AndroidHealthClinic

1000 24kg kettlebell swings per dag, 7 dagen lang. Resultaat foto (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik voelde niks toen ik wakker werd, maar ja, ik heb er maar 50 gedaan. Ik was, denk ik, te snel gestopt. De reden daarvoor was dat mn onderrug pijn begon te doen en ik niet de volgende dag met rugpijn wakker wilde worden.

Je moet de swing vanuit je heupen doen, dus je ass naar achter duwen bij het zakken, en vanuit je heupen de swing doen bij het omhoog gaan, je moet proberen je armen niet hard te laten werken om de kettlebell omhoog te swingen, maar het puur uit je benen, heupen en rug te laten komen.
 
Je moet de swing vanuit je heupen doen, dus je ass naar achter duwen bij het zakken, en vanuit je heupen de swing doen bij het omhoog gaan, je moet proberen je armen niet hard te laten werken om de kettlebell omhoog te swingen, maar het puur uit je benen, heupen en rug te laten komen.

het kan zijn dat ik mijn heupen te weinig bewoog. vandaag ga ik, als mn onderrug meewerkt, voor de 100!
 
Kan het zijn dat ik een te licht gewicht heb? Als het gewicht naar beneden gaat, dan word ik niet door het gewicht naar beneden getrokken, het gewicht gaat niet zo hard naar beneden dat het door de 'poort' die mn benen vormen heen gaat.
 
Welk gewicht gebruik je dan?
 
Daat ligt t niet aan dan, eerder te zwaar dan te licht.

Let erop dat het echt vanuit de heupen gedraaid/geswingd wordt en geen fullbody cheat squat front raise beweging.
 
Daat ligt t niet aan dan, eerder te zwaar dan te licht.

Let erop dat het echt vanuit de heupen gedraaid/geswingd wordt en geen fullbody cheat squat front raise beweging.

Bij dit gewicht is het al dat het als het naar beneden gaat stil blijft hangen. Als het nog lichter wordt, dan gaat ie toch helemaal stil hangen?
 
Misschien dat je dan meer gaat 'zwiepen.'
Maar ik denk dat het probleem mbt het stilhangen meer in je techniek zal liggen.

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 17:56 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=rt3Vq3g0Usc

Dus vanuit je heupen ipv je knieën.
 
Misschien dat je dan meer gaat 'zwiepen.'
Maar ik denk dat het probleem mbt het stilhangen meer in je techniek zal liggen.

---------- Post toegevoegd 7 October 2013 om 17:56 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=rt3Vq3g0Usc

Dus vanuit je heupen ipv je knieën.

Ik denk dat het probleem is dat ik het met ene dumbell doe. Mn armen zijn voro elkaar en niet naast elkaar een aangezien het gewicht zich direct bij de handen bevindt en niet eronder zoals bij een kettlebell moet ik dieper squatten om mn armen tegen mn bovenbenen aan te krijgen om te voorkomen dat die dumbell in mn ... terechtkomt en daardoor swing ik dus ook minder.

Ik moet het gewon met een kettlebell doen want nu is het voor mij een k*toefening die ****ing ergerlijke rugpijn geeft.
 
Maandag begonnen aan m'n eigen uitdaging van 200 reps met 12kg iedere dag. Conditie is niet zo denderend zeg maar... :o Maandag gewogen en vet% + buikomtrek gecheckt, volgende maandag opnieuw.

Bij de eerste keer trad de verzuring al op bij het derde setje van 4x50, en moest ik m'n laatste set opsplitsen in 2x25. Vandaag kon ik zonder al teveel moeite 4x50 doen. Ik verwacht dat tegen zondag die 4x50 een piece of cake wordt.
 
Respect.
 
Top Vitus ... hou je ons hier op de hoogte of start je een eigen topic/log?

Ben wel eens benieuwd wat het gaat geven met 12kg. Overweeg om het in de wintermaanden ook te doen als vervanging van het lopen/cardio stuk dat ik nu doe. Het is me in de winter te glad om te lopen op straat.

Maar heb wat schrik voor een blessure dus overweeg ook om licht te starten en de techniek goed te oefenen. Alhoewel ik misschien net eentje zwaarder ga starten?
 
Laatst bewerkt:
Maandag begonnen aan m'n eigen uitdaging van 200 reps met 12kg iedere dag. Conditie is niet zo denderend zeg maar... :o Maandag gewogen en vet% + buikomtrek gecheckt, volgende maandag opnieuw.

Bij de eerste keer trad de verzuring al op bij het derde setje van 4x50, en moest ik m'n laatste set opsplitsen in 2x25. Vandaag kon ik zonder al teveel moeite 4x50 doen. Ik verwacht dat tegen zondag die 4x50 een piece of cake wordt.

