XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Doet me twijfelen om er zelf mee te beginnen.


Gewoon doen! Zou het rijden voor geen goud willen missen.
En hoeveel het kost valt wel mee, alhoewel dat een kwestie is van wat jij veel noemt haha! Rond de 800-900 euro voor het rijbewijs. Ik was zelfs nog wat minder kwijt.

Maar inclusief pak, helm, laarzen, motor, onderhoud, etc...dan tikt het wel aan! Maar het is het meer dan waard ;)
 
  • Like
Waarderingen: 515
Doet me twijfelen om er zelf mee te beginnen.

Het rare is ook dat het iets is dat ik graag wil en geen idee waar dat vandaan komt want ik heb vroeger ook nooit op brommertjes gereden en die zooi.


Na de examens toch maar eens werk maken van dat rijbewijs! (kostelijke grap overigens ook)
Staat toch carpe diem in je signature ;)

Ik ben jaren geleden ook onderuit gereden door een autobestuurder. Mag je niet bij stil blijven staan.
Ben blij dat ik terug kan genieten van de daverende tweecilinder tussen mijn benen.

Ben trouwens ook overgestapt van de fiets naar een 1500 tweecilinder toen ik 21 was.
It's all in the wrist!
 
  • Like
Waarderingen: 515
ik verbaas me er altijd over hoeveel mensen op een 2- baansvak autsostrade tegen de middellijn blijven rijden. Ook het plotseling uitwijken zonder richtingaanwijzer op te zetten omdat ze op het andere baanvak een beetje plaats kunnen winnen.
Erg frustrerend voor een motorrijder en ook levensgevaarlijk natuurlijk.
 
kan niet anders zeggen dat je er hier en daar een beetje om vraagt. Ik rij nu 13 jaar motor en heb erg veel km'ers gereden in mijn leven en veel van die situaties in je filmpje zie je gewoon van verre aankomen. Gewoon er vanuit gaan dat ze je nooit zien en dus ook niet onodig in de buurt komen van auto's. Als je op deze manier blijft rijden gaat het vanzelf een keer fout. En daar bedoel ik ook mee dat je naast een auto gaat rijden om te laten weten dat je gelijk hebt.

De eerste 5 jaar van mijn motor leven zijn ongeveer met jou filmpje te vergelijken en dat heeft veel "dat ging net goed" momenten op geleverd en 1 motor total loss omdat een auto afsloeg en mij geen voorang gaf

Nu rijd ik veel defensiever en heb echt nooit meer van dit soort momenten. Dat wil niet zeggen dat ik niet door rijd overigens :).

maar conclusie sowieso, de meeste auto/ vrachtwagen bestuurders kijken niet, zijn met andere dingen bezig en hebben een hekel aan motor rijders.........

bedankt voor je eerlijke mening. ik ga er iig toch meer proberen op te letten. ergens is het gwn niet eerlijk omdat anderen niet opletten of gwn de idioot uithangen moet ik me helemaal aanpassen. ik wil er zeker niet mijn punt bewijzen om onder een auto te gaan liggen. ik vind het gewoon jammer
 
bedankt voor je eerlijke mening. ik ga er iig toch meer proberen op te letten. ergens is het gwn niet eerlijk omdat anderen niet opletten of gwn de idioot uithangen moet ik me helemaal aanpassen. ik wil er zeker niet mijn punt bewijzen om onder een auto te gaan liggen. ik vind het gewoon jammer

Helemaal met je eens, slaat ook nergens op eigenlijk. Maargoed je hebt maar 1 leven. Zou jammer zijn dat je door zo'n rand debiel dood gereden word of zwaar gewond raakt.

Lekker geluid heb je trouwens in je motor trouwens. Blijf het verleidelijk vinden om ook ooit eens een supermotard te halen, maargoed, ik zou nog wel meer motors willen. Alleen geld en ruimte is een probleem :mad:
 
Helemaal met je eens, slaat ook nergens op eigenlijk. Maargoed je hebt maar 1 leven. Zou jammer zijn dat je door zo'n rand debiel dood gereden word of zwaar gewond raakt.

Lekker geluid heb je trouwens in je motor trouwens. Blijf het verleidelijk vinden om ook ooit eens een supermotard te halen, maargoed, ik zou nog wel meer motors willen. Alleen geld en ruimte is een probleem :mad:

Bedankt, en heel herkenbaar. Maar ik ben dan weer jaloers op jou circuit ervaring :D
 
Helemaal met je eens, slaat ook nergens op eigenlijk. Maargoed je hebt maar 1 leven. Zou jammer zijn dat je door zo'n rand debiel dood gereden word of zwaar gewond raakt.

