MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Weet iemand een site oid waar mensen een log bijhouden van het restaureren van hun motor? Als er bijvoorbeeld een oude Indian of zon Panhead die eerder was gepost wordt gevonden en vervolgens compleet gerestaureerd. Ik zou dat wel eens willen zien wat er allemaal precies aan gebeurt.

Heb sinds kort beschikking over een garage met alle gereedschap, zandstraler en toebehoren etc. en het lijkt me leuk om een gare oldtimer helemaal zelf op te knappen.
 
Tja uitlaat is gewoon klote. Nadat je gereden hebt afpoetsen wil wel helpen en hem met hittebestendige lak inspuiten helpt ook maar als je heel de winter doorrijdt is roest op je uitlaat onvermijdelijk.

Wat een onzin :rolleyes:
Vorig jaar in de winter de R6 een maand ofzo niet gewassen, aantal sneeuw buien gehad en de Laser ziet er nog steeds prima uit.
Af en toe ingespoten met WD40
 
Wat een onzin :rolleyes:
Vorig jaar in de winter de R6 een maand ofzo niet gewassen, aantal sneeuw buien gehad en de Laser ziet er nog steeds prima uit.
Af en toe ingespoten met WD40

Daar is niks onzin aan want ik rij met me brommertje al 2 winters door weer en wind (elke schooldag) en na de winter is mijn uitlaat hartstikke krokant. Het lijkt me sterk dat jij met je R6 ook heel de winter doorgekachelt hebt.
 
Daar is niks onzin aan want ik rij met me brommertje al 2 winters door weer en wind (elke schooldag) en na de winter is mijn uitlaat hartstikke krokant. Het lijkt me sterk dat jij met je R6 ook heel de winter doorgekachelt hebt.

Haha mijn brommer uitlaat was ook niet te redden nee. Hittebestendige lak bleef ook totaal niet zitten. Uiteindelijk helemaal in tweeen geroest, en vervangen voor een rvs uitlaat.

Mijn motor's hebben er wel een stuk minder last van volgens mij. Maar die rijdt ik veel minder door het zout.
 
Haha mijn brommer uitlaat was ook niet te redden nee. Hittebestendige lak bleef ook totaal niet zitten. Uiteindelijk helemaal in tweeen geroest, en vervangen voor een rvs uitlaat.

Mijn motor's hebben er wel een stuk minder last van volgens mij. Maar die rijdt ik veel minder door het zout.
Ja een rvs/verchroomde/vernikkelde uitlaat houdt het natuurlijk wel langer vol maar ook die houden niet van pekel. Hittebestendige lak is op de bocht idd na een weekje weer weg door de hoge temperaturen maar voor de rest van de uitlaat helpt het wel.
 
Weet iemand een site oid waar mensen een log bijhouden van het restaureren van hun motor? Als er bijvoorbeeld een oude Indian of zon Panhead die eerder was gepost wordt gevonden en vervolgens compleet gerestaureerd. Ik zou dat wel eens willen zien wat er allemaal precies aan gebeurt.

Heb sinds kort beschikking over een garage met alle gereedschap, zandstraler en toebehoren etc. en het lijkt me leuk om een gare oldtimer helemaal zelf op te knappen.

Motor forum wel denk ik.
 
Ok apart!
Heb je de motoscoot ook nog?

Wie nam er op dan?

Nee daar had ik me wat op verkeken, het is super praktisch maar ik vond er geen reet aan om op te rijden. Gelukkig heb ik er hetzelfde bedrag voor gekregen dan wat ik er voor betaald had.
 
Daar is niks onzin aan want ik rij met me brommertje al 2 winters door weer en wind (elke schooldag) en na de winter is mijn uitlaat hartstikke krokant. Het lijkt me sterk dat jij met je R6 ook heel de winter doorgekachelt hebt.

Juist ja, dit is een motor topic.
Heb zelf ook 2 jaar brommer gereden en die uitlaatjes konden niks hebben.
Waarom zou ik niet met de R6 de hele winter door rijden, omdat jij dat niet kan?
Dit jaar misschien maar 2 weken niet gereden omdat het gewoon niet kon door de dikke sneeuw. Daarentegen vind ik motor veel veiliger in de sneeuw dan een brommertje met van die fietsbandjes eronder, plus dat je vaak op een fietspad rijd waar zooi op ligt
 
Laatst bewerkt:
Juist ja, dit is een motor topic.
Heb zelf ook 2 jaar brommer gereden en die uitlaatjes konden niks hebben.
Waarom zou ik niet met de R6 de hele winter door rijden, omdat jij dat niet kan?
Dit jaar misschien maar 2 weken niet gereden omdat het gewoon niet kon door de dikke sneeuw. Daarentegen vind ik motor veel veiliger in de sneeuw dan een brommertje met van die fietsbandjes eronder, plus dat je vaak op een fietspad rijd waar zooi op ligt
Dat weet ik maar staal is staal.... het roest allemaal.
Jij vindt een motor veiliger dan een brommer als er sneeuw ligt. Nou ik denk dat jij het wel kan vergeten als je voorwiel wegschuift of achterwiel uitbreekt, ik hou m'n brommertje dan gewoon recht hoor.
En als ik zeg heel de winter doorrijden bedoel ik ook echt de hele winter. Ik ben 0x met ander vervoer gegaan de afgelopen 2 winters.
 
