AndroidHealthClinic

Sticky Oefeningen-Gids (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bij goodmornings, zowel de gestrekte als gebogen benen staat isolatie. ik dacht dat het een compount oefening was..?
 
Echt een chill overzicht dit! Heerlijk.
 
Ik zou het volgende tovoegen:

Buik/abs: Hanging Leg Raises.....

Ik ben dan ook een voorstander van het training van je abs met 6-12 herhalingen, massa gebied.

---------- Post toegevoegd 27 September 2013 om 07:22 ----------

Of Kroc curls voor je onder armen (Jim Wendler)?
 
Echt heel handig. Mooie lijst om zo te beginnen.
 
Wow geweldig overzicht
 
Goed overzicht van de beste oefeningen.:)
 
Even een vraag:

Als ik dumbell fly's doe dan krijg ik na een paar keer last van mn schouders. Een paar mensen hadden tegen me gezegd: dan moet je je dubbels onder je borst houden (wel gestrekt of licht gebogen). Of lager, dus mn dumbells verder naar de onderkant van mn borst. Alleen dan heb ik er nog last van. Wanneer ik cable fly doe, dan heb ik dit probleem totaal niet. Heeft iemand misschien een tip, of gewoon die oefening niet meer doen (ik ben er al even mee gestopt).
 
Even een vraag:

Als ik dumbell fly's doe dan krijg ik na een paar keer last van mn schouders. Een paar mensen hadden tegen me gezegd: dan moet je je dubbels onder je borst houden (wel gestrekt of licht gebogen). Of lager, dus mn dumbells verder naar de onderkant van mn borst. Alleen dan heb ik er nog last van. Wanneer ik cable fly doe, dan heb ik dit probleem totaal niet. Heeft iemand misschien een tip, of gewoon die oefening niet meer doen (ik ben er al even mee gestopt).

De beweging moet natuurlijk blijven voor de schouders, als het ongemakkelijk voelt dan zegt dat genoeg. Niet te ver willen zakken en goed de borst laten werken ipv de druk op de schouders te laten rusten. Als kabels goed werken kan je die gewoon blijven doen.
 
Big T, Bedankt voor uw reactie, ik ga het opvolgen.
 
Mooie oefeningen, gebruik de meeste ervan..
 
Handig bedankt!
 
Effe klein vraagje :D hoeveel oefeningen doen jullie ongeveer per spiergroep?
Voor borst doe ik momenteel 5 oefeningen, soms 6..
Voor tricep & bicep 4
Benen meestal ook maar 3-4 aangezien ik nog voetbal..
Rug en schouders ook 4 ..

In hoor telkens wat anders :) de ene zegt armen mag je zeker nie teveel doen, kleine spieren dit dat, de andere doet armen 3keer per week.. Zucht !
 
Effe klein vraagje :D hoeveel oefeningen doen jullie ongeveer per spiergroep?
Voor borst doe ik momenteel 5 oefeningen, soms 6..
Voor tricep & bicep 4
Benen meestal ook maar 3-4 aangezien ik nog voetbal..
Rug en schouders ook 4 ..

In hoor telkens wat anders :) de ene zegt armen mag je zeker nie teveel doen, kleine spieren dit dat, de andere doet armen 3keer per week.. Zucht !

Het gaat niet om het aantal oefeningen, het gaat om de aantal totaal sets/reps per week.
Bijvoorbeeld als je 3x10 doet zit je aan de 30 reps, voor borst kan je makkelijk 90 reps doen, dus dan pak je 3 oefeningen.
Maar als je 4x12 doet, zit je al aan de 42 reps. doe dat maal 3 en je hebt al 126 reps, wat meer dan 30% zoveel is.
 
oefeningen genoeg, zeer handig
 
Het gaat niet om het aantal oefeningen, het gaat om de aantal totaal sets/reps per week.
Bijvoorbeeld als je 3x10 doet zit je aan de 30 reps, voor borst kan je makkelijk 90 reps doen, dus dan pak je 3 oefeningen.
Maar als je 4x12 doet, zit je al aan de 42 reps. doe dat maal 3 en je hebt al 126 reps, wat meer dan 30% zoveel is.

Niet om te betweterig over te komen, maar: 4x12=48x3=144 reps.=+50%;)
 
Back
Naar boven