MuscleMeat

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (38 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Kan jij mij uitleggen hoe je uit het niets een verdachte kan zijn als jij bijvoorbeeld 3 plantjes op zolder hebt en niemand weet er wat van?
    Graag alleen proberen uit te leggen als je weet wat verdachte betekent.
    Ewa Z, een beetje G plaatst fotos van z'n planten op z'n FB, ja tog. AIVD kijkt mee en dan bne je verdacht.
     
    Ja :(
    Ik heb me planten voor me neus zien weghalen.
    geen zaak, 4planten ook nooit wat van gehoord eigenlijk..

    Dat is gewoon dat gedoog beleid, ze halen t weg maar ze doen er niets mee aan boetes of vervolging.

    ---------- Post added 23 September 2013 at 00:40 ----------

    Ze noemen iedereen die iets doet wat niet mag (misdaad, misdrijf, overtreding) een verdachte, ookal is het 100% duidelijk dat hij dader is, tot de zaak afgerond is. Vanaf dan is het een dader.

    In de praktijk gaat het zo:

    ''Drugsgebruik is verboden. Boven de 18 een joint opsteken wordt door de politie meestal niet aangepakt, omdat de politie het belangrijker vind om te flitsen of illuminatie theorieën te bedenken

    Fixed
     
    Ja :(
    Ik heb me planten voor me neus zien weghalen.
    geen zaak, 4planten ook nooit wat van gehoord eigenlijk..

    Maar hoe komen ze erachter dat je 4 plantjes hebt?

    Ik had het er niet over dat je uit het niets verdachte bent. In het stukje staat nergens beschreven hoe ze dit te weten zijn gekomen.
    Wanneer ze dit weten, door bijvoorbeeld een tip van iemand of toevallig tijdens een andere zaak bij een huiszoeking gevonden, vanaf dan is diegene de verdachte.

    Ik weet wat verdachte betekend :)

    In dat stukje stond alleen; '' Als de verdachte, dat is diegene die de plant heeft of kweekt, afstand doet van de plant kan de zaak eventueel geseponeerd worden.''

    In dit stukje gaan ze er vanuit dat ze op dat moment de plant hebben gevonden en de kweken of houder bekend is.

    Leek mij logisch.

    Alleen een tip is niet genoeg voor een huiszoeking of voor het starten van een proces voor zover ik weet.

    Verdachte is als aannemelijk is dat jij mogelijk iets gedaan hebt.

    Dader is bij veroordeling.

    Dus ben je met 2 wietplantjes gepakt dan ben je verdacht van bezit van die plantjes. Pas als een rechter oordeelt dat jij ze echt bezat dan ben je een dader

    Dat bedoel ik niet. Hoe komen ze erachter dat jij wietplantjes hebt, als je geen verdachte bent...
     
    Door je lieve buren die er foto's van maken , dus :windup:
    En de politie op de hoogte brengen...
     
    Dat is gewoon dat gedoog beleid, ze halen t weg maar ze doen er niets mee aan boetes of vervolging.

    ---------- Post added 23 September 2013 at 00:40 ----------



    Fixed

    :roflol:

    Maar hoe komen ze erachter dat je 4 plantjes hebt?



    Alleen een tip is niet genoeg voor een huiszoeking of voor het starten van een proces voor zover ik weet.



    Dat bedoel ik niet. Hoe komen ze erachter dat jij wietplantjes hebt, als je geen verdachte bent...

    Nee je moet lezen. Ik zei; een tip óf een huiszoeking (voor wat anders) dus bij toeval.
    Als je geen verdachte bent en ze kunnen het niet weten door wat anders dan ben je geen verdachte nee..
    Maar dat zei ik ook niet.
     
    Nee je moet lezen. Ik zei; een tip óf een huiszoeking (voor wat anders) dus bij toeval.
    Als je geen verdachte bent en ze kunnen het niet weten door wat anders dan ben je geen verdachte nee..
    Maar dat zei ik ook niet.

    Ik weet alweer waarom discussies hier waardeloos zijn...
    Ik moet lezen terwijl je mijn hele punt mist dat je eerst een verdachte moet zijn voordat ze er uberhaupt achter kunnen komen dat je iets bezit wat je niet mag hebben en dus het kunnen meenemen.
    Een huiszoeking bij toeval gebeurt wel echt vaak bij mensen die gewoon normaal leven en daarbij een plantje hebben... Het is geen Baantjer of Law & Order
    En een tip (anonieme, dus niet met bewijsmateriaal zoals bij Ray) zonder andere omstandigheden die erop wijzen is niet genoeg om iemand verdachte te maken.
     
    Ik weet alweer waarom discussies hier waardeloos zijn...
    Ik moet lezen terwijl je mijn hele punt mist dat je eerst een verdachte moet zijn voordat ze er uberhaupt achter kunnen komen dat je iets bezit wat je niet mag hebben en dus het kunnen meenemen.
    Een huiszoeking bij toeval gebeurt wel echt vaak bij mensen die gewoon normaal leven en daarbij een plantje hebben... Het is geen Baantjer of Law & Order
    En een tip (anonieme, dus niet met bewijsmateriaal zoals bij Ray) zonder andere omstandigheden die erop wijzen is niet genoeg om iemand verdachte te maken.

