Fitness Seller

Review van heel men homegym (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Post een beetje aangepast gezien homegym voor mij eigenlijk af is. Mss op een roman chair of GHR na maar das pure luxe.

Kort nog even een schets waarvoor ik hem gebruik: 3 dagen in de week trainen ( 3 x 1u15min). Keuze voor homegym om tijdverspilling aan rit naar gym te besparen en ook omdat er geen gym in de geburen is waar ik kon doen wat ik wou. Doel van mij is vooral kracht en dat niet perse in max squat max dl etc Ik kan dus gerust mijn genoegen halen uit een nieuwe 3RM bijvoorbeeld.

Kort het schema waarvoor ik het gebruik:

Dag 1)

a) Bench > hier ga ik amper naar max, ik wissel tussen bands en ga hier wat van reps tussen de 1-5. sinds ik niet naar een gym ga moet ik niet als een bro men bench maxen ik doe ook geen competitie dus zie het nut niet echt van deze te liggen maxen
b) Press, chins, row. Deze doe ik steeds alle 3 maar ik wissel alle 3 ook in rep ranges. Zou zal ik bijvoorbeeld de chins met max weight doen in een rugzak de ene week, de 2e week met 10kg max enkele korte sets doen voor explosiviteit en de week nadien pulldowns voor reps en zo cycle ik deze 3.

Dag 2)

a) Back squat; hier doe ik de ene week reps (bijvoorbeeld 6 x ), volgende week 3RM, week nadien, 1RM, dan opnieuw 3RM. nadruk ligt dus rond de 3 wat ik prettig vind. Op deze manier doe ik redelijk wat reps waardoor men techniek toch goed blijft. Een keer om de maand of maand en half zal ik een 3RM squat dag vervangen door een 1RM deadlift.
b) quads/hams: hier vul ik het volume aan van de squat. de 1Rm dagen zijn eigenlijk laag volume dan zal ik dat hier met assistance oefeningen aanvullen.
c) push ups; hier maal ik wat reps in verschillende pushups. Opnieuw variatie weighted of niet, rep range etc
d) abs; hier doe ik week 1 abs rolls (vanop de knie) met rugzak van 35kg, week 2 met rugzak 20kg, week 3 doe ik iets anders voor reps.

Dag 3)

a) Box squat (29cm) met bands 8/12 x 2: 3 week cycle steeds. Elke cycle wissel ik tussen SSB, front en gewone box. Binnen elke cycle bouw ik steeds op in gewicht op de bar (band blijft steeds de rode). En bouw ik de sets af tot 8 in de laatste week om het volume wat gelijk te houden
b) deadlifts: 6 x 1 met reverse bands zonder belt of iets. Echt fijn om je te leren doortrekken. voel hier echt een carryover naar andere lifts. Opnieuw kan ik zeer makkelijk aantal bands en natuurlijk gewicht aan de bar veranderen.
c) bicep en tricep. De gun show zit er ook in rofl.

Ik ga nogal graag af op mijn gevoel. Dus ik laat in mijn schema wel wat speling over welke oefening ik doen, met welk gewicht en reprange.

90% van mijn equipement komt van Fitness Seller. Zoniet dan is het wel vermeld.
Ik heb er over de jaren al redelijk wat aan uitgegeven. Maar als je kwaliteit koopt hou je veel van deze waarde over. Je zal ook merken dat ik wel wat dingen heb die zelfgemaakt zijn of weinig kosten maar een zeer grote meerwaarde hebben. Wat volgens mij iets is wat veel gyms laten liggen voor de pracht en de praal van machines etc.


