé.

Hoe vaak krijgen we wel niet te horen dat we nieuws met een kritische geest moeten bekijken? Maar dat soort mannetjes zouden we volledig moeten geloven?
 
Wat een onzin kraam jij soms toch uit.
Alles is Amerika, je klinkt net als Ahmadinejad.
Oh, het regent, het is omdat de amerikanen de wolken met silver iodide bestoken.
De oogst is mislukt, oh het is de VS hun schuld!
Oh nee, ben gebuisd op mijn examen, klootzakken die VS!

Je overdrijft weer. Als het wereldpolitiek en wereldzaken betreft zijn NL en VS 2 handen op 1 buik.

Laat de VS die miljoenen armen in hun eigen land eens helpen in plaats van oorlogen starten om wereldmacht en niet om ergens zogenaamd orde en beschaving (Irak ? Aghanistan ? Orde ?) te brengen.

Als we onze VS bril afdoen en diverse zaakjes van de VS onderbrengen in een land als pakhembeet Zimbabwe noemen we het een bananenrepubliek en moet de machthebber snel aftreden en het liefst voor het internationaal Gerechtshof.

Geheime gevangenissen, Guantánamo, afluisterpraktijken op hoog niveau. Talloze onschuldige burgerdoden door drones, bommen.
 
Laat de VS die miljoenen armen in hun eigen land eens helpen
Dat is waar. Spijtig genoeg wil de bevolking dat niet. Ze zijn te dom te beseffen dat ze er zelf ook beter van zouden worden.
 
'Moskou heeft bewijs tegen rebellen'

Rusland heeft naar eigen zeggen bewijs dat raketten waarmee chemische wapens in maart in Syrië werden ingezet, lijken op raketten die door rebellen in Syrië worden gemaakt en ingezet.

Moskou suggereert daarmee impliciet dat opstandelingen in maart dit jaar in de stad Aleppo chemische wapens hebben ingezet. Het Russische ministerie bracht de bevindingen van een niet bij naam genoemde expert woensdag naar buiten.
Het departement liet meteen ook doorschemeren dat Russische bevindingen worden genegeerd.

Landen die het Syrische regime de schuld geven van de gasaanval van vorige maand bij Damascus zouden bewijzen van het tegendeel bewust afzwakken.

nu.nl


Alle Syriërs die naar Zweden komen, krijgen een permanente verblijfsvergunning. Zweden is het eerste land binnen de EU dat de permanente opvang van Syrische vluchtelingen heeft geregeld.

Op dit moment zijn er zo'n 8000 Syriërs in Zweden met een tijdelijke verblijfsvergunning. Die wordt omgezet in een permanente. Ook hebben zij het recht hun familie over te laten komen. 1600 Syriërs hebben al zo'n verzoek ingediend.

Goed bezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven