XXL Nutrition

Libië wel en Syrië niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Syrië implodeert uit zichzelf en neemt ook Libanon mee in zijn way down. Laat ze nog maar even lekker aanrommelen daar.

Ondertussen halen we de chemische wapens weg zodat geen enkel toekomstig regime een bedreiging vormt voor Turkije en Israël.

Vroeg of laat moeten we ook het Iraanse kernprogramma gaan "terugdraaien". Topic soon to be opened.
 
Ban Ki-moon zouden ze een paar klappen moeten geven. Weet die halve zool eigenlijk wat zich afspeelt in Noord Korea? Opportunistische, Amerika ppende en selectief verontwaardigde klaploper dat het is.

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 14:10 ----------

ik zie nu al meerdere artikelen met de kop: "Bijna helft Syrische rebellen is islamist" vanuit verschillende bronnen, kan iemand toelichten wat de toegevoegde waarde van die informatie is?

Dat hun motieven niet zo nobel zijn als sommigen nog altijd denken.
 
Geloof dat het wel lekker gaat met Assad en co. Koerden vechten tegen de extremisten, gematigde FSA hebben het ook niet meer op ze.

En Assad's troepen gaan ook tekeer: ze gaan weer als muggen in een blauw schoklampje op de camping:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

The American Pentapolis Agency of statistics said in a report that the number of dead Arabs in the ranks of the “FSA” is increasing and cleared that a number of fighters of foreign nationalities in Syria are from 49 countries from the five continents of the world, noting that there are at least 130 thousand non-Syrian fighters in Syria, some are Arabs and others from non-Arab countries.

The statistic is as follows: Tunisia 1902 dead – Libya 1807 dead – Iraq 1432 dead – Palestine 1002 dead – Lebanon 828 dead – Egypt 821 dead – Saudi Arabia 714 dead – Yemen 571 dead – Morocco 412 dead – Algeria 273 dead – Kuwait 71 dead – Somalia, 42 dead – Oman 21 dead – Bahrain 19 people – 9 dead Emirates – Qatar 8 killed – Sudan 3 dead – Mauritania one dead.

The statistic conducted by the U.S. Agency was confined to the numbers of dead Arab militants without the any statistic on the number of foreign dead militants.


Voor zover de aanname van sommigen dat er vrijwel alleen Syriërs vechten tegen Assad. Daarmee is Assad gelegitimeerd om ook vrienden mee te laten helpen.
 
Geloof dat het wel lekker gaat met Assad en co. Koerden vechten tegen de extremisten, gematigde FSA hebben het ook niet meer op ze.

En Assad's troepen gaan ook tekeer: ze gaan weer als muggen in een blauw schoklampje op de camping:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]




Voor zover de aanname van sommigen dat er vrijwel alleen Syriërs vechten tegen Assad. Daarmee is Assad gelegitimeerd om ook vrienden mee te laten helpen.
Vergelijk deze cijfers met cijfers van 6 maanden geleden.

Al lijken ze me onrealistisch hoog te klinken. Vraag me af of bron legit is.

Bericht lijkt me verspreid door regeringsgezinde organisatie, heb heel sterke twijfels bij de opgegeven cijfers.
 
http://www.nytimes.com/2013/08/09/w...-new-extremist-haven.html?pagewanted=all&_r=0

"Known as fierce fighters willing to employ suicide car bombs, the jihadist groups now include more than 6,000 foreigners, counterterrorism officials say, adding that such fighters are streaming into Syria in greater numbers than went into Iraq at the height of the insurgency there against the American occupation."

6.000 buitenlandse strijders, volgens de cijfers die jij aanhaalt zijn er al meer dan 6.000 dood wat mij onrealistisch lijkt.
Het is wel waar dat het aantal buitenlandse strijders fel toeneemt (aan dus ook het aantal doden onder hen) zoals ook in dit artikel staat.

http://reason.com/blog/2013/06/06/most-foreign-sunni-fighters-recently-kil
Hier staan er grafieken die de enorme stijging van buitenlandse strijders tonen.
 
Ze hebben pak hem beet 10.000 buitenlandse dode vechters en dat over 2 1/2 jaar oorlog en meer dan een miljoen doden totaal ? Ik dacht ook overdreven maar valt misschien best mee nu ik erover nadenk.