1) Powercage: Barbarian Line + Latepulley (zonder stackweight)

Natuurlijk met het belangrijkste beginnen. Zoals al meermaals gezegd is deze kooi zeer stevig. Dips, chins, na squats terug racken,… nog nooit een moment gehad dat ik twijfelde aan de stabiliteit. Ik vind de cage zelf ook ruim en mooi (heb een zilver model).
De cage is ook makkelijk in gebruik: Safeties, J hooks, Dip bars,… alles verplaats je heel makkelijk maar zit ook steven vast. Ook die houders vooraan zijn makkelijk om deadlifts te loaden. Ik denk er wel aan me in de toekomst een mini deadlift jack aan te kopen van Powercage.nl.

De lat pulley loopt zeer vlot af. Gewoon af en toe eens wat spray opdoen en stof afhalen. Hier kan je echt niks op aanmerken, is sportschool kwaliteit. Hier zou ik nooit de stackweight aanraden tenzij je plaats tekort komt. Ik heb nu de versie met 50mm adapters en je kan veel preciezer loaden en je spaart een pak geld uit. Met die schijven van 20 kg ziet het er wel vet uit ook <3 Voor mezelf heb ik wel een ketting van ongeveer 50 cm om makkelijk de attachments wat lager te brengen ofzo. Bij sommige bewegingen trek je anders je pulley door het plafond. Is een kleine kost voor heel wat gemak! Qua attachements krijg je volgens mij een kleine rechte stang en een latbar meegeleverd. Hierbij heb ik ook een triceps touw ooit gekocht. Hiermee heb je wel voldoende. Van die bullhorns en vlindertjes heb je niet echt nodig imo. De knurling mocht op de attachements wel wat harder. Ik ben wel blij dat hier geen rubberen gedeeltes opzaten. Die dingen komen toch ooit los of gaan kapot. Ik zou dus altijd de voorkeur geven aan stukken zonder rubber, maar met goeie knurl.

De monkey bars. Deze geven heel wat opties. Kan me niet bedenken wat je van een chinup nog meer zou wensen. Mijn TRX hangt er ook aan. Moet nog nakijken of ik er ook een bokszak aan kan hangen. Enkel ook de knurling op deze bar mocht wat harder. Ik had voordien een chinup plafond model van barbarian en daar was de knurling een stuk grover en beter naar mijn mening. Maar is zeker ok. Ben zelf 1m80 en kan makkelijk aan de bar aan zonder dat ik extreem men benen ofzo moet intrekken.

De dips bars zijn zoals ik zei zeer makkelijk te verplaatsen. Ook zijn ze redelijk dik wat een pak fijner is voor dips. Wat ook fijn is is dat je van beide kanten kan dippen. Dus met je handen naar binnen of naar buiten. Door de V vorm van de bars kies je ook zelf hoe breed je pakt. Hele verbetering dan wat ik gewoon was in de gym!
Deze gebruik ik ook voor mijn band assisted deadlifts te doen. Ik hang ze aan weerszijde van de cage hang er de bands aan die dan elk een uiteinde van de bar vastnemen. Omgekeerd (de bar ligt loaden en door de bands een druk bovenaan de beweging maken) duur een stuk langer om klaar te zetten.

2 minpunten die wat losstaan van al het positieve hier boven. Voor de montage is er erg weinig bijgeleverd op een afbeelding na. Niet alles is er duidelijk op en dus heb ik wel een paar keer dingen opnieuw uit elkaar moeten halen. Het gaat dan vooral om details. Er is via de website een technische tekening van een ouder model maar daar ben je dus bitter weinig mee.
Verder wil ik nu ook met bands gaan trainen. Ondanks dat ik mijn cage pas deze zomer kocht zijn de pins die FS nu verkoopt al voor nieuwere modellen en moest ik dus zelf opzoek naar iemand die pins verkocht die op mijn cage paste (heb ik gelukkig gevonden) of ik moest gaten beginnen boren in mijn cage. Uiteindelijk heb ik ze toch gevonden maar vond het toch jammer gezien ik mijn cage hetzelfde jaar kocht dat FS al nieuwe pins heeft zonder de oude nog aan te bieden.
Je ziet onderaan in de foto hoe ik dit heb opgelost.

Wat wel een heel pluspunt is, zijn de reserveonderdelen die FS verkoopt. Als er wat kapot zou gaan kan je het meteen fixen.

Zelf leg ik ook een soort mouse over men safeties. Kleine moeite om je cage en bar (meteen de duurste stukken van heel de homegym) te beschermen.

2) Barbarian Warrior Bench

Zeer stevig! Makkelijk te verplaatsen. Vind het een zeer goede breedte voor de rug tijdens benchpress. Enige wat ik doe is rubber tegels (zie verder) aan men voeten plaatsen om toch net mijn voeten een paar cm hoger te kunnen steunen. Wil zeker niet zeggen dat de bank te hoog is. Ik ben 1m80 en kan zo ook met men hielen aan de grond maar iets hoger voelt prettiger. Makkelijk te verstellen. Zelf heb ik geen nood aan opties of decline. Dus deze was zeer geschikt.

3) Barbell en schijven

Destijds een set gekocht van FS met de gewone gietijzer schijven. De schijven zien er na een tijdje mooi oldskool uit. Gietijzeren schijven loaden geeft toch een ander gevoel dan rubberen. Er zit wel 1 schijf tussen die net iets kleiner is van boring en die bij het loaden wat moeilijk doet. Ik zou persoonlijk altijd gaan voor de combinatie van rubberen matten en gietijzeren schijven. Of als je budget hebt meteen bumper plates. Alles ertussen vind ik wat weggegooid geld. Ben van plan volgend jaar nog 2x 20 bij te kopen. Mogelijk als ik budget heb koop ik 2 bumper plates van 20kg.
Verder heb ik 2x1,25, 2x 2,5, 2x5, 2x10, 2x15, 6x20. Voorlopig is dit genoeg. Vooral voor de pulley vind ik de kleine schijfjes handig (bijvoorbeeld bij cable sideraises is die kleine load handig).
De barbell zelf dan. Toen ik begon met men homegym was een barbell eigenlijk 220 cm, 50mm opname en 20kg. Ondertussen ben ik al wat slimmer geworden. De barbell die in de set meegeleverd werd voldoet voor beginners maar ik voel nu toch dat ik op de rand van de bruikbaarheid kom. Heb er max al 185 kg mee gedeadlift en ik merk toch dat mijn grip het eerste is dat faalt. De bar is 30 mm (wat te dik) en de knurling is te zacht. Ook voor squat mag de knurling gerust wat harder. Idem voor BP. Op de bar die ik heb zit veel te veel spin. Heb al wat geprobeerd om het te minderen en dat is wat gelukt. Heb er zelf 3 maanden niet door gebencht. Verwacht dus van die bars uit dergelijke sets wat je ervoor betaalt. Ik zou het nooit meer aan iemand aanraden tenzij ze echt net beginnen. Maar dit moet bovenaan je lijst staan als je een homegym wilt beginnen.
Ook qua belastbaarheid is deze bar al het randje. > barbell is dus intussen de rogue westside bar geworden.

4) Dumbell, EZ curl en schijven

Heb de grootste dumbell met schroefdraad gekocht bij FS. Ik snap niet echt wat mensen hier van problemen maken. Ik kan dat ding tot 50kg+ loaden, is snel en goedkoop.
Heb hier de 20x 5kg rubber coated 30mm schijven van FS. Zeer goede schijfjes. Ik doe veel shoulder presses met dumbells (plafond is net te laag voor barbell press) en als ik die neer laat komen op de grond nemen die perfect te schok op. Daarnaast nog gietijzer 4 x 0,5, 4 x 1, 4 x 2, 4 x 3. En 2 x 10 kg PE schijven. Deze zijn in diameter groter dat is wat makkelijker voor de EZ curl bar vind ik.
Het geld dat sommige mensen geven aan series dumbells of van die verstelbare kliksystemen zou ik dan aan een betere barbell geven.
Ook heb ik hier een EZ curl bar. Geeft wat variatie bij curls maar ook is het een gripvariatie voor skullcrushers.

5) Power hooks

Dit zijn die dingen waar je een dumbell aan je barbell kan hangen. Ik was hier in eerste instantie wel kritisch. Maar met dumbells met schroefdraad is het een ramp om te dumbellpressen gezien je ze niet op je benen kan zetten.
Hier ben ik echt verrast geweest! De grip voelt wat anders en is wat wennen. Maar een voordeel is dat je handvat wat dikker wordt, wat ik persoonlijk aangenaam vind bij presses. In de sportschool gingen de dumbells 40 – 44 -50. Daar had ik ooit 6 x 44 kg gedaan. Ik had de 50kg geprobeerd maar ik heb het gevoel dat toen de spotters toch hebben geholpen. Met de powerhooks ben ik vrij snel naar 4 x 50 kg kunnen gaan. Je ligt gewoon perfect op de bank net zoals je zou bankdrukken. Je verdoet geen energie met de clean etc. Die uitspraak van “als je het niet kan cleanen moet je het ook niet pressen” is volgens mij gwn voor ventjes die een excuus zoeken. Zware dumbelll presses zijn een gevaarlijk oefeningen om te failen. En je doet ze uiteindelijk voor je drukkracht. Ben heel blij dat ik van dat cleanen en al af ben.

Het is wel handig dat er iemand bij je is om de power hooks terug te racken. Dat is niet zo makkelijk en al zeker niet na een max effort. Als ik die dingen met 50 kg op de grond laat vallen zijn die zeker kapot!

6) Bands

Ik heb mijn bands rechtstreeks van Iron Woody laten overkomen. Heb de band 1 t/m 4.
Inclusief douane, BTW,verzending etc heb ik voor deze bands evenveel betaald als de B-merken die je hier in de EU kan kopen. Als ik vergelijk met strengthshop (die de bands van iron woody ook verkopen) doe ik me toch een pak voordeel (ongeveer 50 EUR). Was wel net een aanbieding van -25% op de set en is ongeveer 2 weken onderweg geweest.
De bands gebruik ik in de eerste plaats voor de barbell oefeningen . Maar als je wat creatief bent haal je er een pak meer uit. Lus ze door een handvat of andere attachement en je kan er bijna al de oefeningen mee doen die je normaal met de cable doet. Deze van FS is er echt goed voor: http://www.fitness-seller.nl/eenhandsgreep-lichte-uitvoering/
Sideraises, flyes(!), shoulder press, triceps extentions, facebulls,…. Bij elke oefening eens nadenken “kan dit ook met een band” en je hebt snel weer variaties te pakken.

Worden kortom op elke trainingsdag wel ergens gebruikt

7) TRX

Deze heb ik in de tijd gekocht toen ik nog in de garage bij mijn ouders trainde. Ik vind dit zeker een goede uitbreiding van een homegym. Wat ik het meeste zou missen uit een gym is een cable crossover. Met een TRX en bands kan je toch veel van deze functies overnemen!

Rows, facepulls, bicep curl, dips of wat variaties voor pushups etc. Het neemt geen plaats in, je maakt de oefening makkelijker/moeilijker door gewoon je voeten te verplaatsen. Je stelt de lengte zeer snel in en bijvoorbeeld bij rows draai je gewoon je hand voor een andere grip… Dit of rings zou ik ZEKER opnieuw kopen. Ook voor men vriendin is dit iets tof om mee te trainen.