Lekker geluid heb je trouwens in je motor trouwens. Blijf het verleidelijk vinden om ook ooit eens een supermotard te halen, maargoed, ik zou nog wel meer motors willen. Alleen geld en ruimte is een probleem :mad:
Ik heb wel een paar schuren waar je er een paar in kwijt kan, kost niks alleen ik wil er af en toe mee spelen dan :D
 
Nu rijd ik veel defensiever en heb echt nooit meer van dit soort momenten. Dat wil niet zeggen dat ik niet door rijd overigens :).

maar conclusie sowieso, de meeste auto/ vrachtwagen bestuurders kijken niet, zijn met andere dingen bezig en hebben een hekel aan motor rijders.........

Ik denk dat dit wel het sleutelwoord is voor motorrijders.
Zo'n situaties heb ik ook al genoeg gezien en ervaart op mijn 50cc.


OT: Juist mijn eerste motor aangekocht:

Ducati hypermotard 796 met weinig km's op.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
ja ben ik. en tren clen en winstrol
:jk: Ktm exc supermotard. eerste fiets ook.


---------- Post toegevoegd 24 October 2013 om 21:06 ----------



het zijn wel verschillende stukjes van verschillende ritten. sommige zijn zelfs paar maand uiteen. maar ik denk toch regelmatiger dit soort dingen bij te houden. misschien ter herinnering voor mezelf of gwn ook om zoals nu te vragen of ik fouten maak. want als dit zo is ja dan wil ik hier wel uit leren dat het niet meer gebeurd :D


goed filmpie. begrijp jou ontzettend goed. die blauwe auto die je afsnijd ook..en die ene in het donker aan de verkeerde kant grrrr. zelf kom ik elke dag een paar x bij dezelfde wegversmalling en 1 op de 1000x gaat het zoals het hoort volgens de voorangsregels. logisch dat je bloed dan kookt. je weet alleen niet of die ander iemand is die 1x per ongeluk de fout in gaat of altijd klootzak is. het is wel droevig in het verkeer ja. voorbeeld van vandaag: begint flink te regenen en lucht donkergrijs
toch zal haast niemand zijn dimlicht aan doen

---------- Post toegevoegd 27 October 2013 om 16:03 ----------

Zelf ben ik verongelukt door zoon aap die mij waarschijnlijk opzettelijk van de weg reed. Nu rijdt ik geen motor meer omdat er simpelweg teveel mensen op de weg zitten diem er weinig van bakken (en heb een gezin)
 
Wat is de reden dat je de 796 ipv de 1100 hebt gekocht?
 
Hele brute bike die hypermotard!
 
Ik denk dat dit wel het sleutelwoord is voor motorrijders.
Zo'n situaties heb ik ook al genoeg gezien en ervaart op mijn 50cc.


OT: Juist mijn eerste motor aangekocht:

Ducati hypermotard 796 met weinig km's op.

Proficiat! dikke fiets man!
 
Wat is de reden dat je de 796 ipv de 1100 hebt gekocht?

Is mijn eerste bike. Ik weet dat de 1100 beter rijdt maar wou nog rustig beginnen en de verzekeringskosten nog redelijk houden.

Bedankt voor de complimenten.
To do: rode velglijn, carbon achterspatbord. In een later stadium: cat delete en ecu remapping.
 
Is mijn eerste bike. Ik weet dat de 1100 beter rijdt maar wou nog rustig beginnen en de verzekeringskosten nog redelijk houden.

Bedankt voor de complimenten.
To do: rode velglijn, carbon achterspatbord. In een later stadium: cat delete en ecu remapping.

Hele gave fiets!

Snap ook echt wel dat je niet voor de 1100 gaat. Meer cc's is lang niet altijd beter, en deze machine is al super snel en wendbaar.
 
de nieuwe ktm superduke 1290 r 2014

KTM+1290+Super+Duke+R+(2014)+Side.jpg


180 pk

144Nm koppel, al 100Nm bij 2500 touren
van 0 naar 200km/h in 7.2 seconden

staat nummer 1 op mijn verlanglijstje
 
Hele gave fiets!

Snap ook echt wel dat je niet voor de 1100 gaat. Meer cc's is lang niet altijd beter, en deze machine is al super snel en wendbaar.

Meer CC's is niet altijd beter nee, maar dit gaat bij de hypermotard niet op ;)

Wel een super dikke bike hoor! :)
 
Wat een toffe dag om motor te rijden. Een paar buitjes, maar verder vooral hele gave wolken en een lekker zonnetje. Motortje draait ook veel fijner als het wat koeler is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Volgende week rijbewijs halen en hopelijk EINDELIJK mijn plaat binnen :thumb:


'kijkt naar buiten en begint spontaan te huilen'
 
Back
Naar boven