Ik durf te zeggen dat je echt snel vooruitgang gaat boeken en die 12kg al snel te licht is, gaat sneller dan je zelf voor mogelijk houd.
Succes
 
Top Vitus ... hou je ons hier op de hoogte of start je een eigen topic/log?

Ben wel eens benieuwd wat het gaat geven met 12kg. Overweeg om het in de wintermaanden ook te doen als vervanging van het lopen/cardio stuk dat ik nu doe. Het is me in de winter te glad om te lopen op straat.

Maar heb wat schrik voor een blessure dus overweeg ook om licht te starten en de techniek goed te oefenen. Alhoewel ik misschien net eentje zwaarder ga starten?

Ik had vorige keer een lichte blessure na de eerste sessie al, maar dat kwam omdat ik van in 't begin teveel kg nam en slecht opwarmde. Nu met die kettle van 12kg heb ik geen problemen! Naarmate m'n kracht en uithouding toeneemt neem 'k allereerst meer reps, daarna pas verhogen in kilogram.

Ik durf te zeggen dat je echt snel vooruitgang gaat boeken en die 12kg al snel te licht is, gaat sneller dan je zelf voor mogelijk houd.
Succes

Ja dat denk ik ook. Ik zie wel hoe 't gaat, heb ook nog een kettlebell van 20kg liggen. :)
Ik merk nu al dat bvb. een sprintje trekken met de fiets al een stuk krachtiger en makkelijker gaat!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was 't toch net weer wat moeilijker (niet qua uithouding, wel qua verzuring/pomp in hams, glutes & onderrug). Vanmiddag al LB getraind, dus daarmee dat 't wat stroever verliep... Nog 2 dagen. :)
 
Volhouden! Ook al gaat het allemaal wat langzamer en minder goed dan de vorige dagen. Nadien krijgt het lichaam weer rust :)

Heb je het gevoel al dat je zwaarder wil/moet gaan? Of blijf je bij 12 kg?
 
Volhouden! Ook al gaat het allemaal wat langzamer en minder goed dan de vorige dagen. Nadien krijgt het lichaam weer rust :)

Heb je het gevoel al dat je zwaarder wil/moet gaan? Of blijf je bij 12 kg?

Ik kán zwaarder ja, maar ik doe gewoon verder met m'n vooropgestelde opdracht. 200x 20kg zou in ieder geval wat te zwaar zijn nog, vermoed ik. Ik zit ook niet te wachten op een blessure, volgende weken/maanden nog tijd genoeg om m'n limiet te verhogen!

Edit:
Net m'n 200 reps gedaan. Goed uitgeslapen en geen trainingsdag vandaag, dus geen pijntjes of vermoeidheid om te overwinnen.
150x 12kg en 50x 20kg, redelijk makkelijk. Opnieuw vervelende pomp in onderrug bij de laatste reps, de hams/glutes zouden al makkelijk meer aan kunnen.

Edit 2:
Na 7 dagen --> 0,6kg totaal gedaald; 0,7% gedaald en 2cm minder buikomtrek (van 88 naar 86).
 
Laatst bewerkt:
Mooie prestatie!
Ik denk dat ik 16 en 24 kg ga kopen voor de winter. Ideaal zou zijn als ik ergens eens een initiatie les/cursus kon volgen om de techniek onder de knie te krijgen. Ben al wat ouder en ongelofelijk bang voor blessures.
 
Mooie prestatie!
Ik denk dat ik 16 en 24 kg ga kopen voor de winter. Ideaal zou zijn als ik ergens eens een initiatie les/cursus kon volgen om de techniek onder de knie te krijgen. Ben al wat ouder en ongelofelijk bang voor blessures.

Nja, heb ik ook geen cursus voor gedaan... niemand doet toch cursussen voor squat, bench en deadlift bvb en dat zijn ook technisch moeilijke oefeningen! Gewoon goed aanleren via filmpjes/tips en strikt zijn met jezelf! En sowieso ook ALTIJD opwarmen met een lichte kettle (10-12kg).
 
Ik ben sportleraar van opleiding dus begrijp wat je zegt maar ben er toch ook van overtuigd dat een initiatiecursus wel leuk zou zijn. Een halve dag zou al volstaan om te kunnen beginnen.

De opwarming met 10-12kg is wel een goede tip vind ik. Dus dat wordt 3 Kettlebell's bestellen :) Lady des huizes wil ook ermee werken dus een paar lichte zullen er bij komen/horen.
 
Back
Naar boven