    Je hebt gelijk hoor, ik begreep alleen niet waarom je erover begon :)
     
    Leuk, die serieuze discussies om 1 uur 's nachts. Dat maakt mijn dag, uhm nacht.
     
    Ik weet alweer waarom discussies hier waardeloos zijn...
    Ik moet lezen terwijl je mijn hele punt mist dat je eerst een verdachte moet zijn voordat ze er uberhaupt achter kunnen komen dat je iets bezit wat je niet mag hebben en dus het kunnen meenemen.
    Een huiszoeking bij toeval gebeurt wel echt vaak bij mensen die gewoon normaal leven en daarbij een plantje hebben... Het is geen Baantjer of Law & Order
    En een tip (anonieme, dus niet met bewijsmateriaal zoals bij Ray) zonder andere omstandigheden die erop wijzen is niet genoeg om iemand verdachte te maken.

    En als je buren de politie bellen en zeggen dat het bij de buren (jou dus) heel erg naar wiet stinkt. Is dat wel genoeg voor een huiszoeking?
     
    En als je buren de politie bellen en zeggen dat het bij de buren (jou dus) heel erg naar wiet stinkt. Is dat wel genoeg voor een huiszoeking?

    Weet ik niet, maar denk het niet want kan ook van roken zijn.
    Waarschijnlijk zullen ze vragen of ze mogen kijken, maar dat mag je gewoon weigeren.
     
    Weet ik niet, maar denk het niet want kan ook van roken zijn.
    Waarschijnlijk zullen ze vragen of ze mogen kijken, maar dat mag je gewoon weigeren.
    Ik werd ooit bezocht door 2 agenten die als een bezetene op mijn ramen en deuren gingen hengsten. Ik schrok me te barstens. Ik begeef me naar de deur en blijkt dat de heren een kennismakingsgesprek met mij willen en of ze even binnen mochten komen. Ik zei natuurlijk nee. Toen ik geïrriteerd vertelde dat ik erg op mezelf ben en mijn bel dus expres kapot is om niet door mensen lastig gevallen te worden en waarom ze mij behandelden alsof ik een voortvluchtige crimineel was door op de ramen te gaan slaan zeiden ze: "Ja, maar wij zijn van de politie he!".

    Ja, van die politie moet je het hebben... kansloze lui die liever bonnetjes uitschrijven voor een paar km te hard rijden i.p.v ervoor te zorgen dat het afval uit onze straten blijft. Beter nog: het afval uit heel Nederland. Het is soms net gta san andreas hier met al die wannabe gangstertjes. Van mij zijn al 2 fietsen gestolen en ze hebben ook mijn tuinkabouter gegapt. Laat ze die mensen die in die asowijken wonen maar platbombarderen met chloorgas, want als ze verdrinken in hun eigen longvocht houden ze tenminste op met hun getreiter. Ik hoop dat ze hun doodsstrijd op tv uitzenden, dan is er tenminste wat leuks op tv. Heerlijk.
     
    Laat ze die mensen die in die asowijken wonen maar platbombarderen met chloorgas, want als ze verdrinken in hun eigen longvocht houden ze tenminste op met hun getreiter. Ik hoop dat ze hun doodsstrijd op tv uitzenden, dan is er tenminste wat leuks op tv. Heerlijk.
    Denk dat John de Mol wel down daarvoor is. Heb je hem al gemailt?
     
    Wat mijn dag vandaag goed maakt is dat ik samen met GetXXL in een Gremlins film gespeeld heb! Ik denk dat hij ooit een hersendrankje heeft gedronken en van daaruit beschaving heeft ontwikkelt. Tja, en ik vlieg vooral s'nachts rond ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=aWsvPoF8W3E

    ---------- Post toegevoegd 23 September 2013 om 08:43 ----------

    Denk dat John de Mol wel down daarvoor is. Heb je hem al gemailt?
    Het zal ongeveer een programma zoals dit worden alleen dan op stedelijk niveau ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=ASg0H-XsQ5E
     
    Net een afspraak gehad op mn werk. In eerste instantie om informatie in te winnen over het maken van een atlas stone mal.. De uitslag is nog postiever dan dat, ze hebben alle materialen (polyesterhars en glasvezel) waarschijnlijk nog liggen.. En omdat het niet meer binnen verwerkt mag worden, mag ik het wel hebben. Hopelijk wordt het iets, voelt nu nog alsof er straks zo'n epic pinterest fail uit komt :-p
     
    Net een afspraak gehad op mn werk. In eerste instantie om informatie in te winnen over het maken van een atlas stone mal.. De uitslag is nog postiever dan dat, ze hebben alle materialen (polyesterhars en glasvezel) waarschijnlijk nog liggen.. En omdat het niet meer binnen verwerkt mag worden, mag ik het wel hebben. Hopelijk wordt het iets, voelt nu nog alsof er straks zo'n epic pinterest fail uit komt :-p
    WTF%20Did%20I%20Just%20Read_f3350f_3227150.jpg

    "atlas stone mal", "pinterest fail"???
     
    Och ja, google. Maar natuurlijk, hoe kan ik dat nou weer vergeten:o
     
    Back
    Naar boven