130.000 Buitenlandse vechters is wel overdreven, of ze moeten echt van alle kanten tellen misschien maar niet alleen van 'rebellen' nee.
 
Zoals Assad reeds in zijn interview met Fox news zei kan men geen zicht hebben op hoeveel buitenlandse strijders er binnen zijn gestroomd. Het is echter wel duidelijk dat de rebellen, die de revolutie startten, niet meer zo blij zijn dat ze een akkoord hadden gesloten met islamisten (wahabisten en al qaida-leden en sympathisanten). De rebellen van het eerste uur waren tegen Assad omdat ze, terecht, vonden dat ze meer inspraak wouden in hoe hun land bestuurd diende te worden. Echter vond Saoudi-Arabië, samen met de VS, het een goed idee de wahabisten te steunen en te sturen zodat ze Syrië konden verzwakken. Gelukkig is de internationale gemeenschap niet meer zo lichtgelovig en hebben ze de VS niet in hun razernij gevolgd. Assad zal hier sterker uitkomen daar zijn volk hem nu nog meer dan ooit zal zien als de leider die de Grote VS weerstond.

En Friedenand, Ban Ki Moon is een volslagen idioot die zeer duidelijk heeft laten blijken niet objectief te zijn. Zijn verklaringen van de afgelopen 12 maanden tonen aan dat hij de VS-kaart heeft getrokken.
Ik hoop echt dat de wahabisten aan het einde van hun Latiijn zijn, want zij hebben van een gematigde religie, een extremistische, intolerante, agressieve, sektarische religie gemaakt wat een ware PR -nightmare is voor de islam.
Nogmaals, alle geinstitutionaliseerde religie zou ik het liefst zien verdwijnen, maar dat zal toch niet gebeuren in de komende 10 jaar. Wel heb ik een enorme revolutie in de gedachtegang van de moslims in het Midden-Oosten en de Maghreb vastgesteld. Zij verkiezen een seculiere staat waar de staat zich niet moeit met de beleving van de religie. In Marokko bijvoorbeeld gaan er steeds meer stemmen op om eten in de publieke sfeer, tijdens de ramadan niet langer strafbaar te stellen. Op het werk van vele moslimvrienden beginnen mensen toe te geven dat ze atheist zijn en verklaren daarbij dat ze het recht hebben te geloven wat ze willen. Voor ons normaal, maar ondenkbaar 15 jaar geleden. Ik geloof dat het internet en de sociale media hier voor iets tussen zit. De wahabisten hebben dit ook gemerkt en als een rat in een val, of als een oude tijger die voelt dat het einde nabij is, zijn ze agressiever dan ooit. Maar ze zullen nooit nog een massa volk kunnen overtuigen. In Europa krijgen we nog wat stuiptrekkingen van moslims die schrik hebben dat ze hun"identiteit " en hun "cultuur" zullen verliezen en zullen trachten terug te grijpen naar oude tradities. Maar ook dat zal binnen nu en 20 jaar grotendeels verdwijnen; Ik heb dus veel hoop dat de invloed van religie op het leven in de hele wereld sterk zal verminderen.

---------- Post toegevoegd 26 September 2013 om 12:44 ----------

Wat te denken van de steun van de VS en Europa aan de rebellen als je het volgende leest:
"And the report notes that "the lion’s share of foreign fighters who are dying in Syria are fighting with the most hardline organization involved in the uprising: Jabhat al-Nusra," which has pledged allegiance to al-Qaeda's central command in Pakistan.

Read more: http://www.businessinsider.com/how-many-foreign-fighters-are-in-syria-2013-6#ixzz2fzhu59J0"

De VS vecht tegen Al Qaida in Irak, en Afghanistan, maar steunt ze in Pakistan en Syrië. Dit zijn onvergeeflijke feiten. Wat zou Whami hier van denken?
 
130.000 Buitenlandse vechters is wel overdreven, of ze moeten echt van alle kanten tellen misschien maar niet alleen van 'rebellen' nee.
Uhu, het totale aantal rebellen werd kort geleden zelfs lager in geschat. Nou ja, het totale aantal rebellen weten zal wel erg moeilijk zijn.
 