8) Kettlebell handle

Ben ik al aangenaam door verast geweest. Ik doe er geen volledige workouts mee maar gebruikt het voor wat variatie. Voor wat cardio complexes is het wel een toffe afwisseling van lopen. Ook voor men vriendin is dit wel iets fijn om mee te trainen. Ze zal bijvoorbeeld sneller kettlebell swings doen dan squats.
Het handvat zelf weegt een 4kg en daar krijg ik 5 of 6 (zou eens moeten checken) schijven van 5 kg op. Ik overweeg zelf hiervoor wat schijven van 10kg 30mm te kopen voor echt zware kettlebell swings.
Andere oefeningen die ik hiermee doe bvb Seated Kettlebell extentions voor triceps. De meeste doen dit met een dumbell, maar ik voel die kettbell echt een pak meer. Kettlebell 1H row, Ketlebell curl (beide handen aan 1 bell),….
Voor zijn geld zijn dit toffe variaties op je gewone oefeningen! En je hoeft dus geen volledige set te gaan kopen enkel het handvat. Is wat idem aan bands; gwn bij elke klassieke oefening eens denken of je dit niet met de kettlebell kan doen.

Heb intussel zelf een T handle laten maken waar ik wat meer schijven op kwijt kan voor zwaardere swings te doen. Is ook voor het vrouwtje leuk op mee te trainen.

9) Fat gripz

Dacht ook eerst dat dit wat een hype was. Is opnieuw iets klein dat veel meerwaarde toevoegt. Gewoon opschuiven bij chins, BP, curls, extentions, skullcrushers,….

10) Grippers, wristroller

Wristroller kan je zelfmaken. Ik heb een stevige plastic buis genomen met diameter van 5cm. In de gym hadden ze zo een kleintje met 2cm diameter, maar ik raad een dikkere diameter zeker aan! Gaatje inboren, touw doortrekken, knoop inleggen en dan nog aan het ander uiteinde iets maken om de schijven vast te houden.
Grippers heb ik van HD 150-200-250. Dat is voor mij een goede range. Iets wat ik goed kan reppen, iets wat al wat lastiger gaat en de 250 die voor mij echt alles vraagt. Zit men grip hier een beetje ernaast mag ik de rep al vergeten. Net zoals de kettlebell ben ik ook geen gripper freak en is een premium merk dus niet echt nodig. Ik vind kracht in je handen/onderarmen de snelste manier om je kracht uit de gym over te dragen naar REAL LIFE dus laat dit zeker ook niet liggen.

11) Benchboards

Deze maak je zo zelf en voor weinig geld. Je hebt een balk nodig van 5cm x 10 cm x 300 cm. Hier zaag je 2 x 80 cm en 3 x 40 cm uit. Dan maak je een dubbel board van 1x80 + 1x 40 erop en een triple met 1x 80 + 2x40 op elkaar. Elke vent moet dit kunnen als ik het al kan.
Past voor mij perfect bij westside.

12) Ab Wheel

Opnieuw iets dat amper iets kost en waar je veel van terug krijgt. Voor 15 euro heb je wat volgens mij het beste middel om buikspieren/core te bouwen in huis. Het is ook 1 van mijn doelen om hier een standig rep mee te doen, maar daarvoor is men vet % momenteel wat te hoog.
Je verandert heel makkelijk de moeilijkheid. Ik doe ze momenteel nog steeds vanop de knieën maar leg wel een rugzak met 20kg op men rug. Als ik ze vanop de grond doe komen men quads redelijk vroeg op de grond wat de oefening wat makkelijker maakt. Ik leg daarom nu 2 rubber tegels op elkaar en ga daar met men knieën opzitten.
Kortom een veel betere investering dan een buikspierbank! Dit is de enige oefening waarvan men buikspieren 2 dagen als de hel aanvoelen.

13) Box

Voor box squats, pushup variaties, step ups heb ik uit een oud stoeltje een box gemaakt.. 50x50x25. Het is dezelfde oppervlakte als men rubber tegels. Ik kan dus de hoogte makkelijk verstellen door de tegels er op te leggen. Ik heb ook een stuk OSBplaat van 60x60 dat maar een cm dik is dat ik er bij boxsquats soms onderleg.
Box is trouwens nu 29 cm hoog. Ikzelf ben 1m80.