Wie nam er op dan?

Nee daar had ik me wat op verkeken, het is super praktisch maar ik vond er geen reet aan om op te rijden. Gelukkig heb ik er hetzelfde bedrag voor gekregen dan wat ik er voor betaald had.

Was via sms maar ik had ooit 2 nummers van jou.
Bij het crashen van mijn telefoon is denk de verkeerde over gebleven
 
Dat weet ik maar staal is staal.... het roest allemaal.
Jij vindt een motor veiliger dan een brommer als er sneeuw ligt. Nou ik denk dat jij het wel kan vergeten als je voorwiel wegschuift of achterwiel uitbreekt, ik hou m'n brommertje dan gewoon recht hoor.
En als ik zeg heel de winter doorrijden bedoel ik ook echt de hele winter. Ik ben 0x met ander vervoer gegaan de afgelopen 2 winters.

Je weet echt niet waar je over praat.. staal is staal :rolleyes:
Er is een verschil tussen pisbakkenstaal en RVS A4, succes met rvs laten roesten.
Een motordemper van 500 eu en een brommerpotje van 150eu.
Dus jij zou een motor niet recht kunnen houden in sneeuw maar jouw brommer wel, apart.
Maar uit je reactie kan ik opmaken dat je nooit motor hebt gereden? Dan houd de discussie hier ook bij op. Motor en brommer vergelijken haha.
 
Laatst bewerkt:
Je weet echt niet waar je over praat.. staal is staal :rolleyes:
Er is een verschil tussen pisbakkenstaal en RVS A4, succes met rvs laten roesten.
Een motordemper van 500 eu en een brommerpotje van 150eu.
Dus jij zou een motor niet recht kunnen houden in sneeuw maar jouw brommer wel, apart.
Maar uit je reactie kan ik opmaken dat je nooit motor hebt gereden? Dan houd de discussie hier ook bij op. Motor en brommer vergelijken haha.

Ik moet zeggen dat als me snorscootertje wegglijd ik hem ook wel overeind weet te houden, maar dat gaat me met me motor niet lukken denk ik (ik weet het bijna wel zeker).
 
Ik moet zeggen dat als me snorscootertje wegglijd ik hem ook wel overeind weet te houden, maar dat gaat me met me motor niet lukken denk ik (ik weet het bijna wel zeker).

Dat zal persoonlijk zijn dan, heb ook een tijdje scooter gereden maar vond die kleine bandjes maar niks. Het enigste grotere gevaar bij de motor is het vermogen, maar als je er niet mee kan omgaan moet je sowieso geen motor rijden.
 
Tja hij heeft wel gelijk over motor en brommer overeind houden, 'n brommer is gewoon wat makkelijker, door het vermogen maar ook simpelweg door het gewicht. Als je met een supersport gaat dan ga je. Dit geldt niet voor lichte offroads natuurlijk.

Mijn uitlaat is niet verroest daarentegen :) niet dat ik dwars door de pekel rij met m'n Thundercat maar toch wel in december. Hij staat nu ook nog buiten op straat. M'n remschijven hebben wel roestvorming maar dat rem je er zo af.
 
Ben weer ff bezig geweest.


temporary-6.jpg

temporary-1.jpg

temporary-4.jpg

temporary-2.jpg


Staat er nu zo bij. Wacht nog op wat spullen.
temporary-5.jpg
 
Wauw man, knap. Doe je dit bij je thuis?
Ik wou dat ik ook zulk materiaal/plek had.
 
Goed bezig Brabo, vet hoor! Ik zit nu te kijken naar een nieuwe uitlaat. Denk een Two Brothers voor de 600rr, dat ding maakt een ontzettende klereherrie, in de goede zin van het woord ;) Zit alleen geen E-keur op..:o
 
Wauw man, knap. Doe je dit bij je thuis?
Ik wou dat ik ook zulk materiaal/plek had.






dat kan iedereen toch wel zelf? Gewoon regulier onderhoud. Als je daarvoor naar de dealer moet ben je een fortuin kwijt aan onderhoud
 
Back
Naar boven