AndroidHealthClinic

KT + crossfit

Bezoekers in dit topic

SanneF

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
29 jun 2013
Berichten
6.033
Waardering
3.079
Lengte
1m70
Massa
75kg
Drie weken geleden heb ik voor het eerst meegedaan met een training crossfit (1 uur). Dit is mij ontzettend goed bevallen, ik vind de uitdaging die er in zit en het helemaal stuk gaan geweldig. Zelfs de spierpijn in mijn buik na twee dagen na afloop van de training vind ik prettig. Nu zit ik alleen wel met een probleem. Ik wil toch echt graag een toename van spiermassa, vind gespierde vrouwen erg mooi, zou dat zelf ook graag willen bereiken. Na wat onderzoek doen op internet begrijp ik eigenlijk dat een combi van crossfit en KT niet handig is. Maakt deze trainingscombinatie groei van spiermassa echt onmogelijk, of duurt het gewoon langer voor je resultaat ziet?

Mijn week ziet er nu zo uit:
Maandag: KT (full body) + 20-30 min. cardio
Dinsdag: Rust
Woensdag: Rust
Donderdag: KT (full body) + 20-30 min. cardio
Vrijdag: Rust
Zaterdag: 60 min. crossfit
Zondag: rust
Woensdag en donderdag wisselen nog wel eens, lijkt me niet van invloed verder.

Heb ook nog zitten puzzelen om dan wellicht 3x per week KT te doen naast crossfit, helaas is dit niet haalbaar i.v.m. het volgen van een studie op verkort traject, heb het er gewoonweg te druk voor. Is het dan wellicht een optie om minder cardio te doen waarbij ik nog steeds crossfit kan doen? Vind crossfit gewoon érg leuk en zou het alleen willen laten vallen als het echt niet anders kan.

Wat is jullie mening over deze combinatie van crossfit en KT met als doel het opbouwen van spiermassa? Is het niet haalbaar met mijn weekschema? Of is het wel haalbaar mits je 3x KT i.p.v. 2x KT er naast doet?
 
Is 1 keer per week crossfit niet wat weinig? Wat zegt je crossfittrainer hierover. ik veronderstel dat die het wel moet weten. Ik vind het het een prachtige, complete sport.
 
Laatst bewerkt:
Is 1 keer per week crossfit niet wat weinig? Wat zegt je crossfittrainer hierover. ik veronderstel dat die het wel moet weten. Ik vind het het een prachtige, complete sport.

Momenteel doe ik 1 keer per week crossfit omdat dit verder alleen 's avonds gegeven wordt, precies de dagen dat ik 's avonds niet kan trainen. Omdat ik het erg gaaf vind (en ter afwisseling) doe ik het dus op zaterdag. De trainer heeft er verder niet veel over gezegd, enkel dat je wanneer je 1 keer per week gaat ook resultaat zal bemerken, zeker wanneer je doordeweeks nog KT en cardio doet. Mijn probleem is alleen dat ik eigenlijk overal op internet vind dat crossfit niet samengaat met spiermassa opbouwen, daar zit ik nu dus een beetje mee..

Maar jij zegt het een complete sport te vinden, ben jij dan van mening dat het juist wel mogelijk is er spiermassa mee op te bouwen?
 
Crossfit als training is sowieso belachelijk en zal weinig resultaat op brengen. Maar als je het echt helemaal het einde vindt ga je gang. Verwacht wel minder resultaat.
 
Crossfit als training is sowieso belachelijk en zal weinig resultaat op brengen. Maar als je het echt helemaal het einde vindt ga je gang. Verwacht wel minder resultaat.

Geen resultaat.??? wat bedoel je daarmee. Als je opgeblazen spieren bedoelt, ja akkoord. Maar een mooi atletisch lichaam dat veel functioneler is dan een lichaam van een bodybuilder, dat wel.
 
Sinds gister weer last van knie (hypermobiliteit, luxatie, regelmatig tobben) wat me nog verder aan het denken heeft gezet, extra bijkomend nadeel wat dat betreft dat crossfit natuurlijk erg blessuregevoelig is. De keuze begint nu al wel wat gemakkelijker te worden wat dat betreft..
 
Back
Naar boven