14) Rubber tegels (basis)

Hiervan heb ik 2 tegels. Niet veel over te zeggen. Geloof dat de 50x50x3 zij. Geven niet af, ruiken niet. Vangen perfect schokken op. Zoals je hierboven ziet zijn ze stevig genoeg om op te boxsquaten. Ik overweeg er hier nog 2 van te kopen.

15) Riemen

Ikzelf heb nu 2 riemen. De eerste was van Rumble store, suede riem met dubbele priem. 10cm breedte en 1 cm dik. Wat je zeker moet doen bij dergelijke riemen is ze wat inbreken. Mijn tweede riem heb ik gekocht omdat ik deze niet goed vond en dat was alleen omdat ik hem niet had ingebroken (ik gebruik hem nu wel). De riem was veel te stevig waardoor ik vaak met blauwe plekken liep op men heupen etc. En door mijn onwetendheid kocht ik een tweede riem. Deze was van strengthshop (Weightlifting Double Prong Buckle Belt). Gezien slechte ervaring met een 10cm koos ik voor het smaller model tegen beter weten in. Wel zonder padding en stevige stof. Is zeker een aanrader voor wie een goedkoop en goed smaller model zoekt. Deze is gemaakt van kunstleer en is als je hem toegestuurd krijgt meteen flexibel.
Nadien heb ik toch gelezen dat je een riem wat moet inbreken. Heb men eerste riem dan uren in de zon gelegd, met de auto over gereden etc en nu is die echt stukken beter. Als ik hem nu bij 1 einde vasthou hangt hij recht naar beneden. Vroeger had die eerder een J vorm dan.

Mocht ik een nieuwe riem kopen zou ik opnieuw naar 10cm/1 cm gaan maar ik zou wss wel kiezen voor een model met hendel of 1 prong.

16) Rugzak

Voor mijn dips, abrollouts, chins, pompen gebruik ik vaak een rugzak. Degelijke rugzak met wat handdoeken in (gietijzer schijven kunnen verkeerd aankomen als je bvb van je chin up afkomt). En je hebt een perfecte manier om je bodyweight oefeningen te verzwaren. Voor dips en chins hang ik trouwens de rugzak op men borst. Werkt vele beter bij mij.

17) Magnesium

Is qua kostprijs bijna 0. Ik ben ervan verbaasd hoe traag je dit verbruikt tenzij je het echt verkwist. Met een pak van 4 blokken kom ik zeker meer dan een jaar toe (als het geen 2 is). Als je het gebruikt vergeet dan niet af en toe eens met een borsteltje of tandenborstel je bar af te kuisen om het poeder van tussen je knurling te halen.

18) Wrist wraps

Hier heb ik gekozen voor die van Rogue. Heb ze nog maar net maar die voelen echt perfect aan. Soepel maar toch stevig.

19) Roge Westside Barbell

Nog geen seconde spijt van dat ik deze heb gekozen boven de Texas Power Bar. Gezien we in EU leven betaal je gewoon veels teveel import op de TPB waardoor de keuze bij mij op de WSPB is gevallen. Destijds was de ATX Ram bar nog niet uit. Mss dat ik dan voor die was gegaan.
Deze rogue Westide bar heeft de beste knurl die ik ooit op een bar heb gevoeld. Perfecte scherpte gewoon. Redelijk breede center knurl waardoor de 2 gladde stukken net wat breder vallen dan bij een standaard barbell. Deadliften in korte broek is dus geen probleem. Heeft perfecte spin voor de powerlifts. Aanrader als je het geld eraan wil geven.

20) Strengthshop Safety Squat Bar

Kwaliteit verschil met de rogue is groot. Dit zijn barbells die uit China komen (stond op de doos ^^). Maarja ik gebruik hem enkel om te boxsquaten en max er nooit mee. Zeer blij dat ik deze heb. Ik cycle elke 3 weken tussen back, front en SSB squat voor men box squat en moet zeggen dat ik blij ben als ik deze weer 3 weken mag gaan doen. Voor mensen die redelijk wat squaten en SSB willen gaan maxen zou ik wel elders kijken. Dan ga je naar rogue of fortius (?) ofzo moeten

21) Titan knee sleeves

Sukkelde wat met linker knie waardoor mijn vorm onderaan de squat niet goed was. Na wraps te hebben geprobeerd deze gekocht. Super tevreden van. Man man man, wat ben ik blij met deze. Wat je er ook mee hebt is dat je een bepaald gevoel kweekt rond je knie waar je na een goede rep terug kan naar gaan zoeken.

22) Nike Romaleos 2

Mezelf deze cadeau gedaan. Tja voor iemand die niet widestance gaat is dit wel een droom om aan je voet te hebben. Voelt heerlijk om aan te doen in het begin van een training. Ik zie dat strengthshop mijn sizing tip heeft overgenomen > gewoon naar de winkel gaan en een nike voetbalschoen passen .


Foto's

ibjnye.jpg

51u3ch.jpg

2chwcg3.jpg

Mijn oplossing voor het verkeer monteren van de 2 onderste delen. Geen probleem mee eigenlijk op deze manier ^^

Mocht je vragen hebben, stel maar gerust
 
Laatst bewerkt:
Waarom ben je van TPB naar WSPB gegaan in voorkeur?
Ben zelf omgekeerd gegaan.
 
mooie review van toestellen, wij hebben in onze gym paar gemeenschappelijke dingen staan,
inc bv langste halters van FS is goed kan idd 60 kg op aan 5kg schijven maar voor dumbell bench en rows is dat toch wat aan de lage kant.. wou dat ze nog grotere verkochten..

ben ook op ATX aan het wachten...

inbreken is idd nodig herinner me genoeg bloed uitstortingen van...
 
Waarom ben je van TPB naar WSPB gegaan in voorkeur?
Ben zelf omgekeerd gegaan.

Qua kwaliteit van het staal en de sleeves is de WSPB beter.
Ook verkies ik de iets zachter knurl maar wel bredere central knurl.

mooie review van toestellen, wij hebben in onze gym paar gemeenschappelijke dingen staan,
inc bv langste halters van FS is goed kan idd 60 kg op aan 5kg schijven maar voor dumbell bench en rows is dat toch wat aan de lage kant.. wou dat ze nog grotere verkochten..

ben ook op ATX aan het wachten...

inbreken is idd nodig herinner me genoeg bloed uitstortingen van...

Denk dat ik de belt ook wat te laag droeg. Draag heb nu tot quasi net onder men ribben

Op men dumbells kunnen 10 schijven van 5 op. Dus dumbell met sluitingen en power hooks is max gewicht dat ik kan nemen. Dunno met welke van FS je meer kan laden. Wss de 50mm dumbell.
Maar met 53-54 kg neem ik wel voldoende. Ga dit nu gewoon proberen reppen.
 
Qua kwaliteit van het staal en de sleeves is de WSPB beter.
Ook verkies ik de iets zachter knurl maar wel bredere central knurl.

Wat bedoel je met beter?
Ik denk dat texas beter is voor mij voor deadlift omwille van kleinere diameter en kleinere centre knurl. Heb niet heel grote handen en sta heel smal bij conventional. Westside traint ook bijna niet op deadlift geloof ik, dus denk dat die bar echt voor squat en bench is ontworpen. Heb nu al vaak gehoord van echt sterke dudes (triple aces oa) dat centre knurl voor squats niet nodig is. Dus breder is geen voordeel in mijn ogen.
 
Leuke review, ben zelf ook benieuwd naar de atx en een ssb lijkt me ook wel wat. Wat foto's om het af te maken misschien?
 
Wachten op de foto's :)!
 
Mooie review!!
 
ik las dat je de safety squat bar van strengthshop wil. die kan ik je zeker aanraden.
 
Wat bedoel je met beter?
Ik denk dat texas beter is voor mij voor deadlift omwille van kleinere diameter en kleinere centre knurl. Heb niet heel grote handen en sta heel smal bij conventional. Westside traint ook bijna niet op deadlift geloof ik, dus denk dat die bar echt voor squat en bench is ontworpen. Heb nu al vaak gehoord van echt sterke dudes (triple aces oa) dat centre knurl voor squats niet nodig is. Dus breder is geen voordeel in mijn ogen.

Westside doet inderdaad weinig gewone deadlift maar ze doen ze natuurlijk wel in competitie. Ze doen veel boxsquats en voor hun is deze beweging zo gelijkaardig aan deads dat ze er niet veel meer doen.

Bij westside trainen ze trouwens met de TPB omdat ze dit al jaren doen.

Als je op de Rogue US site gaat kijken dan zie je voor de Westside bar ook een economy (goedkopere) versie. De sleeves op deze versie zijn dezelfde contructie als de TPB (geen snap ring maar pressed sleaves).
Ook is het staal op de WPB en finish wat beter. Moest ik in de US wonen zou ik voor de TPB gaan voor het prijsverschil. Hier in de EU schelen ze amper enkele euros.
Natuurlijk heb je van de TPB veel meer reviews.

Verder is voor mij de center knurl wel een pluspunt. al was het maar iets in het kopje. Ikzelf sta tot de rand van de knurl. Dus van iets breder ga ik niks ondervinden.

diameter 28.5 vs 29 zal geen wereld van verschil zijn. Huidige bar is 30mm zonder scherpe knurl dus ik ga er sowieso op vooruit.

Leuke review, ben zelf ook benieuwd naar de atx en een ssb lijkt me ook wel wat. Wat foto's om het af te maken misschien?

Zal wat foto's maken. En updaten als ik nieuw gear heb.

Voor bands aan attachements vast te maken heb ik trouwens iets beter gevonden. Zal ook eens een foto nemen.

Op wishlist ga ik ook maar een zwaarder kettlebell handle zetten en 2 van die enkel straps (http://www.fitness-seller.nl/enkel-strap-nylon/) voor op de cable en bands te gebruiken. Heb vandaag band hamstring curls gedaan en zou toch prettiger zijn als die wat vaster zitten aan de enkel
 
Westside doet inderdaad weinig gewone deadlift maar ze doen ze natuurlijk wel in competitie. Ze doen veel boxsquats en voor hun is deze beweging zo gelijkaardig aan deads dat ze er niet veel meer doen.

Hun max effort wisselen ze af tussen een squat-deadlift en goodmorning variant! Dus deadliften zit er zeker wel bij. Speedpulls komen ook frequent voor.
 
Westside doet inderdaad weinig gewone deadlift maar ze doen ze natuurlijk wel in competitie. Ze doen veel boxsquats en voor hun is deze beweging zo gelijkaardig aan deads dat ze er niet veel meer doen.

Hun max effort wisselen ze af tussen een squat-deadlift en goodmorning variant! Dus deadliften zit er zeker wel bij. Speedpulls komen ook frequent voor.

Meer squats wel. als ik me niet vergis doen ze amper conventional stance in training. Maarja dat is ff offtopic
 
inc eg longest dumbbells FS is good can idd 60 kg to 5kg discs but for dumbell bench rows and surely that is what is on the low side .. wish they still sold more .. am also waiting ... ATX hack is needed idd remember enough bruising of ...
 
Even een update gedaan met wat foto's.
Wat reviews toegevoegd van barbell en andere. Enkele kleine dingen aangepast maar het hele ding wel niet opnieuw gelezen.
 
Back
Naar boven