Tientallen rebellengroepen in Syrië hebben zich verenigd in het Leger van de Islam. Dat bleek zondag uit een video die de islamitische rebellen publiceerden van hun oprichtingsconferentie.

Het gaat in totaal om 42 groeperingen. Afgelopen week keerden de belangrijkste gewapende groeperingen zich al af van de Syrische Nationale Coalitie (SNC).

Ze voelen zich niet vertegenwoordigd door de coalitie, een vooral door westerse mogendheden gesteund overkoepelend politiek orgaan van bewegingen die zich verzetten tegen het regime van president Bashar al-Assad in Damascus.

nu.nl
 

De vrienden die ik heb die in het Midden-Oosten wonen, zeggen al meer dan 18 maand dat de islamisten zich zouden keren tegen de Syrische oppositie. Waarom? Omdat de Syrische oppositie seculier van aard is. De islamisten en de Syrische rebellen van het eerste uur gebruikten elkaar eerst in hun strijd tegen Assad, maar de rebellen zagen dat de terroristische wahabi's de fakkel wouden overnemen. Wat nu dus aan het gebeuren is was al lang te voorzien, en nogmaals hebben we nu extra goed gewapende islamisten, iets waar onder andere Assad voor waarschuwde. De VS maakte opnieuw dezelfde fout. Of deden ze het opnieuw bewust?
 
http://www.liveleak.com/view?i=5ea_1381098599


Hier rauwe beelden van een onthoofding waarna het losse hoofd als trofee wordt gebruikt. Let op: veel bloed en snijwerk + allah geschreeuw.

Ik denk dat dergelijke beelden weinig aan het debat bijdragen. Dergelijke beelden tonen is misschien niet het meest respectvolle wat men kan doen ten aanzien van het slachtoffer. Wahabi's en andere extremistische gekken weten dat hun radicaal terreurbewind op zijn einde loopt.
 
Het debat gaat toch ook over extremisme ? En mogelijk is dit extremisme op dit moment in Syrië het grootst en actiefst in (dat wel) delen van Syrië. Die kan zo in de rij met delen van Afghanistan en Somalië.

Als we met zijn allen Assad bekritiseerden moet de wereld nu ook mans genoeg zijn om te bekennen dat er meer problemen zijn in Syrië en mogelijk erger dan Assad.
 
Het debat gaat toch ook over extremisme ? En mogelijk is dit extremisme op dit moment in Syrië het grootst en actiefst in (dat wel) delen van Syrië. Die kan zo in de rij met delen van Afghanistan en Somalië.

Als we met zijn allen Assad bekritiseerden moet de wereld nu ook mans genoeg zijn om te bekennen dat er meer problemen zijn in Syrië en mogelijk erger dan Assad.

Ben ik het mee eens maar dat wil niet zeggen dat ik daarvoor een filmpje moet uploaden van hoe ene vrouw voor de ogen van haar man verkracht wordt en dan de keel wordt overgesneden. Dit neigt naar een perverse drang voor leedvermaak. Of erger.

Iedereen weet ondertussen dat alle betrokken partijen ver over de schreef gaan maar dat vooral de wahabi's in staat zijn tot de meest onmenselijke praktijken. We kunnen maar hopen dat religieus radicalisme, of beter religie in zijn totaliteit, gewoon verdwijnt. Het heeft de mensheid al genoeg vooruitgang gekost. Onze voorouders hebben zich duizenden jaren blindgestaard op deze onzin, het wordt tijd dat we de volgende stap zetten en de laatste god ook aan het lijstje van sprookjes toevoegen;
 
****ing sick. ik kon het niet eens afkijken. niet eens om al dat bloed, maar meer omdat ik het niet kan verdragen dat mensen dat bij elkaar doen.
Kun je moeilijk mensen noemen. Ik heb meer respect voor de kleine miertjes die in mijn tuin lopen dan voor zo'n bende varkens. Mensen die zo'n dingen doen mogen ze van mij opsluiten voor de rest van hen leven met elke dag marteling om hun leven een zo grote hel mogelijk te maken, vol met vernedering in de ergste mate (het ziekste wat je kan bedenken). Zullen we eens zien hoeveel er nog onthoofdingen enzo gaan uitvoeren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven